Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 11041
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 713 times
- Been thanked: 2031 times
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13939
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3496 times
- Been thanked: 4882 times
Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e
Sådan en 6-benet ..... det giver altså bare fugtige øjne og kildren i mellemgulvet at høre den!!
Forleden tilbragte vi en uge i sommerhus i Søndervig, og en dag oppe på hovedgaden kom der en Audi A6 V6T listende.
Bare at høre den i tomgang, da han holdt ved T-krydset og skulle svinge ud ..... og da den så fik en smule omdrejninger og accelererede .... For hunde da!! det lød sundt
Men visse ting bevæger sig bare i den forkerte retning i denne verden.
At en A7 i den kaliber du kigger, ikke kan fås med 6 ben ... det er bare så trist
Så uden at have prøvet hverken BMW'en eller Audi'en .... hvis jeg havde muligheden for at få et 6-benet maskineri, så skulle der godt nok meget til at slå den af banen
Forleden tilbragte vi en uge i sommerhus i Søndervig, og en dag oppe på hovedgaden kom der en Audi A6 V6T listende.
Bare at høre den i tomgang, da han holdt ved T-krydset og skulle svinge ud ..... og da den så fik en smule omdrejninger og accelererede .... For hunde da!! det lød sundt
Men visse ting bevæger sig bare i den forkerte retning i denne verden.
At en A7 i den kaliber du kigger, ikke kan fås med 6 ben ... det er bare så trist
Så uden at have prøvet hverken BMW'en eller Audi'en .... hvis jeg havde muligheden for at få et 6-benet maskineri, så skulle der godt nok meget til at slå den af banen
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 55 times
Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e
Tak for dine iagttagelser.HansH skrev: ↑11. apr 2021, 15:53Sådan en 6-benet ..... det giver altså bare fugtige øjne og kildren i mellemgulvet at høre den!!
Forleden tilbragte vi en uge i sommerhus i Søndervig, og en dag oppe på hovedgaden kom der en Audi A6 V6T listende.
Bare at høre den i tomgang, da han holdt ved T-krydset og skulle svinge ud ..... og da den så fik en smule omdrejninger og accelererede .... For hunde da!! det lød sundt
Men visse ting bevæger sig bare i den forkerte retning i denne verden.
At en A7 i den kaliber du kigger, ikke kan fås med 6 ben ... det er bare så trist
Så uden at have prøvet hverken BMW'en eller Audi'en .... hvis jeg havde muligheden for at få et 6-benet maskineri, så skulle der godt nok meget til at slå den af banen
Meget valide holdninger du kommer med der.
Har det lidt selv på samme måde. Måske den sidste mulighed for mig at køre sådan en med 6 ben, nu hvor alt nærmest bliver elektrificeret.
Det som har gjort beslutningen svær, har været bilernes visuelle fremtoning.
Jeg synes sgu ikke det gør noget, at en bil får lidt opmærksom på gaden
Og der gør A7’ eren det trods alt godt med dens former.
Men som jeg fremhævede tidligere, er Bmw’ en med m sport pakken, de rette fælger og lak absolut også attraktiv.
- Andy
- Medlem
- Indlæg: 826
- Tilmeldt: 1. jul 2008, 19:29
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Kolding
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 120 times
Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e
Med lidt shadowline bliver sådan en BMW i hvert fald hurtigt.....
Bluestone:
Bernina Grey Amber:
Dark Graphite:
Bluestone:
Bernina Grey Amber:
Dark Graphite:
2021 Audi e-tron GT
2023 Mercedes C300e
2012 Porsche 911 Carrera 3,4L
2023 Mercedes C300e
2012 Porsche 911 Carrera 3,4L
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 11. apr 2021, 18:16
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e
Jeg har også lige stået med samme valg, og jeg valgte efter prøvekørsler at bestille en A7 TFSI e 55 med følgende konfiguration: www.audi.dk/APY29R07
Jeg valgte en A7 ud fra følgende punkter:
- Generelt var jeg rigtig godt tilfreds med køreegenskaberne i A7.
- Der er rigtig meget udstyr med som standard.
