EQB har træk, hvis det er 5-personers udgaven. 7-personers kan ikke få træk, men dog cykelholder som er mit primære ønske.
Ja, til gengæld synes jeg altid kun det er ældre (damer) der køber røde biler, og jeg tror det kan påvirke gensalgsværdien.
EQB har træk, hvis det er 5-personers udgaven. 7-personers kan ikke få træk, men dog cykelholder som er mit primære ønske.
Ja, til gengæld synes jeg altid kun det er ældre (damer) der køber røde biler, og jeg tror det kan påvirke gensalgsværdien.
Du gennemgår samme overvejelser som jeg gik med og kommer til samme konklusioner.ij6210 skrev: ↑16. maj 2024, 10:23Tror jeg nærmer mig mere og mere en konklusion. Det peger i retningen af en Model Y. Ville egentlig foretrække noget mindre mainstream, men på en samlet liste tror jeg Y vinder. Det er faktisk kun den manglende mulighed for 7 sæder der er et minus. Og så skal farven ikke være hvid, men sort, blå eller grå. Det skal være long range med AWD, der skal være anhængertræk, og så er performancepakken også tillokkende. Autopilot og selvkørende ting gider jeg ikke betale for og næppe bruge. Jeg kender ikke til Teslas processorer, om der er noget vundet ved en Tesla med Ryzen processor, eller om det bare gæler alle nye? Dem fra 2023 og frem har vel alle varmepumpe?
Ellers ved jeg ikke hvad jeg skal være opmærksom på. Fælgstørrelse? De er 19, 20 eller 21. Har aldrig haft den helt store fetich for kæmpefælge, så det er ikke noget der betyder så meget.
Bilen skal være fra 2023 eller nyere - ender nok med en ny.
Kan man mon eftermontere anhængertræk hvis man finder en bil uden?
Konkurrenterne til Model Y er stadig Mercedes EQB, og lidt Hongqi.
Fair nok Kan se at jeg ikke er opdateret ifm. EQB faceliftet. Men det er kun den helt nye faceliftede version der kan få anhængertræk, de ældre versioner kan ikke få træk (muligvis cykelholder).
Hov hov, godt nok er jeg 48 men dame
Fuldstændig enig.
Man vænner sig til acceleration - min forrige LR var med acc boost, så føles bilen pludselig noget lettere og med en sænkning meget agil.u_bull skrev:Du gennemgår samme overvejelser som jeg gik med og kommer til samme konklusioner.ij6210 skrev: ↑16. maj 2024, 10:23Tror jeg nærmer mig mere og mere en konklusion. Det peger i retningen af en Model Y. Ville egentlig foretrække noget mindre mainstream, men på en samlet liste tror jeg Y vinder. Det er faktisk kun den manglende mulighed for 7 sæder der er et minus. Og så skal farven ikke være hvid, men sort, blå eller grå. Det skal være long range med AWD, der skal være anhængertræk, og så er performancepakken også tillokkende. Autopilot og selvkørende ting gider jeg ikke betale for og næppe bruge. Jeg kender ikke til Teslas processorer, om der er noget vundet ved en Tesla med Ryzen processor, eller om det bare gæler alle nye? Dem fra 2023 og frem har vel alle varmepumpe?
Ellers ved jeg ikke hvad jeg skal være opmærksom på. Fælgstørrelse? De er 19, 20 eller 21. Har aldrig haft den helt store fetich for kæmpefælge, så det er ikke noget der betyder så meget.
Bilen skal være fra 2023 eller nyere - ender nok med en ny.
Kan man mon eftermontere anhængertræk hvis man finder en bil uden?
Konkurrenterne til Model Y er stadig Mercedes EQB, og lidt Hongqi.
Der var simpelthen for mange fordele/funktioner/størrelse/rækkevidde/prisniveau - i forhold til ulemperne (som i visse kredse tales op som om bilen er ubrugelig).
Der ér ulemper: Sæderne er plastic (uanset hvad de kalder det), regnsensoren er ikke optimal (endnu), den er ikke ligeså støjsvag og luksuriøs som eksempelvis en MB EQC - og så kører der mange rundt derude...
Men når dét er sagt, så koster LR freaking mindre en 400k med træk - eller 410k i AWD.
...og ikke mindst, så kan du få den udleveret om en uges tid...
Glem performance - spild af penge.
