Side 1 af 4

2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 6. maj 2017, 10:12
af Charlimike
Bilfabrikant: Seat
Model: Leon 2.0 TDI 184 FR ST DSG6
Udstyrsvariant: FR
Motor/HK: 2.0 TDI 241hk/500nm (CUNA) Euro6
Årgang/modelår: 2017 facelift
Farve: Mystery blue

Udstyr:

Bagagerumsbakke
Parkone Exclusive
Alufodstøtte / pedaler, gummimåtter & stænkklap for
Aftageligt træk m. 13 pol
Alarm
Bakkamera
Exteriør krom pakke
Forberedelse til anhængertræk
Full LED
KESSY

Køreassistent pakke 3, indeholder pakke 2.
Pakke 3:
Indeholder: Kørerassistent pakke 2, Adaptiv
fartpilot, Traffic jam assist og Emergency assist.
Pakke 2:
High Beam Assist, Lane Assist og trafikskilte
genkendelse

Læderindtræk
Mapcare til Navigation
Mini reservehjul
Parkeringssensorer for & bag
Panorama soltag

Fælge:
Sommer:
Performance 30/1 7.5x18 ET51
Dæk: Michelin Pilot Sport 4 225/40R18 92Y

Vinter:
Dynamic 30/2 7.5x17 ET49
Dæk: Continental WinterContact TS860 225/45R17 94V

ICE:
Navigation plus 8” (ZN2)
Seat sound system
DAB/DAB+

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 st dsg

: 6. maj 2017, 10:23
af Nesters
Lækkert.

Tillykke med den.

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 ST DSG

: 6. maj 2017, 13:40
af KBoesen
Endnu engang stort tillykke med den flotte vogn Morten - Det er fandme en fin vogn vi har fået solgt til dig. ;-)

Den bliver i glade for! :)

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 ST DSG

: 6. maj 2017, 14:22
af Nicklossi
Satme fedt med de røde kontrastsyninger :)

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 ST DSG

: 6. maj 2017, 14:31
af Charlimike
Kan bekræfte at bilen er noget bedre støjdæmpet end tidligere, især motorstøj. Den virker lige så sportslig, men har bedre kørekomfort.

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 ST DSG

: 6. maj 2017, 18:42
af GranTurismo
Stort tillykke! Den er fandme fin i blå

Dejlig stor skærm og mega stort panorama soltag.

Kan man få en upgrade gearknop til DSG ligesom man kan til den manuelle?

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 ST DSG

: 6. maj 2017, 19:55
af Charlimike
Har ikke set opgraderinger, men cupra har en sort stribe på gearvælger, men ikke noget man lægger mærke til.

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 ST DSG

: 6. maj 2017, 20:54
af Anders D
Lækker vogn. Tillykke med den!

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 ST DSG

: 6. maj 2017, 20:58
af HansH
Wauv.. !!
Super, super flot stykke køretøj! Det ser saderneme bare godt ud..

Stort tillykke med den :)

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 ST DSG

: 6. maj 2017, 21:03
af vandhunden
Flot bil og tillykke med den

Prøvede den til ALD firmabildag og vi fløj over Lillebæltsbroen ;)

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 ST DSG

: 6. maj 2017, 21:07
af Charlimike
Er godt klar over at vores leon ikke er som de fleste, da der er sat rigtig mange krydser. Alligevel må jeg rose Seat/VW for at have gjort det til en endnu bedre bil. Min gl Leon var ingen sænke med std fil, den her føles hurtigere og mere helstøbt med dsg og udstyret. Tidl Leon havde motorkode CUPA, og den nye CUNA. Der er kommer flere ledninger og følerer til kan jeg se.

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 ST DSG

: 6. maj 2017, 21:27
af Charlimike
KBoesen skrev:Endnu engang stort tillykke med den flotte vogn Morten - Det er fandme en fin vogn vi har fået solgt til dig. ;-)

Den bliver i glade for! :)
Der er statisk lys i Led tågelygterne, det spiller max bas.

