Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6289
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2138 times
Been thanked: 708 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af jansom » 24. okt 2023, 09:11

Mangler der en udgift til opsætning og køb af lader i regnestykket? Det ændrer vel lidt på den samlede udgift i en periode
These users thanked the author jansom for the post:
Target
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1370
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 265 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af majland » 24. okt 2023, 11:11

TorbenRasmussen skrev:
23. okt 2023, 14:23
Hvilken fastpris havde du bundet dig til? Jeg sammenlignede lige mine forældres flex-aftale med min egen fastpris, og de ligger på en gennemsnitspris på 2.63 kr/kWh, hvor min ligger på 1.77 kr/kWh (alt inklusive). Jeg har dog ikke lige kunne sammenligne hvad deres gns. pris ville ligge på, hvis jeg omplacerede deres primære forbrug til at være mellem 00 og 06 frem for at være jævnt fordelt. Det kunne være en fiks måde at lave en vurdering på, hvis man kunne eksportere sine nuværende forbrugsdata og påtrykke den historiske timepris på en flexaftale og så sammenligne hvor man ville lande.
Du kan downloade dit hitoriske forbrug på time niveau fra eloverblik.dk

Så er det bare også at få hente de historiske priser fra f,eks energidataservice og så gange det sammen i et regneark (og huske statslige og lokale tariffer)
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6135
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6577 times
Been thanked: 1690 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af BrianDS » 24. okt 2023, 19:15

jansom skrev:
24. okt 2023, 09:11
Mangler der en udgift til opsætning og køb af lader i regnestykket? Det ændrer vel lidt på den samlede udgift i en periode
Det gør der måske - i mit tilfælde gør det Clever meget dyrere - jeg har jo en lader, og Clever insisterer på deres egen, og ingen andre ;-)
These users thanked the author BrianDS for the post:
jansom
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6289
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2138 times
Been thanked: 708 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af jansom » 24. okt 2023, 20:30

BrianDS skrev:
jansom skrev:
24. okt 2023, 09:11
Mangler der en udgift til opsætning og køb af lader i regnestykket? Det ændrer vel lidt på den samlede udgift i en periode
Det gør der måske - i mit tilfælde gør det Clever meget dyrere - jeg har jo en lader, og Clever insisterer på deres egen, og ingen andre ;-)
I mit tilfælde går det modsat retning. Jeg har ikke betalt for noget. Købet af bilen var inclusiv opsætning af lader og gratis strøm og abonnement i de første 6 mdr. Det er udløbet nu. Og jeg regner lidt på nu om det kan svare sig. Mine tal for september ser sådan ud:
Abonnement 799 kr
Forbrug 532 kwh
Retur fra clever 884 kr
Så et plus på 85 kr
Min gennemsnitlige strøm pris var på 1,29 kr alt incl. Men jeg er meget opmærksom på at lade når strømmen er billigst, så jeg har helt sikkert ladet billigere end gennemsnit. Et kvalificeret men dårligt gæt, er at det koster et par hundrede kr pr måned at have abonnementet. Det vil selvfølgelig svinge afhængigt af forbrug og tilbagebetaling.
Typisk lader vi ude 2-3 gange på en måned. Det betaler vi så et par hundrede kr for.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1775
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 723 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af Thor-thor » 24. okt 2023, 20:43

jansom skrev:
24. okt 2023, 20:30
BrianDS skrev:
jansom skrev:
24. okt 2023, 09:11
Mangler der en udgift til opsætning og køb af lader i regnestykket? Det ændrer vel lidt på den samlede udgift i en periode
Det gør der måske - i mit tilfælde gør det Clever meget dyrere - jeg har jo en lader, og Clever insisterer på deres egen, og ingen andre ;-)
I mit tilfælde går det modsat retning. Jeg har ikke betalt for noget. Købet af bilen var inclusiv opsætning af lader og gratis strøm og abonnement i de første 6 mdr. Det er udløbet nu. Og jeg regner lidt på nu om det kan svare sig. Mine tal for september ser sådan ud:
Abonnement 799 kr
Forbrug 532 kwh
Retur fra clever 884 kr
Så et plus på 85 kr
Min gennemsnitlige strøm pris var på 1,29 kr alt incl. Men jeg er meget opmærksom på at lade når strømmen er billigst, så jeg har helt sikkert ladet billigere end gennemsnit. Et kvalificeret men dårligt gæt, er at det koster et par hundrede kr pr måned at have abonnementet. Det vil selvfølgelig svinge afhængigt af forbrug og tilbagebetaling.
Typisk lader vi ude 2-3 gange på en måned. Det betaler vi så et par hundrede kr for.
Nu er der jo ikke noget der er gratis...
Men hvis du skal sammenligne refusion ( hvis du betaler alm. elafgift) kontra Clever One er strømprisen uvæsentlig.
Med refusion på 86 øre x 532 og et abo. på 70-80 kr, ville du få ca. 385 retur kr pr måned.
Men afhængig af mængden af udeladning kan det godt være en god ide alligevel.

