Audi A4 Avant 3.0tdi Quattro S-tronic

Her kan du vise din Audi frem og få feedback
Forumregler
Værkstedet - Galleri/Show off - Audi > Tilføjelse til de generelle regler
Billeder eller video er et krav i galleriet.
Emnetitel skal indeholde [Årgang] [Mærke][Model]
Bilen skal være indenfor VAG-gruppen.
Bilen skal være din egen.
DennisMoller
Nyt medlem
Indlæg: 141
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Audi A4 Avant 3.0tdi Quattro S-tronic

Indlæg af DennisMoller » 28. mar 2018, 21:49

Hej igen! Hvor købte du dine LED tågelygte pærer? Hvor mange kelvin er det på for at matche det originale LED i forlygterne? :)

God påske!
Nu: Audi A4 Avant 1,8 TFSI Aut. S-Line. Tidligere: Scirocco 2,0 TSI DSG

Brugeravatar
karstein
Medlem
Indlæg: 710
Tilmeldt: 7. jul 2008, 21:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 31 times

Re: Audi A4 Avant 3.0tdi Quattro S-tronic

Indlæg af karstein » 29. mar 2018, 06:32

DennisMoller skrev:Hej igen! Hvor købte du dine LED tågelygte pærer? Hvor mange kelvin er det på for at matche det originale LED i forlygterne? :)

God påske!
Jeg har ikke detaljer om Kelvin mv. da det var nogle billige kina-pærer. De lyser meget lidt, og i alle retninger, hvis man sætter dem på som lyskilde når man kører, men de er mit tilfælde kun tændt når de er en del af CH/LH. Man kan sige at de er blevet ofret for the looks'Billede
Billede
Nu 100% elektrificeret... :shock:
Tesla Model Y (01/2023), Tesla Model 3 SR+ (12/2020) og hverdags transporten (MC) Zero DSR 2018 (08/2020)

Brugeravatar
karstein
Medlem
Indlæg: 710
Tilmeldt: 7. jul 2008, 21:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 31 times

Audi A4 Avant 3.0tdi Quattro S-tronic

Indlæg af karstein » 1. dec 2018, 13:36

Sommer er blevet til vinter - de originale 18" fælge skulle have nye dæk, det skulle vinterhjulene også, så nu er sommerhjulene blevet omdannet til vinterhjul.

Så er det store spørgsmål - hvad skal så være sommerskoene... Jeg har støvet nogle org. 20" Audi fælge op (8,5Jx20, ET 45 - Audi A8 "Flat five") men er i tvivl om de bliver for voldsomme og for ukomfortable til familie-kørsel. Hvis disse skal på skal der helt sikkert også ske noget med undervognen da den jo ikke en gang er sline sænket... Gode råd modtages med kyshånd.

Bonus-bekymring: Vi har en ret stejl indkørsel (3,5m lang, stigende med 1,3m), hvorfor en voldsænkning IKKE er en mulighed, medmindre vores Up! er den eneste der skal holde i den nybyggede dobbeltcarport...

Edit: (pictures)
BilledeBillede
Nu 100% elektrificeret... :shock:
Tesla Model Y (01/2023), Tesla Model 3 SR+ (12/2020) og hverdags transporten (MC) Zero DSR 2018 (08/2020)

Brugeravatar
karstein
Medlem
Indlæg: 710
Tilmeldt: 7. jul 2008, 21:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 31 times

Audi A4 Avant 3.0tdi Quattro S-tronic

Indlæg af karstein » 28. dec 2018, 12:23

Så skete der (meget) lidt... Opdatering af navigation til 2019 kort (Tak til Cartrends!!), montering af On/Off-knap til passager airbag, samt nye forbremser.

BilledeBilledeBillede

Er gået i tænke mode mht. sommerfælgene/undervognen. Vores indkørsel kommer til at tage livet af bilen, hvis den bliver alt for lav. MEN mon ikke en 45mm ned kan komme til at gå. Det bliver ikke 20" fælge med standard undervognen! Om ikke andet må jeg bakke skråt ned og vende bagefter.
Nu 100% elektrificeret... :shock:
Tesla Model Y (01/2023), Tesla Model 3 SR+ (12/2020) og hverdags transporten (MC) Zero DSR 2018 (08/2020)

DennisMoller
Nyt medlem
Indlæg: 141
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Audi A4 Avant 3.0tdi Quattro S-tronic

