Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Stedet hvor tråde om alle andre bilmærker end VAG skal oprettes
Besvar
Brugeravatar
xbn
Medlem
Indlæg: 1174
Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 62 times
Been thanked: 272 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af xbn » 14. jan 2023, 17:23

SkodiaqDK skrev:
14. jan 2023, 15:29
I den virkelige verden kommer alle el-bils producenter der solgte og sælger biler i tesla's tidligere prisleje, til at miste salg. Ligeledes vil producenter der sælger i teslas 2023 prisniveau komme til at miste salg.

Det kan være 0.5% eller 10%. Pas.

- medmindre- de selv foretager prisjusteringer.
Udover det, så kan prisnedsættelserne også rykke mange fra benzin/diesel til el.
These users thanked the author xbn for the post:
SkodiaqDK
Billede

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af fjeppe » 14. jan 2023, 17:25

koden skrev:
14. jan 2023, 17:19
Hvis du skal sammenligne det vi diskuterer i tråden så tænker jeg noget i samme prisklasse giver mere mening.
Bare min mening.
Du kan sagtens sammenligne det med at nogle holder sig til et specifikt mærke så længe de kan, og et prisfald på et mærke (i dette tilfælde tesla) får ikke store nok forbrugere til at flytte deres køb fra eksempelvis BMW, VW osv til at disse tyske mærker føler sig tvunget til at matche prisfaldene.

Vi taler jo ikke prisstigninger som presser folk væk fra et mærke.

Mange har sagt i mange år at Tesla aktien har været for dyr, det samme har kunne siges om deres biler, og nu passer prisen bare bedre i min optik.

Og jeg tror ikke man skal sætte næsen op efter at VW ID.3 pludselig falder tilsvarende, det tror jeg der er nok loyale VW kunder til at VW ikke behøver at gøre tilsvarende for ikke at miste deres nuværende markedsandel.

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af N » 14. jan 2023, 17:35

fjeppe skrev:
14. jan 2023, 17:25
koden skrev:
14. jan 2023, 17:19
Hvis du skal sammenligne det vi diskuterer i tråden så tænker jeg noget i samme prisklasse giver mere mening.
Bare min mening.
Du kan sagtens sammenligne det med at nogle holder sig til et specifikt mærke så længe de kan, og et prisfald på et mærke (i dette tilfælde tesla) får ikke store nok forbrugere til at flytte deres køb fra eksempelvis BMW, VW osv til at disse tyske mærker føler sig tvunget til at matche prisfaldene.

Vi taler jo ikke prisstigninger som presser folk væk fra et mærke.

Mange har sagt i mange år at Tesla aktien har været for dyr, det samme har kunne siges om deres biler, og nu passer prisen bare bedre i min optik.

Og jeg tror ikke man skal sætte næsen op efter at VW ID.3 pludselig falder tilsvarende, det tror jeg der er nok loyale VW kunder til at VW ikke behøver at gøre tilsvarende for ikke at miste deres nuværende markedsandel.
Hvis din tese om mærkeloyalitet holder... Hvem pokker har så købt alle de Teslaer, som holder her, der og alle vegne efterhånden? :roll: :roll: :roll:

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af fjeppe » 14. jan 2023, 17:39

N skrev:
14. jan 2023, 17:35
fjeppe skrev:
14. jan 2023, 17:25
koden skrev:
14. jan 2023, 17:19
Hvis du skal sammenligne det vi diskuterer i tråden så tænker jeg noget i samme prisklasse giver mere mening.
Bare min mening.
Du kan sagtens sammenligne det med at nogle holder sig til et specifikt mærke så længe de kan, og et prisfald på et mærke (i dette tilfælde tesla) får ikke store nok forbrugere til at flytte deres køb fra eksempelvis BMW, VW osv til at disse tyske mærker føler sig tvunget til at matche prisfaldene.

Vi taler jo ikke prisstigninger som presser folk væk fra et mærke.

Mange har sagt i mange år at Tesla aktien har været for dyr, det samme har kunne siges om deres biler, og nu passer prisen bare bedre i min optik.

