Re: Porsche 911 (996.2) Carrera 4 - Not your average family
: 19. okt 2017, 07:55
Er da helt spændt på bagdækkene på min M5 nu Jeg har kørt 9000km på 4mdr og de var nye.
Vi elsker VAGbiler...
https://VAGcars.dk/phpbb/
Den har så drukket en del V-Powerlune skrev:Er da helt spændt på bagdækkene på min M5 nu Jeg har kørt 9000km på 4mdr og de var nye.
Ja, der ryger en del V-power igennemAU-R8 skrev:Den har så drukket en del V-Powerlune skrev:Er da helt spændt på bagdækkene på min M5 nu Jeg har kørt 9000km på 4mdr og de var nye.
Mine bagdæk på AMGer var normalt nede på 4 mm efter 10 tkm. Men det var så et år.
Så ud og mål.
Du tror jo også det er udrykning hver gang.Martin1986 skrev:Mine pirelli p zero slides også forholdsvist hurtigt synes jeg
Hvis du kommer en hverdagsnat, vil du tro der allerede er lukket af Der er ikke et øje..AU-R8 skrev:Du tror jo også det er udrykning hver gang.Martin1986 skrev:Mine pirelli p zero slides også forholdsvist hurtigt synes jeg
Hvornår er det lige du fikser en lukning en nat af 10 km motorvej ved Herning så kan prøve noget top speed i en Aventador eller noget
Det jo så ret nemt jo.Martin1986 skrev:Hvis du kommer en hverdagsnat, vil du tro der allerede er lukket af Der er ikke et øje..AU-R8 skrev:Du tror jo også det er udrykning hver gang.Martin1986 skrev:Mine pirelli p zero slides også forholdsvist hurtigt synes jeg
Hvornår er det lige du fikser en lukning en nat af 10 km motorvej ved Herning så kan prøve noget top speed i en Aventador eller noget
Anti Replica skrev:Pissemorsomt og desværre sand historie...
Kører Herning - Aarhus med afgang fra Herning 5:00. Der er der også ro ude på motorvejen!AU-R8 skrev:Du tror jo også det er udrykning hver gang.Martin1986 skrev:Mine pirelli p zero slides også forholdsvist hurtigt synes jeg
Hvornår er det lige du fikser en lukning en nat af 10 km motorvej ved Herning så kan prøve noget top speed i en Aventador eller noget
Obel skrev:For lidt luft giver ikke slidt midt på dækket. Det giver slidt på siderne.Tonny skrev:De har haft for lidt luft hvis de har noget og jeg tror det er det der er galt. Pirelli har vel også ry for at være bløde mener jeg
Ja du har retlune skrev:Det samme gælder Sønderborg motorvejen
Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
vandhunden skrev:Ja du har retlune skrev:Det samme gælder Sønderborg motorvejen
Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Man kan faktisk køre 300 km/t engang imellem
Pas på en Civil hvid Mercedes C Stationcar på de kanterlune skrev:Det samme gælder Sønderborg motorvejen
Ud over det så er sommerfælge sendt til maler og jeg håber at kunne skifte undervogn inden foråret hvis ikke der kommer uforudsete udgifter.Jeg har nu haft min 996.2 3,6 Carrera 4 i et år, og her er lidt erfaringer jeg har draget mig på det år
-Import var nemt. Selvanmeldere er nogle cowboys. Der gik 1 måned inden jeg havde råd til at betale afgift. Det tog 1 time at finde den billigste selvanmelder og så var der nummerplader på. Selvanmelderen var for kreativ med indberetningen så jeg fik 17.000kr retur i afgift efterfølgende.
-Den kørte som daily driver det første halve år, min kone tog den på arbejde. Derfor blev der monteret uoriginalt navi med håndfri (skal nok pilles ud igen nu) og fartpilot (selv monteret, rimeligt nemt). De sidste 5 måneder har den været brugt til ca. alt undtagen konens pendling. En af hendes første oplevelser var at knapperne på rattet altså ikke virkede - ihvertfald skruede radioen ikke ned (TIPTRONIC)
-Bilen havde en motorfejl ved køb, det var en flækket gummislange til under 100kr. Fejlsøgning af lækager i indsugningen er ikke nem på sådan en 911
-Den spiser lidt dæk, heldigvis er dæk i den størrelse ikke nær så dyrt som jeg havde forventet. Bremsedele derimod er dyrere end frygtet. Jeg har fundet mig et sæt ekstra fælge så jeg nu har sport classic II som vinterhjul og turbo II look som sommerhjul.
