VW ID.3 lanceret

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Dakota » 14. sep 2020, 22:57

GranTurismo skrev:
14. sep 2020, 22:26
3 dB er absolut hørbart. På stereoanlæg svarer 3 dB til en fordobling af effekten (W). På min forforstærker stiger/falder volumenkontrollen i trin på 0,5 dB og det er hørbart.
Der er forskel på effekt og frekvens af lydbølger. Min pointe var at 74dB i én bil kan opfattes som lavere end fx 72dB i en anden, alt afhængig af hvilke frekvenser lydbølgerne befinder sig på. Fx. opfatter mennesker generelt ikke lave frekvenser, dvs. bas (eks. motorrumlen) så generende som diskant (eks. vindstøj eller vejstøj).

Så selv om 3dB svarer til en fordobling af effekten, skal man op på omkring 10dB før mennesket opfatter det som en fordobling af lydtrykket.

Tripel3
Helt nyt medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 3. jan 2018, 23:03
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 8 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Tripel3 » 15. sep 2020, 08:00

Dakota er helt rigtig mht dB skala
Men har læst mange gange at der måles med dB A og det står for at ørets følsomhed for de midderste frekvenser vægtes

Brugeravatar
vw4ever
Aktiv medlem
Indlæg: 4072
Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 339 times
Been thanked: 204 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af vw4ever » 18. sep 2020, 20:38

Så fik jeg min debut i ID3 i dag.

Den kører godt og kan jo mange ting, det vil tage lidt tid at vænne sig til alt det som computeren kan, men som alle siger så er kabinekvaliteten desværre ikke på højde med noget andet vw :?

Men ikke noget at udsætte på selve drivdelen.

Tror Watcher kommer til at åbne flere filialer, når nu alt i fremtiden bare skal kodes :mrgreen:

Tilbage i passaten er der nu alligevel en anden oplevelse af at køre bil på 1. Klasse :mrgreen:
These users thanked the author vw4ever for the post (total 2):
GranTurismoBrianDS
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af martinta » 18. sep 2020, 20:44

vw4ever skrev:
18. sep 2020, 20:38
Så fik jeg min debut i ID3 i dag.

Den kører godt og kan jo mange ting, det vil tage lidt tid at vænne sig til alt det som computeren kan, men som alle siger så er kabinekvaliteten desværre ikke på højde med noget andet vw :?

Men ikke noget at udsætte på selve drivdelen.

Tror Watcher kommer til at åbne flere filialer, når nu alt i fremtiden bare skal kodes :mrgreen:

Tilbage i passaten er der nu alligevel en anden oplevelse af at køre bil på 1. Klasse :mrgreen:
Var ude og prøve den i onsdags - din beskrivelse passer meget godt til mine egne tanker, den kører godt, og var egentlig godt tilfreds mens jeg kørte, men det sekund jeg kom tilbage i Passaten var der jo en verden til forskel - så tror jeg springer over.
These users thanked the author martinta for the post (total 2):
vw4everBrianDS

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Kevinff » 18. sep 2020, 22:41

vw4ever skrev:Så fik jeg min debut i ID3 i dag.

Den kører godt og kan jo mange ting, det vil tage lidt tid at vænne sig til alt det som computeren kan, men som alle siger så er kabinekvaliteten desværre ikke på højde med noget andet vw :?

Men ikke noget at udsætte på selve drivdelen.

Tror Watcher kommer til at åbne flere filialer, når nu alt i fremtiden bare skal kodes :mrgreen:

Tilbage i passaten er der nu alligevel en anden oplevelse af at køre bil på 1. Klasse :mrgreen:
Det med at kode bliver super spændende i fremtiden. Der er jo allerede flere steder hvor man kan købe sig til unlock af features på ens Tesla hvor de så blokerer for signalet til serveren.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Rdaldlk
Nyt medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 16. nov 2014, 18:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 39 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Rdaldlk » 19. sep 2020, 08:06

Prøvede den i går og må sige at jeg er helt solgt på køreoplevelsen. Det er det bedste jeg har prøvet i en bil. Oplevelse er gennemsyret af ro, overskud og høj kørekomfort.
Mvh Lars
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Kevinff » 19. sep 2020, 08:53

Tonen har da fået en særdeles anden lyd herinde efter den er blevet bashet på dårlig kvalitet og hvad der ellers er blevet sagt herinde


