Lettere brugt Taycan - men konen siger den er alt for meget looks mæssigt. Jeg synes den kører rigtig godt.
Jeg kan heller ikke se problemet - GO
Re: BMW i4 M50 "bestilt"
: 4. jan 2022, 09:52
af _Jensen
Formel 1 biler idag, lyder af . I de gode gamle V12 og V10 dage kunne man snakke om fed motor lyd.
Formel e er dog røvsygt, det medgiver jeg gerne. IMO er 1/2 af oplevelsen ved motorsport lyden.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Re: BMW i4 M50 "bestilt"
: 5. jan 2022, 20:54
af Andy
Jeg tog ud for at prøve en Audi Etron GT i dag.
Jeg ved ikke rigtigt om en Etron er en klasse over en i4, hvis man skal sammenligne Der er ingen tvivl om, at pulsen er lidt højere ved siden af en Etron end en 4 serie Gran Coupe designmæssigt.
På papiret synes jeg dog stadig at man får meget med BMW'en sammenlignet med den konkrete jeg kiggede på i dag.
Audi:
1.099.000 kr. - demomodel
Frækkere design
Fuld luftundervogn - BMW kun på bagaksel
Firehjulsstyring
BMW:
820.000 kr. -fabriksny
280.000 kr. billigere
69hk / 165 nm mere
Head Up display
360 graders kamera
Ægte læder på instrumentbordet mod plast
Varme i rattet
Svingbart træk
BMW i4 M50 "bestilt"
: 5. jan 2022, 22:26
af TorbenRasmussen
En pendent til GT’en ville nok nærmere være en 6-serie på el. Du sammenligner en fully loaded i4 M50 med en brugt semi loaded GT (ikke en RS, hvis vi skal have dem op i højeste “gear”), hvilket er eneste grund til at de er i tilnærmelsesvis samme prisklasse. Du kan også få læder på dash, 360 graders kamera mv til Audien.
Jeg ved ikke rigtigt om en Etron er en klasse over en i4, hvis man skal sammenligne Der er ingen tvivl om, at pulsen er lidt højere ved siden af en Etron end en 4 serie Gran Coupe designmæssigt.
På papiret synes jeg dog stadig at man får meget med BMW'en sammenlignet med den konkrete jeg kiggede på i dag.
Audi:
1.099.000 kr. - demomodel
Frækkere design
Fuld luftundervogn - BMW kun på bagaksel
Firehjulsstyring
BMW:
820.000 kr. -fabriksny
280.000 kr. billigere
69hk / 165 nm mere
Head Up display
360 graders kamera
Ægte læder på instrumentbordet mod plast
Varme i rattet
Svingbart træk
Du virker ofte meget fokuseret på antal hk/nm og 0-100..
Hvis du satte andre parametre op (benplads, bagage, værditab osv), så var det måske lettere for andre at komme med gode input til dig.
Det er jo rigtig lækre biler du har i kikkerten
En pendent til GT’en ville nok nærmere være en 6-serie på el. Du sammenligner en fully loaded i4 M50 med en brugt semi loaded GT
Du har nok ret i, at man skal op i noget der minder om noget 6 serie.
Nu var det for lige at kigge på noget alternativ til den i4, uden at prisforskellen stikker helt af. Man kan jo ikke prøve den i4, så det er også svært at vurdere, hvor meget bedre køreoplevelsen er i Audi’en.
Re: BMW i4 M50 "bestilt"
: 10. jan 2022, 09:42
af Sace
Jeg syntes klart bedst om designet på Audien og var da nok gået den vej. Men syntes bare en E-Tron GT er for tæt på en Taycan prismæssigt?
Re: BMW i4 M50 "bestilt"
: 10. jan 2022, 10:15
af TorbenRasmussen
Jeg har ikke lavet en 1:1 sammenligning mellem Taycan og e-Tron GT med samme motorer, men når man klikker rundt i listerne, så forekommer Taycan mig at være dyrere når man først er færdig med at klikke. Du kan dog få en entry-Taycan med baghjulstræk, hvilket sænker prisen en del i udgangspunktet.
Re: BMW i4 M50 "bestilt"
: 10. jan 2022, 12:46
af Realtor
Jeg ville anyday vælge en mindre loaded Taycan over en fully loaded E-tron GT.
Porsche står noget højere på listen end Audi for mig, og tror mange har det på samme måde.
Jeg ville anyday vælge en mindre loaded Taycan over en fully loaded E-tron GT.
Porsche står noget højere på listen end Audi for mig, og tror mange har det på samme måde.
Jeg har prøvet både 4S og en E-tron GT. Muligvis er Porschen en snert mindre GT og lidt mere sportslig. Den kan også være fantasien. Har du prøvet dem?
Jeg ville anyday vælge en mindre loaded Taycan over en fully loaded E-tron GT.
Porsche står noget højere på listen end Audi for mig, og tror mange har det på samme måde.
Jeg har prøvet både 4S og en E-tron GT. Muligvis er Porschen en snert mindre GT og lidt mere sportslig. Den kan også være fantasien. Har du prøvet dem?
nope har ikke prøvet nogen af dem. Det går ikke, så jeg kun en ting i hovedet og det plejer at ende med et bilkøb, men de skal have lidt mere af prisen inden det er realistisk.
nope har ikke prøvet nogen af dem. Det går ikke, så jeg kun en ting i hovedet og det plejer at ende med et bilkøb, men de skal have lidt mere af prisen inden det er realistisk.
Jeg har besluttet at hoppe fra den BMW, da jeg skal bruge en ny bil fra april. Jeg bliver nødt til, at blive i en VAG - da jeg er blevet for vild med den e-tron GT.
nope har ikke prøvet nogen af dem. Det går ikke, så jeg kun en ting i hovedet og det plejer at ende med et bilkøb, men de skal have lidt mere af prisen inden det er realistisk.
Jeg har besluttet at hoppe fra den BMW, da jeg skal bruge en ny bil fra april. Jeg bliver nødt til, at blive i en VAG - da jeg er blevet for vild med den e-tron GT.
Du får da hoppet frem og tilbage
En Audi e-tron GT er uden tvivl en lækker vogn. Havde dog personligt helt sikkert valgt en Taycan i det prisniveau, hvis vi
snakker ren el.