Chris' Audi S6 2015 Facelift
: 10. maj 2019, 10:01
Først lidt om bilen:
Model: Audi S6 2015 Avant
Motor: 4.0 TFSI V8 Biturbo 450 Heste (500 med optimering)
Farve: Mørkeblå
Gearkasse: 7-Gear S-Tronic
KM: ca. 70.000
Udstyr:
- Matrix LED forlygter
- ACC med pre-sense plus
- Audi AAS Sport (Luftaffjedring)
- MMI 3G Plus med Audi Connect og Audi Phone Box
- 20" Rotor Sommerfælge og 19" Winterfælge
- Side Assist, Lane Assist, Sign assist
- Keyless go med sensorstyret bagklap
- PDC foran og bagved
- Head-up display
- Sort himmel
- BOSE Sound System
- Elsæder og memory ved føresæde
- 4 Zone klima
- Og mere..
Lidt om forløbet
Efter 4 år med GTI'en fik jeg igår indregistreret en Audi S6 i mit navn . Jeg er så heldig at bo i Tyskland, således at bilafgiften er lig 0%.
I og med at jeg har en søn på vej, en stor motherf... af en hund (Bernersennehund) og jeg blev forelsket i luftaffjedring efter at have kørt med det i vores Touareg, så var der ingen vej udenom.. Overvejede først Passat, men der er hverken V6 eller Luftaffjedring. Derefter kiggede jeg A6 V6, men for en 3-4000€ mere kunne jeg stige ind i en S6. Og siden at der er så meget snak om mindre motorer (fx. den nye S6 får en 3.0 TDI diesel ), skulle jeg prøve at eje en V8, så skulle det sku være nu!
Havde en masse i søgelyset her i Tyskland men sjovt nok skulle valget falde på en der var i... Danmark Flex-leaset, derfor intet bøvl med registreringsafgift og export.
Billeder fra annoncen:
Den har kørt i Tyskland indtil for et år siden og havde kun været i danmark i 9-10 måneder. Prøvekørt og kun fede indtryk
Autotransport til Düsseldorf til 3000 danske kroner fra Hillerød var meget attraktivt så det benyttede jeg mig af.
Ankomst til Düsseldorf:
Desværre er Tyskerne meget meget strenge når det kommer til udstødningen (især med klappeudstødning). Bilen kan sågar få klippet pladerne i værste tilfælde og da sælger havde lagt den originale udstødning med, så kom den på.
Igår blev bilen så indregistreret og hvad for en fed slæde!
Bilen trænger nok til et S-Tronic reset, da de forhenværende ejere ser ud til at have kørt noget anderledes ift. min kørestil Man kan ikke undgå at få et ordentlig smil på læberne når man hører lyden af V8'eren der brummer når den fyres af på Autobahn. Havde jeg stadig boet i Danmark, så havde jeg ikke købt sådan en bil, da man ikke kan have meget sjov på de danske motorveje. Det er en utrolig bil og jeg føler mig skideheldig over at være i en situation hvor jeg har mulighed for at eje en!
Kigger på følgende mods:
- Sportudstødning (sorte rør istedet for chrom)
- Mellempotte fra RS6 (passer perfekt på og giver mere lyd)
- DAB eftermontering
- Apple carplay (officielt kun understøttet fra 2017)
- Komfortsæder med massage og ventilation
- Evt. B&O anlæg selvom BOSE-anlægget ikke er så skidt endda
Pt. er der ikke så mange billeder, de kommer efter at den har fået en ordentlig rengøring!
Model: Audi S6 2015 Avant
Motor: 4.0 TFSI V8 Biturbo 450 Heste (500 med optimering)
Farve: Mørkeblå
Gearkasse: 7-Gear S-Tronic
KM: ca. 70.000
Udstyr:
- Matrix LED forlygter
- ACC med pre-sense plus
- Audi AAS Sport (Luftaffjedring)
- MMI 3G Plus med Audi Connect og Audi Phone Box
- 20" Rotor Sommerfælge og 19" Winterfælge
- Side Assist, Lane Assist, Sign assist
- Keyless go med sensorstyret bagklap
- PDC foran og bagved
- Head-up display
- Sort himmel
- BOSE Sound System
- Elsæder og memory ved føresæde
- 4 Zone klima
- Og mere..
Lidt om forløbet
Efter 4 år med GTI'en fik jeg igår indregistreret en Audi S6 i mit navn . Jeg er så heldig at bo i Tyskland, således at bilafgiften er lig 0%.
I og med at jeg har en søn på vej, en stor motherf... af en hund (Bernersennehund) og jeg blev forelsket i luftaffjedring efter at have kørt med det i vores Touareg, så var der ingen vej udenom.. Overvejede først Passat, men der er hverken V6 eller Luftaffjedring. Derefter kiggede jeg A6 V6, men for en 3-4000€ mere kunne jeg stige ind i en S6. Og siden at der er så meget snak om mindre motorer (fx. den nye S6 får en 3.0 TDI diesel ), skulle jeg prøve at eje en V8, så skulle det sku være nu!
Havde en masse i søgelyset her i Tyskland men sjovt nok skulle valget falde på en der var i... Danmark Flex-leaset, derfor intet bøvl med registreringsafgift og export.
Billeder fra annoncen:
Den har kørt i Tyskland indtil for et år siden og havde kun været i danmark i 9-10 måneder. Prøvekørt og kun fede indtryk
Autotransport til Düsseldorf til 3000 danske kroner fra Hillerød var meget attraktivt så det benyttede jeg mig af.
Ankomst til Düsseldorf:
Desværre er Tyskerne meget meget strenge når det kommer til udstødningen (især med klappeudstødning). Bilen kan sågar få klippet pladerne i værste tilfælde og da sælger havde lagt den originale udstødning med, så kom den på.
Igår blev bilen så indregistreret og hvad for en fed slæde!
Bilen trænger nok til et S-Tronic reset, da de forhenværende ejere ser ud til at have kørt noget anderledes ift. min kørestil Man kan ikke undgå at få et ordentlig smil på læberne når man hører lyden af V8'eren der brummer når den fyres af på Autobahn. Havde jeg stadig boet i Danmark, så havde jeg ikke købt sådan en bil, da man ikke kan have meget sjov på de danske motorveje. Det er en utrolig bil og jeg føler mig skideheldig over at være i en situation hvor jeg har mulighed for at eje en!
Kigger på følgende mods:
- Sportudstødning (sorte rør istedet for chrom)
- Mellempotte fra RS6 (passer perfekt på og giver mere lyd)
- DAB eftermontering
- Apple carplay (officielt kun understøttet fra 2017)
- Komfortsæder med massage og ventilation
- Evt. B&O anlæg selvom BOSE-anlægget ikke er så skidt endda
Pt. er der ikke så mange billeder, de kommer efter at den har fået en ordentlig rengøring!