Import af Skoda Octavia VRS

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
TheisBC
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 4. apr 2022, 09:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Import af Skoda Octavia VRS

Indlæg af TheisBC » 4. apr 2022, 09:18

Hejsa folkens,

Jeg kigger lidt på at skifte familieslæden fra en Mazda 2 (hold kæft en lortebil) til en Octavia VRS. Markedet i Danmark er mildest talt udueligt, så har kigget syd for grænsen, hvor udvalget er noget større. Der er dog ikke så mange eksempler på import af lige netop den bil at hente fra Skat, så det er svært at se hvad man skal slippe i afgift for at hive den over grænsen.

Er der nogen af jer som har erfaring med hvad man evt. skal slippe for sådan en lidt speciel bil? Den eneste jeg kan finde i Skats register er der betalt 150k på, hvilket gør det ret uattraktivt at hive et eksempel hjem.

Mvh
Theis

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Import af Skoda Octavia VRS

Indlæg af HansH » 4. apr 2022, 09:38

Velkommen til DK's bedste forum for VAG entusiaster! :)

Det bedste råd jeg kan give dig, er at tage kontakt til en af SKAT godkendt selvanmelder.
De har erfaring (og bemyndigelsen) til at fastsætte reg.afgiften på importbiler. That's what they do..

Personligt kan jeg anbefale Søren hos Jels Biler. Han hjalp mig med import af min Passat i 2016, og har hjulpet adskillige andre vagcars brugere gennem tiden. Meget flink og omgængelig gut.
Du sender ham blot link til bilens salgsannonce på f.eks. mobile.de, og så svarer han tilbage hvad han vil vurdere den til.
Jeg tror han tager 300 kr for sådan en forhåndsvurdering. I mine øjne peanuts for at få den vished inden man handler.
These users thanked the author HansH for the post:
GaSelle
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 1994
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 290 times
Been thanked: 486 times

Re: Import af Skoda Octavia VRS

Indlæg af superbeszzz » 4. apr 2022, 10:43

Som et alternativ til Jels Biler kan man benytte dansk bil-import. Dem har jeg brugt til at få importeret mine to biler. En bindende forhåndsvurdering hos dem er gratis.
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Import af Skoda Octavia VRS

Indlæg af GaSelle » 19. apr 2022, 12:50

Det er den også hos Søren - jeg har i hvert fald ikke givet noget for det.

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"