Svingbart Træk Til Superb 3

Alt vedr. reservedele, reservedelsnumre, ETKA, ELSAwin o.lign
Besvar
tga82
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 8. nov 2014, 08:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Svingbart Træk Til Superb 3

Indlæg af tga82 » 11. nov 2016, 10:53

Hej kloge mennesker :)

jeg står med en superb 3 combi l&k 190 tdi dsg fra 11/2015. Bilen er uden forberedelse til anhængertræk. Jeg forsøger at finde ud af hvilke del jeg skal bruge for at eftermontere det originale træk, og har i den forbindelse et par spørgsmål:

1. For det første, så mangler jeg part nummer på den beklædning med håndtaget og lysindikatoren, som erstatter den oprindelige beklædning.

2. Så har jeg fundet to forskellige træk, som jeg begge mener er rigtige, men jeg kan simpelthen ikke lige afklare forskellen. Nogen der ved hvad det er, så jeg ikke får bestilt det forkerte?

3v9 803 881 a
3v9 092 160 a

3. Og til sidst ledningssættet (bilen er uden forberedelse). Der har jeg fundet disse to, men kan igen ikke rigtigt gennemskue forskellen:

3v0 055 204
3v0 971 541

nogen der kan hjælpe? :)
Skoda Superb 3 Combi L&K 2,0 TDi 190 HK DSG Black Magic 2016
Fabriksmonteret: Fuld læderkabine med ventilerede forsæder i beige, panoramaglastag, ACC til 210 km/t, fjernbetjent webasto fyr, columbus navigation, smartlight assist, vejbaneassistent, blind spot detection, udkørselsassistent, parkeringsassistent, parkeringssensor for/bag, bakkamera, TV-tuner DVB-T, elektrisk bagklap med virtuel pedal, nøglefri, DCC, driving mode selection, integrerede solgardiner, 3-zonet klimaanlæg, alarm med safe-system, sideairbags bag, dobbeltbundet bagagerum, bagsæderegulering af passagersæde, varme i bagsæde, vejskiltegenkendelse, træthedsovervågning, 230v stik, sunset, lastnet, bluetooth, autooprul af bagagerumsafdækning, 19" Phoenix anthracite med sommerdæk
Eftermonteret: 19" Supernova sort med vinterdæk.
Igangværende: Originalt svingbart træk, fladbundet rat fra sportline, fastmonteret brodit holder.
Kommende: VIM + lukning af bagklap via fjernbetjening (hjælp søges :) )

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10863
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1887 times

Re: Svingbart Træk Til Superb 3

Indlæg af GaSelle » 11. nov 2016, 13:57

Torsten fra AZF har numrene på det hele. Der er stumper for knapt 10K. Jeg fik et aftageligt og skjult Westfalia monteret med org. ledningsnet i stedet. Det kostede 2500kr!

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7784
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Svingbart Træk Til Superb 3

Indlæg af norn » 11. nov 2016, 14:38

GaSelle skrev:Torsten fra AZF har numrene på det hele.
det havde han i hvert fald ikke sidst jeg skulle bruge det til en golf7.......

jeg har monteret det på en golf7 , og det er bare pissefedt , aftageligt træk er godt nok yt iforhold til

erfaringer fra golfen så må du selvom du vil bruge de erfaringer på din skoda

elsættet fås ikke til svingbart træk og du kan ikke bruge noget som helst af elsættet fra aftageligt
fordi.
1. den alm styreboks fra aft.træk kan har ikke tilslutninger for føleren nede i trækket der måler om trækket er låst eller ej og der er heller ikke tilslutninger til kontrollampen i bagpanelet
der skal simpelthen være 3 porte til stik i styreboksen hvor den alm. styreboks til fast og aft. træk kun har to porte

2. ledningsnettet fra styreboksen og ned til anhængerstikket er anderledes fordi stikdåsen til anhængeren sidder ind igennem siden af trækkrogen og der mangler ledninger og stik til før omtalte føler i trækket

