Husk derudover at en GTE skal til service for hver 15.000km og ikke 30.000km som din nuværende bil.
Drivlinjen er der ikke ændret på siden den blev introduceret.
Med 95km motorvej, er det et absolut must for økonomien, at du kan lade hjemme såvel som på arbejdet, og selv da vil jeg sige det ikke er optimalt. Du kommer til at køre en del km med benzinmotoren, der skal slæbe en Passat, der er ca. 200kg tungere end en tilsvarende uden hybrid-drivlinjen.
Jeg kører selv en 2018 Golf GTE.
2017 VW Passat Variant GTE
Forumregler
Værkstedet - Galleri/Show off - Volkswagen > Tilføjelse til de generelle regler
Billeder eller video er et krav i galleriet.
Emnetitel skal indeholde [Årgang] [Mærke][Model]
Bilen skal være indenfor VAG-gruppen.
Bilen skal være din egen.
Værkstedet - Galleri/Show off - Volkswagen > Tilføjelse til de generelle regler
Billeder eller video er et krav i galleriet.
Emnetitel skal indeholde [Årgang] [Mærke][Model]
Bilen skal være indenfor VAG-gruppen.
Bilen skal være din egen.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1842
- Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 198 times
Re: Passat Variant GTE
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 10. maj 2014, 07:09
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Passat Variant GTE
Jeg har kørt den nye passat b8 først 150 hk tdi i 2½ åf og det seneste halve år i en GTE kører rigtigt meget motorvej både til og fra arbejde og til kundebesøg.
Får ca. 25-30 km på en opladning lidt afhængig af sommer og vinter - batteriet bliver hurtigt træt når man køre på motorvej og det tære også med klima sædevame.
På motorvej køre den ca. 14 km/l - oplader ofte bilen der hvor jeg kommer frem hoteller indkøbscentre osv syntes der er mange steder man gratis kan lade batteriet.
Sammenligner jeg med min tidligere passat tdi150 bruger jeg nok lidt mere brændstof mens forbrændingsmotoren er tændt men har også konverteret mange kilometer til el.
GTE'en har noget bedre komfort meget stille og harmonisk bil som næsten magisk formår at skifte mellem el og forbrændingsmotor - køre ofte i GTE mode hvor man får en kvik bil som sagtens kan følge de fleste på motorvejen
Får ca. 25-30 km på en opladning lidt afhængig af sommer og vinter - batteriet bliver hurtigt træt når man køre på motorvej og det tære også med klima sædevame.
På motorvej køre den ca. 14 km/l - oplader ofte bilen der hvor jeg kommer frem hoteller indkøbscentre osv syntes der er mange steder man gratis kan lade batteriet.
Sammenligner jeg med min tidligere passat tdi150 bruger jeg nok lidt mere brændstof mens forbrændingsmotoren er tændt men har også konverteret mange kilometer til el.
GTE'en har noget bedre komfort meget stille og harmonisk bil som næsten magisk formår at skifte mellem el og forbrændingsmotor - køre ofte i GTE mode hvor man får en kvik bil som sagtens kan følge de fleste på motorvejen
-
- Medlem
- Indlæg: 1345
- Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Passat Variant GTE
Så du er stadig tilfreds med bilen? (til Darksaint)
Nogen der har erfaring med Passat GTE og som har benzinfyr i bilen? Eller er det unødvendigt? Kan dens normale klimaanlæg (via el) varme bilen nok her i de kolde tider?
Nogen der har erfaring med Passat GTE og som har benzinfyr i bilen? Eller er det unødvendigt? Kan dens normale klimaanlæg (via el) varme bilen nok her i de kolde tider?
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 10. maj 2014, 07:09
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Passat Variant GTE
har kun positive kommentare til bilen - nyder hver gang jeg skal ud og køre hvilket bliver til mange kilometer om året
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 9. jan 2020, 18:22
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: 2017 VW Passat Variant GTE
Vi er ved at købe en brugt Passat GTE fra 2016 og har ikke noget voldsomt stort kørselsbehov. Kører nok 10.000 kilometer om året. Højt sat. Mindst 50 procent af kilometerne køres inde i byen.
Jeg har ikke tænkt mig at købe en oplader fra Clever/FDM eller en tredje forhandler, men blot lade den op om natten via vores 220 volts stik. Vil nok nedsætte ladehastigheden for ikke at overbelaste kablerne i huset.
Vil den Passat GTE være et komplet tåbeligt købe set med jeres øjne, hvis alternativet er en almindelig Passat fra samme årgang? Og vil det kunne betale sig at købe/leje en stander; i givet fald fra hvilket selskab?
På forhånd tusind tak for ethvert råd!
Jeg har ikke tænkt mig at købe en oplader fra Clever/FDM eller en tredje forhandler, men blot lade den op om natten via vores 220 volts stik. Vil nok nedsætte ladehastigheden for ikke at overbelaste kablerne i huset.
Vil den Passat GTE være et komplet tåbeligt købe set med jeres øjne, hvis alternativet er en almindelig Passat fra samme årgang? Og vil det kunne betale sig at købe/leje en stander; i givet fald fra hvilket selskab?
På forhånd tusind tak for ethvert råd!