My thought exactly
Synes forsikringspriser generelt er steget de sidste år… mine er hvertfald.
My thought exactly
Indenfor den seneste årrække har mit forsikringsselskab valgt atSgh2008ejs skrev:My thought exactly
Synes forsikringspriser generelt er steget de sidste år… mine er hvertfald.
Det er så man slipper for 2x selvrisiko hvis et barn under 22 kører i bilen. Men sønnike er 4,5 år, så tænker vi godt kan spare de penge et par år endnu
-Min bilforsikring på Golfen er steget med 20% bare her i år pga. nye beregningsmodeller. Mii’en steg 6%,BrianDS skrev: ↑10. aug 2021, 06:22Indenfor den seneste årrække har mit forsikringsselskab valgt at
- sænke prisen på husforsikring
- sænke prisen på elbiler
- fjerne loftet over indbo
- udbetale bonus hvert år
Sådan generelt set synes jeg ikke det er blevet dyrere, dog er ekstraudstyr i biler blevet tillæg, så den del er steget lidt.
Jeg læste beskeden helt forkert. Jeg fik forståelsen af at du blev klassificeret som ung førerDanielB12 skrev:Det er så man slipper for 2x selvrisiko hvis et barn under 22 kører i bilen. Men sønnike er 4,5 år, så tænker vi godt kan spare de penge et par år endnu
Jeg betaler i store træk det samme for min MB EQC - også hos Tryg/FDM.superbeszzz skrev: ↑9. aug 2021, 13:55Der er mange selskaber, der har en urimelig høj præmie på elbiler. For mig var FDM (Tryg) det eneste seriøse alternativ, hvor jeg betaler 750 om måneden for 30.000 kilometer årligt i min e-tron.
Du godeste, det lyder alligevel rimeligt billigt. er det en pris med "fri" kilometer?TorbenRasmussen skrev: ↑9. aug 2021, 16:47Det er helt i hækken. Jeg kan endda få den ned i 3800 hos IDA, hvis der er samlerabat. Dertil kommer så tilvalg, som friskade på glas og parkering. Min beregning er med op til 30.000 ekstraudstyr og 2100 i selvrisiko. En Q4 Etron ligger i 4000 kr. pr år. En e-tron 55 ligger på 5400 og en 500-las mere hvis man har for 110.000 ekstraudstyr.
Ikke kilometerbegrænsning umiddelbart. Hvis jeg hakker alt til undtaget "ung bag rattet" og "førerforsikring", så ender en etron 55 Prestige S-Line med op til 110k udstyr på 6700 kr. Man kan ikke forsikre mere end 110k ekstraudstyr hos IDA, hvilket er et problem for mange af tyskerne, hvor alt er tilbehør. Det hjælper, at de har "Prestige S-Line" som en specifik model man kan vælge, men man ryger alligevel hurtigt opad og rammer over 110k.superbeszzz skrev: ↑10. aug 2021, 07:54Du godeste, det lyder alligevel rimeligt billigt. er det en pris med "fri" kilometer?
Vist en del gange efterhånden men ja, ret sjov.mserup skrev: ↑10. aug 2021, 12:56Beklager på forhånd, hvis denne har været posted før, men den er sgu' meget morsom!
https://tv.nrk.no/serie/koe/sesong/2/ep ... /avspiller
Den blev alligevel en tand dyrer end jeg regnede med. men lækker er den. Og glæder mig til at se EQS SUV som bygger på samme platform og vil være klar om 12 mdr
Svært at regne ud når flere ting der er std på 580 ikke kan tilkøbes til den billige.Hybridbilen skrev: ↑10. aug 2021, 18:26Den blev alligevel en tand dyrer end jeg regnede med. men lækker er den. Og glæder mig til at se EQS SUV som bygger på samme platform og vil være klar om 12 mdr
Som altid er udstyrslisten langt som øjet rækker. Den tyske fil er på 77 sider!!