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 7. maj 2017, 10:30
af LeVelsBech
Det er godt nok en fin vogn :)

Fed farve, og ALT det rigtige udstyr.

Kan man lokke ud af dig hvad sådan et køretøj ska kost???
Evt i en PB.

Fin fin fin bil - grøn af misundelse :mrgreen:

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 ST DSG

: 7. maj 2017, 10:38
af KBoesen
Charlimike skrev:
KBoesen skrev:Endnu engang stort tillykke med den flotte vogn Morten - Det er fandme en fin vogn vi har fået solgt til dig. ;-)

Den bliver i glade for! :)
Der er statisk lys i Led tågelygterne, det spiller max bas.
Det fik jeg også lige prøvet i aftes på den Xcellence vi har stående som demo vogn, og ja, kan kun bekræfte dig i det. ;)

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 9. maj 2017, 08:14
af AAMS
Fin vogn. Og spændende valg af farve. Et frisk pust mellem de sorte, hvide og sølvfarvede biler.

Hvordan føles den hurtigere? På papiret er den magen til den gamle du havde - ikke?

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 9. maj 2017, 08:22
af Charlimike
Motoren bliver holdt mere til ilden pga dsg gearet. Det er så sammenlignet med gl bil uden tuningsfil. Der er helt sikkert ikke 184hk/380, nok i nabolag af 191/407 som den gamle blev målt til std.
Jeg mener også der er for få biler med "farve".

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 9. maj 2017, 08:40
af Michael1995
Den er dælme fed. Mega fede lygter og mega fed farve. Tillykke med den!

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 9. maj 2017, 08:48
af Flamiq
Rigtigt flot vogntøj 8-)
Til lykke med den ;)

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 9. maj 2017, 11:18
af AAMS
Lidt nørdet måske - men for en OCD maskinmester, er huset til brændstoffiltret jo et lille mesterværk i sig selv :-)

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 9. maj 2017, 16:17
af Charlimike
Brændstof økonomien er fint, og bilen er langt fra kørt til. 20,8 er også hvad den er opgivet til.

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 9. maj 2017, 17:55
af Charlimike
.

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 28. maj 2017, 16:53
af Charlimike
Status efter små 4000km.

Bruger absolut min. olie, den er stadig på max. Flere brugere herfra har meldt om at de godt kunne bruge lidt, hvilke min gamle Leon med samme motor også gjorde. Den har dog skiftet til motorkode fra CUPA til CUNA. Det er sikkert sket allerede ved overgangen til euro6.

Vand kan de også godt bruge, og jeg har da også fyldt lidt på efter de første par hunrede km. Det har alle mine biler fra nye gjort, hvorefter de ikke har haft behov for mere. Dog skulle tidl Leon have en lille kop vand en sjællen gang. Hvilke andre EA288 tdi ejere også har nævnt. Har ikke haft brug for yderligere vand.

Forbruget på en arbejdsuge ligger på 19-20 km/l praktisk set, lidt mere positivt efter bilens måler dog.

Der hvor bilen bruger mere brændstof er ved 130+ km/t, ift tidl Leon. Den havde dog ikke DSG og var hatchback + tuning/egr mod. Den kørte let 18 km/l praktisk set med god fart sydpå.
Har lige været Flensburg t/r med 130 km/t og godt med læs på retur. 16 km/l målt ved pumpen. Kører i sportmode + "D" mode på dsg.

Den nye her har ikke active sound actor som den gamle havde, hvilke ikke gør så meget.

Speeder og div køre modes er afstemt noget anderledes på den nye her, måske pga dsg.

Når jeg i tidligere Leon skiftede fra normal til sport, var der en verden til forskel. Den trak som død og helvede, og man kan måske snakke lidt om at den var næsten on/off speederen. Især omkring hjørner føltes det som om den ville krænge dæk af, da power var voldsom fra tomgang.