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6289
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2138 times
Been thanked: 708 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af jansom » 24. okt 2023, 20:49

Ja men så skal jeg bare lige af med Clevers lader og betale for at få en sat op. Den udgift vil selvfølgelig tjene sig ind igen. Vi har elvarme.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
dklap
Nyt medlem
Indlæg: 316
Tilmeldt: 18. sep 2019, 21:22
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 232 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af dklap » 24. okt 2023, 22:10

jansom skrev:
24. okt 2023, 20:49
Ja men så skal jeg bare lige af med Clevers lader og betale for at få en sat op. Den udgift vil selvfølgelig tjene sig ind igen. Vi har elvarme.
Hvis du på et tidspunkt ikke ønsker Clever længere, kan du altid bare sætte dit abonnement i bero, om ikke andet så i et godt stykke tid.

Jeg blev også Clever kunde da jeg købte min bil i juni 2022, men mit abonnement har været i bero siden 1. december 2022. Dvs. jeg kan stadig bruge ladeboksen, jeg betaler bare intet til Clever. Går ud fra de på et eller andet tidspunkt vil kræve jeg vender tilbage som betalende kunde, det kommet dog ikke til at ske. Men så må de jo bare få deres boks igen.
These users thanked the author dklap for the post:
jansom

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6289
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2138 times
Been thanked: 708 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af jansom » 25. okt 2023, 05:41

dklap skrev:
jansom skrev:
24. okt 2023, 20:49
Ja men så skal jeg bare lige af med Clevers lader og betale for at få en sat op. Den udgift vil selvfølgelig tjene sig ind igen. Vi har elvarme.
Hvis du på et tidspunkt ikke ønsker Clever længere, kan du altid bare sætte dit abonnement i bero, om ikke andet så i et godt stykke tid.

Jeg blev også Clever kunde da jeg købte min bil i juni 2022, men mit abonnement har været i bero siden 1. december 2022. Dvs. jeg kan stadig bruge ladeboksen, jeg betaler bare intet til Clever. Går ud fra de på et eller andet tidspunkt vil kræve jeg vender tilbage som betalende kunde, det kommet dog ikke til at ske. Men så må de jo bare få deres boks igen.
Så jeg kan bruge deres lader kvit og frit? Og samtidig teste økonomien af i et andet abonnement?
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
dklap
Nyt medlem
Indlæg: 316
Tilmeldt: 18. sep 2019, 21:22
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 232 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af dklap » 25. okt 2023, 05:51

jansom skrev:
25. okt 2023, 05:41
Så jeg kan bruge deres lader kvit og frit? Og samtidig teste økonomien af i et andet abonnement?
Ja når du er i bero hos Clever, betaler du dem intet, men kan stadig bruge boksen. Så betaler man bare sit elselskab for det reelle forbrug og det er det.

Om du kan bruge Cleverboksen sammen med et andet abonnement ved jeg ikke. Men hvis du allerede har reduceret elafgift, har du vel heller ikke så meget at bruge et abonnement til. Med mindre det selvfølgelig det et for at have abonnement til udeladning af en slags. Jeg lader selv meget sjældent ude, men når jeg gør, kører jeg bare til den lader der lige passer bedst, har f.eks. brugt Uno X et par gange.
These users thanked the author dklap for the post (total 2):
jansomBrianDS

Sace
Medlem
Indlæg: 1163
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 92 times
Been thanked: 161 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af Sace » 25. okt 2023, 05:58

jansom skrev:
24. okt 2023, 20:30
BrianDS skrev:
jansom skrev:
24. okt 2023, 09:11
Mangler der en udgift til opsætning og køb af lader i regnestykket? Det ændrer vel lidt på den samlede udgift i en periode
Det gør der måske - i mit tilfælde gør det Clever meget dyrere - jeg har jo en lader, og Clever insisterer på deres egen, og ingen andre ;-)
I mit tilfælde går det modsat retning. Jeg har ikke betalt for noget. Købet af bilen var inclusiv opsætning af lader og gratis strøm og abonnement i de første 6 mdr. Det er udløbet nu. Og jeg regner lidt på nu om det kan svare sig. Mine tal for september ser sådan ud:
Abonnement 799 kr
Forbrug 532 kwh
Retur fra clever 884 kr
Så et plus på 85 kr
Min gennemsnitlige strøm pris var på 1,29 kr alt incl. Men jeg er meget opmærksom på at lade når strømmen er billigst, så jeg har helt sikkert ladet billigere end gennemsnit. Et kvalificeret men dårligt gæt, er at det koster et par hundrede kr pr måned at have abonnementet. Det vil selvfølgelig svinge afhængigt af forbrug og tilbagebetaling.
Typisk lader vi ude 2-3 gange på en måned. Det betaler vi så et par hundrede kr for.

Kom frem til ca. det samme. Jeg har prøvet med denne:

https://el.dmalit.dk/beregner

Som egentligt regner tallene under ca de forhold jeg ville ende med (vil typisk altid lade om natten uanset om prisen er billigere om dagen).

