Side 3 af 4

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 14. jan 2019, 07:23
af _Jensen
Sorry for off topic. Hvad kan en DQ381 klare af NM?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 14. jan 2019, 07:41
af Korreborg
_Jensen skrev:Sorry for off topic. Hvad kan en DQ381 klare af NM?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Mener at hollænderne skriver 600nm uden ny kobling.

@Morten: fløjter din mere i tiden? Her til morgen tænkte jeg over at ved 70-80 i 6gear (min er jo 7gears), fløjter den bare ved ultra let belastning. Altså hørte det kun pga radioen var skruet ned.

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 14. jan 2019, 12:18
af Charlimike
Ja min kan også svagt høres, kommer fra turbo. Sådan har den altid lydt.

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 14. jan 2019, 17:34
af Korreborg
Er det ikke wastegaten? Men den kører satme godt

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 14. jan 2019, 18:30
af Charlimike
Korreborg skrev:
14. jan 2019, 17:34
Er det ikke wastegaten? Men den kører satme godtBillede
Skulle den ikke gerne være, da det er ved lav fart når den får lov at arbejde.

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 14. jan 2019, 21:42
af Korreborg
Charlimike skrev:
14. jan 2019, 18:30
Korreborg skrev:
14. jan 2019, 17:34
Er det ikke wastegaten? Men den kører satme godtBillede
Skulle den ikke gerne være, da det er ved lav fart når den får lov at arbejde.
Mente nok egentlig blowoff/dumpventilen :lol:

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 15. jan 2019, 04:32
af Charlimike
Sådan en har vores ikke, den har vnt.

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 15. jan 2019, 17:40
af Korreborg
Charlimike skrev:
15. jan 2019, 04:32
Sådan en har vores ikke, den har vnt.
Så lærte jeg noget nyt. Troede alle havde en blowoff i en eller anden form.

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 27. okt 2019, 17:08
af Charlimike
Så sker der lidt nyt på bilen. Den har nu kørt 135.000km og da Landberg har fået en Golf GTD med samme motor og gear, kom han til at nørde lidt med den i forvejen gennemarbejde fil.

Formålet har været at sænke Egt og hæve lamda, uden at miste power hvilke normalt er svært.

Pt. ser jeg reduktioner på 50-100 grader på egt, og meget bedre lambda.
Ladetryk er lavet anderledes pt den, da den ikke får ford smadder når den kan som før. Den køre lavere ladetryk op til ca, 2500 rpm hvor de hæves til samme niveau som før 2.0 bar.
Det er alligevel lykkes at få bilen til at lave mere moment ved lave rpm, og mere i midten af feltet 520nm mod 500nm før.

Den har mistet lidt power over 3000 rpm, da der nok er taget for meget fuel af, så det skal der ændres på så den først pille fuel af ved 3700-4000 rpm ca. Satser på at ramme Egt på max. 920-930 grader ved top rpm.

I og med bilen arbejder endnu mere lineært, har DSG også fået bedre arbejdsbetingelser. Den skifter mega smooth, selv med den helt hårde dsg fil.

Effekt? Pas, men 520 nm har den.
nytuning.testfil2.JPG
nytuning.testfil2.JPG (157.31 KiB) Vist 5114 gange
nytuning.testfil1.JPG
nytuning.testfil1.JPG (150.69 KiB) Vist 5114 gange

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 30. okt 2019, 21:11
af Charlimike
Status pt.

520nm ud til 3700+ rpm før den falder, bør give højt antal heste rent teoretisk. Varme trækker somregel ned.

Den skifter mega smooth, og har meget tidlig respons. Lambda ligger på gennemsnitligt 1.15 - 1.20 over hele skala. Egt skal der arbejdes med, ellers er alt perfekt, meget kørbar.

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 30. okt 2019, 23:04
af Korreborg
Ser frem til at i er 100% tilfredse :D

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 31. okt 2019, 07:21
af Charlimike
Økonomien fejler ikke noget da. Alt køre som det skal, det er kun lidt temperatur der skal arbejdes med. Han har arbejder meget med det lave område og speeder respons.
E7F096FC-B300-4C7F-84BA-DCF0A5D68E3C.jpeg
E7F096FC-B300-4C7F-84BA-DCF0A5D68E3C.jpeg (166.75 KiB) Vist 5004 gange

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 2. nov 2019, 14:27
af kristoffer gh
Hej Charliemike. Er der forskel på din motor og Audi´s 190 tdi ultra udover software?

