Ikke muligt at eftermontere originalt svingbart anhængertræk på VW Passat GTE Variant 2020

Alt vedr. reservedele, reservedelsnumre, ETKA, ELSAwin o.lign
Besvar
Zilmer
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 23. okt 2019, 05:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Ikke muligt at eftermontere originalt svingbart anhængertræk på VW Passat GTE Variant 2020

Indlæg af Zilmer » 22. feb 2020, 14:28

Jeg kan se, at der tidligere har været indlæg om eftermontering af svingbart anhængertræk på VagCars, så jeg håber ikke, at dette nye indlæg er for meget af en gentagelse?

Jeg modtager med stor tak jeres viden og tanker om følgende historie:
  • Da jeg i oktober 2019 bestilte min VW Passat GTE Variant (facelift 2020), så ville jeg gerne bestille den med fabriksmonteret "Anhængertræk med svingbar krog og el-frigørelse kr 18.500".
  • Sælgeren hos VW Hørsholm anbefalede mig, at lade eftermontere hos dem idet jeg så kunne spare kr 2.500.
  • Det blev aftalt, og blev noteret på slutsedlen som "forhandler monteret ekstraudstyr, Anhængertræk, svingbart kr. 16.000".
  • Jeg tilkøbte også 2 års ekstra fabriksgaranti og forhandleren fik på en email VW Danmark til at stå inde for, at det eftermonterede svingbare træk også ville være omfattet af 4 års garanti.
Ved levering af bilen 20. dec. 2019 fortæller forhandleren "Trækket er ikke hjemme p.t. og er i restordre".
(bilen bliver dog af forhandleren udleveret indregistreret med "Tilkoblingsanordning: Ja")
  • Jeg rykker i løbet af januar og får svaret "det er stadig ikke på lager".
  • Nu i februar får jeg så at vide "det ser sort ud med trækket, så jeg skal nok ikke regne med, at det kan lade sig gøre".
  • Da der nu er gået 2 måneder, efter at jeg ved levering af bilen har betalt for trækket, uden at se en løsning på eftermonteringen, så har jeg via en jurist hos FDM spurgt VW Danmark, og de svarer for et par dage siden, at "p.t. kan VW ikke eftermontere et svingbart træk pga. tekniske udfordringer".
  • Jeg har også pr email spurgt AZF i Flensborg, og de svarer "Svingbart anhængertræk er stadig i udvikling og kan ikke købes endnu".
Hvordan kan f.eks. Cartrends så eftermontere "originalt svingbart anhænger træk" på en Passat B8? (f.eks. her https://www.facebook.com/cartrends.dk/p ... 51739&_rdr)

Ligger problemet i, at min bil er en GTE og/eller, at det er facelift 2020 modellen, siden både forhandler og VW Danmark i oktober 2019 ikke kunne se problemet?
Eller ligger problemet i nogle interne regler hos VW, som f.eks. Cartrends formår at arbejde uden om?

På forhånd tak for jeres input,
mvh,
Zilmer

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Ikke muligt at eftermontere originalt svingbart anhængertræk på VW Passat GTE Variant 2020

Indlæg af Watcher » 22. feb 2020, 18:23

Har ikke hørt om noget ballade om at lave det på 2020 GTE, har lavet det på 2020 passat dog ikke GTE, men også på den ældre passat GTE der ingen ballade så kan sagtens lave det for dig, vi laver det også for flere vw forhandlere


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Zilmer
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 23. okt 2019, 05:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Ikke muligt at eftermontere originalt svingbart anhængertræk på VW Passat GTE Variant 2020

Indlæg af Zilmer » 12. mar 2020, 09:42

Hej Watcher, tak for dit svar, og undskyld at jeg først skriver tilbage nu.

Jeg har ventet på VW Danmark, som i sidste uge havde teknikkere oppe fra fabrikken i Tyskland, for at se på om en eftermontering af et svingbart træk er muligt på en Passat GTE Variant årgang 2020.
Og deres svar er ... at det ikke er muligt!

Jeg forstår det stadig ikke, idet de siger, at jeg godt kan få et aftageligt træk monteret.
Alt elektrisk må da være det samme, bortset fra knappen til at udløse det svingbare træk.
Så hvis VW Danmark har ret, så kan der da kun være tale om, at der ikke er fysisk plads til det svingbare træk på årgang 2020 GTE'en?

mvh,
Zilmer

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Ikke muligt at eftermontere originalt svingbart anhængertræk på VW Passat GTE Variant 2020

Indlæg af Watcher » 12. mar 2020, 09:44

Ok, jamen fabrikken og vw var altid ret og hvis de siger det er sådan så er det jo sådan det er, vi bruger utrolig meget tid på at photoshoppe en masse opgaver vi laver og forfalske billeder af ting vw påstår ikke er muligt så opkræver vi depositum fra folk på baggrund af vores falske billeder og score kassen det er et rent godt stunt vi har gang i