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Kevinff for the post:
DanielB12

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af martinta » 19. sep 2020, 09:11

Kevinff skrev:
19. sep 2020, 08:53
Tonen har da fået en særdeles anden lyd herinde efter den er blevet bashet på dårlig kvalitet og hvad der ellers er blevet sagt herinde Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Både og :D Kabinen får stadig ikke super meget ros. men drivlinen fejler til gengæld ikke noget, det samme med køreregenskaber (altså, ud fra hvad jeg kunne vurdere på 30 minutters kørsel).

der er fint med plads på førersædet og passagersædet, og selv om jeg sætter mig bag ved mig selv (er 191 cm ) så er der ok med plads ved benene. Til gengæld stikker mit hår op i loftet.

Men igen, vi skal også sammenligne æbler og æbler, så at sammenligne den med en Passat på kabine plads er måske lidt i overkanten.
These users thanked the author martinta for the post (total 4):
DanielB12vw4everjansomMorten Hedensted

carstengp
Helt nyt medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 18. jul 2018, 17:45
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af carstengp » 19. sep 2020, 09:13

Fik også en prøvetur i løbet af ugen og ja køreoplevelsen er fin, passende kraftoverskud og den lille venderadius er super. Touch interfacet er ikke fantastisk, fandt aldrig en kontrolleret måde at justere ACC speed med 1 km/h ad gangen og lykkedes heller ikke at justere sidespejle op og ned - fik til gengæld klappet dem ind adskillige gange.
Den lovpligtige summelyd ved lav hastighed er temmelig irriterende - lyder decideret som en resonanstone fra en eller anden defekt.
Det der helt sikkert afholder mig fra at bestille noget foreløbig er sæderne - både hvad angår funktionalitet men især betrækket som jeg finder utroligt grimt. Og ja jeg kører Golf GTE nu og der er en verden til forskel - selvfølgelig også omkring plast kvalitet men det vil jeg nemmere kunne leve med. Det forlyder at når vi kommer forbi de prekonfigurerede options vil det være muligt at vælge sportssæder - dog ikke lige noget sælgeren vidste noget om.
Det er iøvrigt sådan at for bestillinger lavet til og med åbent hus i næste weekend kan man få en kontraktklausul der gør at man ikke er bundet hvis levering sker senere end 31/12.

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af martinta » 19. sep 2020, 09:47

carstengp skrev:
19. sep 2020, 09:13
Touch interfacet er ikke fantastisk, fandt aldrig en kontrolleret måde at justere ACC speed med 1 km/h ad gangen og
Enig, savnede virkelig den simple måde de har lavet det på i golf og passat - det var dog ikke en deal breaker for mig, ét tryk så skiftede den med 1. hold nede så gik den til nærmeste 10 eller sprang til næste hele 10.
carstengp skrev:
19. sep 2020, 09:13
lykkedes heller ikke at justere sidespejle op og ned - fik til gengæld klappet dem ind adskillige gange.
Man skal kigge på lyset rundt om knappen. Fik dem i hvert fald indstillet relativt nemt.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4948
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af DanielB12 » 19. sep 2020, 09:49

martinta skrev:
19. sep 2020, 09:11
Men igen, vi skal også sammenligne æbler og æbler, så at sammenligne den med en Passat på kabine plads er måske lidt i overkanten.
Ja - jeg tænker da også at der er en forskel i kvaliteten ift en golf og en Passat.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Dalbjerg
Helt nyt medlem
Indlæg: 88
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:47
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 29 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Dalbjerg » 19. sep 2020, 12:37

Billede
Skiftet fra 2020 passat til ID.3 Max er gået smertefrit... jeg kan sagtens stille spejle og justere med 1km af gangen. Et par timer i bilen så er du dus også med touch. Men har slået auto stemme styring fra da hun afbrød hver gang jeg nævnte min datters navn IDa Billede

Sæderne i max er super fine, men ikke sportssæder... ja det kommer har set billeder med fast nakkestøtte osv.

Flere oplever fejl... nogen flere fejl. Jeg har 7-9-13 kun de mangler jeg vidste på forhånd.... men jeg kommer kun til at savne passaten når vi til sommer skal begrænse os lidt når bilen skal pakkes.