- Jeg kan rigtig godt lide kabinen i A7 - jeg synes BMW er for konservativ.
- Jeg synes i-Drive hjulet er besværligt at betjene, og jeg kan heller ikke lide skærmen i BMW. Synes A7 er smartere.
- Jeg kan bedre lide det ydre udseende af A7 end 545.
- Det betyder intet for mig i dagligdagen, at den bruger godt 1 sekund mere fra 0-100 km/h.
- Udseendet og kabineindretningen betyder mere for mig end en 6-cylindret motor (på små "el"-ture er det også lige meget).
Det er selvfølgelig en smagssag, hvad man synes er pænt, og der er selvfølgelig andre, som synes, at BMW er pænere. Men jeg kunne ikke finde på at vælge BMW udelukkende pga. en 6-cylindret motor. Hvis det er motoren, man går efter, er BMW 545e selvfølgelig en enestående mulighed for at få en 6-cylindret til en fornuftig pris.
Jeg valgte en A7 ud fra følgende punkter:
- Generelt var jeg rigtig godt tilfreds med køreegenskaberne i A7.
- Der er rigtig meget udstyr med som standard.
- Jeg kan rigtig godt lide kabinen i A7 - jeg synes BMW er for konservativ.
- Jeg synes i-Drive hjulet er besværligt at betjene, og jeg kan heller ikke lide skærmen i BMW. Synes A7 er smartere.
- Jeg kan bedre lide det ydre udseende af A7 end 545.
- Det betyder intet for mig i dagligdagen, at den bruger godt 1 sekund mere fra 0-100 km/h.
- Udseendet og kabineindretningen betyder mere for mig end en 6-cylindret motor (på små "el"-ture er det også lige meget).
Det er selvfølgelig en smagssag, hvad man synes er pænt, og der er selvfølgelig andre, som synes, at BMW er pænere. Men jeg kunne ikke finde på at vælge BMW udelukkende pga. en 6-cylindret motor. Hvis det er motoren, man går efter, er BMW 545e selvfølgelig en enestående mulighed for at få en 6-cylindret til en fornuftig pris.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 55 times
Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e
Har også set på Bernina grey, den er faktisk ret flot til 5 serien.
Er dog bange for, at jeg bliver lidt træt af farven i længden.
Tror nok mere jeg er til Black Sapphire metallic. Mørke fælger og shadowline. Altså helt blacked out.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 55 times
Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e
Tillykke med købet.MK1981 skrev: ↑11. apr 2021, 18:56Jeg har også lige stået med samme valg, og jeg valgte efter prøvekørsler at bestille en A7 TFSI e 55 med følgende konfiguration: www.audi.dk/APY29R07
Jeg valgte en A7 ud fra følgende punkter:
- Generelt var jeg rigtig godt tilfreds med køreegenskaberne i A7.
- Der er rigtig meget udstyr med som standard.
- Jeg kan rigtig godt lide kabinen i A7 - jeg synes BMW er for konservativ.
- Jeg synes i-Drive hjulet er besværligt at betjene, og jeg kan heller ikke lide skærmen i BMW. Synes A7 er smartere.
- Jeg kan bedre lide det ydre udseende af A7 end 545.
- Det betyder intet for mig i dagligdagen, at den bruger godt 1 sekund mere fra 0-100 km/h.
- Udseendet og kabineindretningen betyder mere for mig end en 6-cylindret motor (på små "el"-ture er det også lige meget).
Det er selvfølgelig en smagssag, hvad man synes er pænt, og der er selvfølgelig andre, som synes, at BMW er pænere. Men jeg kunne ikke finde på at vælge BMW udelukkende pga. en 6-cylindret motor. Hvis det er motoren, man går efter, er BMW 545e selvfølgelig en enestående mulighed for at få en 6-cylindret til en fornuftig pris.
Det er helt sikkert også en lækker bil.
Har du prøvekørt dem begge?
Når man kører dem back to back, er oplevelsen altså en helt anden i BMW’ en.
