Køb af autocamper, faldgruber?

Stedet hvor tråde om alle andre bilmærker end VAG skal oprettes
Besvar
Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2057
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 485 times
Been thanked: 249 times

Køb af autocamper, faldgruber?

Indlæg af donfetaful » 30. jun 2021, 19:28

Vi kigger efter autocamper i prisen under 350k

Vi har mest lyst til denne model med sovepladser over kabinen og køjer i bagenden.
Screenshot_20210630-202652.jpg
Screenshot_20210630-202652.jpg (70.34 KiB) Vist 1063 gange
De er jo små dyre, så den bliver nok omkring 20 år gammel, til de priser vi kigger

Mekanik er én ting. Men hvad med størrelsen, den bliver måske over 6m lang, har det betydning på campingpladserne?

Bliver den forbudt at køre i de større byer pga euro normen om gamle dieselmotorer?

Forsikring?

Hvordan tjekker man mod råd?

Noget jeg glemmer?

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Køb af autocamper, faldgruber?

Indlæg af DanielB12 » 30. jun 2021, 19:43

Var det ikke @Tonny der havde sådan et monstrum en overgang, da porschen blev for rummelig og praktisk?
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Springtosse
Nyt medlem
Indlæg: 467
Tilmeldt: 15. aug 2009, 12:10
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midt på Sjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Køb af autocamper, faldgruber?

Indlæg af Springtosse » 30. jun 2021, 19:44

Hej.
Laver en del autocampere i mit firma.
Vil gerne give lidt ud af det vi kender til campere?
Golf 6 TDI 140 HK, DSG,
Eftermonteret : RNS510, BT, MDI, Helix PP52DSP,Helix PP 7S-D, GTI rat med Skiftepads. Webasto Thermo top C med TC3 GSM. LED baglygter. Xenon forlygter med Kurvelys
Webasto service center
Kik forbi Ofelia autoteknik
Vi er også på facebook, kik forbi og like den gerne https://www.facebook.com/pages/Ofelia-A ... 23?fref=ts
http://www.ofeliaautoteknik.dk

kompressorgolf
Nyt medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 17. jun 2008, 14:54
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: brønderslev
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Køb af autocamper, faldgruber?

Indlæg af kompressorgolf » 30. jun 2021, 21:25

Jeg vil anbefale at i prøver at leje nogen forskellige. Vi skal afsted på vores 5 ferie i autocamper nu her, vi lejer ved Skoda i Nørresundby og har prøvet lidt forskellige, vi har helt sikkert fundet ud af hvad vi vil ha og hvad vi ikke syntes er smart
Held og Lykke med campinglivet

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2057
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 485 times
Been thanked: 249 times

Re: Køb af autocamper, faldgruber?

Indlæg af donfetaful » 3. jul 2021, 06:14

@kompressorgolf hvorfor ikke købe så? Jeg synes leje er for dyrt i højsæson(10.000+ kr) for en uge. Så hellere et sommerhus med pool og 2 toiletter.

@Springtosse er der nogen biler du ikke vil anbefale, motor/gearkasse mæssigt?

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2057
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 485 times
Been thanked: 249 times

Re: Køb af autocamper, faldgruber?

Indlæg af donfetaful » 4. jul 2021, 10:44

@LowDog
Vil du komme med nogen indspark? Hvordan kontrollerer du for fugt feks?

Brugeravatar
LowDog
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:28
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trailerparken
Has thanked: 3 times
Been thanked: 81 times

Re: Køb af autocamper, faldgruber?

Indlæg af LowDog » 4. jul 2021, 15:03

Du køber en fugtmåler til 80-100kr og tjekker under samtlige vinduer, ved ovenlysvinduer/udluftningskanaler i loft, tjek alle hjørner, tjek samtlige service/toiletluger, dette med fugtmåler.

Derudover tjek i/under alle skabe, magasiner, seng osv.

Det afhænger meget af inderbeklædning om man kan se fugt, noget kommer der ikke plamager ved selvom de er drivvåde, derfor SKAL du bruge en fugtmåler.
Du kan også altid trykke på væggene og se om de er bløde/porøse. En 20 år vogn har næsten 100% fugt i et et eller andet omfang - bemærk self. hvis den ikke har været i brug i længere tid og stået inde kan det godt være tørt, så bliver du nød til at mærke om den er porøs eller der er plamager.

Jeg finder fugt i 9/10 af vogne, og det kan være meget dyrt at lave.

Men hvorfor overhovedet en autocamper? I min verden har du mindre frihed med sådan en, og så lige 100 gange flere omkostninger.

Skal du ligge på en plads flere dage vil du nok gerne have telt/markise ud, det skal du så pille ned hver gang du skal ud og køre, hvor en campingvogn blot kan efterlades mens du kører i brugsen, stranden, nabobyen, whatever. Mange storbyer er ikke just skabt til store autocampere.

Du har ekstra udgift til forsikring, vægt/ejerafgift (som plejer at ligge på +20k for de årgange), service på motor/bildelen.