Mvh. kristoffer

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 2. nov 2019, 20:25
af Charlimike
Nej ikke ud over adblue.

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 3. nov 2019, 11:12
af airscrews
Hvad siger DSG til 520 NM. Er det ikke meget tæt på Hvad den kan klare?

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 3. nov 2019, 11:29
af MichaelSmed
Der har kørt en Golf 2 rundt med et godt stykke over 1000hk, på en standard DQ250, de kan godt holde til tæsk. Dog er den vidst lidt ombygget nu.

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 3. nov 2019, 16:23
af Charlimike
MichaelSmed skrev:
3. nov 2019, 11:29
Der har kørt en Golf 2 rundt med et godt stykke over 1000hk, på en standard DQ250, de kan godt holde til tæsk. Dog er den vidst lidt ombygget nu.
Tjek de holder til meget. Samme gearkasse bruges også i Leon Cupra, og deraf også folk som har leget lidt med hybrid lader til Cupra. Der køre biler rundt med over 600nm og 550hk på std koblinger.

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 3. nov 2019, 16:32
af airscrews
Herligt, så må jeg have en med DSG næste gang

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 3. nov 2019, 20:37
af kristoffer gh
Charlimike skrev:Nej ikke ud over adblue.
Ok. Synes bare at når jeg læser om hvad jeg kan forvente ved en optimering, så bliver der skrevet om ca 220 hk og 450 nm. Dine tal er noget pænere Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 3. nov 2019, 20:46
af Charlimike
Men opgiver dem altid lidt konservativt, så bliver kunden ikke skuffet. De kan variere lidt selv med samme software. 230/480 skulle være opnåligt.

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 3. nov 2019, 20:51
af kristoffer gh
Charlimike skrev:Men opgiver dem altid lidt konservativt, så bliver kunden ikke skuffet. De kan variere lidt selv med samme software. 230/480 skulle være opnåligt.
Ok. Har du i forbindelse med din optimering fået ændret dsg software? Hvis ja hvordan kommer det så til udtryk?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 3. nov 2019, 21:01
af Charlimike
Ja har også dsg fil i min med bla. optimerede skiftetider og højere koblingstryk.

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 3. nov 2019, 21:07
af kristoffer gh
Charlimike skrev:Ja har også dsg fil i min med bla. optimerede skiftetider og højere koblingstryk.
Og det er Landberg der har stået for begge dele?

Det højere koblingstryk og de hurtigere skiftetider giver selvfølgelig et mere “kontant” gearskifte, men er det også sådan ved delbelastning?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 3. nov 2019, 21:11
af Charlimike
Ja begge dele Landberg. Den skifter super smooth selv med den hårdeste dsg fil i. Navnligt den nye motorfil giver dsg super gode arbejdsbetingelser.

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 3. nov 2019, 21:16
af kristoffer gh
Charlimike skrev:Ja begge dele Landberg. Den skifter super smooth selv med den hårdeste dsg fil i. Navnligt den nye motorfil giver dsg super gode arbejdsbetingelser.
Ok det lyder sgu godt! Tak for feedback! Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 26. jan 2020, 10:31
af Charlimike
Projekt opgradering af højtrykspumpe kan snart begynde.

Fra Darksite fik jeg med min tuner et hint om via projekt tråd at commonrain systemet kan lide af dræning, ved efterspørgsel på store fuel mængder, hvilke kan bevirke at motor går i limp mode, eller i mildere tilfælde problemer med at holde dyssetryk i høje omdrejninger. Dette ser vi på 184/190 tdi motoren omkring 240hk.

Dette problem forsøger vi at løse med ny doserings ventil til højtrykspumpe. Stik skal dog modificeres før der passer oem.

Test resultater kommer i nærmere fremtid.