Det handler ikke bare om kongedisciplinen 0-100, som du skitserer. Det er i lige så høj grad komforten. Den glider bare på en anden måde.
Udover det selvfølgelig er en 6 benet kontra 4 benet, er drivlinjen i en BMW altså bare et niveau eller to bedre end Audis.
Udseendet er selvfølgelig subjektivt.
Men begge biler er meget lækre på hver deres måde.
- Andy
- Medlem
- Indlæg: 826
- Tilmeldt: 1. jul 2008, 19:29
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Kolding
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 120 times
Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e
Jeg har samme holdning til Bernina Grey - jeg valgte Bluestone.
Sophisto Grey er også flot. Så er der stadig en snært af kontrast til de øvrige sorte detaljer på bilen.
2021 Audi e-tron GT
2023 Mercedes C300e
2012 Porsche 911 Carrera 3,4L
2023 Mercedes C300e
2012 Porsche 911 Carrera 3,4L
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 115
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:49
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 7 times
Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e
Jeg ved ikke hvordan det er med de mørkere grå farver. Men på min sølvgrå 330 har bsglofangeren en mørkere nuance og på de billeder Andy har lagt op kan man også se det på billede 2
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 11. apr 2021, 18:16
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e
Jo tak, jeg afventer dog stadig at få en endelig leveringsdato på denGasolin82 skrev: ↑11. apr 2021, 19:14Tillykke med købet.MK1981 skrev: ↑11. apr 2021, 18:56Jeg har også lige stået med samme valg, og jeg valgte efter prøvekørsler at bestille en A7 TFSI e 55 med følgende konfiguration: www.audi.dk/APY29R07
Jeg valgte en A7 ud fra følgende punkter:
- Generelt var jeg rigtig godt tilfreds med køreegenskaberne i A7.
- Der er rigtig meget udstyr med som standard.
- Jeg kan rigtig godt lide kabinen i A7 - jeg synes BMW er for konservativ.
- Jeg synes i-Drive hjulet er besværligt at betjene, og jeg kan heller ikke lide skærmen i BMW. Synes A7 er smartere.
- Jeg kan bedre lide det ydre udseende af A7 end 545.
- Det betyder intet for mig i dagligdagen, at den bruger godt 1 sekund mere fra 0-100 km/h.
- Udseendet og kabineindretningen betyder mere for mig end en 6-cylindret motor (på små "el"-ture er det også lige meget).
Det er selvfølgelig en smagssag, hvad man synes er pænt, og der er selvfølgelig andre, som synes, at BMW er pænere. Men jeg kunne ikke finde på at vælge BMW udelukkende pga. en 6-cylindret motor. Hvis det er motoren, man går efter, er BMW 545e selvfølgelig en enestående mulighed for at få en 6-cylindret til en fornuftig pris.
Det er helt sikkert også en lækker bil.
Har du prøvekørt dem begge?
Når man kører dem back to back, er oplevelsen altså en helt anden i BMW’ en.
Det handler ikke bare om kongedisciplinen 0-100, som du skitserer. Det er i lige så høj grad komforten. Den glider bare på en anden måde.
Udover det selvfølgelig er en 6 benet kontra 4 benet, er drivlinjen i en BMW altså bare et niveau eller to bedre end Audis.
Udseendet er selvfølgelig subjektivt.
Men begge biler er meget lækre på hver deres måde.
Ja jeg har prøvet dem begge og derudover en Panamera E-hybrid (jeg synes dog, den blev for dyr med udstyr).
Du har ret i, at der er forskel på køreegenskaberne. Jeg kan dog bedre lide A7 på motorvejen, hvor jeg synes den er mere retningsstabil og komfortabel i affjedringen. Nogen vil måske kalde den mere kedelig, men da jeg kører 60.000 km om året, foretrækker jeg komfortabel frem for dynamisk. Jeg har det også helt fint med dobbeltkoblingsgearkassen i A7, som jeg synes fungerer godt. En anden ting som irriterede mig ved BMW var speedometervisningen - der foretrækker jeg en almindelig "urskive".