Indlæg af DennisMoller » 10. jan 2019, 08:13

Jeg tror ikke din indkørsel bliver en udfordring med en sænkning udelukkende med fjedre. Jeg har 40mm H&R på min, og det ser bare pænt ud, men bilen er stadig praktisk, og jeg kan køre over det hele!
These users thanked the author DennisMoller for the post:
karstein
Nu: Audi A4 Avant 1,8 TFSI Aut. S-Line. Tidligere: Scirocco 2,0 TSI DSG

Brugeravatar
karstein
Medlem
Indlæg: 710
Tilmeldt: 7. jul 2008, 21:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 31 times

Audi A4 Avant 3.0tdi Quattro S-tronic

Indlæg af karstein » 14. jan 2019, 13:40

DennisMoller skrev:
10. jan 2019, 08:13
Jeg tror ikke din indkørsel bliver en udfordring med en sænkning udelukkende med fjedre. Jeg har 40mm H&R på min, og det ser bare pænt ud, men bilen er stadig praktisk, og jeg kan køre over det hele!
Det lyder godt!! Jeg ville købe en Bilstein B12 Pro-kit da dæmperne vist aldrig er skiftet (135tkm).

Når man ser denne CC bliver man ret sikker på at det godt kan komme til at blive ret lækkert med de Fat Five i 20" Billede
Billede
Nu 100% elektrificeret... :shock:
Tesla Model Y (01/2023), Tesla Model 3 SR+ (12/2020) og hverdags transporten (MC) Zero DSR 2018 (08/2020)

DennisMoller
Nyt medlem
Indlæg: 141
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Audi A4 Avant 3.0tdi Quattro S-tronic

Indlæg af DennisMoller » 21. jan 2019, 07:44

karstein skrev:
14. sep 2016, 08:21
Så kom den nye gearstang på pladsBillede det var ikke helt uden bøvl, da man skal passe mega meget på at man ikke får bøjet plastikstangen i forkert retning, når den skal roteres - men det lykkedes Billede

Billede

Billede

Billede

Herudover har jeg fået lidt assistance med kodning ( Kæmpe stor tak til Mr.A4 himself - Diskoboy!!)
* aktivering af shiftpads
* fodrumsbelysning under kørsel
* Audi Drive Select
* Justering af ACC via MMI (ændre defaultindstilling)
* aktivering af TV/DVD under kørsel
Hej igen!
Audi drive select - har du monteret noget hardware for at det virker eller er det ren kodning? :)

Justering af ACC via MMI - er det ikke bare så du kan justere default længden op til næste bil?

Fodrumsbelysning under kørsel - Kan du justere lysstykrne op/ned via MMI? :)
Nu: Audi A4 Avant 1,8 TFSI Aut. S-Line. Tidligere: Scirocco 2,0 TSI DSG

DennisMoller
Nyt medlem
Indlæg: 141
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Audi A4 Avant 3.0tdi Quattro S-tronic

Indlæg af DennisMoller » 21. jan 2019, 07:50

Har du kigget min tråd med min A4, som er sænket med 40/40 H&R fjedre på S-line dæmpere samt 20" fælge? viewtopic.php?f=104&t=136500
Jeg ville ikke være bange for at skulle op i din indkøsrel hverdag. Den bliver bare lækker at se på men samtidig med ganske fornuftig frihøjde og komfort! Min varmeste anbefaling til H&R fjedrene!
Nu: Audi A4 Avant 1,8 TFSI Aut. S-Line. Tidligere: Scirocco 2,0 TSI DSG

Brugeravatar
karstein
Medlem
Indlæg: 710
Tilmeldt: 7. jul 2008, 21:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 31 times

Audi A4 Avant 3.0tdi Quattro S-tronic

Indlæg af karstein » 21. jan 2019, 23:37

DennisMoller skrev:
Hej igen!
Audi drive select - har du monteret noget hardware for at det virker eller er det ren kodning? :)

Justering af ACC via MMI - er det ikke bare så du kan justere default længden op til næste bil?