Og jeg tror ikke man skal sætte næsen op efter at VW ID.3 pludselig falder tilsvarende, det tror jeg der er nok loyale VW kunder til at VW ikke behøver at gøre tilsvarende for ikke at miste deres nuværende markedsandel.
Hvis din tese om mærkeloyalitet holder... Hvem pokker har så købt alle de Teslaer, som holder her, der og alle vegne efterhånden? :roll: :roll: :roll:
Der findes massere af undersøgelser om dette emne, jeg siger ikke at det ikke rykker noget, men at tro at alle mærker som har en elbil i deres model program, nu bliver tvunget til at matche prisnedsættelsen tror jeg er ønske tænkning.

Jeg tror den største konsekvens er brugsvognsmarkedet, primært Tesla og elbiler i samme prisleje, og endnu mere kineser biler.

Tiden må vise om det bliver det helt store elbils kollaps.

SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af SkodiaqDK » 14. jan 2023, 17:47

Det er sensationslystne medier der bruger ordet kollaps. Ligesom boligmarkedet også kollapser et par gange om ugen fordi værdien af huse er faldet med 10-15%.

Jeg vil vædde med at ford var informeret om hvad der ville komme, siden de satte deres priser ganske markant ned på mach E. Efter nytår hvor man ellers kunne forvente en mindre stigning på 15/20.000

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1382
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 88 times
Been thanked: 421 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af _Jensen » 14. jan 2023, 18:01

fjeppe skrev:
SkodiaqDK skrev:
14. jan 2023, 14:46
Samsung vil ellers være en af mine bedste bud på en konkurrent til Apple. Er det generelt du mener virksomheder er ligeglade med at deres konkurrenter sænker prisene?
Jeg kender ingen iPhone ejere som ville skifte til Samsung hvis de satte deres telefon ned med 1000

Jeg tror ikke du skal forvente at se BMW, VW eller andre store tyske mærker give samme rabat.

Der kommer måske en mindre korrektion, men ikke 20%
Måske er min holdning ikke sammenligne med befolkningen. Fordi jeg er enig. Jeg er Apple fanboy. Er græsk katolsk med androide mobiler. Tror ikke end gang jeg ville opdage hvis F.eks. Samsung sænkede prisen på deres topmodel med 2.000 kr og det ville aldrig være afgørende for mit valg af kommende smartphone.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af Kevinff » 14. jan 2023, 18:05

DanielB12 skrev:
TorbenRasmussen skrev:
14. jan 2023, 16:54
Altså… jeg havde svoret, at jeg ikke skulle have en TM3. Indtil den blev 15.000 kr billigere end den ID.3 jeg havde en bestilling på. Man har et standpunkt indtil man tager et nyt.
Men… der er til fru Rasmussen.. havde du selv foretaget den prioritering for din egen bil?
Men det havde du jo nok hvis du stod og skulle bestille din bil i dag Billede
Senest rettet af Kevinff 14. jan 2023, 18:05, rettet i alt 1 gang.

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af Kevinff » 14. jan 2023, 18:14

Jeg føler lidt at tråden her afspejler debatten rundt om på de sociale medier.

I den ene side er der Tesla fanbois og i den anden side er der Tesla “haters” som absolut ikke vil eje en Tesla uanset hvad..
Så er der et par brugere i tråden som er i midten hvor de selv nævner at Tesla egentlig ikke var interessant men efter prisjusteringen så er det blevet en bil man kigger hen mod og det er jo præcis de kunder Tesla går efter lige nu.

Der bliver også nævnt at de andre mærker “hurtigt” har indhentet Tesla med deres features osv men det er jo nu engang noget nemmere at catche up end at skulle finde på nye ting hele tiden

Jeg ved ikke om de her nye priser er midlertidige eller “permanente” men priserne er i usa vist også sat ned på model S og X mener jeg. Kompensation kommer nuværende ejere nok til at se langt efter. Mit bedste bud er nogle gratis supercharger miles eller rabat på FSD pakken.