Du bliver flået tilbage i sædet selv uden performance upgrade.
Hold dig til 19" fælge - dæk er billigere, støjer mindre og er mere effektive.
Velkommen i klubben
Disclaimer: Farver kan man ikke diskutere, det er smag og behag hvad man synes er flot
EU kommer stærkt efter...Thor-thor skrev: ↑16. maj 2024, 09:25[...
Som andre nævner ville jeg dog spørge grundigt ind til logistikken bag mærket ift. reparation/leveringstid på reservedele og lign.
Så i øvrigt at Biden i forgårs har varslet hidsige stigninger i told på biler og forventningen er at EU formentlig også skruer (yderligere) op for tolden, for at følge med USA. Så køb af en kineser, der ikke er etableret i Dk, kan gå i "Fisk"-(er)
...
https://kpmg.com/dk/da/home/indsigt/202 ... biler.htmlEssensen af dette er, at EU-Kommissionen ved en endelig beslutning om indførsel af en udligningstold/ekstra told på kinesiske elbiler vil opkræve udligningstolden med tilbagevirkende kraft til 6. marts 2024. Størrelsen af en eventuel udligningstold er endnu ikke fastlagt.
Jeg er temmelig enig med dig i det du skriver - at jeg så næppe kommer til at overveje en 100% kinesisk bil overhovedet fordi jeg ikke stoler en skid på dem, det er så en anden sag - og tolden kan komme efter alle kunder...The Micktrix / Dk skrev: ↑16. maj 2024, 08:07Jeg havde aldrig gået med en Voyah det kan godt værre den har meget udstyr og alt det der. Men når og hvis der kommer problemer hvem ved så noget om den og kan du få dele ?? Det kan godt ske Hessel er forhandler af dem. Men højt sandsynlig ved mekaniker eller værkfører ikke en skid om bilen eller tester eller lager delen. Det kan nemt værre en by i Rusland.
Så står du der og skal have låne bil osv. Glem det !! Du driver en seriøs virksomhed og det altså spille for dig.
Så heller gå med et af de annerkendet mærker, hvor du ved du kan få hjælp hvis pisset bryder ned. Det må værre lidt vigtig for dig, da du jo ligesom er ret afhængig af din bil.
Hvis formålet er at hente Campingvogne, så havde jeg nok købt en kassevogn eller pickup til formålet, så kan bilen til privat brug være alt muligt andet. kassevognen kan så gejles med forskellige reklamer for virksomheden.Rune skrev: ↑16. maj 2024, 08:21...
Så havde jeg købt en kassevogn på rene guleplader som Back up.
https://www.bilbasen.dk/brugt/varebil-e ... wd/6136873
...
Fuldstændigt vanvittigt for en “normal” diesel SUV og endnu et godt eksempel på hvorfor flex er ren gambling ….LowDog skrev: ↑16. maj 2024, 06:49Well,
For at sætte besparelsen i perspektiv, her er omkostninger på Q8 på 2 år. Havde jeg kun taget 1. år hed den ca. 36000 om måneden da udbetaling 1. år var en del højere end 2. år.
Audi Q8 2 år
Udbetaling 210000
Mdl x 24 168000
Forsikring 26000
Vægtafgift 20000
Brændstof 60.000km a 10km/l a 14kr/l 84000
Service 40000
Restværdi tab 100000
Total 648000
Mdl 27000
Der mangler så nogle "små" omkostninger til bogføring og GPS tracker, vask osv.
Alt er med moms da der ikke kan trækkes moms udover en promille af registreringsafgiften som jeg mener er på ca. 20-25k årligt der kan trækkes i moms.
Nu har jeg haft 3 andre biler på flex og de er alle gået i 0 på restværdi, RS6'eren endda lidt i plus og da jeg tog Q8'eren stod den også ok i forhold til markedet (dengang). Men går du ind og kigger Q8 lige nu, står der nogle til salg med samme rest som min har lige nu (som så er for høj da priserne er gået ekstraordinært ned), deres er jo så med rest til 1 år fra dato, så der vil den medmindre priserne af uforklarlige årsager skulle stige, tabe endnu mere. Så ja man skal kigge sig super godt for.Realtor skrev: ↑17. maj 2024, 00:02Men de helt store poster i LowDogs regnestykke er jo udbetaling og restværditab pga udbetalingen ikke har været stor nok.
