Side 3 af 5

Re: Seat Altea 5P 2007 1.9 TDI VAN - Fredslunds Edition

: 26. nov 2012, 12:43
af Sorens2
Det matcher bare.

Re: Seat Altea 5P 2007 1.9 TDI VAN - Fredslunds Edition

: 7. dec 2012, 15:46
af ABT
Ser fint ud, men smid et rødt logo på dine fælge.. ;)

Hvad regner du med at lave af HK/NM på det setup? :roll:

Re: Seat Altea 5P 2007 1.9 TDI VAN - Fredslunds Edition

: 7. dec 2012, 19:24
af Sorens2
Dyserne er lige ankommet i dag og er monteret.
Den starter fint, men grundet de store dyser fatter motorstyringen ikke hva der sker så nu ruller der 30-50 omdr. i tomgang og ryger helt vildt.
Men det skal Hr. Landberg nok få styr på.

Tak til Rittersport for go service med dyserne.

Alt over 200 hk og 450 Nm.
Ellers blir jeg da ked af det.

Re: Seat Altea 5P 2007 1.9 TDI VAN - Fredslunds Edition

: 7. dec 2012, 20:15
af jansom
Er det kun dyser og turbo du har skiftet?

Re: Seat Altea 5P 2007 1.9 TDI VAN - Fredslunds Edition

: 8. dec 2012, 07:47
af Sorens2
Ja.
Sammen med rørføring fra turbo til intercooler.
Forrør i 3" og resten af udstødningen i 2.5".
Udstødningsmanifold er skiftet.
EGR ventilen er væk.
Lukkeklappen har fået mere flow.
Og et par småting.

Re: Seat Altea 5P 2007 1.9 TDI VAN - Fredslunds Edition

: 8. dec 2012, 18:09
af Greden
hvad for nogle dyser måtte du nøjes med? siden den ruller lidt så må det næsten være størrer end ARL dyser, måske noget R783'er??

bliver spændende at se hvor meget og hvor langt den trække luften.

Re: Seat Altea 5P 2007 1.9 TDI VAN - Fredslunds Edition

: 9. dec 2012, 00:40
af Sorens2
Den laver 2 bar ud til 4500 nu og ryger helt vildt.
Dyser hedder 1034 hf så vidt jeg husker.
De kan lave power nok.

Re: Seat Altea 5P 2007 1.9 TDI VAN - Fredslunds Edition

: 9. dec 2012, 08:26
af Greden
Hmm skriv endelig hvor meget åbningstid du kommer til at køre på de dyser, fordi hvis den allerede nu ryger, så tyder det på at de er store (jeg går ikke ud fra at der er så meget åbningstid på det map som hr.landberg har lavet til dig da du kørte med standard laderen.)

Re: Seat Altea 5P 2007 1.9 TDI VAN - Fredslunds Edition

: 9. dec 2012, 10:41
af SHG
Når nu Rittersport har været med til at plukke dyser til dette setup, så kan det vel ikke være helt skævt?
Det er et spændende lille projekt, og jeg glæder mig til at se hvor det ender!

Re: Seat Altea 5P 2007 1.9 TDI VAN - Fredslunds Edition

: 12. dec 2012, 18:02
af bslaursen
Noget nyt?

Re: Seat Altea 5P 2007 1.9 TDI VAN - Fredslunds Edition

: 12. dec 2012, 20:08
af Sorens2
Ja. Travlhed.
Landberg har ikke tid pt.

Men det er som om den går bedre nu.
Den trækker pænt af og jeg har flere gange ramt rødt felt.
Det har jeg aldrig gjort før.

Manifolden har fået den gyldne farve, så det er godkendt.

Re: Seat Altea 5P 2007 1.9 TDI VAN - Fredslunds Edition

: 19. dec 2012, 23:47
af MikkelVAG
Ser sku fedt ud!

Hvad med kobling og svinghjul?

Re: Seat Altea 5P 2007 1.9 TDI VAN - Fredslunds Edition

: 20. dec 2012, 07:41
af Sorens2
Kobling er en Sachs forstærket.
Svinghjul er massivt.

Re: Seat Altea 5P 2007 1.9 TDI VAN - Fredslunds Edition

: 20. dec 2012, 21:19
af skodacombi
det er de samme dyser som jeg havde i min.. de gav 209 hk ved 1.8 bar på min 2260 lader.. men mindre åbningstid end originalt så der er nok til ca 270-280 hk i de dyser...har du 4 bars map sensor i.....michael

Re: Seat Altea 5P 2007 1.9 TDI VAN - Fredslunds Edition

: 20. dec 2012, 23:01
af Sorens2
Jepp. 4 bars sensor.
Vi skulle jo gerne op over 2 bar med den bette blæser.

Re: Seat Altea 5P 2007 1.9 TDI VAN - Fredslunds Edition

: 22. dec 2012, 19:44
af MikkelVAG
Er den god at køre med til daglig - altså er der meget forskel fra std?
Hvordan lyder det med massivt svinghjul?
Kan forstå det larmer meget på en 6-trins gearkasse, eller er det ikke så slemt?