Med mit forbrug (5-600kWh/md) vil udgiften ved direkte afregning være alt imellem 50 og 500kr mindre end et Clever abb. De dyreste måneder ligger det tæt, men de billige er forskellen meget stor. Jeg har varmepumpe så jeg betaler så heller ikke elafgift selvom jeg ikke har et abonnement.

Udeladning syntes jeg også bliver mindre og mindre problematisk. Clever udvider jo hurtigt, men det gør alle andre også. Og ofte er der en UnoX eller lign i nærheden af clevers standere som er ledig og væsentligt billigere end at bruge deres uden abonnement.
These users thanked the author Sace for the post:
jansom
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6135
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6577 times
Been thanked: 1690 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af BrianDS » 25. okt 2023, 22:06

jansom skrev:
24. okt 2023, 20:30
BrianDS skrev:
jansom skrev:
24. okt 2023, 09:11
Mangler der en udgift til opsætning og køb af lader i regnestykket? Det ændrer vel lidt på den samlede udgift i en periode
Det gør der måske - i mit tilfælde gør det Clever meget dyrere - jeg har jo en lader, og Clever insisterer på deres egen, og ingen andre ;-)
I mit tilfælde går det modsat retning. Jeg har ikke betalt for noget. Købet af bilen var inclusiv opsætning af lader og gratis strøm og abonnement i de første 6 mdr. Det er udløbet nu. Og jeg regner lidt på nu om det kan svare sig. Mine tal for september ser sådan ud:
Abonnement 799 kr
Forbrug 532 kwh
Retur fra clever 884 kr
Så et plus på 85 kr
Min gennemsnitlige strøm pris var på 1,29 kr alt incl. Men jeg er meget opmærksom på at lade når strømmen er billigst, så jeg har helt sikkert ladet billigere end gennemsnit. Et kvalificeret men dårligt gæt, er at det koster et par hundrede kr pr måned at have abonnementet. Det vil selvfølgelig svinge afhængigt af forbrug og tilbagebetaling.
Typisk lader vi ude 2-3 gange på en måned. Det betaler vi så et par hundrede kr for.
Som jeg ser det, så har du betalt 799 kr for abonnement, og 686,28 kr for strøm, og får så 884 kr retur.
Det giver en pris på cirka 601,28 kr, og derfor kan det godt betale sig med Clever, og så er din opladning ude så at sige "uden beregning" oveni.

Du har en klar fordel ved at du har elbaseret opvarmning, fordi så lader du næsten altid billigere end tilbagebetalingssatsen, så du "vinder" forskellen på reduceret og fuld elafgift, for hver eneste kilowatttime.

Du har også laderen, og jeg er ikke sikker på man kan sætte i bero længere, så alternativet for dig var "ingen" abonnement.


Jeg selv kunne holde en pris på 1,54 kr/kWh i september, inklusive fuld elafgift, og mit forbrug var på 437 kWh
Jeg ville så med Clever One skulle betale
El: 673 kr
Clever: 799 kr
Tilbagebetaling: -725 kr
I alt: 747 kr, altså 74 kr mere end jeg har betalt uden nogen former for abonnement.
Med Clever Power ville det så være 799 kr (jeg regner ikke elabonnementet med), altså 126 kr mere end jeg betalte for strømmen (man får ikke rabat med Power ved nyoprettelse)

Med Clever Box ville det se således ud
El: 673 kr
Clever: 99 kr
Refusion: -381 kr
I alt 391 kr, en besparelse på 282 kr.

Var det mit gennemsnitlige forbrug vil en investering på 7500 kr kunne tjenes hjem på cirka 27 måneder, alt efter hvordan elafgiften stiger eller falder de næste år.
Mit gennemsnitlige forbrug ved opladning hjemme ligger dog i år på cirka 295 kWh, og der er kun to måneder i 2023 jeg har været over 400 kWh hjemme, og så sommerferien hvor der røg 841 kWh i udlandet (der hjælper Clever ikke)

Ud over sommerferien har jeg ladet for knap 166 kr ude i år - fordi jeg fik lagt nyt gulv i garagen.

Jeg tror ikke jeg kan slå prisen på Clevers tilbagebetaling hver eneste måned, selvom det er gået ok indtil videre, så Clever One vil være for dyr. Clever Box kunne måske svare sig - alt efter om fordelen med solceller består.

