"Jamen sku' I da ik ha en Enyaq ... ?"
Jo. Det skal vi stadig..
Men efter 8½ mdrs ventetid og en total uvis leveringshorisont, har vi valgt at dulme abstinenserne med denne blå beauty.
Jeg kunne mærke på min bedre halvdel, at hun langsomt var ved at miste modet lidt i forhold til den manglende fremdrift på Enyaq projektet.
Krigsudbruddet i Ukraine, med deraf flg. 4 ugers totalt produktionsstop i Mlada Boleslav forværrede selvfølgelig kun yderligere.
Bevares - jeg har det da på samme måde...
Derudover har vi jo også lavet en lejeaftale med yngste junior på gamle Octavia.
Den aftale var baseret på en forudsætning om at vi havde fået en Enyaq nu - eller at det i hvert fald var nogenlunde oppe over.
Men da det ikke er tilfældet, blokerer den manglende levering også for at han kan blive mobiliseret.
Kiggede derfor til Tyskland for at se om der evt skulle stå en Enyaq med "vores" specs.
Faldt i den forbindelse i snak med Søren nede fra Jels, som siger -
"Hey! Jeg har to fabriksnye Sportline 80 på hånden. En blå og en hvid. Den blå er reserveret, men den hvide kunne blive jeres".
Søren sendte mig derefter udstyrslisten for sammenligning med vores bestilling.
Den han tilbød havde ekstra i forhold til vores : Komfortsæde Plus, Crystal Face og Drive Sport Plus
Til gengæld manglede den : Træk, Pano, Familie Basis og Parkering Plus
Min tanke var flg:
1) HVIS nu den havde specs vi kunne leve med - så kunne vi snuppe den og bare sløjfe handlen med Skoda Fredericia
2) hvis vi IKKE kunne leve med specs, så kunne vi købe den, køre i den indtil vores egen en dag kommer, og derefter sælge den igen
ad 2) Det er min vurdering, at en veludstyret Enyaq stadig vil være en eftertragtet (mangel)vare til den tid, og at man derfor kan begrænse værditab til et minimum. Jeg tror ikke at den normale "kantstensafskrivning" pt er hvad den plejer at være pga leverancesituationen.
Efter nøje overvejelse, blev vi dog enige om, at vi hellere vil have den vi selv har spec'et.
Og kunne der så måske findes et andet alternativ, end at købe en midlertidig bil til ½ mio ....... ?
Jeg begyndte derfor at kigge lidt på hvad der stod af e-Golf'er rundt omkring.
Og det viste sig at der var masser - både i DK og i D.
Fandt torsdag frem til en lille forhandler -
Eifler Automobiler - som har specialiseret sig lidt i at hente veludstyrede e-Golf i Tyskland
Hans udvalg så fornuftigt ud, og derfra gik det stærkt. Fredag aften kørte jeg hjem i vores nye baby.
Og det er svært ikke at blive forelsket i den. Hold op hvor kører den bare dejligt
Udgangspunktet var/er at den så skal sælges igen når Enyaq kommer.
Men omvendt så meldte tanken sig jo også ret hurtigt ... hmm... måske bare beholde e-Golf - og så sælge Passat'en i stedet...
Med en Enyaq og en e-Golf vil vi uden problemer kunne dække vores kørselsbehov her i husstanden.
Det giver så meget mening på så mange plan... at det faktisk vil være det det eneste fornuftige at gøre.
Men men men .... Her snakker vi også følelser.
Jeg er så glad for Passat'en, at det vil gøre ondt at sende den afsted. Det vil være lidt hjerteblod ..
Så der skal jeg helt klart arbejde lidt med mig selv, for at forlige mig med den tanke.
Det har jeg så formodentlig også noget tid til. Og så må vi se....