Jeg er bare glad for at min ubeslutsomhed for en gangs skyld har sparet mig penge


Én ting er dog sikkert. Det viser igen igen at Tesla/musk har en helt anden tankegang til bil industrien end “dinosaurerne” har.
These users thanked the author Kevinff for the post (total 2):
holberg19Tonny

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 379 times
Been thanked: 261 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af KBoesen » 14. jan 2023, 18:18

Min påstand, er at det er meget begrænset hvad det vil flytte på salget af Model 3, for at sige slet ikke.
Inden der blev prisjusteret hos samtlige forhandlere igår, sparede du altså stadig 35-40.000,- for en knapt ét år gammel vogn med måske 10.000 km på tælleren. Hvilket vel er hvad folk i snit er vant til at spare på en demomodel, kontra en spritny.
Det nye bliver så bare, at nyvognssalget flytter fra DE til DK, så det ikke længere eller i hvert fald er i MEGET lavere grad den tyske stat der finansierer salget af Model 3 i DK.

Men Model Y kommer helt sikkert til at flytte en del, da det lige pludseligt er ret meget bil man får for pengene.

Har en bekendt med et lille bilhus, han solgte i sommers en Model Y Performance til 670.000,-...
Kæft den kunde må være træt af det, men allerede dengang vidste vi der var noget i gærde, da den pågældende bil var sat på DK plader nogle måneder tidligere for 435.000,-...
These users thanked the author KBoesen for the post:
stadil
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

kims2
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af kims2 » 14. jan 2023, 18:30

Jeg kørte Golf GTE før min nuværende Tesla Model 3 Performance. Jeg har haft en BMW i4 M50 Fully Charged (+lidt ekstra) i bestilling siden August, men kender endnu ikke leveringstiden.

Jeg lagde i går en bestilling på en Model Y Performance. Selvom jeg valgte den noget dyre farve Quicksilver til 38.000 kr på Teslaen, så er der alligevel 230.000 kr i forskel. Selvom jeg synes BMW'en er meget lækrere/federe, så kunne jeg altså ikke forsvare den forskel over for mig selv. Da der var 100.000 kr i forskel var jeg ikke i tvivl om hvilken jeg ville have.

Jeg holder dog bestillingen på i4 lidt endnu, og ser om der sker noget med priserne.
These users thanked the author kims2 for the post:
Tonny

hpo
Medlem
Indlæg: 922
Tilmeldt: 7. okt 2014, 21:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skovlunde
Has thanked: 23 times
Been thanked: 78 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af hpo » 14. jan 2023, 18:31

fjeppe skrev:
14. jan 2023, 17:25
koden skrev:
14. jan 2023, 17:19
Hvis du skal sammenligne det vi diskuterer i tråden så tænker jeg noget i samme prisklasse giver mere mening.
Bare min mening.
Du kan sagtens sammenligne det med at nogle holder sig til et specifikt mærke så længe de kan, og et prisfald på et mærke (i dette tilfælde tesla) får ikke store nok forbrugere til at flytte deres køb fra eksempelvis BMW, VW osv til at disse tyske mærker føler sig tvunget til at matche prisfaldene.

Vi taler jo ikke prisstigninger som presser folk væk fra et mærke.

Mange har sagt i mange år at Tesla aktien har været for dyr, det samme har kunne siges om deres biler, og nu passer prisen bare bedre i min optik.

Og jeg tror ikke man skal sætte næsen op efter at VW ID.3 pludselig falder tilsvarende, det tror jeg der er nok loyale VW kunder til at VW ikke behøver at gøre tilsvarende for ikke at miste deres nuværende markedsandel.
Ingen tvivl om at det nok kommer til at betyde noget for alle de andre elbiler at Tesla har sat prisen ned,men jeg tror ikke de reagere før de kan mærke det på salget/afbestillingerne,jeg personligt er ikke til tesla heller ikke hvis der er 100k i forskel
til en anden elbil,de ligger bare ikke til mig
A3 3,2 vr6

Brugeravatar
kitora
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 18. jun 2008, 15:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 68 times
Been thanked: 221 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af kitora » 14. jan 2023, 18:36

Jeg gik for 2 år siden fra en Model 3 til min BMW 330e. Ikke fordi jeg som sådan fordi jeg var utilfreds med Teslaen, men den var 2 år gammel og var 30000 km fra at løbe ud for garanti, og så fordi jeg ville prøve noget andet.