Men satset på Clever Box skal cirka være omkring 3 år eller mere - og at der ikke kommer ændringer der gør det værre, og det er så kun for at det skal gå i nul
These users thanked the author BrianDS for the post:
jansom
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2430
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 206 times
Been thanked: 854 times
Kontakt:

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af TorbenRasmussen » 26. okt 2023, 09:37

Firmaet har 20 Clever-standere, hvor jeg netop har bestilt en brik til at lade til 2.5 kr/kWh hvis det skulle blive nødvendigt. Er der nogen der ved om det så kun er på disse standere man har denne aftale eller hvordan fungerer det? Man taster CVR-nummer ind, så jeg forestiller mig, at Clever så reducerer prisen på netop disse 20 standere - jeg har ikke prøvet at sætte bilen til, da min Clever app intet siger om, at jeg skulle have nogen firma-fordel og i øvrigt slet ikke kan se laderne herude.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Brugeravatar
Hr_Ravn
Medlem
Indlæg: 990
Tilmeldt: 19. aug 2013, 11:27
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 68 times
Been thanked: 37 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af Hr_Ravn » 26. okt 2023, 09:39

TorbenRasmussen skrev:Firmaet har 20 Clever-standere, hvor jeg netop har bestilt en brik til at lade til 2.5 kr/kWh hvis det skulle blive nødvendigt. Er der nogen der ved om det så kun er på disse standere man har denne aftale eller hvordan fungerer det? Man taster CVR-nummer ind, så jeg forestiller mig, at Clever så reducerer prisen på netop disse 20 standere - jeg har ikke prøvet at sætte bilen til, da min Clever app intet siger om, at jeg skulle have nogen firma-fordel og i øvrigt slet ikke kan se laderne herude.
Jeg har ikke prøvet at lade andre steder end på virksomhedens ladere, men selvom du ikke kan se dem, så virker det fint med ladebrikken.. har ikke prøvet fra app samt heller ikke prøvet at bruge andre clever ladere endnu med mit Clever Link.
Skoda Superb 1,4 TSi iV Style Combi '20 Billede Billede

Kia Ceed SW 1,4 T-GDI DCT GT-Line '19 Billede
VW Golf VII 40 Years 1,6 TDI Bluemotion '15 BilledeTidl. bil
VW Golf VI Trendline '09 BilledeTidl. bil
VW Golf IV Basic '03 Tidl. bil

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6289
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2138 times
Been thanked: 708 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af jansom » 26. okt 2023, 09:43

BrianDS skrev:
25. okt 2023, 22:06
jansom skrev:
24. okt 2023, 20:30
BrianDS skrev:
Det gør der måske - i mit tilfælde gør det Clever meget dyrere - jeg har jo en lader, og Clever insisterer på deres egen, og ingen andre ;-)
I mit tilfælde går det modsat retning. Jeg har ikke betalt for noget. Købet af bilen var inclusiv opsætning af lader og gratis strøm og abonnement i de første 6 mdr. Det er udløbet nu. Og jeg regner lidt på nu om det kan svare sig. Mine tal for september ser sådan ud:
Abonnement 799 kr
Forbrug 532 kwh
Retur fra clever 884 kr
Så et plus på 85 kr
Min gennemsnitlige strøm pris var på 1,29 kr alt incl. Men jeg er meget opmærksom på at lade når strømmen er billigst, så jeg har helt sikkert ladet billigere end gennemsnit. Et kvalificeret men dårligt gæt, er at det koster et par hundrede kr pr måned at have abonnementet. Det vil selvfølgelig svinge afhængigt af forbrug og tilbagebetaling.
Typisk lader vi ude 2-3 gange på en måned. Det betaler vi så et par hundrede kr for.
Som jeg ser det, så har du betalt 799 kr for abonnement, og 686,28 kr for strøm, og får så 884 kr retur.
Det giver en pris på cirka 601,28 kr, og derfor kan det godt betale sig med Clever, og så er din opladning ude så at sige "uden beregning" oveni.

Du har en klar fordel ved at du har elbaseret opvarmning, fordi så lader du næsten altid billigere end tilbagebetalingssatsen, så du "vinder" forskellen på reduceret og fuld elafgift, for hver eneste kilowatttime.

Du har også laderen, og jeg er ikke sikker på man kan sætte i bero længere, så alternativet for dig var "ingen" abonnement.


Jeg har helt sikkert ladet billigere end gennemsnittet. Men det gør selvfølgelig bare regnestykket bedre.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6135
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6577 times
Been thanked: 1690 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af BrianDS » 26. okt 2023, 09:59

TorbenRasmussen skrev:
26. okt 2023, 09:37
Firmaet har 20 Clever-standere, hvor jeg netop har bestilt en brik til at lade til 2.5 kr/kWh hvis det skulle blive nødvendigt. Er der nogen der ved om det så kun er på disse standere man har denne aftale eller hvordan fungerer det? Man taster CVR-nummer ind, så jeg forestiller mig, at Clever så reducerer prisen på netop disse 20 standere - jeg har ikke prøvet at sætte bilen til, da min Clever app intet siger om, at jeg skulle have nogen firma-fordel og i øvrigt slet ikke kan se laderne herude.
Appen skal være logget på med den mailadresse man bestiller med - i mit tilfælde skal det være firma mailadressen, ellers vil de ikke godkende det. Det betyder at jeg har både Clever GO (privat mail), og Clever Link (firma mail), og en brik til hver.

Når jeg så går ind i appen, så er prisen reduceret på alle ladere, 90 øre rabat på både AC-, hurtig- og lynladere, uanset placering.

