Indlæg
af Target » 18. sep 2020, 21:53
martinta skrev: ↑18. sep 2020, 20:24
BrianDS skrev: ↑18. sep 2020, 20:03
Forskellen er stadig at den ene bil kan man købe, den anden kan du ikke (ENYAQ), priserne vil være fiktive uanset om afgiften ændres eller ikke.
Prisen er vel ikke mere fiktiv end i alle andre lande. Udover netop afgifter, men jeg vil formode den originale tanke har været at prisen skulle står derinde. Ellers var der vel ingen grund til at de smider den her disclaimer som det allerførste når du går ind i beregneren på den specifikke bil?
Alle data og oplysninger, som er angivet i dette dokument, er foreløbige og kan blive ændret. Alle tekniske data som fx rækkevidde og elforbrug er udelukkende baseret på et estimat i henhold til WLTP-cyklussen og er ikke baseret på en officiel typegodkendelse. ŠKODA forbeholder sig ret til at ændre især priser, datoer, farver og tekniske data, som er angivet i dette dokument. Bemærk: De valgte udstyrselementer i konfigurationen afspejler ikke påvirkningen af rækkevidden og forbruget. Billederne er kun til illustration og information.
BrianDS skrev: ↑18. sep 2020, 20:03
Basalt set er konfiguratoren som den er i dag en side hvor du kan læse om udstyr, og sammensætte en bil så du visuelt kan forestille dig hvordan den kommer til at se ud - hvor er det negativt i forhold til VW ID.3 siden?
Det negative for mig er måden de bruger "byg din bil" funktionen på, det har aldrig været et sted hvor du har kunne læse om udstyr, ja du kan tilføje pakker til en bil, men informationerne på siden er generelt meget sparsomme. Så det eneste du kan er som tidligere nævnt at se hvilke pakker der kommer til bilen og hvor mange tilkøb du kan lave.
Som jeg skrev før bliver vi nok ikke enige, og det behøver vi heller ikke være, måske er det et forsøg på at lave en ny form for lancering el. Men personligt mener jeg den er mislykkedes og ender med at ligne noget halvfærdigt hvor man prøver at gøre et produkt (byg din bil) til noget det ikke er (en "lær om bilen side")
Jeg må indrømme at jeg er helt på Brians side her. Jeg synes det var ganske fedt, at kunne gå ind og sammensætte bilen med det udstyr der var tilgængeligt. Så kunne man nemt få et indtryk af hvordan de forskellige indtræk kommer til at se ud. Jeg fandt da også ud af, at der åbenbart ikke kommer mulighed for ventilation i sæderne... Lidt øv.
Selvom der ikke er priser på endnu, så foretrækker jeg helt klart konfiguratoren, i stedet for at skulle læse stolpe op og ned om alt mulig lovprisning af det enkelte udstyr.
En konfigurator giver et hurtigt og samlet overblik over, hvad der kan fås af udstyr til bilen.
Men ja, enhver har ret til sin egen holdning.
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk