Import fra Østrig, export-plader? Danske prøvemærker nok?

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 1009
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 153 times

Re: Import fra Østrig, export-plader? Danske prøvemærker nok?

Indlæg af Tor Morrison » 22. okt 2021, 14:44

The Micktrix / Dk skrev:
22. okt 2021, 14:11
Er i nu helt sikker.

Det er i nærværende sag relevant at se på den undtagelsesbestemmelse, der findes i registreringsbekendtgørelsen § 17, stk. 2, nr. 2, vedr. korttidsnummerplader. Reglen henviser til § 1, stk. 6, 2. pkt., som anfører at gyldigheden på udenlandske korttidsnummerplader ikke kan overstige 7 dage for, at være omfattet af undtagelsesbestemmelsen i § 17, stk. 2. Gyldigheden på de i sagen, anvendte korttidsnummerplader overstiger 7 dage, idet de havde udløbsdato den 2. februar 2017 og køretøjet kunne derfor ikke benyttes afgiftsfrit i medfør af denne bestemmelse. Der var derfor tale om, at det pågældende køretøj på standsningstidspunktet d. 21. januar 2017 var et udenlandsk indregistreret køretøj, og dermed omfattet af registreringsbekendtgørelsens § 15.

Som jeg læser det, er det fordi det er over 7 dage. Det er forskellen. Derfor skal der betales afgift.
Hvis korttidsnummerplader er under 7 dagen, så ikke og dermed skal det ikke ind meldes som jeg læser det. Ret mig gerne hvis jeg tag fejl. Det jo ret vigtig må man sige.
Jeg er enig. Det forvirrer folk at Skat i deres 5-trins vejledning om import af biler skriver at ved import af biler med udenlandske nummerplader skal man orientere Skat, men samtidig skriver de under prøveplader at man ikke skal ved prøveplader der gælder i højest 7 dage.
These users thanked the author Tor Morrison for the post:
The Micktrix / Dk
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"