I praksis mener vi at brændstof drain på vores motorer føles som om man aktivere bremsen ved speederslip, når man giver fuld hammer i 3. Gear og slipper pedal i 4. Gear med 140kmt ish. Giver et godt ryk ved speederslip.
38FC2353-3E88-4505-ACDD-91BCD24BDAF9.jpeg
38FC2353-3E88-4505-ACDD-91BCD24BDAF9.jpeg (330.26 KiB) Vist 4765 gange
0B790374-9006-4E4C-B4D5-79396A8FDCCC.jpeg
0B790374-9006-4E4C-B4D5-79396A8FDCCC.jpeg (64.88 KiB) Vist 4765 gange

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 15. feb 2020, 10:03
af Charlimike
Lidt små tests bliver der lavet med nye metering valve. Ikke det helt store at mærke bag rattet, men kan dog logge 10nm mere mellem 1900-2200 rpm end før.
Ventil.1.JPG
Ventil.1.JPG (146.26 KiB) Vist 4698 gange

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 8. nov 2020, 13:08
af Gundorf
Charlimike skrev:
12. jul 2017, 20:42
De har launch control fra fabrik
Er du sikker? Min fra 2014 har ikke.... eller i så fald kan jeg ikke få det til at virke. Jeg har gjort alt hvad manualen siger og hvad der bliver skrevet på nettet, men der kommer ingen "Launch control aktivret" op i instrumentbrættet. Jeg har været hos seat selv i Køge og spøger, først snakked jeg med en sælger fordi værkstedet havde lukket, (weekend) og han var lidt usikker og han mente at man skulle holde paddles shifternes inde imens før det vil begynde og aktivere men det virkede ikke...
Så kom jeg igen på en hverdag og snakkede med værkførern og han sagde at launch control ikke fandtes på diesel modelerne, selvom at der står klart of tydeligt i manualen at når man igangsætter launch control vil omdrejninger stige til 3200 omdr/min benzin og 2000 omdr/min diesel. Så mente han at det var fordi den ikke havde "DK pakke", men fred med det.
Så var jeg hos Palm Auto og snakkede med Rene og han kunne heller ikke forstå det, så hans tanke var at det er ekstra udstyr. :?

Så indtil vidrer har jeg nogen idere om at 1. Den ikke har DK pakke, 2. Det er ekstra udstyr som ikke blev tilkøbt dengang,
3. At launch control er blevet fjernet ved en fejl da den blev chippet (Landberg)

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 8. nov 2020, 13:17
af Charlimike
Ja du kan have en pointe mht. tuningen. Jeg kender en anden Leon ejer hvor det også forsvandt. Landberg skulle have løst det, og det skyldes et "bit" der ikke var blev vinget af fra hans side.

Husk på at bilen skal være i temperatur, står i S i dsg gearet, og ESP skal stå i sport. Der må ikke være forhindringer foran bilen. Hold på bremsen, og aktiver speeder så burde den skrive LC aktiv i info displayet.

Re: 2017 Seat Leon 2.0 tdi 184 FR ST DSG

: 8. nov 2020, 13:28
af Charlimike
Gundorf skrev:
8. nov 2020, 13:08
Charlimike skrev:
12. jul 2017, 20:42
De har launch control fra fabrik
Er du sikker? Min fra 2014 har ikke.... eller i så fald kan jeg ikke få det til at virke. Jeg har gjort alt hvad manualen siger og hvad der bliver skrevet på nettet, men der kommer ingen "Launch control aktivret" op i instrumentbrættet. Jeg har været hos seat selv i Køge og spøger, først snakked jeg med en sælger fordi værkstedet havde lukket, (weekend) og han var lidt usikker og han mente at man skulle holde paddles shifternes inde imens før det vil begynde og aktivere men det virkede ikke...
Så kom jeg igen på en hverdag og snakkede med værkførern og han sagde at launch control ikke fandtes på diesel modelerne, selvom at der står klart of tydeligt i manualen at når man igangsætter launch control vil omdrejninger stige til 3200 omdr/min benzin og 2000 omdr/min diesel. Så mente han at det var fordi den ikke havde "DK pakke", men fred med det.
Så var jeg hos Palm Auto og snakkede med Rene og han kunne heller ikke forstå det, så hans tanke var at det er ekstra udstyr. :?

Så indtil vidrer har jeg nogen idere om at 1. Den ikke har DK pakke, 2. Det er ekstra udstyr som ikke blev tilkøbt dengang,
3. At launch control er blevet fjernet ved en fejl da den blev chippet (Landberg)