Omregistrering til papagøjeplader

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
UdstyrsFreak
Nyt medlem
Indlæg: 199
Tilmeldt: 27. jun 2008, 08:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Omregistrering til papagøjeplader

Indlæg af UdstyrsFreak » 21. jun 2009, 22:57

Jeg har fornylig købt en bil på gule plader. Pladerne er godt ridsede og bulede så jeg vil gerne have nogle nye. Men så kom jeg til at tænke på om jeg kan få papagøjeplader på og dermed også slippe for pirvatbenyttelse-klistermærket ? Har hørt at man kan bytte sine gule plader til papagøjeplader for 160 kr mod de 1180 det normalt ville koste. Kan det passe ?
Mvh
Michael Hansen
Audi A6 Avant 2.0 TDI, 2007
VW Golf 4 - 1.9 TDI, 2002
VW Golf 1 - 1.8 Cabriolet, 1991

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Omregistrering til papagøjeplader

Indlæg af kimhemm » 21. jun 2009, 23:19

Der var en overgang hvor man kunne få det for 180,- men det var kun hvis du laver om på benyttelsen. Så hvis den var registreret som erhverv og du betalte momsen og registrerede den som 50/50 kunne du få nye plader for 180

Om det stadig gælder ved jeg ikke
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

UdstyrsFreak
Nyt medlem
Indlæg: 199
Tilmeldt: 27. jun 2008, 08:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Omregistrering til papagøjeplader

Indlæg af UdstyrsFreak » 22. jun 2009, 10:04

kimhemm skrev:Der var en overgang hvor man kunne få det for 180,- men det var kun hvis du laver om på benyttelsen. Så hvis den var registreret som erhverv og du betalte momsen og registrerede den som 50/50 kunne du få nye plader for 180

Om det stadig gælder ved jeg ikke
Ahh ok. I det her tilfælde er det fra privat til privat, så det er nok til de 1180.
Bilen er en Golf fra 1991. Kan jeg skifte til papegøjeplader selvom det er en så gammel bil. Den er jo så gammel at den ikke behøver køre med klistermærket. Og hvis jeg kan skifte til papegøjeplader bliver det så dyrere i vægtafgift og kommer jeg til at betale den der straf ejerafgift på 5040 ?

Nogen der har prøvet at bytte de gule plader til papegøjeplader ?
Mvh
Michael Hansen
Audi A6 Avant 2.0 TDI, 2007
VW Golf 4 - 1.9 TDI, 2002
VW Golf 1 - 1.8 Cabriolet, 1991

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"