BMW’en er en fantastisk bil og jeg er super glad for den. Dog er der bare et eller andet lækkert ved at køre elbil som trækker i mig.

Jeg vil tro jeg kan sælge BMW’en for omkring 450K, hvilket stort set er hvad en Model Y long range koster med de nye priser. Den nye sølv farve er flot og så får jeg det anhængertræk som jeg synes jeg mangler ofte.

Et bytte til en fabriksny bil med fuld garanti trækker lidt, specielt hvis det kan gøres omkostningsneutralt.

Hvad siger panelet? Go eller No-Go?

Hvorfor? Hvorfor ikke?
These users thanked the author kitora for the post (total 2):
EsbenJKevinff
1974 Alfa Romeo GT 1300 Junior (Til salg - send PM)
2016 Amber Whiskey Harley Davidson Street Glide Special
2015 Audi A3 limousine 1.4 TFSI COD
1988 Volkswagen T3 1,6 TD

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af Kevinff » 14. jan 2023, 18:49

Go. Hvorfor ikke? Du vil gerne køre elbil igen og kan skifte til en fin fabriksny omkostningsfrit. Jeg kan ikke se problemet

Sace
Medlem
Indlæg: 1157
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 89 times
Been thanked: 158 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af Sace » 14. jan 2023, 19:39

Kevinff skrev:
14. jan 2023, 18:49
Go. Hvorfor ikke? Du vil gerne køre elbil igen og kan skifte til en fin fabriksny omkostningsfrit. Jeg kan ikke se problemet Billede
Enig, jeg har også svært ved at se at skulle blive andet end en ret fornuftig handel. Hvis man fortryder har man en undskyldning for at skifte bil igen :D
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

Jesper_christiansen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af Jesper_christiansen » 14. jan 2023, 19:40

fjeppe skrev:
TorbenRasmussen skrev:
14. jan 2023, 16:54
Altså… jeg havde svoret, at jeg ikke skulle have en TM3. Indtil den blev 15.000 kr billigere end den ID.3 jeg havde en bestilling på. Man har et standpunkt indtil man tager et nyt.
Men hvis det er prisen der bestemmer dit valg, så findes der massere af elbiler i det samme prissegment, så jeg tro mere her at det primære ønske har været Tesla men ID.3’eren har været kompromiet.
Der findes flere i samme segment, men hvis man skal vente måneder eller tæt på hele år på en levering...

Jeg har selv bestilt prøvetur i både MY og TM3 efter de har sænket prisen.

De er pludselig langt mere interessante, det på trods af jeg kun har kigget Enyaq før nu.

Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk


martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af martinta » 14. jan 2023, 19:54

kitora skrev:
14. jan 2023, 18:36
Jeg gik for 2 år siden fra en Model 3 til min BMW 330e. Ikke fordi jeg som sådan fordi jeg var utilfreds med Teslaen, men den var 2 år gammel og var 30000 km fra at løbe ud for garanti, og så fordi jeg ville prøve noget andet.

BMW’en er en fantastisk bil og jeg er super glad for den. Dog er der bare et eller andet lækkert ved at køre elbil som trækker i mig.

Jeg vil tro jeg kan sælge BMW’en for omkring 450K, hvilket stort set er hvad en Model Y long range koster med de nye priser. Den nye sølv farve er flot og så får jeg det anhængertræk som jeg synes jeg mangler ofte.

Et bytte til en fabriksny bil med fuld garanti trækker lidt, specielt hvis det kan gøres omkostningsneutralt.

Hvad siger panelet? Go eller No-Go?

Hvorfor? Hvorfor ikke?
Jeg har ikke selv prøvet dem. Men hvis du køber nu skal du jo være opmærksom på at der ikke er parkeringssensor på den. De har fjernet sensorerne og mig bekendt meldt ud at de vil løse det med kameraerne over tid.

Du har dog stadig kameraer, så det er kun bipbipbiiiiiiiip lydende de har pillet ud.