Er der nogen der har fortaget beregningen hvad den REELLE prisforskel er på de 2 motorvarianter? Hvor man trækker de mange ekstrapakker ud som allerede er inkluderes i EQS 580 vs EQS450?
https://www.mercedes-benz.dk/passengerc ... odule.html
Hos mormor bruger jeg mormor-laderen i hendes tørretumbler-stik. Andre gange må vi ind og lade i 10min for at nå hjem.TorbenRasmussen skrev: ↑5. aug 2021, 12:48Hvad gør du når du ankommer til destinationerne? Har din familie ladestander? For mit vedkommende, så kommer mine forældre ikke til at have en stander de næste MANGE år, så selv hvis der var batteri til at køre de 400 km i ét stræk, så ville den være næsten tom ved ankomst og så skal man ud og finde en stander, hvor man kan få et lift hjem fra og hvor bilen kan stå en halv dag...
For mig vil det være en kæmpe showstopper. I det daglige vil el passe fint, men vi har vel 4-6 ture af den her slags om året, så godt hver 2. måned ville vi ende i dette scenarie og det tror jeg ville blive belastende.
Men to pauser på 300 km á 20 min er da også voldsomt. Jeg har tidligere taget samme rute et par gange om måneden og som regler suser jeg lige igennem uden pauser og til nød et enkelt stop for at tanke en stor latte og Red bull alt sammen noget der klares på 5 min.mortenmol skrev: ↑11. aug 2021, 12:21Prøv at tage tid på et “tisse-stop”
5-10 min ved en hurtiglader giver masser af strøm
Vi havde to pauser grundet baby og mad på vejen fra Esbjerg til København i går. Hvis jeg havde ladet der havde jeg måske fået 30-40% strøm på
Det var ikke nødvendig, jeg havde stadig 10% da jeg kom hjem og gns farten var ganske fin.
Adaptiv fartpilot mellem 145-150 i 130 zonen og 125-135 i 110 zonen
Sent from my iPhone using Tapatalk
Forstår ikke din kommentar. Morten har jo netop ikke ladet på sine stop, men kun stoppet pga. mad og baby.nbryde skrev:Men to pauser på 300 km á 20 min er da også voldsomt. Jeg har tidligere taget samme rute et par gange om måneden og som regler suser jeg lige igennem uden pauser og til nød et enkelt stop for at tanke en stor latte og Red bull alt sammen noget der klares på 5 min.mortenmol skrev: ↑11. aug 2021, 12:21Prøv at tage tid på et “tisse-stop”
5-10 min ved en hurtiglader giver masser af strøm
Vi havde to pauser grundet baby og mad på vejen fra Esbjerg til København i går. Hvis jeg havde ladet der havde jeg måske fået 30-40% strøm på
Det var ikke nødvendig, jeg havde stadig 10% da jeg kom hjem og gns farten var ganske fin.
Adaptiv fartpilot mellem 145-150 i 130 zonen og 125-135 i 110 zonen
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mit mindset er bare slet ikke til alle de stop og jeg fatter heller ikke hvorfor det bliver fremhævet som som positivt..
Der skal da stadig sættes tid af til det.
Måske det ikke er super vigtigt for alle at springe på bølgen. Heldigvis er det ikke alle, der er nød til at være firstmover for at kunne sove roligt om natten. At en række elbiler er udfordret på praktiske egenskaber vil du åbenbart ikke anerkende. Eller er det folks forskellige økonomiske formåen du ikke vil anerkende. ikke alle har mulighed for, eller lyst til, at smide 5-700.000 efter en bil. Men super hvis du både kan og vil. Jeg kunne nok, men det vil jeg sgu ikke, hvis der samtidig skal indgåes en række kompromiser.u_bull skrev: ↑11. aug 2021, 17:31Det er præcis det jeg mener med ‘elbil er i vid udstrækning et mindset’.
Det er jo (i min verden) helt bagvendt at planlægge sin bil”investering” (eller andre investeringer for den sags skyld) efter at opfylde nogle specifikke krav til 4-5 ture om året.
Det giver langt mere mening (generelt set) at vælge sin bil efter de resterende 98% af tiden.
Hvis man skal gå på kompromis - og det skal man uanset og man vælger el eller fossil - så ‘koster’ det mindst at gå på kompromis med de sjældnere ture/krav (Eksempelvis flere og længere pauser få gange om året).
Til gengæld er bilen fuldt ‘tanket’ hver eneste morgen…
Men altså - hvis man vil have ‘det hele’ er det jo bare at vente på der kommer en Mercedes EQS, med fuld udstyrspakke, med lasteevne og volumen som en Touran, der sælges til 250000kr. Men så kommer man nok til at vente noget tid før man kan springe på bølgen…