Den kører fantastisk.
These users thanked the author Dalbjerg for the post (total 12):
ROENDanielB12KorreborgallandeloncheMadmaxvw4everBrianDSyBFoxb8N6PjansomThe Micktrix / Dk and 2 more users

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4948
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af DanielB12 » 19. sep 2020, 12:55

Den er fandeme flot! Tillykke med den.

Sjov fejl med stemmestyringen. Jeg hørte problemet når folk sagde “ide”, feks. “Det er en smart idé”.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

BR
Nyt medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 27. sep 2011, 17:56
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 116 times
Been thanked: 38 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af BR » 19. sep 2020, 13:26

Flot bil Dalbjerg :)
Tillykke med den.
Fin farve i stedet for de hvide synes jeg.
Glæder mig til at prøve en.

Benny
These users thanked the author BR for the post:
BrianDS
VW Polo highline 115 HK DSG 2018 med lidt ekstra...

Brugeravatar
Avantismo
Aktiv medlem
Indlæg: 1811
Tilmeldt: 13. feb 2010, 16:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Samsø eller Amager
Has thanked: 74 times
Been thanked: 230 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Avantismo » 19. sep 2020, 13:37

Fed vogn. Tillykke.

Det eneste jeg ikke er helt vild med, er fælgene.

Kører de med specielle fælge elller passer den fælge med andre VW modeller ?
Mvh Kim

Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder :mrgreen:

Verstappen fanboy

Audi TT 1,8T 8n - Das Originale

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4948
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af DanielB12 » 19. sep 2020, 14:13

Anti Replica skrev:
19. sep 2020, 13:37
Fed vogn. Tillykke.

Det eneste jeg ikke er helt vild med, er fælgene.

Kører de med specielle fælge elller passer den fælge med andre VW modeller ?
Den kører med smalle fælge og de sidder ret tæt på skærmkanten, men bolt mål etc er lig MBQ.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
ROEN
Medlem
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 12. feb 2010, 22:59
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 166 times
Been thanked: 156 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af ROEN » 19. sep 2020, 14:14

Det lugter af 5x112, 57,1, et50 8-)
Bevar Roen - Støt Melis
ID.3 1st Max Pro Performance '20 + Golf GTI Performance DSG '18
Type1 1200 '73 + Type2 '79 + Golf III 2,0 aut. Cabriolet Classic Edition '97

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Dakota » 19. sep 2020, 14:48

Dalbjerg skrev:
19. sep 2020, 12:37
Skiftet fra 2020 passat til ID.3 Max er gået smertefrit... jeg kan sagtens stille spejle og justere med 1km af gangen. Et par timer i bilen så er du dus også med touch. Men har slået auto stemme styring fra da hun afbrød hver gang jeg nævnte min datters navn IDa Billede

Sæderne i max er super fine, men ikke sportssæder... ja det kommer har set billeder med fast nakkestøtte osv.

Flere oplever fejl... nogen flere fejl. Jeg har 7-9-13 kun de mangler jeg vidste på forhånd.... men jeg kommer kun til at savne passaten når vi til sommer skal begrænse os lidt når bilen skal pakkes.

Den kører fantastisk.
Den er dælme fin, tillykke med den! Hvis de laver en Max med det store batteri, så springer jeg sgu på. Vil ikke undvære sportsundervogn og panorama.

Brugeravatar
Michaelds
Nyt medlem
Indlæg: 210
Tilmeldt: 5. apr 2010, 11:44
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 28 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Michaelds » 21. sep 2020, 10:19

Dalbjerg skrev:
19. sep 2020, 12:37
Billede
Skiftet fra 2020 passat til ID.3 Max er gået smertefrit... jeg kan sagtens stille spejle og justere med 1km af gangen. Et par timer i bilen så er du dus også med touch. Men har slået auto stemme styring fra da hun afbrød hver gang jeg nævnte min datters navn IDa Billede

Sæderne i max er super fine, men ikke sportssæder... ja det kommer har set billeder med fast nakkestøtte osv.

Flere oplever fejl... nogen flere fejl. Jeg har 7-9-13 kun de mangler jeg vidste på forhånd.... men jeg kommer kun til at savne passaten når vi til sommer skal begrænse os lidt når bilen skal pakkes.

