Kevinff skrev: ↑4. dec 2022, 21:18
André skrev:Nicklossi skrev: ↑4. mar 2022, 09:56
Hold kæft den hvide boxter og den sølv 911'er er flotte!
Vil du ud med hvad det cirka har kostet dig på månedlig basis at have bilerne kørende?
Det fik jeg vist aldrig rigtig svaret på.
Det fik du stadig ikke tror jeg
Tænker Nicklossi var interesseret i hvad det har kostet dig/jer at holde bilerne kørende i dit/jeres tilfælde og ikke generelt
Fair nok
Det her bliver lidt langt, men følg med hvis i gider
Det er
vigtigt at sige at prisen på en leasingaftale afhænger af mange faktorer:
1. hvad man giver for bilen uden afgift, er den med eller uden moms?
2. Hvor lang en leasingaftale man ønsker?
3. Hvor mange km. man vil køre i perioden?
4. Hvor mange penge Skat vil have i afgift.??
5. Hvad er den værd ved salg?
Når man kigger Porsche eller andre sjove biler på en leasingaftale skal man også vurdere hvor risikovillig man er, jeg er nok i den højere kategori af risikovillighed. Jeg har troet på at de biler jeg har købt har være til en skarp pris, derfor har jeg ikke lagt det store i udbetaling, fordi den går til at nedskrive bilens værdi, hvilket ikke er nødvendigt hvis man tror på at bilen er det samme, eller mere værd når den skal sælges igen.
Nu til
regnestykket:
Uden at komme ind på specifikke købsværdier, så køber jeg den hvide boxster til X kr. og sælger den igen efter 8 måneders kørsel til 40.000,- + moms
mere end jeg gav.
I den periode har jeg kørt ca. 12.000km.
Jeg har brugt 1.500,- på en defekt tændspole og ca. 5.000,- på et olieservice.
Leasingydelsen var ca. 6.000,- pr. måned inkl. moms.
Så regnestykket på den hvide Boxster 981 er udgifter på 54.400,- inkl. moms til leasingydelse og service + diverse. Derudover kommer brændstof, forsikring og ejerafgift.
Jeg "tjente" 40.000,- på købsprisen så en udgift i sidste ende på 14.500,- for at køre Boxster i 8 måneder.
Det er nok svært at gøre billigere i alle mulige andre biler, men det afhænger selvfølgelig meget af hvor godt man får købt bilen til at starte med