Fodrumsbelysning under kørsel - Kan du justere lysstykrne op/ned via MMI? :)
Da et billede jo siger mere end 1000 ord kommer her 3000 ord:-)

Drive select - ingen hardware - blot klik på “car”
Billede

ACC - indstilling af default via MMI-menu - dvs. Kan ændres efter behov on the fly - brugte det fx da vi netop var på skiferie med glatte veje så den startede op med niveau 4 hver gang man tændte bilen.
Billede

Fodrumsbelysning - justeres via menu i MMI
Billede
Nu 100% elektrificeret... :shock:
Tesla Model Y (01/2023), Tesla Model 3 SR+ (12/2020) og hverdags transporten (MC) Zero DSR 2018 (08/2020)

Brugeravatar
karstein
Medlem
Indlæg: 710
Tilmeldt: 7. jul 2008, 21:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 31 times

Re: Audi A4 Avant 3.0tdi Quattro S-tronic

Indlæg af karstein » 21. jan 2019, 23:50

DennisMoller skrev:Har du kigget min tråd med min A4, som er sænket med 40/40 H&R fjedre på S-line dæmpere samt 20" fælge? viewtopic.php?f=104&t=136500
Jeg ville ikke være bange for at skulle op i din indkøsrel hverdag. Den bliver bare lækker at se på men samtidig med ganske fornuftig frihøjde og komfort! Min varmeste anbefaling til H&R fjedrene!
Wow din A4 står flot. Og de 20” klæder den rigtig godt!!

Ved du om s-Line dæmpere er kortere end standard dæmpere sådan at det kun er fjedrene der skal skiftes? Eller skal jeg gå efter Sline dæmpere? Tænker at de godt kunne trænge til at blive skiftet efter 135tkm...
Nu 100% elektrificeret... :shock:
Tesla Model Y (01/2023), Tesla Model 3 SR+ (12/2020) og hverdags transporten (MC) Zero DSR 2018 (08/2020)

DennisMoller
Nyt medlem
Indlæg: 141
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Audi A4 Avant 3.0tdi Quattro S-tronic

Indlæg af DennisMoller » 22. jan 2019, 08:52

karstein skrev:
21. jan 2019, 23:37
DennisMoller skrev:
Hej igen!
Audi drive select - har du monteret noget hardware for at det virker eller er det ren kodning? :)

Justering af ACC via MMI - er det ikke bare så du kan justere default længden op til næste bil?

Fodrumsbelysning under kørsel - Kan du justere lysstykrne op/ned via MMI? :)
Da et billede jo siger mere end 1000 ord kommer her 3000 ord:-)

Drive select - ingen hardware - blot klik på “car”
Billede

ACC - indstilling af default via MMI-menu - dvs. Kan ændres efter behov on the fly - brugte det fx da vi netop var på skiferie med glatte veje så den startede op med niveau 4 hver gang man tændte bilen.
Billede

Fodrumsbelysning - justeres via menu i MMI
Billede
Har du en guide du anvendte eller kan huske hvad du kodede i forhold til drive select? Jeg har selv været ved at lege med det Audi drive select, og jeg kunne ikke få det kodet korrekt igår, måske fordi den guide jeg fandt var til en q5? :)

Justering af ACC ligger allerede standard i min som det du har slået til. Jeg fik også slået fodrumsbelysning til igår så det kan justeres via MMI.

Så jeg mangler bare at få det Audi drive select til at virke, håber du kan hjælpe :D
Nu: Audi A4 Avant 1,8 TFSI Aut. S-Line. Tidligere: Scirocco 2,0 TSI DSG

DennisMoller
Nyt medlem
Indlæg: 141
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Audi A4 Avant 3.0tdi Quattro S-tronic

Indlæg af DennisMoller » 22. jan 2019, 08:57

karstein skrev:
21. jan 2019, 23:50
DennisMoller skrev:Har du kigget min tråd med min A4, som er sænket med 40/40 H&R fjedre på S-line dæmpere samt 20" fælge? viewtopic.php?f=104&t=136500
Jeg ville ikke være bange for at skulle op i din indkøsrel hverdag. Den bliver bare lækker at se på men samtidig med ganske fornuftig frihøjde og komfort! Min varmeste anbefaling til H&R fjedrene!
Wow din A4 står flot. Og de 20” klæder den rigtig godt!!

Ved du om s-Line dæmpere er kortere end standard dæmpere sådan at det kun er fjedrene der skal skiftes? Eller skal jeg gå efter Sline dæmpere? Tænker at de godt kunne trænge til at blive skiftet efter 135tkm...
Tak! Jeg er også kommet rigtig godt i mål med den, selvom der stadig er ting man ville lave :D

S-line dæmperne skulle eftersigende være lavere, derfor skiftede jeg kun fjedrene da dæmperne var fine. Bilstein dæmpere går du jo bestemt ikke galt i byen med, jeg valgte bare at beholde S-line dæmperne fordi de var fine og det lavere end almindelige og derfor kører rigtig godt med H&R fjedrene!