Den kører fantastisk.
Wauw den er flot! Knips da lige lidt flere billeder, og opret den i galleriet.
These users thanked the author Michaelds for the post (total 2):
HansHKevinff
Nuværende: VW Passat Variant Highline Premium 1,5 TSi '19 + Ford Mustang Mach-E AWD '23
Tidligere: VW Golf Highline 1,4 TSi '10 - Seat Leon Cupra 2,0 TFSi '08 - VW Polo Highline 1.0 TSi '20

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1732
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 692 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Thor-thor » 21. sep 2020, 14:42

Har også fået rullet en tur i ID3 (en af de billigere modeller) og er generelt positiv, (men ikke forelsket...)

Det negative først:
Interiør virker for tarveligt, hård plast, piano lak, sædebetræk virker billigt, etc. Sikkert holdbart nok, men virker ærgerligt.
Skærme virker vel egentlig ok, men der er en smule "lag", Efter input tøver den lige en smule, ikke så det bliver et problem rent funktionelt, men virker bare "gammelt".
Synes generelt at brugerflade virker lidt umoderne i designet, men måske et spørgsmål om smag/tilvænning.
Derudover er jeg ikke vild med de "løse" skærme, især ikke den lille foran føreren.
Betjening af spejle/bagruder i førerdøren er ikke optimal, (men virker ok). "Knapperne" på rat/skærm kræver også tilvænning, er ikke vild med touchløsningen...
Synes også at man sidder for "dybt" i bagsædet, hynden hælder en del bagud (måske for at camouflere at hynden sidder lavt?)
Blev ikke helt venner med skiltegenkendelse/auto-ændring af fartpilots hastighed, men nok bare noget man skal lære at kende.

Positivt:
Virker som om den er skruet godt sammen. Rummelig, god bredde/benplads etc.
Kører fint, ligger stabilt på motorvejen, lydsvag (som alle andre elbiler), virker ganske kvik (selvom specs ikke er vilde).
Er vild med den lille venderadius, genialt i byen.
Virker smart med løbelyset under forruden, der indikerer drej på navi.

Generelt er indtrykket positivt. Rummelig, funktionel, men også lidt kedeligt og i et lidt billigt/tarveligt design indendørs (men er måske bedre i de dyrere modeller)....

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af GranTurismo » 21. sep 2020, 17:51

Så fik jeg serviceret Polo'en og var ude på en prøvetur imens i ID3.

Der var nogle få positive ting ved den, men de er hurtigt renset op:

- Øjeblikkelig trækkraft
- Rummelig og lys kabine
- Næsten ingen motorstøj

Øh var det dét? Ja det var det vist.

De to skærme virker som noget de er kommet i tanke om, efter instrumentbordet er blevet designet.
Knapperne på rattet - nej tak!
Betjening af ACC virker ikke så gennemtænkt som i min 6 år gamle Polo. Skal man virkelig trykke sig gennem alle afstandene til forankørende, for at nedsætte afstanden et trin?

Jeg fik også kigget og siddet i flere andre modeller, både Skoda og VW. Dagens positive overraskelse var den nye Skoda Octavia Combi. Fedt design, gode sæder og overordnet en ok materialekvalitet med nogle enkelte undtagelser. Herunder de indvendige dørhåndtag som var knaldhård plast. Det er altså milevidt fra f.eks en Passats som er betrukket i læder.

Jeg må konkludere at jeg ikke er klar til en elbil endnu. Eller måske rettere at ID3 ikke er klar til mig endnu :mrgreen:

Men jeg synes da det var en sjov prøvetur. Jeg kan ikke undsige mig at smile undervejs over den måde elmotoren trak på. Den er jo næsten lige så hurtig som min lille Polo og så uden nogen tøven ved acceleration.

Jeg skal helt sikkert også ud og prøve ID4 når den kommer. Og den må få træk på i modsætning til ID3 som alene af denne grund blev diskvalificeret.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af BrianDS » 21. sep 2020, 20:36

Thor-thor skrev:Har også fået rullet en tur i ID3 (en af de billigere modeller) og er generelt positiv, (men ikke forelsket...)