Jeg har kørt Passat 240 HK bi-turbo og derefter Arteon med elektrisk reguleret affjedring tidligere, og der kunne jeg tydeligt mærke forskel, når man valgte "sport", hvor styretøjet og undervognen blev strammet op, og gearskiftet blev hurtigere. Jeg forventer lidt det samme i A7.
Men igen så er det jo en smagssag, og jeg synes de 2 biler ligger meget tæt. Til mit behov foretrækker jeg klart A7'eren, men BMW'en uden tvivl lidt mere spændende/levende at køre.
- Andy
- Medlem
- Indlæg: 826
- Tilmeldt: 1. jul 2008, 19:29
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Kolding
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 120 times
Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e
Det er ærgerligt, at ingen af dem kommer med luftundervogn som hybrid.MK1981 skrev: ↑11. apr 2021, 20:46Du har ret i, at der er forskel på køreegenskaberne. Jeg kan dog bedre lide A7 på motorvejen, hvor jeg synes den er mere retningsstabil og komfortabel i affjedringen. Nogen vil måske kalde den mere kedelig, men da jeg kører 60.000 km om året, foretrækker jeg komfortabel frem for dynamisk. Jeg har det også helt fint med dobbeltkoblingsgearkassen i A7, som jeg synes fungerer godt.
BMW'en har ikke engang M Sport undervogn til 545e. Den jeg kørte prøvetur i var monteret med 19". Her var jeg noget overrasket over, hvor meget repsons der var gennem rattet på motorvejen i forhold til min nuværende Audi med luftundervogn.
Der må jeg sige, at selv med 20" er luftundervognen mere lækker som motorvejsmissil.
Jeg har tilvalgt adaptiv undervogn til BMW'en efter anbefaling fra sælgeren.
2021 Audi e-tron GT
2023 Mercedes C300e
2012 Porsche 911 Carrera 3,4L
2023 Mercedes C300e
2012 Porsche 911 Carrera 3,4L
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 55 times
Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e
Du har da vidst heller ikke sparet på udstyret i din kommende Audi.MK1981 skrev: ↑11. apr 2021, 20:46Jo tak, jeg afventer dog stadig at få en endelig leveringsdato på denGasolin82 skrev: ↑11. apr 2021, 19:14Tillykke med købet.MK1981 skrev: ↑11. apr 2021, 18:56Jeg har også lige stået med samme valg, og jeg valgte efter prøvekørsler at bestille en A7 TFSI e 55 med følgende konfiguration: www.audi.dk/APY29R07
Jeg valgte en A7 ud fra følgende punkter:
- Generelt var jeg rigtig godt tilfreds med køreegenskaberne i A7.
- Der er rigtig meget udstyr med som standard.
- Jeg kan rigtig godt lide kabinen i A7 - jeg synes BMW er for konservativ.
- Jeg synes i-Drive hjulet er besværligt at betjene, og jeg kan heller ikke lide skærmen i BMW. Synes A7 er smartere.
- Jeg kan bedre lide det ydre udseende af A7 end 545.
- Det betyder intet for mig i dagligdagen, at den bruger godt 1 sekund mere fra 0-100 km/h.
- Udseendet og kabineindretningen betyder mere for mig end en 6-cylindret motor (på små "el"-ture er det også lige meget).
Det er selvfølgelig en smagssag, hvad man synes er pænt, og der er selvfølgelig andre, som synes, at BMW er pænere. Men jeg kunne ikke finde på at vælge BMW udelukkende pga. en 6-cylindret motor. Hvis det er motoren, man går efter, er BMW 545e selvfølgelig en enestående mulighed for at få en 6-cylindret til en fornuftig pris.
Det er helt sikkert også en lækker bil.
Har du prøvekørt dem begge?
Når man kører dem back to back, er oplevelsen altså en helt anden i BMW’ en.
Det handler ikke bare om kongedisciplinen 0-100, som du skitserer. Det er i lige så høj grad komforten. Den glider bare på en anden måde.
Udover det selvfølgelig er en 6 benet kontra 4 benet, er drivlinjen i en BMW altså bare et niveau eller to bedre end Audis.