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af martinta » 14. jan 2023, 19:56

Jesper_christiansen skrev:
14. jan 2023, 19:40
fjeppe skrev:
TorbenRasmussen skrev:
14. jan 2023, 16:54
Altså… jeg havde svoret, at jeg ikke skulle have en TM3. Indtil den blev 15.000 kr billigere end den ID.3 jeg havde en bestilling på. Man har et standpunkt indtil man tager et nyt.
Men hvis det er prisen der bestemmer dit valg, så findes der massere af elbiler i det samme prissegment, så jeg tro mere her at det primære ønske har været Tesla men ID.3’eren har været kompromiet.
Der findes flere i samme segment, men hvis man skal vente måneder eller tæt på hele år på en levering...

Jeg har selv bestilt prøvetur i både MY og TM3 efter de har sænket prisen.

De er pludselig langt mere interessante, det på trods af jeg kun har kigget Enyaq før nu.

Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk
Var nede forbi den lokale VW i sidste uge, hvor jeg faldt i snak med sælgeren.

Han ville ikke engang sælge en ny bil fordi leveringstiderne var så lange som de var. De var trætte af sure og frustrerede kunder som blev lovet datoer fra fabrikken uden de holdte.

Så ja, levering er nok en af de store parametre - det var også på den baggrund vi købte vores Tesla dengang. Vi kunne købe en Id.3, Ev6 eller Ioniq 5 som så nogenlunde overholdt vores ønsker til bil og rækkevidde, men ingen kunne sige hvornår vi kunne få den.

Teslaen kunne købes og leveres på meget kortere tid.
These users thanked the author martinta for the post:
KHADK

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af martinta » 14. jan 2023, 20:04

Madmax skrev:
14. jan 2023, 15:58
Id.4/5 er lige kommet med en billigere kampagnemodel kaldet Active hvor der er lidt ekstraudstyr i.
Om de så gør yderligere nu med de nye Tesla priser må vi se.
Omkring den, så er der én detalje der er værd at bemærke.

Jeg nævnte i en tråd herinde at jeg havde talt med den lokale VW forhandler - en meget sjov samtale, han fortalte bla, at VW havde store problemer med at skaffe varmepumper, og at man nu havde lanceret en kampagnemodel der var UDEN varmepumpe. Til gengæld var den 10.000,- billigere end ellers.

Går man ind på deres hjemmeside, så er varmepumpe ikke nævnt.

Ikke at vi skal dreje emnet over på VW, men det er en ret væsentlig detalje.

udstyr på Id.4 active:

Kode: Vælg alt

19" letmetalfælge Hamar
2 USB-C indgange foran samt 2 USB-C ladestik i midterkonsol bag
6+1 Højttalere
Active kampagne model
Adaptiv fartpilot m. Stop and Go funktion
Airbag til fører og forsædepassager, med frakobling af frontairbaggen til forsædepassageren
Ambientebelysning i 10 farver
App-Connect inkl. Wireless Apple Carplay og Android Auto
Assistentpakke
Automatisk nedblændeligt bakspejl
Bakkamera
Batteri på 77kWh (Netto)
Belyste dørhåndtag udvendigt
Car2X
CCS ladedåse
Climatronic klimaanlæg med 2 zoner og Air Care
DAB+ modtager
Dæk i 235/55-19 foran samt 255/50-19 bag
Dæktrykskontrolsystem
Dørsider og armlæn i Leatherette
El-opvarmede sprinklerdyser
Elektromekanisk servostyring
Forrude opvarmelig (uden tråde), lyddæmpet og infrarød reflekterende
Forsæder med indstillelig varme
Forsæder med separate armlæn
Front assist inkl. City Emergency Brake med fodgænger og cykel overvågning
Førersæde med højdeindstilling
Førstehjælpskit, advarselstrekant og sikkerhedsvest
Hovedairbagsystem til for- og bagsædepassagerer, inkl. sideairbags samt centerairbag foran
Højvoltsbatteri fra CATL
Indtræk i design Matrix
Infotainment med 10" Touchskærm
Isofix-forberedelse (holdere til fastgørelse af 2 børnesæder på bagsædet samt passagersæde foran)
Komfortpakke
Køreprofilindstilling
Lane Assist
LED baglygter
LED forlygter m. LED dagskørelys
Midterkonsol m. udtagelige og justerbare holdere samt opbevaringsrum
Mobiltelefonforberedelse Comfort med induktiv opladning
Mode 3 ladekabel
Multifunktionslæderrat med varme
Multimediapakke
Navigation Discover Pro
Nødopkaldsservice modul
Nøglefri betjening Advanced ifm. Tyverialarm
Op til 11-kW AC opladning
Op til hhv. 135 / 150 kW DC opladning på Pro & Active / GTX
Parkeringssensorer
Pedaler m. play og pause symboler i børstet ædelstål
PreCrash forbereder personer i bilen på en mulig ulykke ved at stramme seler og lukker ruder
Regnsensor
Sidespejle el-klapbare og el-opvarmelige
Sort rat og sort instrumentering
Stemmebetjening
Tagræling i sort
Træthedsregistrering
Tyverialarm
Tyverihæmmende hjulbolte
Udelt bagsædepude, ryglænet kan klappes ned asymmetrisk delt
Vejskiltegenkendelse
Værktøjssæt samt Tire Mobility Set: 12V kompressor og dæktætningsmiddel
Udstyr på Id.4 Pro