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Watcher for the post (total 3):
TreDanielB12edbepOct3
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Ikke muligt at eftermontere originalt svingbart anhængertræk på VW Passat GTE Variant 2020

Indlæg af HansH » 12. mar 2020, 10:53

René, jeg tror ikke at trådstarters seneste indlæg skulle opfattes som en tvivl overfor hvad I kan lave hos Cartrends.
Sådan læser jeg det i hvert fald ikke :)

Jeg opfatter det mere som en uforståenhed overfor hvad VW siger .. og at han måske håber på at nogen herinde, der evt måtte have en viden om emnet, kunne melde tilbage og komme med en plausibel forklaring på hvorfor meldingen fra VW bare lyder "ikke muligt".

Det handler vel også om, at trådstarter nu befinder sig i en træls klemme.
Han har betalt for noget, som der pt ikke er nogen tidshorisont på hvornår kan leveres. Hvis nogen sinde? En masse uvished.
Jeg ved ikke om "pengene retur" er på tale? Hvis VW har givet op, er de vel nødt til at refundere beløbet for det træk.
Så jeg kan også godt forstå at han måske lige afventer en 100% afklaring på den sag, så han er helt ude af sit mellemværende med VW, inden han evt. går til Cartrends og lader jer få opgaven.

P.s.: jeg aner selvfølgelig ikke om der har været nogen forudgående dialog mellem dig og trådstarter. Noget der ikke fremgår her. Jeg forholder mig udelukkende til hvad jeg kan læse i tråden her :)
These users thanked the author HansH for the post:
Bnielsen
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Zilmer
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 23. okt 2019, 05:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Ikke muligt at eftermontere originalt svingbart anhængertræk på VW Passat GTE Variant 2020

Indlæg af Zilmer » 12. mar 2020, 11:57

Tak HansH, jeg kunne ikke have formuleret det bedre :-)

Og undskyld Watcher, jeg tvivler ikke på jeres faglige kunnen, men HansH har ret i, at jeg lige nu er i klemme, da jeg har købt og på forhånd betalt en eftermontering inkl 4 års fabriksgaranti på en del, som VW nu mener ikke at kunne montere, selv om jeg på jeres sider og via dine svar kan se, at det er muligt.

mvh,
Zilmer
These users thanked the author Zilmer for the post:
Bnielsen

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Ikke muligt at eftermontere originalt svingbart anhængertræk på VW Passat GTE Variant 2020

Indlæg af GaSelle » 12. mar 2020, 15:53

Hvad med at foreslå forhandleren, at lade Cartrends (Watcher) give det et skud? Som han selv er inde på, laver de allerede en del for forskellige forhandlere.

Zilmer
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 23. okt 2019, 05:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Ikke muligt at eftermontere originalt svingbart anhængertræk på VW Passat GTE Variant 2020

Indlæg af Zilmer » 12. mar 2020, 16:19

Hej GaSelle,
ja det er bestemt også på min agenda. Jeg har dog en FDM jurist på sagen, så jeg skal lige se, hvad han kan få ud af VW ;-)

mvh,
Zilmer

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Ikke muligt at eftermontere originalt svingbart anhængertræk på VW Passat GTE Variant 2020

Indlæg af GaSelle » 12. mar 2020, 17:01

Zilmer skrev:
12. mar 2020, 16:19
Hej GaSelle,
ja det er bestemt også på min agenda. Jeg har dog en FDM jurist på sagen, så jeg skal lige se, hvad han kan få ud af VW ;-)

mvh,
Zilmer
Jamen, hvis de "kloge" hoveder fra førerbunkeren har sagt "Nein!", så kan de vel ikke gøre så meget mere. Foreslå selv Cartrends, og hvis ikke de vil det, så få pengene tilbage og kør selv forbi Cartrends. Husk derefter at køre forbi forhandleren med resultatet, så de kan se, hvor uduelige de er :D
These users thanked the author GaSelle for the post:
Passatg 3c

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Ikke muligt at eftermontere originalt svingbart anhængertræk på VW Passat GTE Variant 2020

Indlæg af Watcher » 12. mar 2020, 18:19

Der hvor filmen lidt knækker for mig er at folk de tror at verdens bedste det er vw.. og hvis vw ikke kan så det simpelthen umuligt.

Sådan en person henvender sig til mig med et ønske... han får herefter et tilbud på det han ønsker at få lavet og sikkert også tilføjet at der ligger en tilsvarende bil i vores facebook galleri.

Så går der typisk 10-14d så svare kunden retur og nu har han snakket igen med vw og de siger altså det ikke er muligt?