Udseendet er selvfølgelig subjektivt.
Men begge biler er meget lækre på hver deres måde.
Ja jeg har prøvet dem begge og derudover en Panamera E-hybrid (jeg synes dog, den blev for dyr med udstyr).
Du har ret i, at der er forskel på køreegenskaberne. Jeg kan dog bedre lide A7 på motorvejen, hvor jeg synes den er mere retningsstabil og komfortabel i affjedringen. Nogen vil måske kalde den mere kedelig, men da jeg kører 60.000 km om året, foretrækker jeg komfortabel frem for dynamisk. Jeg har det også helt fint med dobbeltkoblingsgearkassen i A7, som jeg synes fungerer godt. En anden ting som irriterede mig ved BMW var speedometervisningen - der foretrækker jeg en almindelig "urskive".
Jeg har kørt Passat 240 HK bi-turbo og derefter Arteon med elektrisk reguleret affjedring tidligere, og der kunne jeg tydeligt mærke forskel, når man valgte "sport", hvor styretøjet og undervognen blev strammet op, og gearskiftet blev hurtigere. Jeg forventer lidt det samme i A7.
Men igen så er det jo en smagssag, og jeg synes de 2 biler ligger meget tæt. Til mit behov foretrækker jeg klart A7'eren, men BMW'en uden tvivl lidt mere spændende/levende at køre.
Skal da love for, at der er sat nogle krydser
Ellers giver jeg dig fuldstændig ret ift. speedometervisningen i BMW´en.
Utroligt at de med deres ellers så konservative tilgang, ikke kan illustrere farten med den digitale "urskive".
Det er dog værd at bemærke, at de trods alt har afskaffet cd-afspilleren i LCI modellen
Med dit voldsomme kørselsbehov, tænker du så at en hybrid er sagen?
Går ud fra en stor del af dine km. er på motorvejen. Så er det trods alt en del "død" vægt med det tunge batteri.
Har Audi været gode ift. rabatter med bilen?
Det er godt nok et voldsomt spec.
-
- Medlem
- Indlæg: 821
- Tilmeldt: 8. jul 2008, 18:57
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 297 times
- Been thanked: 124 times
Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e
Begge biler er super fede men fatter ikke at BMW holder fast i at 5 serien udelukkende sælges i sedan i både m og 545e.. hvorfor holde fast i så triviel en model og afskære sig fra stationcar og Grand coupe ala A7? Ingen tvivl om at 545e er en lækker kørermaskine men den falder godt nok nemt ind i gadebilledet med alle de andre sedan’er IMO .
- TorbenRasmussen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2465
- Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 217 times
- Been thanked: 876 times
- Kontakt:
Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e
En 5-serie i Grand coupe er jo en 6’er, ligesom en coupe af en 3’er hedder 4. Og en coupe af en Audi A6 er en ... ja, A7
- These users thanked the author TorbenRasmussen for the post:
- GaSelle
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 11041
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 713 times
- Been thanked: 2031 times
Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e
Men! Det går da den rigtige vej. LCI 530e kan fås som Touring…
- These users thanked the author GaSelle for the post:
- Random_Hero
-
- Medlem
- Indlæg: 821
- Tilmeldt: 8. jul 2008, 18:57
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 297 times
- Been thanked: 124 times
Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e
I know en 6’er i BMW = a7 i Audi men jeg undrer mig stadig over hvorfor man absolut skal købe en sedan får at få en fed motor hos BMW i den store mellemklasse (Hybrid eller M) når man i Audi eller Mercedes kan vælge fra alle hylder med stactiocar, sedan osv. Anyway, måske det bare er mig der ikke kan se det attraktive i en sedanTorbenRasmussen skrev: ↑11. apr 2021, 21:42En 5-serie i Grand coupe er jo en 6’er, ligesom en coupe af en 3’er hedder 4. Og en coupe af en Audi A6 er en ... ja, A7
- TorbenRasmussen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2465
- Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 217 times
- Been thanked: 876 times
- Kontakt:
Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e
Nej, jeg ville også helt klart prioritere en sedan sidst. I min bog er hatch-formen på A7 klart den fedeste løsning, men jeg stabler så heller ikke ting helt til tagryggen
- These users thanked the author TorbenRasmussen for the post:
- stadil
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13939
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3496 times
- Been thanked: 4882 times
Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e
Jeg forstår dig udmærket, og jeg synes også at en A7 vinder klokkeklart over en 5-serie på form og visuals.Gasolin82 skrev: ↑11. apr 2021, 16:04Tak for dine iagttagelser.HansH skrev: ↑11. apr 2021, 15:53Sådan en 6-benet ..... det giver altså bare fugtige øjne og kildren i mellemgulvet at høre den!!