Kode: Vælg alt

19" letmetalfælge Hamar
2 USB-C indgange foran samt 2 USB-C ladestik i midterkonsol bag
6+1 Højttalere
Adaptiv fartpilot m. Stop and Go funktion
Airbag til fører og forsædepassager, med frakobling af frontairbaggen til forsædepassageren
Ambientebelysning i 10 farver
App-Connect inkl. Wireless Apple Carplay og Android Auto
Automatisk nedblændeligt bakspejl
Batteri på 77kWh (Netto)
Car2X
CCS ladedåse
Climatronic klimaanlæg med 2 zoner og Air Care
DAB+ modtager
Dæk i 235/55-19 foran samt 255/50-19 bag
Dæktrykskontrolsystem
Dørsider og armlæn i Leatherette
El-opvarmede sprinklerdyser
Elektromekanisk servostyring
Forrude opvarmelig (uden tråde), lyddæmpet og infrarød reflekterende
Forsæder med indstillelig varme
Forsæder med separate armlæn
Front assist inkl. City Emergency Brake med fodgænger og cykel overvågning
Førersæde med højdeindstilling
Førstehjælpskit, advarselstrekant og sikkerhedsvest
Hovedairbagsystem til for- og bagsædepassagerer, inkl. sideairbags samt centerairbag foran
Højvoltsbatteri fra CATL
Indtræk i design Matrix
Infotainment med 10" Touchskærm
Isofix-forberedelse (holdere til fastgørelse af 2 børnesæder på bagsædet samt passagersæde foran)
Komfortpakke
Køreprofilindstilling
Lane Assist
LED baglygter
LED forlygter m. LED dagskørelys
Midterkonsol m. udtagelige og justerbare holdere samt opbevaringsrum
Mobiltelefon opkobling
Mode 3 ladekabel
Multifunktionslæderrat med varme
Nødopkaldsservice modul
Op til 11-kW AC opladning
Op til hhv. 135 / 150 kW DC opladning på Pro & Active / GTX
Parkeringssensorer
Pedaler m. play og pause symboler i børstet ædelstål
Regnsensor
Sidespejle el-klapbare og el-opvarmelige
Sort rat og sort instrumentering
Stemmebetjening
Tagræling i sort
Træthedsregistrering
Tyverihæmmende hjulbolte
Udelt bagsædepude, ryglænet kan klappes ned asymmetrisk delt
Varmepumpe inkl. Thermostyring af batteriet
Vejskiltegenkendelse
Værktøjssæt samt Tire Mobility Set: 12V kompressor og dæktætningsmiddel
Umiddelbart er det korrekt hvad forhandleren sagde, der er i hvert fald nævnt "Varmepumpe inkl. Thermostyring af batteriet" på Pro men ikke på active.
These users thanked the author martinta for the post:
Madmax

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af N » 14. jan 2023, 21:10

kitora skrev:
14. jan 2023, 18:36
Jeg gik for 2 år siden fra en Model 3 til min BMW 330e. Ikke fordi jeg som sådan fordi jeg var utilfreds med Teslaen, men den var 2 år gammel og var 30000 km fra at løbe ud for garanti, og så fordi jeg ville prøve noget andet.