Mikkel

Re: Seat Altea 5P 2007 1.9 TDI VAN - Fredslunds Edition

: 23. dec 2012, 10:41
af skodacombi
nu kan jeg ikke svare for sørens men har haft et liggende setup på min skoda flere år tilbage og hvis man kan li at den bare trækker helt ud i omdrejningerne så er det den helt rigtige turbolader der er valgt man mister lidt i bunden det kan man ikke undgå men man får alt rigligt igen lidt oppe i området..

mht til svinghjul er det lavet nogle af south benth der er lavet specielt til vw diesel biler hvor de ikke skulle larme så meget men dem kan søren sikkert skaffe i uk til dig. og den skulle gerne give min 230 hk når den er færdig

Re: Seat Altea 5P 2007 1.9 TDI VAN - Fredslunds Edition

: 23. dec 2012, 13:28
af tief und breit
Hvad gik den før km/l og hvad render den ny med din nye opsætning?

Re: Seat Altea 5P 2007 1.9 TDI VAN - Fredslunds Edition

: 23. dec 2012, 13:47
af Sorens2
Den har ikke mistet kørbarhed.
1.5 bar ved 1800 omdr. taler for sig selv.
Man kan køre den uden at lægge mærke til den store lader.
Km/l..... hvem bekymrer sig om det.
Den går selvfølgelig det samme som før med mindre man gir den gas så æder den monster meget diesel.
Svinghjulet er kun et problem i McDrive da lyden slår tilbage på væggen og man har billetlugen rullet ned.

Re: Seat Altea 5P 2007 1.9 TDI VAN - Fredslunds Edition

: 24. dec 2012, 14:04
af skodacombi
men søren jeg tror at du bliver nød til at skifte din lmm og indsugnings rør til en fra en 140 hk da den lille du har på kommer til at gå i nødprogram pga lmm er så lille og den vil gå i max når den bliver trimmet helt ind...medmindre i har taget og slettet lmm i mappet så denne ikke bruges til at mappe efter..på min gik den i nødprogram pga dette selv om min var en 130 hk model lmm og er samme størrelse som en 140 hk model..bare et godt råd inden den bliver mappet at for meget på...michael

Re: Seat Altea 5P 2007 1.9 TDI VAN - Fredslunds Edition

: 27. dec 2012, 10:14
af Greden
alternativt så bed landberg om at lave et MAF delete, og så kører via MAP sensoren..
Selv om den klart bedste metode er den michael har beskrevet.

Re: Seat Altea 5P 2007 1.9 TDI VAN - Fredslunds Edition

: 29. dec 2012, 12:33
af skodacombi
selv med et maf delete bliver det ikke optimalt af.og det bliver hullet i lmm ikke støre af ;) ....

Re: Seat Altea 5P 2007 1.9 TDI VAN - Fredslunds Edition

: 29. dec 2012, 13:44
af Greden
Næhh.. men hvis MAF og rørføring er 2½" og indgangen til kompressoren også er 2½.. så er der vel ikke så meget at komme efter..

Alternativt så skal du lave dig et OMI (old man intake) i SS med fx 3" og så ned til den størrelse ved kompressorhuset..

Så får den også lidt mere nasty lyd (min den lyder da som en vis DarthVader når den bygger tryk..

Re: Seat Altea 5P 2007 1.9 TDI VAN - Fredslunds Edition

: 29. dec 2012, 14:53
af skodacombi
maf i en 130/140 hk er ca 13mm større det har noget at sige...

Re: Seat Altea 5P 2007 1.9 TDI VAN - Fredslunds Edition

: 3. feb 2013, 06:59
af bslaursen
Er der blevet rullet noget?

Re: Seat Altea 5P 2007 1.9 TDI VAN - Fredslunds Edition

: 3. feb 2013, 11:09
af Sorens2
Nej. Vi har så dejligt travlt at der ikke er tid til egne biler.
Har lige haft en kunde her søndag, så det er jo dejligt.

Men Landberg har lavet en fil til den hvor den går rigtig godt.
Jeg regner dog med at skulle forbi ham og ha den rullet helt ind med lidt mere tryk.
Vi er kun på 1.8 bar nu.

Re: Seat Altea 5P 2007 1.9 TDI VAN - Fredslunds Edition

: 20. maj 2013, 20:34
af Sorens2
Så fik Alteaen en ny farve.
Stærkt inspireret af Dawids Lambo indpakning.

Re: Seat Altea 5P 2007 1.9 TDI VAN - Fredslunds Edition

: 20. maj 2013, 20:49
af ChristianBoersting
Fed og anderledes farve! Det ser godt ud til den :)

Re: Seat Altea 5P 2007 1.9 TDI VAN - Fredslunds Edition

: 20. maj 2013, 21:29
af ABT
:shock: Kan det passe, at jeg så den i Århus i lørdags? :roll:

Re: Seat Altea 5P 2007 1.9 TDI VAN - Fredslunds Edition

: 20. maj 2013, 21:53
af Sorens2
ABT skrev::shock: Kan det passe, at jeg så den i Århus i lørdags? :roll:
Jepp. Var til bryllup.