Forleden tilbragte vi en uge i sommerhus i Søndervig, og en dag oppe på hovedgaden kom der en Audi A6 V6T listende.
Bare at høre den i tomgang, da han holdt ved T-krydset og skulle svinge ud ..... og da den så fik en smule omdrejninger og accelererede .... For hunde da!! det lød sundt
Men visse ting bevæger sig bare i den forkerte retning i denne verden.
At en A7 i den kaliber du kigger, ikke kan fås med 6 ben ... det er bare så trist
Så uden at have prøvet hverken BMW'en eller Audi'en .... hvis jeg havde muligheden for at få et 6-benet maskineri, så skulle der godt nok meget til at slå den af banen
Meget valide holdninger du kommer med der.
Har det lidt selv på samme måde. Måske den sidste mulighed for mig at køre sådan en med 6 ben, nu hvor alt nærmest bliver elektrificeret.
Det som har gjort beslutningen svær, har været bilernes visuelle fremtoning.
Jeg synes sgu ikke det gør noget, at en bil får lidt opmærksom på gaden
Og der gør A7’ eren det trods alt godt med dens former.
Men som jeg fremhævede tidligere, er Bmw’ en med m sport pakken, de rette fælger og lak absolut også attraktiv.
Tror bare det jeg prøver at sige er, at jeg synes det er uendelig trist at man ikke kan få en 6-benet hest i en så fornem køremaskine som en Audi A7.
4 propper + en symaskinemotor på stereoider gør simpelt hen ikke den bil ret
Så på det punkt .... vinder BMW'en bare klart IMO.
At the end of the day ... ville min indre VAG fanboi nok vinde, og jeg ville ende med at skrive under hos Audi forhandleren..
Men det lover jeg at melde tilbage om, hvis jeg en dag skulle vinde den store gevinst i lotto. Indtil da.. er det ikke et tema for mig
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 193
- Tilmeldt: 7. mar 2021, 10:18
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 125 times
Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e
Selv om A7'eren MK1981 har bestilt isoleret set er en voldsomt fed bil, forstår jeg ikke helt ræsonnementet i at betale over 1 mio kr for en plugin-hybrid. Til den pris får man rene elbiler med vanvittig performance og komfort (Model S Plaid, Taycan m.fl.), som ikke byder på "dobbelte" udgifter til vedligehold af drivlinje og som ikke må formodes at være forældede om få år. I min optik giver plugin-hybrider kun mening, når de får en tilstrækkelig stor besparelse på afgiften, så det ikke kan svare sig at købe ICE-biler, fx. i Golf/Tiguan-klassen. Til den firedobbelte pris synes jeg ikke helt ræsonnementet er det samme...
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 169 times
- Been thanked: 80 times
Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e
Nævnte du lige Model S og Taycan i samme sætning? Altså som sammenligneligeascaria skrev: ↑12. apr 2021, 08:02Selv om A7'eren MK1981 har bestilt isoleret set er en voldsomt fed bil, forstår jeg ikke helt ræsonnementet i at betale over 1 mio kr for en plugin-hybrid. Til den pris får man rene elbiler med vanvittig performance og komfort (Model S Plaid, Taycan m.fl.), som ikke byder på "dobbelte" udgifter til vedligehold af drivlinje og som ikke må formodes at være forældede om få år. I min optik giver plugin-hybrider kun mening, når de får en tilstrækkelig stor besparelse på afgiften, så det ikke kan svare sig at købe ICE-biler, fx. i Golf/Tiguan-klassen. Til den firedobbelte pris synes jeg ikke helt ræsonnementet er det samme...