Så er det sku jeg tænker hvor dum er manden? Hvorfor skulle vi som firma lave et tilbud til manden på det han ønsker hvis ikke vi kan lave det? Vi sidder jo ikke og sender tilbud ud for hyggens skyld:)


Få den vw forhandler du har købt bilen af til at kontakte mig, så laver jeg bilen, fakturere dem, alle er glade og tilfredse


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Zilmer
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 23. okt 2019, 05:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Ikke muligt at eftermontere originalt svingbart anhængertræk på VW Passat GTE Variant 2020

Indlæg af Zilmer » 12. mar 2020, 18:50

Tak Watcher, det vil jeg meget gerne foreslå min forhandler.

Jeg holder med dig om, at "hvis de ikke selv kan så må det være umuligt". Jeg spurgte til et par små kodninger hos både min forhandler og efterfølgende hos en anden VW forhandler i området, og begge steder svarede de, at det ikke var muligt.
Med min ringe indsigt har jeg så nu selv udført det med OBDeleven. ak ;-)

hdc
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 2. feb 2020, 14:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ikke muligt at eftermontere originalt svingbart anhængertræk på VW Passat GTE Variant 2020

Indlæg af hdc » 10. aug 2020, 19:45

Mon der er noget nyt i sagen om det svingbare træk :)

jk6
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 29. okt 2009, 21:42
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Ikke muligt at eftermontere originalt svingbart anhængertræk på VW Passat GTE Variant 2020

Indlæg af jk6 » 10. aug 2020, 20:29

Det eneste problem ved at få eftermonteret træk andre steder end ved VW er at kodningen af trækket i bilens styreenheder forsvinder hvis VW på et senere tidspunkt laver styreenhedskodning i forbindelse med opdateringer eller udskiftning af styreenheder.

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5467
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Ikke muligt at eftermontere originalt svingbart anhængertræk på VW Passat GTE Variant 2020

Indlæg af diskoboy » 10. aug 2020, 21:39

jk6 skrev:
10. aug 2020, 20:29
Det eneste problem ved at få eftermonteret træk andre steder end ved VW er at kodningen af trækket i bilens styreenheder forsvinder hvis VW på et senere tidspunkt laver styreenhedskodning i forbindelse med opdateringer eller udskiftning af styreenheder.
Ikke hvis det er kodet via en online forbindelse til førebunkeren
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Ikke muligt at eftermontere originalt svingbart anhængertræk på VW Passat GTE Variant 2020

Indlæg af Watcher » 10. aug 2020, 21:50

jk6 skrev:Det eneste problem ved at få eftermonteret træk andre steder end ved VW er at kodningen af trækket i bilens styreenheder forsvinder hvis VW på et senere tidspunkt laver styreenhedskodning i forbindelse med opdateringer eller udskiftning af styreenheder.
Jeg har da online adgang via semler til audi, vw, seat samt skoda. Alt det jeg kan kode officielt online bliver gjort sådan så det ikke sker, kun de biler hvor det ikke er muligt gør vi det manuelt..


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Watcher for the post:
Nicklas123456
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

jk6
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 29. okt 2009, 21:42
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Ikke muligt at eftermontere originalt svingbart anhængertræk på VW Passat GTE Variant 2020

Indlæg af jk6 » 11. aug 2020, 05:39

Watcher skrev:
10. aug 2020, 21:50
jk6 skrev:Det eneste problem ved at få eftermonteret træk andre steder end ved VW er at kodningen af trækket i bilens styreenheder forsvinder hvis VW på et senere tidspunkt laver styreenhedskodning i forbindelse med opdateringer eller udskiftning af styreenheder.
Jeg har da online adgang via semler til audi, vw, seat samt skoda. Alt det jeg kan kode officielt online bliver gjort sådan så det ikke sker, kun de biler hvor det ikke er muligt gør vi det manuelt..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Så er der ingen problem. Det er bare lagtfra alle der arbejder med eftermonteringer der kan dette og ikke noget alle kunder er OBS på.

Zilmer
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 23. okt 2019, 05:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Ikke muligt at eftermontere originalt svingbart anhængertræk på VW Passat GTE Variant 2020

Indlæg af Zilmer » 11. aug 2020, 06:04

@hdc Fra at VW sagde "det kan ikke lade sig gøre", så var det en dag pludselig "nu har VW Tyskland meddelt, at det godt kan lade sig gøre".
VW monterede trækket "fysisk", men kunne så ikke kode det.
Over et antal uger var jeg 3 gange hos VW, før lykkedes det dem, at kode trækket på min bil.
These users thanked the author Zilmer for the post:
Target

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Ikke muligt at eftermontere originalt svingbart anhængertræk på VW Passat GTE Variant 2020

Indlæg af Watcher » 11. aug 2020, 07:26

Mon ik den 3x blev kørt forbi mig jeg koder ihvertfald en del af de der


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Besvar

Tilbage til "Reservedele/Kataloger"