-Jeg har lavet alt service og rep selv indtil videre. Alt er nemt at skrue på og virker solidt.
-Motor og gearkasse ophæng var slidt op og nyt er monteret. Det må man nok forvente når bilen har gået næsten 200tkm. Soltaget har desværre også givet op, og også her er reservedele RET dyre
-Ud over det, intet andet end gode oplevelser. Motoren virker stærk, og selvom det ikke er en turbo så er de 320hk nok til at det er en kvik vogn syntes jeg. Interiøret syntes solidt og stærkt, kun skæmmet af knirkelyde fra instrumentbrættet som er en kendt 996 fejl.
-Vi har brugt den så meget som muligt, lige fra skiferien til Norge med alt vores oppakning og til sommerferien hvor vi havde 4 cykler med rundt i DK. Men også til fodboldstævner, indkøb og også flotte driver-ture hvor vi bare har nydt køreturen. Det ene har ikke taget fornøjelsen fra det andet. Jeg har syntes det har været en god udfordring at få bilen til at fungere både til det ene og det andet. Folk er altid positive omkring sådan en 911 og jeg har ikke oplevet jantelov. De fleste tror dog at sådan en 996 er væsentligt dyrere end den i virkeligheden er.
-Til trods for at den holdt i garagen den første måned så har vi kørt 24.000km i den de sidste 12 måneder. Jeg håber næste år måske bringer næsten lige så mange KM og så håber jeg at få fixet lidt skønhedspletter ligesom jeg har en drøm om at få monteret en gevind/coilover undervogn på den så jeg kan få den ned i GT3 højde.
Det var det, det var mine oplevelser fra det første år med den bedste 911 der var økonomisk mulig for mig samtidig med at den var fra en årgang hvor jeg selv kan skrue i den. Vi ses derude! #getoutanddrive
Pas på der ikke står en "Martin" på den motorvejsbro med laseren - eller en pensionist i fotovogn med kameraet kørt ned på siden af broen....(denne burde man så lige præcis kunne se ved så meget åbenhed som på det billede der).donfetaful skrev:
Myldretrafik i Hjørring
Hov Hovdonfetaful skrev:
Myldretrafik i Hjørring
Ja.DanielBahn skrev:Lyder som et lækkert år 24.000 km er da ihvert fald ret fedt.
Har du en oversigt over økonomien?
Ok. Jeg købte den til 350tkr. Kig markedet og fortæl mig hvad jeg så skal regne med i afskrivning???Dakota skrev:Ikke for at ødelægge dit regnestykke, men med 24.000 km ekstra på sådan en bil er afskrivningen vel trods alt ikke 0 kr.?
Ingen tvivl om, at fin afskrivning er omvendt af mange andre biler. Lidt som min M5Tonny skrev:Ok. Jeg købte den til 350tkr. Kig markedet og fortæl mig hvad jeg så skal regne med i afskrivning???Dakota skrev:Ikke for at ødelægge dit regnestykke, men med 24.000 km ekstra på sådan en bil er afskrivningen vel trods alt ikke 0 kr.?
Er der overhoved noget sted med 10 km lige motorvej ?Martin1986 skrev:Hvis du kommer en hverdagsnat, vil du tro der allerede er lukket af Der er ikke et øje..AU-R8 skrev:Du tror jo også det er udrykning hver gang.Martin1986 skrev:Mine pirelli p zero slides også forholdsvist hurtigt synes jeg
Hvornår er det lige du fikser en lukning en nat af 10 km motorvej ved Herning så kan prøve noget top speed i en Aventador eller noget
Afskrivning kender du ikke før den dag du sælger bilen.Tonny skrev:Ok. Jeg købte den til 350tkr. Kig markedet og fortæl mig hvad jeg så skal regne med i afskrivning???Dakota skrev:Ikke for at ødelægge dit regnestykke, men med 24.000 km ekstra på sådan en bil er afskrivningen vel trods alt ikke 0 kr.?
Det ved jeg godt, men markedsprisen på de her flyver ikke ligefrem op og ned så jeg har lavet et forsigtigt skøn.m power skrev: Afskrivning kender du ikke før den dag du sælger bilen.
Men det er squ lidt vildt du har kørt så mange km i den