Tænker at driveren for ikke at vælge ren el primært må være at man ikke har mulighed for at lade hjemme. Hybrid afgifterne gør at man jo nærmest skal være tosset for ikke at vælge hybrid frem for ren benzin, også selv om man ikke kan lade hjemme.
Kører man meget motorvej er det ud fra en økonomisk betragtning stadig kun diesel der giver mening.
Tænker der er rigtig mange firmabilister der kommer til at vælge hybrid alene pga prisen - også selv om de kun sjældent vil komme til at lade den. De skal jo ikke selv betale benzinen..
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 55 times
Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e
En Porsche og en Tesla kan ikke sammenlignes.ascaria skrev: ↑12. apr 2021, 08:02Selv om A7'eren MK1981 har bestilt isoleret set er en voldsomt fed bil, forstår jeg ikke helt ræsonnementet i at betale over 1 mio kr for en plugin-hybrid. Til den pris får man rene elbiler med vanvittig performance og komfort (Model S Plaid, Taycan m.fl.), som ikke byder på "dobbelte" udgifter til vedligehold af drivlinje og som ikke må formodes at være forældede om få år. I min optik giver plugin-hybrider kun mening, når de får en tilstrækkelig stor besparelse på afgiften, så det ikke kan svare sig at købe ICE-biler, fx. i Golf/Tiguan-klassen. Til den firedobbelte pris synes jeg ikke helt ræsonnementet er det samme...
Det er simpelthen en hån mod Porsche.
Ift. hybrid har du ret i, at vedligelholdesesudgifterne er højere.
Der er dog også nogle klare fordele.
Udover de enorme afgiftsbesparelser man får i premium segmentet, er det en fantastisk løsning for os, der har mulighed for opladning i garagen og et dagligt kørselsbehov på omkring 40-50km.
Derudover synes jeg sgu også det er rart på lange ture, at man ved, man har en benzinmotor siddende i. Så behøver man ikke nærmest planlægge sin tur med opladning diverse steder.
Der har man immervæk en fordel ift. rene el biler.
- These users thanked the author Gasolin82 for the post:
- chrstn_olsen
- Thor-thor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1827
- Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 767 times
Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e
Uanset vejtype er eldrift billigst, jo flere km, jo billigere, da man kan få flatrate abo. på strøm. Men kræver naturligvis at rækkevidde/lademuligheder også dækker ens kørselsbehovchrstn_olsen skrev: ↑12. apr 2021, 08:13Nævnte du lige Model S og Taycan i samme sætning? Altså som sammenligneligeascaria skrev: ↑12. apr 2021, 08:02Selv om A7'eren MK1981 har bestilt isoleret set er en voldsomt fed bil, forstår jeg ikke helt ræsonnementet i at betale over 1 mio kr for en plugin-hybrid. Til den pris får man rene elbiler med vanvittig performance og komfort (Model S Plaid, Taycan m.fl.), som ikke byder på "dobbelte" udgifter til vedligehold af drivlinje og som ikke må formodes at være forældede om få år. I min optik giver plugin-hybrider kun mening, når de får en tilstrækkelig stor besparelse på afgiften, så det ikke kan svare sig at købe ICE-biler, fx. i Golf/Tiguan-klassen. Til den firedobbelte pris synes jeg ikke helt ræsonnementet er det samme...
.....
Kører man meget motorvej er det ud fra en økonomisk betragtning stadig kun diesel der giver mening.
Men enig i forhold til tankerne omkring hybrid. Men i det segment er pris/driftsudgifter etc. måske ikke så vigtige ved køb af ny. Men tænker at brugtpriserne godt kunne komme under pres.
Ps.