3. der mangler et stykke ledningsnet fra styreboksen og op til kontrollampen i bagpanelet
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Svingbart Træk Til Superb 3

Indlæg af i-s » 11. nov 2016, 17:29

GaSelle skrev:Torsten fra AZF har numrene på det hele. Der er stumper for knapt 10K. Jeg fik et aftageligt og skjult Westfalia monteret med org. ledningsnet i stedet. Det kostede 2500kr!
Hvis du har fået det til 2500, så er det også kun fordi den har haft anhængerforberedelse fra fabrikken. Ellers kan det vist ikke lade sig gøre. "tga82" har ikke forberedelse.
/Søren.

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Svingbart Træk Til Superb 3

Indlæg af RIX » 11. nov 2016, 17:46

tror det blev 6500 for alm aftageligt med montering hos kath på en fabia 3 ;)
da der som norn er inde på er 2 ledningsnet og boks man skal have ud for selve trækket


VH:

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10863
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1887 times

Re: Svingbart Træk Til Superb 3

Indlæg af GaSelle » 11. nov 2016, 18:37

i-s skrev:
GaSelle skrev:Torsten fra AZF har numrene på det hele. Der er stumper for knapt 10K. Jeg fik et aftageligt og skjult Westfalia monteret med org. ledningsnet i stedet. Det kostede 2500kr!
Hvis du har fået det til 2500, så er det også kun fordi den har haft anhængerforberedelse fra fabrikken. Ellers kan det vist ikke lade sig gøre. "tga82" har ikke forberedelse.
Min var også uden forberedelse. Prisen er for stumperne alene (eBay), monteringen gav jeg 2500kr for hos Skoda, da jeg havde et gavekort der alligevel skal bruges.

Ja, svingbart er fedt - men ikke fire gange så fedt som et aftageligt. Jeg bruger trækket 6-12 gange årligt, så for mig gør det ikke den store forskel om jeg skal klikke det på, eller skal hive i et håndtag og vippe det på plads.

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7784
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Svingbart Træk Til Superb 3

Indlæg af norn » 11. nov 2016, 20:14

Svingbart er 112gange så fedt
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10863
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1887 times

Re: Svingbart Træk Til Superb 3

Indlæg af GaSelle » 11. nov 2016, 20:51

norn skrev:Svingbart er 112gange så fedt
Det er også helt fint du synes det, jeg bliver bare fedtet ;)

Jan VJ
Medlem
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times

Re: Svingbart Træk Til Superb 3

Indlæg af Jan VJ » 11. nov 2016, 21:21

Har også lige monteret svingbarttræk på min golf 7 variant fra 16, fandt alle dele på eBay - ledningsnet fra kufatec pris 3500kr for det hele. Montering gjorde jeg selv.
Svingbart er mega lækkert, omend mit forbrug af trailer også er en 10-12 gange om året.

I øvrigt har de nye styrebokse 4 stik - det skiftede vist i 14. 1 stik til trailer, 1 til strøm, 1 til canbus og bremselyset og et til kontrol diode.

Ledningsnet fra sikringsboks til anhængerstyreenhed og canbus, der brugte jeg det fra Passat B8 som kufatec laver. Man skal dog ikke bruge den del som går til udløser knappen på Passat samt man skal ikke bruge pin 1 på strømdelen fra sikringsboksen til anhængerstyreenheden, ledningsnet fra anhængerstyreboksen og til kontroldioden kan fåes ved VW.

Hvis du er heldig kan du finde et træk med boks og trailer ledningsnet på eBay ( som jeg ) :)
Mvh Jan
2018 Skoda Kodiaq 1.4 TSI DSG

tga82
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 8. nov 2014, 08:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Svingbart Træk Til Superb 3

Indlæg af tga82 » 12. nov 2016, 07:58

Tak for jeres input :)

jeg monterede også selv et westfalia aftageligt på min superb 2 (uden forberedelse), hvilket kostede ca. 2.500. Denne gang skal det dog være det originale svingbare.