BMW’en er en fantastisk bil og jeg er super glad for den. Dog er der bare et eller andet lækkert ved at køre elbil som trækker i mig.

Jeg vil tro jeg kan sælge BMW’en for omkring 450K, hvilket stort set er hvad en Model Y long range koster med de nye priser. Den nye sølv farve er flot og så får jeg det anhængertræk som jeg synes jeg mangler ofte.

Et bytte til en fabriksny bil med fuld garanti trækker lidt, specielt hvis det kan gøres omkostningsneutralt.

Hvad siger panelet? Go eller No-Go?

Hvorfor? Hvorfor ikke?
Jeg er også blevet fristet...

Designet er min største anke ved den. Det bliver jeg nok aldrig fan af, men konkurrenterne er heller ikke ligefrem skønhedsgudinder. De 562 hk og 0-100 på 3,7 s er jeg til gengæld meget stor fan af! :D
These users thanked the author N for the post:
Ozona

Brugeravatar
Dikal
Medlem
Indlæg: 944
Tilmeldt: 15. feb 2010, 23:30
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gårslev
Has thanked: 7 times
Been thanked: 128 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af Dikal » 15. jan 2023, 00:20

SkodiaqDK skrev:Begyndende recession, ny producent. - Har fisker overhovedet leveret en kundebil endnu? Tror de får det svært.
De første danske biler er nu i produktion. Så det varer ikke længe, før de begynder at levere.

Men denne prisnedsættelse bliver også diskuteret ihærdigt i Fisker grupperne.
These users thanked the author Dikal for the post:
SkodiaqDK
Nuværende: Volvo XC60 D5 R-design Polestar
Tidligere øser: 7x Italienere, 2x Riskogere, 1x Tjekke

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13290
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3230 times
Been thanked: 4574 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af HansH » 15. jan 2023, 07:23

@jansom , jeg skal lige forstå hvad din agenda er her ......

Er det en ærgrelse over den politik der tilgodeser elbiler ? Hvis ja, så hører det vel mere til i politik-tråden ?

Eller er det en ærgrelse over elbilkøbere der har fået gavn af afgiftsreglerne på elbiler ?

Jeg kan i hvert fald ikke umiddelbart koble dine indlæg til sagen omkring Tesla's nye prisliste.
These users thanked the author HansH for the post (total 2):
TargetDanielB12
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

heinejepsen
Nyt medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 17. nov 2014, 14:55
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 42 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af heinejepsen » 15. jan 2023, 10:04

Vedr spørgsmålet om deres nedsættelser flytter købere fra premium mærkerne til Tesla, det er jeg måske heller ikke så sikker på. Men til gengæld så tænker jeg de rammer en del som mig selv. Jeg er ikke speciel mærke loyal eller har vilde præferencer mod det ene eller det andet mærke, jeg vil bare gerne have mest mulig for pengene i mellemklassen hvor jeg har råd til at være.
Jeg har indtil nu afskrevet Tesla fordi den eneste model jeg kunne komme i nærheden af var en tm3, men er bare ikke fan af sedan bagagerummet, der har jeg været 2 gange og det bliver nej tak herfra. Så var model y jo noget helt andet den var bare alt for dyr for mig. Men pludselig er den jo til at komme i nærheden af og jeg kan ikke lige se andre modeller der giver så meget plads og performance til pengene. Enyaq er også fed, men jeg er stadig lidt en drengerøv så der vinder Tesla i min optik. At Skodaen så er mere lækker inden i det er noget andet.
Ikke at jeg nødvendigvis lige farer ud og køber en, men før nedsættelsen var en Tesla helt sikkert ude for mig, det er den ikke længere, og umiddelbart tænker jeg da der er mange som mig ca midt i segmentet (hvis man kan kalde en bil til ca 400 af de lange det)
Jeg tror de får solgt en hel del biler det næste års tid, hvis de andre mærker ikke svarer igen.
These users thanked the author heinejepsen for the post (total 8):
u_bullDanielB12Henrik2800kGlerupOzonaTonnyDanielPTPeter P
TMY 2023 LR
Skoda Citigo 2014
Honda CBF 1000A, 2006
Canyon Spectral 2018 mtb, rugbrøds drevet

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4955
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4445 times
Been thanked: 1963 times
Kontakt:

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af DanielB12 » 15. jan 2023, 10:14

@Kevinff - det var min første indskydelse; at stod valget mellem en BMW til 660.000 kr og en Tesla til 500.000 kr, så var det et nemt valg.