Den store forskel er at du får adgang til at se de "usynlige ladere", og det kan så godt være at du kun kan se dem når du står ved siden af dem.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13419
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3281 times
Been thanked: 4645 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af HansH » 26. okt 2023, 10:05

TorbenRasmussen skrev:
26. okt 2023, 09:37
Firmaet har 20 Clever-standere, hvor jeg netop har bestilt en brik til at lade til 2.5 kr/kWh hvis det skulle blive nødvendigt. Er der nogen der ved om det så kun er på disse standere man har denne aftale eller hvordan fungerer det? Man taster CVR-nummer ind, så jeg forestiller mig, at Clever så reducerer prisen på netop disse 20 standere - jeg har ikke prøvet at sætte bilen til, da min Clever app intet siger om, at jeg skulle have nogen firma-fordel og i øvrigt slet ikke kan se laderne herude.
Er de 2,50 inkl moms ? Hos Danfoss hedder det 2,79 + moms --> ca 3,50 inkl moms. Må lige have fat i r#### på dem .. :)

Jeg gætter på, at de Clever ladere I har på firmaområdet, er sat som "skjulte" i lighed med dem vi har på Danfoss.
Det betyder bare at de ikke er synlige i appen, og derfor ikke kan ses af pøbelen.
Hvis pøbelen imidlertid bare kørte ind på området, hakkede stikket i laderen og scannede deres ladebrik (eller talkoden på laderen), så ville de lige så fint kunne lade på dem som på alle andre.

Så det "skjulte" går kun på at de ikke dukker op i appen ved søgning. I alle andre henseender virker de fuldstændig som enhver anden Clever lader i offentligt rum.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6135
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6577 times
Been thanked: 1690 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af BrianDS » 26. okt 2023, 10:35

HansH skrev:
26. okt 2023, 10:05
Er de 2,50 inkl moms ? Hos Danfoss hedder det 2,79 + moms --> ca 3,50 inkl moms. Må lige have fat i r#### på dem .. :)
Det er 2,59 kr/kWh inklusive moms op til 99 kW, og derover er det 4,09 kr/kWh
Det er Clever Link
https://clever.dk/erhverv-ladeloesninger/clever-link

Det du beskriver lyder nærmere som Clever Key - altså erhvervsløsningen, men dog dyrere priser for dig
https://clever.dk/erhverv-ladeloesninger/clever-key
HansH skrev:
26. okt 2023, 10:05
Jeg gætter på, at de Clever ladere I har på firmaområdet, er sat som "skjulte" i lighed med dem vi har på Danfoss.
Det betyder bare at de ikke er synlige i appen, og derfor ikke kan ses af pøbelen.
Hvis pøbelen imidlertid bare kørte ind på området, hakkede stikket i laderen og scannede deres ladebrik (eller talkoden på laderen), så ville de lige så fint kunne lade på dem som på alle andre.

Så det "skjulte" går kun på at de ikke dukker op i appen ved søgning. I alle andre henseender virker de fuldstændig som enhver anden Clever lader i offentligt rum.
Næsten - de skjulte ladere kan man lade på med et Clever abonnement, eller en anden form for tilslutning, men man kan fx ikke starte dem med Elli, som man kan med synlige ladere (AC- og hurtigladere)
Da jeg skiftede job sidste år var jeg ved nogle forskellige virksomheder, og de skjulte ladere virkede ikke med Skoda PowerPass, den ene virksomhed arbejder jeg så for nu, og der er laderne blevet "offentlige", og så virker PowerPass, men det er så blevet billigere med Clever Link i mellemtiden.

Selvom jeg kun bruger det meget lidt ;-)
These users thanked the author BrianDS for the post:
HansH
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13419
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3281 times
Been thanked: 4645 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af HansH » 26. okt 2023, 10:56

BrianDS skrev:
26. okt 2023, 10:35
HansH skrev:
26. okt 2023, 10:05
Er de 2,50 inkl moms ? Hos Danfoss hedder det 2,79 + moms --> ca 3,50 inkl moms. Må lige have fat i r#### på dem .. :)
Det er 2,59 kr/kWh inklusive moms op til 99 kW, og derover er det 4,09 kr/kWh
Det er Clever Link
https://clever.dk/erhverv-ladeloesninger/clever-link

Det du beskriver lyder nærmere som Clever Key - altså erhvervsløsningen, men dog dyrere priser for dig
https://clever.dk/erhverv-ladeloesninger/clever-key
Naar.... altså, jeg er jo ikke ansat hos Danfoss, og dermed heller ikke en del af hvad end ordning de måtte have for deres medarbejdere, firmabiler etc.
Dvs når jeg lader på deres Clever ladere, så lader jeg med min egen private konto som er Clever Go - dvs uden abo.
Og dermed er den pris jeg får jo bare min normale Clever Go pris .... og fuldstændig uvedkommende om jeg lader på en boks på Danfoss' område, eller et hvilket som helst andet sted.
Det var skrevet lidt i munterhed at jeg skulle have fat i r#### af dem .... for jeg har ikke en sag. Der ER ingen sag :)

Snap6.jpg
Snap6.jpg (32.51 KiB) Vist 1063 gange
These users thanked the author HansH for the post:
BrianDS
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
dklap
Nyt medlem
Indlæg: 316
Tilmeldt: 18. sep 2019, 21:22
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 232 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af dklap » 26. okt 2023, 11:19

Clever Key, Clever Go, Clever Link, Clever Boks, Clever Power, Clever dit og Clever dat. Forskellige priser, usynlige ladere (for nogle) og mulig energitillæg.