Er din med S-line undervogn? :)
Nu: Audi A4 Avant 1,8 TFSI Aut. S-Line. Tidligere: Scirocco 2,0 TSI DSG

Brugeravatar
karstein
Medlem
Indlæg: 710
Tilmeldt: 7. jul 2008, 21:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 31 times

Re: Audi A4 Avant 3.0tdi Quattro S-tronic

Indlæg af karstein » 22. jan 2019, 09:25

DennisMoller skrev:Har du en guide du anvendte eller kan huske hvad du kodede i forhold til drive select? Jeg har selv været ved at lege med det Audi drive select, og jeg kunne ikke få det kodet korrekt igår, måske fordi den guide jeg fandt var til en q5? :)

Justering af ACC ligger allerede standard i min som det du har slået til. Jeg fik også slået fodrumsbelysning til igår så det kan justeres via MMI.

Så jeg mangler bare at få det Audi drive select til at virke, håber du kan hjælpe :D
Desværre har jeg ingen guide - MEN Claus ("Diskoboy") kan hjælpe dig med alle detaljer.
Nu 100% elektrificeret... :shock:
Tesla Model Y (01/2023), Tesla Model 3 SR+ (12/2020) og hverdags transporten (MC) Zero DSR 2018 (08/2020)

Brugeravatar
karstein
Medlem
Indlæg: 710
Tilmeldt: 7. jul 2008, 21:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 31 times

Re: Audi A4 Avant 3.0tdi Quattro S-tronic

Indlæg af karstein » 23. jan 2019, 08:28

DennisMoller skrev:Tak! Jeg er også kommet rigtig godt i mål med den, selvom der stadig er ting man ville lave :D

S-line dæmperne skulle eftersigende være lavere, derfor skiftede jeg kun fjedrene da dæmperne var fine. Bilstein dæmpere går du jo bestemt ikke galt i byen med, jeg valgte bare at beholde S-line dæmperne fordi de var fine og det lavere end almindelige og derfor kører rigtig godt med H&R fjedrene!

Er din med S-line undervogn? :)
I min er der valgt rigtig meget ekstraudstyr - men mærkværdigt nok er der ikke sat ét kryds ved noget S-line.

Min er med 1BA-undervogn - dvs. helt standard. Kan du se hvilken undervogn din er født med?

1BA = Standard suspension/shock absorption (Standard)
1BD = Suspension/shock absorption for special sports design (S4)
1BE = Sports suspension/shock absorption (S-line)
Nu 100% elektrificeret... :shock:
Tesla Model Y (01/2023), Tesla Model 3 SR+ (12/2020) og hverdags transporten (MC) Zero DSR 2018 (08/2020)

DennisMoller
Nyt medlem
Indlæg: 141
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Audi A4 Avant 3.0tdi Quattro S-tronic

Indlæg af DennisMoller » 23. jan 2019, 08:32

karstein skrev:
23. jan 2019, 08:28
DennisMoller skrev:Tak! Jeg er også kommet rigtig godt i mål med den, selvom der stadig er ting man ville lave :D

S-line dæmperne skulle eftersigende være lavere, derfor skiftede jeg kun fjedrene da dæmperne var fine. Bilstein dæmpere går du jo bestemt ikke galt i byen med, jeg valgte bare at beholde S-line dæmperne fordi de var fine og det lavere end almindelige og derfor kører rigtig godt med H&R fjedrene!

Er din med S-line undervogn? :)
I min er der valgt rigtig meget ekstraudstyr - men mærkværdigt nok er der ikke sat ét kryds ved noget S-line.

Min er med 1BA-undervogn - dvs. helt standard. Kan du se hvilken undervogn din er født med?

1BA = Standard suspension/shock absorption (Standard)
1BD = Suspension/shock absorption for special sports design (S4)
1BE = Sports suspension/shock absorption (S-line)
MIn er født med 1BE. Når en audi er Daytona grå kan du som udgangspunkt godt regne med den har S-line undervogn, da der blev givet rabat på farven som jo koster åndsvagt meget fra fabrikken, hvis man tilvalgte pakken med S-line undervogn.
Nu: Audi A4 Avant 1,8 TFSI Aut. S-Line. Tidligere: Scirocco 2,0 TSI DSG

DennisMoller
Nyt medlem
Indlæg: 141
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Audi A4 Avant 3.0tdi Quattro S-tronic

Indlæg af DennisMoller » 14. apr 2021, 18:27

karstein skrev:
28. dec 2018, 12:23
Så skete der (meget) lidt... Opdatering af navigation til 2019 kort (Tak til Cartrends!!), montering af On/Off-knap til passager airbag, samt nye forbremser.