Du får en fin Campingvogn for 150-200k.
These users thanked the author LowDog for the post (total 2):
jansomdonfetaful
Seneste biler: Hvid SQ5 380HK / Daytona SQ5 380HK / RS6
Current: Hvid Q8 286HK

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2057
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 485 times
Been thanked: 249 times

Re: Køb af autocamper, faldgruber?

Indlæg af donfetaful » 4. jul 2021, 15:37

Tak 🙏

Jamen autocamper fordi man er fri for at køre rundt med en stor vogn efter bilen. Ungerne kan sidde bagi og hygge ved samtidig med vi kører.

Trucker følelsen af at komme ud i de store vidder i en stor vogn 😂

Jeg kan godt se dine udsagn passer, specielt de økonomiske og jeg kan ikke rigtig argumentere imod dig.

Det er nok noget fundamentalt, at man kan have alt sit lort i ét læs 🤷‍♂️🙂

PF
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 26. maj 2015, 19:52
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herfølge
Has thanked: 104 times
Been thanked: 52 times

Re: Køb af autocamper, faldgruber?

Indlæg af PF » 4. jul 2021, 16:42

Nu er det jo heller ikke ligefrem problemfrit at køre rundt med en campingvogn. Der er fordele og ulemper ved begge, så det kommer 100% an på ens behov.

perw
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 224 times

Re: Køb af autocamper, faldgruber?

Indlæg af perw » 4. jul 2021, 18:25

Jeg ville også starte med at leje. Det kan da godt være at det er dyrt. Men ikke dyrt som at købe og så er det den forkerte model.

Vi kører selv med campingvogn og har gjort det i 30 år on and off. Vi har ikke så meget tid og så ville man ind imellem noget andet Vietnam Sydafrika etc. Og så synes man det var lidt ondsvlet at den bare stod. Men cv kostede ikke meget at have stående.

Ja det er lidt nemmere med autocamper at komme frem. Men hvor er det besværligt når man sp kommer frem. Alt skal pakkes ned, hvis man kører ind og handle og så i mange byer i syden kan du slet ikke komme ind med en autocamper.

Og son dy selvbet inde på, så bliver det ikke nemmere i femtiden med diesel og de forskellige miljøzoner. Der er ikke undtagelser for autocamper.

En ting du skal være obs på er fugt og fri vægt hvor meget må den laste. Mange har for lille fri vægt og så kan det blive dyrt at kører med overlæs.
These users thanked the author perw for the post:
donfetaful

QT1410
Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: Køb af autocamper, faldgruber?

Indlæg af QT1410 » 4. jul 2021, 20:01

Med mindre du river et halvt eller helt år ud af kalenderen, så kommer udgifterne ved køb af en autocamper da op på langt mere end 10.000 kr pr. uge du er afsted i den.

Kun hvis du tror at du ofte kommer til at tage sted på forlængede weekender flere gange om året kan jeg se ideen i at have sin egen.

En gammel ladvogn under en gammel fugtplaget campingdel, jeg ville løbe skrigende bort.

perw
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 224 times

Re: Køb af autocamper, faldgruber

Indlæg af perw » 4. jul 2021, 20:12

Nu behøves en 20 år gammel vogn ikke at være fugt skadet.

Jeg har selv en Fendt cv der er 21 år gammel og der er ikke fugt i den. Det kan jeg både måle og lugte.

Og der kører mange gamle vogne rundt som ikke har fugtskader. Men der er også nogle med fugt. Men alder er ikke lig fugt problemer.

Brugeravatar
LowDog
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:28
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trailerparken
Has thanked: 3 times
Been thanked: 81 times

Re: Køb af autocamper, faldgruber

Indlæg af LowDog » 4. jul 2021, 21:02

perw skrev:
4. jul 2021, 20:12
Nu behøves en 20 år gammel vogn ikke at være fugt skadet.

Jeg har selv en Fendt cv der er 21 år gammel og der er ikke fugt i den. Det kan jeg både måle og lugte.

Og der kører mange gamle vogne rundt som ikke har fugtskader. Men der er også nogle med fugt. Men alder er ikke lig fugt problemer.
Arh alder har jo selvfølgelig en stor del at sige mht. fugt. Ligesom rust er mere udbredt på gamle biler.. Sealings størkner/mørner, du får rykket får meget i håndtagene på vognen at skruehullerne bliver utætte osv.

Selvfølgelig kører der flere ældre vogne rundt uden fugt, men efter at have gennemgået +500 vogne kan jeg med sikkerhed sige at der er flere med fugtskader, end uden, hvis vi snakker 20-25 år gamle vogne, at folk så ikke selv er klar over det, er en anden side af sagen.

Nu når du har en Fendt kan du også sagtens være sluppet - det er et fåtal af dem jeg har oplevet med fugt (indtil de ældre årgange).
Seneste biler: Hvid SQ5 380HK / Daytona SQ5 380HK / RS6
Current: Hvid Q8 286HK

Besvar

Tilbage til "The Car Lounge"