Lige så længe jeg har været elbilist, virker det til Clever har gjort alt hvad de kan for at forvirre mest muligt.

Der er ikke noget at sige til hvis Hr. og Fru Danmark der overvejer elbil, har lidt svært
ved at finde rundt i det.
These users thanked the author dklap for the post:
BrianDS

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13419
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3281 times
Been thanked: 4645 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af HansH » 26. okt 2023, 11:23

dklap skrev:
26. okt 2023, 11:19
Clever Key, Clever Go, Clever Link, Clever boks, Clever power, Clever dit og Clever dat. Forskellige priser, usynlige ladere (for nogle) og mulig energitillæg.

Lige så længe jeg har været elbilist, virker det til Clever har gjort alt hvad de kan for at forvirre mest muligt.

Der er ikke noget at sige til hvis Hr. og Fru Danmark der overvejer elbil, har lidt svært
ved at finde rundt i det.
Helt enig.

Jeg har jo sagt tidligere, at BrianDS er eneste kulstofbaserede eksistens i universet, som har helt styr på deres ordninger.
For alle andre er det sort snak..

@BrianDS - du burde starte dit eget lille "Brian's Clever Service Plan Academy", hvor man kunne tage en 2-årig uddannelse og certificering i Clever's ordninger :) Problemet ville nok bare være, at det man lærer er forældet om en måned..
These users thanked the author HansH for the post (total 3):
dklapmertodinlomulandk
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

ij6210
Medlem
Indlæg: 1389
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 79 times
Kontakt:

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af ij6210 » 26. okt 2023, 13:06

Er det ikke en tommelfingerregel, at man skal køre ca. 30.000 km. pr. år før Clever til 799 kr. pr. måned kan betale sig?

Man skal samtidig huske på, om man kører mere eller mindre i ferieperioder. Worst case, så er der 5-6 uger hvor man måske næsten ikke kører?
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6135
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6577 times
Been thanked: 1690 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af BrianDS » 26. okt 2023, 13:28

dklap skrev:
26. okt 2023, 11:19
Clever Key, Clever Go, Clever Link, Clever Boks, Clever Power, Clever dit og Clever dat. Forskellige priser, usynlige ladere (for nogle) og mulig energitillæg.

Lige så længe jeg har været elbilist, virker det til Clever har gjort alt hvad de kan for at forvirre mest muligt.

Der er ikke noget at sige til hvis Hr. og Fru Danmark der overvejer elbil, har lidt svært
ved at finde rundt i det.
Helt enig, det er fuldstændig tosset - det er desværre ikke unikt, andre selskaber gør også deres for at gøre det forvirrende med forskellige abonnementer og priser.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6135
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6577 times
Been thanked: 1690 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af BrianDS » 26. okt 2023, 13:47

HansH skrev:
26. okt 2023, 11:23
...For alle andre er det sort snak..

@BrianDS - du burde starte dit eget lille "Brian's Clever Service Plan Academy", hvor man kunne tage en 2-årig uddannelse og certificering i Clever's ordninger :) Problemet ville nok bare være, at det man lærer er forældet om en måned..
Jeg tænker ikke det holder to år... 😂

Men det vil da være en uendelig forretning, du kan starte uddannelsen i dag ... og stoppe den dag Clever lukker og slukker 🤔😂

Det er totalt gak...
ij6210 skrev:
26. okt 2023, 13:06
Er det ikke en tommelfingerregel, at man skal køre ca. 30.000 km. pr. år før Clever til 799 kr. pr. måned kan betale sig?
Den mest simple form for formel for størstedelen af befolkningen (uden solceller, uden elvarme osv.)

(Clever abonnement - refusions abonnement) kr/md / (clever tilbagebetaling - energitillæg - refusionssats) kr/kWh = kWh/md

Så har man Clever One til 799 kr/md, ingen energitillæg, og sætter det op imod fx Samstrøm, så tager vi september måned som eksempel:

(799 - 49) kr/md / (1,66 - 0,87125) kr/kWh ~ 951 kWh/md

Det giver ved 5 km/kWh 4.750 km/md i september, dette ud fra devisen at man betaler det samme pr kilowatttime uanset løsningen, der kan være en variation i forhold til hvorvidt man kan ramme tilbagebetalingssatsen, eller om man har Clever Power, eller hvis man har elbaseret opvarmning eller solceller. Tager vi fx solceller uden elvarme og samme formel, så bliver det til:

(799) kr/md / (1,66) kr/kWh ~ 481 kWh/md
Dette fordi man ikke får refusion med solceller, men det er stadig cirka 2.407 km/md