Den nye er lagt mere behageligt ud, og man skal bide til den før den viser tænder. Sikkert også for at imødekomme sammenspil med dsg.

Nu har jeg ikke kørt ST version før, men bilen er lidt mere komfortabel i bagenden ift før uden der er gået på kompromis. Man skulle ikke lide af rygsmerter med den anden, den var hård i bagenden.

Jeg tror ikke på effekten er 184/380, nok nærmere 190+/400+. Den er nu kvik nok. Min gamle Leon blev rullet til 191/407 std.

Så vidt jeg kan se er der kommet noget styring til ventilerne, som GTD havde fra start med Leon 2.0 tdi 184 ikke havde fra start.
Katalysator er lidt anderledes. Bilen er uden add blue.

Michelin Pilot Sport 4 dækkene er kanon, eneste kritik punk er at de ikke er så støjsvage som tidl Continental SportContact 5, som nu ellers godt kan støje. De fløjter/runger en anelse ved 95-125 km/t. Kører med bilens angivet max last ifg instruktionsbog, eller økonomi tryk. 2.8 bar i alle 4.

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 20. jun 2017, 17:44
af Charlimike
Så gik den ikke længere.

Landberg fil i bilen bestående af:

Tuning
DSG fil m. øget koblingstryk
Egr mod
Vmax begrænsning hævet

Det lykkedes ikke at få alt effekt på målingen, men via div logs kan vi se at motoren laver 500 nm, og 460nm ved 1750 rpm. Der blev gennem forløbet lavet logs på alle relevante værdier. Lambda ligger rigtig fint, ligså ligger indsugningstemp. Ladetryk fra 2000-4200 rpm er 1.95bar, hvor den sænkes til 1.7 bar ud til rpm max.

Indsugningstemp i tomgang lå på 25 grader i tomgang, hvor rumtemperatur var 20. ved fuld gas på feltet steg den kun 12 grader til 37 ude i de højre rpm. Rimelig godt taget en accelerationstid på 20 sek i mente. Rullet i 5. gear.

Stor tak til Landbergs forhandler Mathias i Ringsted for en professional tilgang til en "krævene" kunde.

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 21. jun 2017, 10:36
af airscrews
Ha-ha, så kunne du ikke nære dig længere ;-) Det kan man nu godt forstå når man engang har prøvet den optimerede udgave.

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 21. jun 2017, 11:32
af Dakota
Det er altså et lækkert vogntøj og fedt du har valgt den farve og bare sat krydser alle steder på udstyrslisten! :D

Så vidt jeg forstår, er der active lane assist på de nye, så du ikke behøver dreje på rattet ved køkørsel. Har du prøvet det?

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 21. jun 2017, 11:44
af Charlimike
Den holder bilen i sporet ja. ACC med køassistent med mere er alle smeltet sammen.

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 21. jun 2017, 13:08
af Charlimike
airscrews skrev:Ha-ha, så kunne du ikke nære dig længere ;-) Det kan man nu godt forstå når man engang har prøvet den optimerede udgave.
Den er ret flyvene. Dynomet softwaren på feltet er ikke altid god til at få alt moment med. Landberg har virkelig nørdet med den her fil.

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 21. jun 2017, 13:49
af HondaChris
Det er så fedt med den optimering, min skal helt sikkert have samme tur, når økonomien lige tillader det


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 21. jun 2017, 15:20
af Nicklossi
Det er dælme en pæn kurve. Noget federe end standard :D

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 11. jul 2017, 08:43
af Charlimike
Vi er pt på ferie i Vieste, Puglia Italien.

Rigtig rar rejsevogn, og kan kun rose dsg gearet for at vælge de rigtige gear op og ned i bjergene. Downhill assist hjælper godt med til at fastholde lavere gear ned ad bakke.

Økonomi er lidt ringere end tidl Leon. 16-16,5 km/l har vi kørt, målt ved optankning.