Jeg har fundet en del af de ting der skal bruges på diverse brugt sider. Blandt andet selv trækket (ca. 300€), hvor jeg dog har fundet det med de to forskellige part numre som jeg har oplistet i mit første indlæg. Derfor ville det være rigtig fedt hvis der var en herinde der havde mulighed for helt konkret at besvare mine tre spørgsmål, inden jeg får bestilt noget forkert :)

fx. Angående mit spørgsmål nr. 2, så kan jeg finde dette:

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 4-223-6688

part nr. 3v9 803 881 a.
Dog hedder trækket ifølge skoda's hjemmeside 3v9 092 160 a.

Jeg kan dog simpelthen ikke finde forskellen? Kan det fra linket bruges??
Skoda Superb 3 Combi L&K 2,0 TDi 190 HK DSG Black Magic 2016
Fabriksmonteret: Fuld læderkabine med ventilerede forsæder i beige, panoramaglastag, ACC til 210 km/t, fjernbetjent webasto fyr, columbus navigation, smartlight assist, vejbaneassistent, blind spot detection, udkørselsassistent, parkeringsassistent, parkeringssensor for/bag, bakkamera, TV-tuner DVB-T, elektrisk bagklap med virtuel pedal, nøglefri, DCC, driving mode selection, integrerede solgardiner, 3-zonet klimaanlæg, alarm med safe-system, sideairbags bag, dobbeltbundet bagagerum, bagsæderegulering af passagersæde, varme i bagsæde, vejskiltegenkendelse, træthedsovervågning, 230v stik, sunset, lastnet, bluetooth, autooprul af bagagerumsafdækning, 19" Phoenix anthracite med sommerdæk
Eftermonteret: 19" Supernova sort med vinterdæk.
Igangværende: Originalt svingbart træk, fladbundet rat fra sportline, fastmonteret brodit holder.
Kommende: VIM + lukning af bagklap via fjernbetjening (hjælp søges :) )

Brugeravatar
Jow
Helt nyt medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 11. aug 2009, 06:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Svingbart Træk Til Superb 3

Indlæg af Jow » 17. jan 2017, 09:47

Hej tga82,

Fandt du ud af hvad der skulle bruges? :-)

Hilsen Thorkild

MrPedersen87
Nyt medlem
Indlæg: 114
Tilmeldt: 1. sep 2016, 11:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Svingbart Træk Til Superb 3

Indlæg af MrPedersen87 » 17. jan 2017, 15:41

Hej tga.


3v9092160a - er et tilbehørssæt, ment til eftermontering. Kig nedenstående billed,

http://prntscr.com/dws7f5

min første indlæg herinde, skriv gerne direkte til mig, (hvis man kan) så skal jeg hjælpe dig med stumperne. :lol:

gubbala
Nyt medlem
Indlæg: 171
Tilmeldt: 20. jul 2009, 20:24
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 5580
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Svingbart Træk Til Superb 3

Indlæg af gubbala » 25. jun 2020, 11:45

Fandt man ud af hvad den skinne med udløseren hed? Er ved at købe en superb som skal have svingbart træk på men kan ikke finde den udløser 😊
2007 Seat Altea Van, 2.0 Tfsi Dsg.
2016 skoda superb combi 2.0 tdi 150 style.

gubbala
Nyt medlem
Indlæg: 171
Tilmeldt: 20. jul 2009, 20:24
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 5580
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Svingbart Træk Til Superb 3

Indlæg af gubbala » 25. jun 2020, 20:20

Fik lige tjekket numrene på computeren, og så der var svar :D
2007 Seat Altea Van, 2.0 Tfsi Dsg.
2016 skoda superb combi 2.0 tdi 150 style.

Besvar

Tilbage til "Reservedele/Kataloger"