Så er der Clever Box som alternativ, som også virker med solceller - og med forudsætningen at man køber al strømmen

(799 - 99) kr/md / (1,66 - 0,87125) kr/kWh ~ 888 kWh/md ~ 4.438 km/md

Så med solceller og opladning hjemme, så vil det med september måneds sats være cirka 28.800 km/år
Uden solceller vil det være omkring 57.000 km/år

Joker #1 hvis man lader meget ude, så skal man køre noget mindre før det kan svare sig
Joker #2 hvis man har elbaseret opvarmning, så kan man regne på hvor meget billigere man kan lade, og dermed ende med at tjene penge - her spiller tarifferne også ind
Joker #3 hvis elprisen stiger/falder, så kan det også rykke på det.
Joker #4 hvis man er nødt til at lade i de dyre timer...
...
Joker #n
Og nej, det skal åbenbart ikke være simpelt.

Giver det mening? (nej, selvfølgelig gør det ikke det, men er det til at forstå?)
ij6210 skrev:
26. okt 2023, 13:06
Man skal samtidig huske på, om man kører mere eller mindre i ferieperioder. Worst case, så er der 5-6 uger hvor man måske næsten ikke kører?
Nemlig, man skal ned på månedsbasis og se på det... Og så er det stadig usikkert.
These users thanked the author BrianDS for the post:
HansH
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2430
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 206 times
Been thanked: 854 times
Kontakt:

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af TorbenRasmussen » 26. okt 2023, 14:02

BrianDS skrev:
26. okt 2023, 09:59
Appen skal være logget på med den mailadresse man bestiller med - i mit tilfælde skal det være firma mailadressen, ellers vil de ikke godkende det. Det betyder at jeg har både Clever GO (privat mail), og Clever Link (firma mail), og en brik til hver.

Når jeg så går ind i appen, så er prisen reduceret på alle ladere, 90 øre rabat på både AC-, hurtig- og lynladere, uanset placering.

Den store forskel er at du får adgang til at se de "usynlige ladere", og det kan så godt være at du kun kan se dem når du står ved siden af dem.
Hmmm, så ved jeg ikke lige hvad der sker når jeg får min brik. Jeg har bestilt en Link-brik med min private email, da det var dér jeg havde en konto i forvejen. Jeg håber da ikke, at den afvises, men der er ingen brik allokeret i min app pt. så måske har de ikke tænkt sig at koble de to sammen? Prisen skulle dog være de 2.59 kr/kWh inkl. moms. Ellers bliver jeg sq lidt skuffet :D Hvis det kan bruges andre steder, så er det jo fint, men jeg ved ikke lige om der er langsomladere nogen steder jeg ellers kommer.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6135
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6577 times
Been thanked: 1690 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af BrianDS » 26. okt 2023, 14:50

TorbenRasmussen skrev:
26. okt 2023, 14:02
BrianDS skrev:
26. okt 2023, 09:59
Appen skal være logget på med den mailadresse man bestiller med - i mit tilfælde skal det være firma mailadressen, ellers vil de ikke godkende det. Det betyder at jeg har både Clever GO (privat mail), og Clever Link (firma mail), og en brik til hver.

Når jeg så går ind i appen, så er prisen reduceret på alle ladere, 90 øre rabat på både AC-, hurtig- og lynladere, uanset placering.

Den store forskel er at du får adgang til at se de "usynlige ladere", og det kan så godt være at du kun kan se dem når du står ved siden af dem.
Hmmm, så ved jeg ikke lige hvad der sker når jeg får min brik. Jeg har bestilt en Link-brik med min private email, da det var dér jeg havde en konto i forvejen. Jeg håber da ikke, at den afvises, men der er ingen brik allokeret i min app pt. så måske har de ikke tænkt sig at koble de to sammen? Prisen skulle dog være de 2.59 kr/kWh inkl. moms. Ellers bliver jeg sq lidt skuffet :D Hvis det kan bruges andre steder, så er det jo fint, men jeg ved ikke lige om der er langsomladere nogen steder jeg ellers kommer.
Min gik der noget tid, og så blev den afvist, og jeg blev bedt om at oprette med firmamail
Helt specifikt bestilte jeg Clever Link og fik en kvittering den 03-10-2022, og den 11-10-2022 fik jeg en mail fra kundeservice der lød således (jeg ved ikke hvorfor de skriver Clever Key, for det var Clever Link jeg bestilte - og har):
Hej Brian

Jeg kan se, at du for nylig har bestilt en Clever Key-ladebrik hos os. Da produktet er forbeholdt medarbejdere i virksomheder, der har en Clever-aftale, skal jeg bruge din arbejdsmail. I forbindelse med bestillingen har du brugt din private mail. Vil du venligst besvare denne mail med adressen på din arbejdsmail? Så behandler vi din ordre hurtigst muligt.