BilledeBilledeBillede

Er gået i tænke mode mht. sommerfælgene/undervognen. Vores indkørsel kommer til at tage livet af bilen, hvis den bliver alt for lav. MEN mon ikke en 45mm ned kan komme til at gå. Det bliver ikke 20" fælge med standard undervognen! Om ikke andet må jeg bakke skråt ned og vende bagefter.
Hej igen, åbner lige op for en gammel tråd. Jeg står nemlig og skal have monteret funktionen til at slå airbaggen on/off på passager sædet. har du selv købt og monteret delene? havde du isofix på forsædet? :)

Mvh
Nu: Audi A4 Avant 1,8 TFSI Aut. S-Line. Tidligere: Scirocco 2,0 TSI DSG

Brugeravatar
Skoulsen
Medlem
Indlæg: 558
Tilmeldt: 25. mar 2009, 10:20
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gedved
Has thanked: 10 times
Been thanked: 31 times

Re: Audi A4 Avant 3.0tdi Quattro S-tronic

Indlæg af Skoulsen » 14. apr 2021, 22:34

Jeg låner den også lige - kodning af tomgang når føredør åbner - er det noget du har en guide til eller ved hvor man finder det?
Er ved og få spat af den går ud hver gang jeg skal skrabe is om morgenen
Audi A4 B8.5 - 3.0 TDI 245 s-tronic Quattro.

Brugeravatar
karstein
Medlem
Indlæg: 710
Tilmeldt: 7. jul 2008, 21:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 31 times

Re: Audi A4 Avant 3.0tdi Quattro S-tronic

Indlæg af karstein » 15. apr 2021, 04:26

DennisMoller skrev:
karstein skrev:
28. dec 2018, 12:23
Så skete der (meget) lidt... Opdatering af navigation til 2019 kort (Tak til Cartrends!!), montering af On/Off-knap til passager airbag, samt nye forbremser.

BilledeBillede
Hej igen, åbner lige op for en gammel tråd. Jeg står nemlig og skal have monteret funktionen til at slå airbaggen on/off på passager sædet. har du selv købt og monteret delene? havde du isofix på forsædet? :)

Mvh
Jeg var heldig at en bruger herindefra havde et sæt liggende jeg kunne købe. Monteringen klarede jeg selv (ikke de store evner påkrævet gudskelov Billede) og kodningen blev udført sammen med kortopgraderingen af Cartrends. Jeg kan lige prøve om jeg kan finde partsnumrene til dig... så bør det være meget nemt at bestille ved Vw/Audi/nettet.

Edit:
instruktion m. partsnumre er uploaded
Vedhæftede filer
Audi_B8-Reihe_Nachrüsten_Schlüsselschalter_English.pdf
(2.09 MiB) Downloadet 112 gange
Nu 100% elektrificeret... :shock:
Tesla Model Y (01/2023), Tesla Model 3 SR+ (12/2020) og hverdags transporten (MC) Zero DSR 2018 (08/2020)

Brugeravatar
karstein
Medlem
Indlæg: 710
Tilmeldt: 7. jul 2008, 21:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 31 times

Re: Audi A4 Avant 3.0tdi Quattro S-tronic

Indlæg af karstein » 16. apr 2021, 05:17

Skoulsen skrev:Jeg låner den også lige - kodning af tomgang når føredør åbner - er det noget du har en guide til eller ved hvor man finder det?
Er ved og få spat af den går ud hver gang jeg skal skrabe is om morgenen Billede
Det er noget tid siden - så måtte lige Google - jeg husker dette som det jeg fik gjort den gang:

“Long coding of module 46, last byte is 0F - change to 00 and annoying "feature" is gone.”

https://www.audizine.com/forum/showthre ... ening-door
Nu 100% elektrificeret... :shock:
Tesla Model Y (01/2023), Tesla Model 3 SR+ (12/2020) og hverdags transporten (MC) Zero DSR 2018 (08/2020)

Brugeravatar
Skoulsen
Medlem
Indlæg: 558
Tilmeldt: 25. mar 2009, 10:20
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gedved
Has thanked: 10 times
Been thanked: 31 times

Re: Audi A4 Avant 3.0tdi Quattro S-tronic

Indlæg af Skoulsen » 16. apr 2021, 22:01

Tak må jeg lige få set på når jeg får vcds hjem :)
Audi A4 B8.5 - 3.0 TDI 245 s-tronic Quattro.

Besvar

Tilbage til "Audi"