indregistrering af bil uden papire?

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
martinhuus
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15. sep 2008, 18:23
Has thanked: 0
Been thanked: 0

indregistrering af bil uden papire?

Indlæg af martinhuus » 6. maj 2009, 17:13

mit projekt er i den grad strandet! hvad gør jeg når jeg ikke har nogen papire på bilen og ønsker plader på den- SKAT kender ikke noget til den længere, da den ikke har været indregistreret i over 5 år. jeg kender heller ikke ejeren som sidst har haft den på plader, da jeg købte den som et strandet projekt. er der nogen der har oplevet deet samme?? eller er der nogen der har en god ide til hvad jeg skal gøre??

muffed
Helt nyt medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 20. jun 2008, 20:48
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: indregistrering af bil uden papire?

Indlæg af muffed » 7. maj 2009, 08:17

har du snakket med politiet om at få lov at indregistrere uden papir, de burde kunne finde den selvom det er over 5 år siden den er blevet afmeldt.

the-joshua
Nyt medlem
Indlæg: 187
Tilmeldt: 22. sep 2008, 09:16
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lolland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: indregistrering af bil uden papire?

Indlæg af the-joshua » 7. maj 2009, 11:22

Tror ikke politiet ved det.

Problemet er efter en årrække som uindregistreret slettes bilen i det centrale motorregister. Det må være SKAT der skal hjælpe. Jeg tror bare heller ikke de sådan uden lige kan finde bilen, ihvertfald ikke elektronisk.

Hvad siger SKAT?
2008 Skoda OctaviaII Combi 2.0 TDI Elegance - Nu med Columbus, bluetooth, maxidot, multifunktionsrat og optisk parkeringsvisning. Nå ja og Laurin/Klement læder/alcantarasæder med hukommelse.

Brugeravatar
Kim J
Medlem
Indlæg: 585
Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:46
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 8881 Thorsø
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: indregistrering af bil uden papire?

Indlæg af Kim J » 7. maj 2009, 13:06

Google is your friend :)
www.motorhistorisk.dk skrev:Køb af køretøjer "uden papirer"

Man ser en gang i mellem en annonce om en gammel bil eller mc, som er til salg "uden papirer." Det betyder normalt, at der mangler registreringsattest på køretøjet.

Hvad gør man så, hvis man er interesseret i at købe det ?

Det er en betingelse for at få et køretøj synet, at man (bl.a.) medbringer den seneste registreringsattest samt eventuelle supple-rende attester og koblingsattester til Statens Bilinspektion.

Det fremgår af vejledningen til anmeldelsesblanketten til syn, at hvis man ikke kan fremskaffe en original registreringsattest til køretøjet, så skal man vedlægge en "tilladelse fra Centralregisteret for Motorkøretøjer til køretøjets registrering uden fremlæggelse af dokumentation for tidligere registrering."

Samrådet har haft en uformel kontakt til Centralregisteret (CR) for at høre lidt om, hvordan man forvalter denne dispensationsordning.

Det viser sig, at det ikke er muligt at formulere en klar og éntydig beskrivelse af denne praksis, idet sagerne er meget forskellige, således at der foretages et konkret skøn i hvert enkelt tilfælde.

CR oplyser, at det påhviler den enkelte ejer at overbevise registeret om køretøjets forhistorie, før tilladelsen gives. Denne "bevisbyrde" kan man løfte på forskellig måde. Det kan f.eks. være ved en gammel registreringsattest sammen med en beskrivelse af de senere ejerforhold. Det kan også være gamle kvitteringer med identifikationsnumre (stelnummer), fotos af køretøjet fra tidligere år, bekræftelse fra enker eller andre pårørende på et tidligere ejerforhold sammen med en beskrivelse af de senere ejerforhold.

På denne måde kan man dokumentere, at der ikke er tale om et stjålet køretøj.

Med andre ord: Hvis man ikke kan få en fyldestgørende forklaring på de tidligere ejerforhold i forbindelse med købet, så kan man risikere, at man senere ikke får Centralregisterets tilladelse til at syne og dermed ikke kan indregistrere køretøjet. En sådan usikkerhed vil naturligvis gøre køretøjet lidt mindre interessant for en køber, som forventer at kunne få det indregistreret på et senere tidspunkt.

Ved eftertanke er det nok til alles bedste, at det kan være svært at få synet stjålne køretøjer. I det sidste nummer af Danmarks Veteran Motorcykleklubs blad "Veteranen" nævnes, at 6 forskellige Triumph motorcykler blev stjålet i 1981. De er aldrig fundet !
http://www.motorhistorisk.dk/nyheder1997_2.htm
Audi A6 Avant 1,9 TDI 130hk 300Nm Årg. 2003

martinhuus
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15. sep 2008, 18:23
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: indregistrering af bil uden papire?

Indlæg af martinhuus » 14. maj 2009, 10:53

tak for svarene :D jeg har tidligere snakket med skat- de siger jeg skal anskaffe en underskrift fra tidligere ejer om at den er købt af mig, det der dog er det mærkelige ved det, er at han heller ikke havde indregistreret den.. ellers er deres forklaring om at genskaffe de gamle papire, at efter 5 år uden at have været indregistreret ryger papirene i et fælles arkiv, (hardcopy) og der er alle papire på alle biler indreg i dk igennem tiden.. dvs umuligt at finde min bil. men som der skrives i det seneste indlæg, må jeg håbe på at skat finder mit projekt egnet til nyt reg. papire :oops:

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"