Men stod jeg i dag skulle vælge, så havde jeg nok indrettet søgning efter hvad budgettet ville tillade, og så ville teslaen var “for billig” eller BMW’en være “for dyr”, så på den måde ville de nok ikke havde været konkurrenter i samme segment.
These users thanked the author DanielB12 for the post:
Tonny
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13290
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3230 times
Been thanked: 4574 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af HansH » 15. jan 2023, 22:28

Afstikker, startet af jansom, omhandlende elbiler generelt - deres klimaaftryk - forbrugerens beslutningsproces - politisk agenda til understøttelse af samme - etc etc ........... flyttet hertil - viewtopic.php?p=1858457#p1858457

... og tråden således låst op igen efter oprydning :)
These users thanked the author HansH for the post (total 7):
DanielB12KevinffJuhlerSacebaconbaronenkitoraeichmeier
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
vandhunden
Medlem
Indlæg: 1349
Tilmeldt: 25. maj 2010, 11:39
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 47 times
Been thanked: 139 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af vandhunden » 17. jan 2023, 09:56

Jeg har desværre ikke adgang til den fulde artikel på Motormagasinet

Men interessant at der blev solgt 3 gange så mange brugte Teslaer i weekenden som normalt

https://www.motormagasinet.dk/article/v ... aign=daily
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird

koden
Nyt medlem
Indlæg: 434
Tilmeldt: 18. nov 2008, 11:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 72 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af koden » 17. jan 2023, 10:07

Mon ikke folk har slået til når nu de så en "besparelse" på 100.000 eller deromkring.

https://finans.dk/erhverv/ECE14859183/e ... teslachok/
Senest rettet af koden 17. jan 2023, 10:13, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13290
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3230 times
Been thanked: 4574 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af HansH » 17. jan 2023, 10:13

Tjo... og som Jimi fra Biler.TV var inde på - Tesla har lavet et lignende stunt før (i 2019).
Her holdt prisnedsættelsen i 3 uger (som han husker det), og så røg priserne tilbage igen.
Jeg erindrer det nu ikke lige selv .... det var før elbiler kom på min radar. Men tænker det passer når han siger det :)

Så hvis det stunt Tesla puller i øjeblikket bare er en slags utidig, udvidet Black Friday, så er det da også bare med at slå til.


These users thanked the author HansH for the post:
Passatg 3c
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af SkodiaqDK » 17. jan 2023, 10:34

Tænker de snart skal introducere nogle nye modeller / bedre rækkevidde eller lignende, for ikke at blive indhentet eller overhalet.

Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1398
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 421 times
Been thanked: 250 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af Passatg 3c » 17. jan 2023, 10:43

SkodiaqDK skrev:
17. jan 2023, 10:34
Tænker de snart skal introducere nogle nye modeller / bedre rækkevidde eller lignende, for ikke at blive indhentet eller overhalet.
Deres rækkevidde og ladehastighed fejler absolut ikke noget og det er reelt meget få mennesker der har brug for mere end en M3 / MY LR kan præstere i dag. Der hvor de virkelig trænger til fornyelse er i designet. Der er reelt ikke sket noget i deres design, siden de første Model S kom i 2013.
These users thanked the author Passatg 3c for the post:
DanielB12
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af SkodiaqDK » 17. jan 2023, 10:47

Jeg er af en anden holdning. Jeg tror længere rækkevidde vil kunne lokke flere med på elbils-vognen. Og det vil være en nem måde at skille sig ud, med batterier på +100kwh.

... Men rigtigt, jeg synes heller ikke de er specielt kønne.

Besvar

Tilbage til "The Car Lounge"