Registrering af udstyr ved toldsyn?

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
QT1410
Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Registrering af udstyr ved toldsyn?

Indlæg af QT1410 » 10. dec 2021, 13:12

Jeg var henne ved den lokale Applus synshal og spørge om toldsyn, og han sagde at de noterede alt særligt udstyr ned.
Jeg har fået en værdifastsættelse fra Jels Biler ud fra stelnummeret og at den har digital instrumentering og panoramatag, men alt originalt udstyr kan jo findes på stelnummeret.
Når jeg ser på nrpla.de hvad de forskellige biler har af ekstraudstyr, så står der sådan noget pjat som turbo og Multifunktionsrat.

Quickimport er blevet spurgt om et par svenske biler, og de har alle haft et eller flere stykker ekstraudstyr, som hver har banket afgiften 3-5000 kr op

Nu frygter jeg at en emsig synsmand vil notere udstyr, som alle Passat GTE har, ned som ekstraudstyr, så min afgift stiger.

Hvad er jeres erfaringer?

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 459 times

Re: Registrering af udstyr ved toldsyn?

Indlæg af KMDTHY » 10. dec 2021, 13:17

Altså... der er sådan nogle tjekbokse de kan krydse af. Det er det. Min synsmand løb dem igennem og spugte mig et par gange "Har den lane assist" osv osv... tror ikke du skal frygte noget.
These users thanked the author KMDTHY for the post:
QT1410
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4114
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 35 times
Been thanked: 475 times

Re: Registrering af udstyr ved toldsyn?

Indlæg af Realtor » 10. dec 2021, 13:18

Fik toldsynet min e-tron igår hos applus. De udfylder det de kan, men i praksis er der jo typisk meget mere. Det har mig bekendt ingen betydning kontra hvad selvanmelderen udfylder, da det jo er hentet ned fra stelnummer.
These users thanked the author Realtor for the post (total 2):
QT1410KMDTHY
2020 Audi E-tron 55

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Registrering af udstyr ved toldsyn?

Indlæg af KBoesen » 12. dec 2021, 22:40

Det der bliver udfyldt af udstyr ved toldsyn, har intet at gøre med den endelige afgiftsberegning.

Hvis den bliver udtaget til kontrol eller SKAT selv laver vurderingen, sker det ud fra udstyr på stelnr.
Så bare rolig, du kommer ikke til at bløde for noget, den ikke har.
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"