Rigtig god dag.
Med venlig hilsen

Sebastian
Clever Customer Care
Og 14-10-2022 fik jeg så følgende på min arbejdsmail
Hej Brian 

Tak fordi du bestilte Clever Key. Vi har nu modtaget din ordre og sender bestillingen med posten i dag. Du kan forvente at modtage ladebrikken inden for 5-8 arbejdsdage.

Velkommen i fællesskabet!

Forbered dig, mens du venter

Mens du venter på posten, kan du udnytte tiden til at gøre dig klar. Vi har tre tips til dig:
Download Clever appen. Den viser dig alle vores offentlige ladepunkter i Danmark, deres ladestik, og om de er ledige. Du finder appen i både App Store og Google Play.
Læs vores guide med tips og tricks til opladning. Den giver dig gode råd til en nemmere hverdag med elbilen.
Tilmeld dig vores nyhedsbrev. Vi lover ikke at spamme dig og sender kun ud, når vi har nyheder, der er relevante for dig.

Har du spørgsmål?

Hvis du har spørgsmål, kan du måske finde svar i vores oversigt over oftest stillede spørgsmål. Ellers sidder vores kundeservice klar til at tage imod dit opkald.

Med venlig hilsen

Sebastian
Clever Customer Care
Prisen er 2,59 kr/kWh for op til 99 kW og 4,09 kr/kWh fra 99+ kW - det svarer til Clever GO minus 90 øre/kWh, til at starte med var rabatten dog 140 øre/kWh på 99+ kW, men det forsvandt pludselig. Nogenlunde samtidig med at Clever Box gik fra 60 til 100 øre/kWh rabat.
These users thanked the author BrianDS for the post:
TorbenRasmussen
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
Ozona
Medlem
Indlæg: 1111
Tilmeldt: 3. dec 2008, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 98 times
Been thanked: 76 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af Ozona » 26. okt 2023, 15:42

BrianDS skrev: Brian forklarer om Clever ordninger afsnit #436 ...
Kunne du ikke lave et lille fint Excel ark til os, hvor vi kunne taste det indBillede

Sendt fra min Xiaomi MI 11T med Tapatalk
Maj 2024 ID7 Style + Eksteriørpakke Plus
Jan 2024 - Apr. 2024 Mercedes A220 D (Midlertidig firmabil)
Apr 2022 - Dec. 2023 VW Passat B8 DSG R-Line 190 HK, Highlights: Matrix, Panorama, Fyr, Massage, DCC O.M.A
Apr 2018 - Mar 2022 VW Passat B8 Variant Comfortline Premium 2.0 150 HK DSG + DK. LED Pakke
Jan 2014- Mar 2018 VW Passat 3C Variant Sportline Individual 2010 170 Hk. TDI DSG "Mit the ganze molevitten!"
-------
Konebil:
Maj 2024 - E-Golf 2020

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6135
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6577 times
Been thanked: 1690 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af BrianDS » 26. okt 2023, 18:35

Ozona skrev:
26. okt 2023, 15:42
BrianDS skrev: Brian forklarer om Clever ordninger afsnit #436 ...
Kunne du ikke lave et lille fint Excel ark til os, hvor vi kunne taste det indBillede
Muligvis, formlen er jo egentlig ret enkel - men det bliver nok alligevel et ret omfattende regneark hvis det skal være dækkende...
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6135
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6577 times
Been thanked: 1690 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af BrianDS » 29. okt 2023, 22:09

BrianDS skrev:
26. okt 2023, 18:35
Ozona skrev:
26. okt 2023, 15:42
BrianDS skrev: Brian forklarer om Clever ordninger afsnit #436 ...
Kunne du ikke lave et lille fint Excel ark til os, hvor vi kunne taste det indBillede
Muligvis, formlen er jo egentlig ret enkel - men det bliver nok alligevel et ret omfattende regneark hvis det skal være dækkende...
@Ozona nu har jeg gjort et forsøg - så må vi se om det giver mening.
viewtopic.php?f=2&t=159994&p=1906925#p1906925
These users thanked the author BrianDS for the post:
Ozona
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13419
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3281 times
Been thanked: 4645 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af HansH » 30. okt 2023, 09:03

Grundet størrelse/position på markedet og kompleksiteten i deres afregningsmodeller, har Clever fået sin egen tråd.

viewtopic.php?f=2&t=159994

Fremadrettet bedes alle spørgsmål / indlæg, som er direkte relateret til Clever, placeret dér.
These users thanked the author HansH for the post (total 2):
u_bulljansom
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

stadil
Medlem
Indlæg: 792
Tilmeldt: 8. jul 2008, 18:57
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 267 times
Been thanked: 121 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af stadil » 30. okt 2023, 10:38

Min far har en ID3 med monta og zaptec boks. Den er sat til opladning med smartcharge og den starter op som planlagt om aftenen men den går på pause efter et par minutter og bliver derfor ikke ladet op. Der er umiddelbart ikke sat begrænsninger til i ID app'n / bilen. Grundlæggende så kan den lade fint hvis man sætter til med det samme men den kan ikke finde ud af at lade "smart" dvs man sætter kablet i også starter den selv når prisen er lav.

Hvad kan det skyldes?

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"