Det er godt, der er lidt for enhver smag, og det er ikke for at ødelægge glæden ved din fine nye bil. Jeg stod i samme situation for et års tid siden, og valgte Superb. Jeg er helt uenig med dig i vurderingerne om materialekvaliteten, køreegenskaberne, støj og især designet. Superb er så meget skarpere, i min optik. Baglygterne mangler LED i bak/blink, men det betyder ikke noget for mig. Det kommer sikkert ved et facelift og er nok resultatet af, at VW prøver at gøre sig selv bedre, ved at indfase nyheder i egne modeller før Seat/Skoda.i-s skrev:Nå okay ha ha.KMDTHY skrev:Ser sgu godt ud Søren.... Tillykke med den... Den er sgu fin, var lige henne og sparke lidt på dækkene i dag da jeg opdagede den på P-pladsen
Hvorfor ikke en ny Superb?
Prøvede også den nye Superb og de ligger også tæt på hinanden. Nu bliver jeg nok sablet ned, så det er bare sådan jeg har oplevet det.
Men jeg synes Passat'en er plus på følgende detaljer:
- Passat'en har en bedre størrelse og der er bare bedre plads i en B8 end i en B7, fordi akselafstanden er øget. Så vi behøver ikke de ekstra 9 cm længde en Superb vil give (udvendig længde).
- Passat'en har et flottere design, både ude og inde.
- Materialerne i Passat'en er lige en tand mere lækker.
- Der var mere kørestøj i Superb'en - blev faktisk lidt skuffet.
- Passat'en har lidt bedre køreegenskaber.
- Forstår ikke at man ikke kan få fuld LED baglygter på en 2017 Superb og hvorfor kan man ikke få LED forlygter ? Virker lidt gammeldags på det punkt. Forstår ikke der er glødepærer i baglygterne på en ½Mill. kr bil i 2017.
- Kunne ikke rigtig med det Tjekkiske krystal design i lygterne. Synes ikke det er et plus. Kunne nok godt leve med det.
Derimod synes jeg Passat'en er minus på følgende:
- Forsæderne er kun "halv" el. Man skal sætte nogle meget dyre krydser for at få "fuld" el.
- Ingen tilt funktion i passagersædet.
- De 2 siderum i baggagerummet er åbne. Der er klap for i en Superb.
Udover det, så ville Skoda give 30k mindre for min gamle og ikke ret meget rabat på en ny. Så hvis det skulle være en Superb, så skulle jeg have solgt den gamle Privat tror jeg. Den pris jeg fik for den gamle hos VW, vil jeg ikke påstå jeg kunne sælge bedre Privat.
Så + / - og så et valg til sidst.
Men det sjove af det hele er, at jeg startede med at kikke på en Passat GTE
Nå, det var bare et host - tillykke med vognen. Fin motor/gear kombi - det dur'