Det negative først:
Interiør virker for tarveligt, hård plast, piano lak, sædebetræk virker billigt, etc. Sikkert holdbart nok, men virker ærgerligt.
Skærme virker vel egentlig ok, men der er en smule "lag", Efter input tøver den lige en smule, ikke så det bliver et problem rent funktionelt, men virker bare "gammelt".
Synes generelt at brugerflade virker lidt umoderne i designet, men måske et spørgsmål om smag/tilvænning.
Derudover er jeg ikke vild med de "løse" skærme, især ikke den lille foran føreren.
Betjening af spejle/bagruder i førerdøren er ikke optimal, (men virker ok). "Knapperne" på rat/skærm kræver også tilvænning, er ikke vild med touchløsningen...
Synes også at man sidder for "dybt" i bagsædet, hynden hælder en del bagud (måske for at camouflere at hynden sidder lavt?)
Blev ikke helt venner med skiltegenkendelse/auto-ændring af fartpilots hastighed, men nok bare noget man skal lære at kende.

Positivt:
Virker som om den er skruet godt sammen. Rummelig, god bredde/benplads etc.
Kører fint, ligger stabilt på motorvejen, lydsvag (som alle andre elbiler), virker ganske kvik (selvom specs ikke er vilde).
Er vild med den lille venderadius, genialt i byen.
Virker smart med løbelyset under forruden, der indikerer drej på navi.

Generelt er indtrykket positivt. Rummelig, funktionel, men også lidt kedeligt og i et lidt billigt/tarveligt design indendørs (men er måske bedre i de dyrere modeller)....
Min oplevelse er at der er stor forskel på hvor lydsvag en elbil er, så jeg er ikke helt enig i at alle andre elbiler er lydsvage.

En konkret oplevelse er en tur med andre i BMW i3 og en Tesla Model 3, her var der markant forskel og den ene var ikke væsentligt mere lydsvag end min egen Touran, selvom motoren selvfølgelig ikke var at høre.
Jeg var imponeret over BMW i3 i forhold til Tesla Model 3, og må konstatere at støj ikke nødvendigvis er meget mindre i en elbil.
Jeg tror dog lyddæmpning og dækmontering er af afgørende betydning.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1247
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 225 times
Been thanked: 641 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af VWAU » 21. sep 2020, 21:39

ID.3 og Tesla-ejer udveksler erfaringer. De er enige om, at Tesla 3 er langt mere støjende end ID.3. (fx 12:20 og 14:20 inde).
These users thanked the author VWAU for the post:
BrianDS

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Dakota » 21. sep 2020, 22:12

Interessant nok er, at Model Y er en del mere lyddæmpet end en Model 3. Så noget har de da lært derovre.

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1732
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 692 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Thor-thor » 21. sep 2020, 22:13

Tja prioriteter er vel forskellige.
Personligt ville jeg tage lidt mere dæk/vindstøj med i handlen hver gang, hvis det betød bedre præstationer/interface/interiør etc...
Men smag og behag ;)

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Dakota » 21. sep 2020, 22:41

Thor-thor skrev:
21. sep 2020, 22:13
Tja prioriteter er vel forskellige. Personligt ville jeg tage lidt mere dæk/vindstøj med i handlen hver gang, hvis det betød bedre præstationer/interface/interiør etc... Men smag og behag ;)
Men har du kørt i en Model 3? Det føles virkelig som at køre en 10 år gammel minibil, når det gælder affjedring og vind-/vejstøj. På ingen måde som en bil til 500K.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af BrianDS » 22. sep 2020, 05:46

Dakota skrev:
Thor-thor skrev:
21. sep 2020, 22:13
Tja prioriteter er vel forskellige. Personligt ville jeg tage lidt mere dæk/vindstøj med i handlen hver gang, hvis det betød bedre præstationer/interface/interiør etc... Men smag og behag ;)
Men har du kørt i en Model 3? Det føles virkelig som at køre en 10 år gammel minibil, når det gælder affjedring og vind-/vejstøj. På ingen måde som en bil til 500K.
Præstationerne er der ingen spørgsmål om, det er en hurtig bil. Men interiør og interface er vist en smags sag, jeg er ikke imponeret over interiøret, og jeg synes ikke det er intuitivt med så få dedikerede knapper i hvor alt er samlet i et touch screen interface Billede
Der kan jeg bedre lide mange andre som trods alt bevarer nogle af de primære knapper omkring føreren
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1732
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 692 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Thor-thor » 22. sep 2020, 09:59