Dette udgør jo knap 50% af den samlede udgift og kunne jo godt tyde på den er har været købt lidt for dyrt til at starte med eller straffet af markedet pga. det er en diesel.
service til 40k på 60.000km, er det med nye dæk hver gang eller?
Det lyder fuldtændig vanvittigt med de service priser. Har du skiftet dæk på den en gang i kvartalet?LowDog skrev: ↑17. maj 2024, 06:04Service er alm service og sliddele som dæk/bremser, vask og evt. smårep.Realtor skrev: ↑17. maj 2024, 00:02Men de helt store poster i LowDogs regnestykke er jo udbetaling og restværditab pga udbetalingen ikke har været stor nok.
Dette udgør jo knap 50% af den samlede udgift og kunne jo godt tyde på den er har været købt lidt for dyrt til at starte med eller straffet af markedet pga. det er en diesel.
service til 40k på 60.000km, er det med nye dæk hver gang eller?
Sommerdæk og vinterdæk i 22" er ikke helt billigebaconbaronen skrev: ↑17. maj 2024, 12:19Det lyder fuldtændig vanvittigt med de service priser. Har du skiftet dæk på den en gang i kvartalet?LowDog skrev: ↑17. maj 2024, 06:04Service er alm service og sliddele som dæk/bremser, vask og evt. smårep.Realtor skrev: ↑17. maj 2024, 00:02Men de helt store poster i LowDogs regnestykke er jo udbetaling og restværditab pga udbetalingen ikke har været stor nok.
Dette udgør jo knap 50% af den samlede udgift og kunne jo godt tyde på den er har været købt lidt for dyrt til at starte med eller straffet af markedet pga. det er en diesel.
service til 40k på 60.000km, er det med nye dæk hver gang eller?
Det ved jeg - har selv 22" sommerdæk på Volvoen - indtil har jeg skiftet vinterdæk (19") en gang på de 105.000 km den har rundet. Stadig originale sommerdæk.LowDog skrev: ↑17. maj 2024, 12:28Sommerdæk og vinterdæk i 22" er ikke helt billigebaconbaronen skrev: ↑17. maj 2024, 12:19Det lyder fuldtændig vanvittigt med de service priser. Har du skiftet dæk på den en gang i kvartalet?
Jeg bor i Brøndby. Jeg kan da ikke køre rundt i en hvid bil.
Det ved jeg vist ikke noget om ...
Ja træk kan eftermonteres af Tesla Rangerij6210 skrev:Jeg bor i Brøndby. Jeg kan da ikke køre rundt i en hvid bil.
Når man kigger på deres demobiler, er det så typisk kun dem med performance hvor rabatten svarer ca. til performancepakken? (rabat på 40.000 kr.)
Kan man eftermontere anhængertræk på en model Y?
Xpeng G6 ja, det kunne godt være en mulighed, men er ikke helt blæst bagover af kineserne endnu.
Kan man stadig lease Tesla? Jeg kan ikke se det på deres side.
Haha. Man kan køre i den farve man vil, men Brøndbys fodboldhold spiller i gult og blåt, arvefjenden (Aarhus) spiller i hvidt, og opkomlingene inde fra byen også i hvidt.BrianDS skrev: ↑17. maj 2024, 14:04Det ved jeg vist ikke noget om ...
Jeg kommer fra den del af landet hvor der ikke er den store forskel på Brøndby og København...
Hvis vi skal være meget præcise, så er det her cirka København...
... og det er ikke for at pisse nogen af, sådan er det bare her i det jyske
København - på jysk.png
(måske skulle markeringen have taget et større område... )
Til gengæld vidste jeg ikke der var nogle geografiske begrænsninger på hvilken farve en bil kan have...
Men man må så godt køre Tesla, eller kineser, eller elbil i det hele taget i Brøndby? - altså hvis man skal følge reglerne (som jeg åbenlyst ikke kender)?
Det har intet med flex at gøre. Biler har generelt taget et voldsomt dyk….man er faktisk forskånet, hvis man har været på flex. Havde man ejet en dansk indregistreret RSQ8, havde det været meget værre .
Din pil er jo sådan set rigtig nok, altså bortset fra du totalt ignorer Fyn, og der nok er nogen på Sjælland der bliver fornærmet
Hvad mener han så om Polestar - sådan til sammenligning?