Dakota skrev:
21. sep 2020, 22:41
Thor-thor skrev:
21. sep 2020, 22:13
Tja prioriteter er vel forskellige. Personligt ville jeg tage lidt mere dæk/vindstøj med i handlen hver gang, hvis det betød bedre præstationer/interface/interiør etc... Men smag og behag ;)
Men har du kørt i en Model 3? Det føles virkelig som at køre en 10 år gammel minibil, når det gælder affjedring og vind-/vejstøj. På ingen måde som en bil til 500K.
Jep, har kørt både Long Range og performance modellen.
Det er ikke den mest støjsvage bil, men omvendt oplevede jeg det ikke som generende. Rammeløse døre har alle dage givet mere vindstøj og hjulstøjen ligger nok også i den høje ende i forhold til prisen. Men ikke noget der ville afholde mig fra at købe en, hvis jeg i øvrigt var klar på bilen....

I forhold til undervogn synes jeg at den kører fint, (hvilket mange anmeldelser i øvrigt også understøtter), så den kritik kan jeg ikke helt følge. I det hele taget får den jo relativ meget ros af diverse anmeldere.

Men det er jo smag og behag. Efter at have prøvet en ID3 må jeg indrømme at en TM3 ser stærkere ud for mig. ID3 virker lidt "plastik" i kabinen (lidt ála en Hyundai Kona eller lign.), blank piano, lidt lysshow her og der etc. Lidt Korea møder BMW I3 med rustikt genbrugsplast. Men sikkert holdbart og funktionelt.

Der virker TM3 interiør (for mig) langt mere lækkert/minimalistisk (men også for minimalistisk, ville godt have et par knapper mere) Men måske lidt B&O møder Apple?

Omvendt er ID3 mere praktisk med stor bagklap (men har vist et mindre bagagerum) og har sikkert mere ensartede mellemrum ved døre/klapper og sikkert også bedre rustbeskyttelse etc...

Så lige nu er jeg ikke ved at falde bagover over VAG elbiler, selvom ID3 kører ganske udmærket. Men lad os nu se når Enyaq/ID4 kommer... (men er også spændt på Model Y når de starter med at bygge den i Berlin næste år... Måske med tysk grundighed etc... ;) )

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Dakota » 22. sep 2020, 10:11

Thor-thor skrev:
22. sep 2020, 09:59
Jep, har kørt både Long Range og performance modellen. Det er ikke den mest støjsvage bil, men omvendt oplevede jeg det ikke som generende. Rammeløse døre har alle dage givet mere vindstøj og hjulstøjen ligger nok også i den høje ende i forhold til prisen. Men ikke noget der ville afholde mig fra at købe en, hvis jeg i øvrigt var klar på bilen.... I forhold til undervogn synes jeg at den kører fint, (hvilket mange anmeldelser i øvrigt også understøtter), så den kritik kan jeg ikke helt følge. I det hele taget får den jo relativ meget ros af diverse anmeldere.

[...]

Så lige nu er jeg ikke ved at falde bagover over VAG elbiler, selvom ID3 kører ganske udmærket. Men lad os nu se når Enyaq/ID4 kommer... (men er også spændt på Model Y når de starter med at bygge den i Berlin næste år... Måske med tysk grundighed etc... ;) )
Jeg har også kørt begge og synes at affjedringen er belastende på ujævn/hullet asfalt (jeg tænker jeres veje i Nordjylland er noget mere lækre end her i København). Jeg har ikke prøvet end ID.3, men jeg forestiller mig at ID.4/Enyaq bliver en helt anden oplevelse. Og den glæder jeg mig meget til. Ligesom jeg også glæder mig til Model Y kommer til Europa, enten via Kina eller Gigafactory i Tyskland. Rygterne er i hvert fald at Freemont-fabrikken har langt dårligere kvalitet end fabrikken i Austin og Kina. Så forhåbentligt er der forbedringer i vente.

Letten
Nyt medlem
Indlæg: 132
Tilmeldt: 13. sep 2019, 18:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 50 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Letten » 22. sep 2020, 10:50

Når først i har bøvlet med softwareproblemerne i VWs nyeste MIB3 glemmer i alt om plastkvalitet.

Jeg kører i min første Passat og temmeligt rystet over hvor ringe VWs evner er indenfor software.
Passat 2.0 150hk TDI EVO DSG Elegance (2020), DP, DC

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"