Skader vel ikke at han giver Porschen lidt snor, selvom den er dyrere og generelt er underlegen i forhold til den kommende Model S Plaid (Men hvis alt er som det plejer har Porschen formentlig bedre finish. Med forbehold for at ingen vel set en Plaid endnu)
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 55 times
Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e
Hvorfor tror du, at en hybrid vil tabe mere i værdi end en ellert?Thor-thor skrev: ↑12. apr 2021, 09:51Uanset vejtype er eldrift billigst, jo flere km, jo billigere, da man kan få flatrate abo. på strøm. Men kræver naturligvis at rækkevidde/lademuligheder også dækker ens kørselsbehovchrstn_olsen skrev: ↑12. apr 2021, 08:13Nævnte du lige Model S og Taycan i samme sætning? Altså som sammenligneligeascaria skrev: ↑12. apr 2021, 08:02Selv om A7'eren MK1981 har bestilt isoleret set er en voldsomt fed bil, forstår jeg ikke helt ræsonnementet i at betale over 1 mio kr for en plugin-hybrid. Til den pris får man rene elbiler med vanvittig performance og komfort (Model S Plaid, Taycan m.fl.), som ikke byder på "dobbelte" udgifter til vedligehold af drivlinje og som ikke må formodes at være forældede om få år. I min optik giver plugin-hybrider kun mening, når de får en tilstrækkelig stor besparelse på afgiften, så det ikke kan svare sig at købe ICE-biler, fx. i Golf/Tiguan-klassen. Til den firedobbelte pris synes jeg ikke helt ræsonnementet er det samme...
.....
Kører man meget motorvej er det ud fra en økonomisk betragtning stadig kun diesel der giver mening.
Men enig i forhold til tankerne omkring hybrid. Men i det segment er pris/driftsudgifter etc. måske ikke så vigtige ved køb af ny. Men tænker at brugtpriserne godt kunne komme under pres.
Ps.
Skader vel ikke at han giver Porschen lidt snor, selvom den er dyrere og generelt er underlegen i forhold til den kommende Model S Plaid (Men hvis alt er som det plejer har Porschen formentlig bedre finish. Med forbehold for at ingen vel set en Plaid endnu)
Vi kan hurtigt blive enige om, at biler ikke er en god økonomisk investering.
Men udelukkende fokus på pengepungen i form af dyrere vedligeholdelse af hybrider som argument, holder simpelthen ikke.
Der vil altid være et segment til de biler også. Selvom man kan købe ICE biler, som kan køre op til 30km. på literen, bliver der stadig solgt en del biler, som kan køre under 12km.
Det ene udelukket ikke det andet.
Det er heldigvis ikke alle, som udelukkende køber biler, hvor den eneste tanke er pengepungen og hvor langt den kører på literen.
Der er mange faktorer der er i spil ved bilkøb, hvilket er helt og aldeles individuelt. Og heldigvis for det.
Ift. teknologi, vil der sikkert ske en udvikling ift. hybridbilerne.
Men det er i allerhøjeste også gældende for de rene elbiler.
Der går det måske endnu hurtigere. Bl.a. med optimering af rækkevidde.
Rene ICE biler er ligeledes en risiko. Der ved man ikke, hvor længe man kan køre i en.
Så ovenstående har jeg bare forsøgt at skitsere, at alle teknologier og drivlinjer har diverse risici.
Ingen af os ved, hvordan det ser ud om 5-10 år.
En ting er dog sikker.
Med de afgiftsbesparelser der er kommet i DK på de dyre hybridbiler, har vi en enestående mulighed for at køre i drømmebilen til “fornuftige” penge.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 3. sep 2018, 14:24
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e
Tillader mig kort at byde ind, da jeg netop har været i tilsvarende situation - vælge mellem A6/7 55 TFSI e og 545e.
Endte med at bestille en 545e, primært pga den 6-cylinderede motor, min oplevelse af køreegenskaber samt preference mht kabine. Jeg har i mange år kørt Audi, og har pt en A6 avant C7 - men har været lidt "skuffet" over seneste generation af A6 som ganske enkelt ikke har talt til mig på samme måde som C7 udgaven (og tidligere generationer) har gjort. Jeg er ganske enkelt ikke så begejstret for Audi's nye interiørdesign, og følte køremæssigt ikke den store forskel i forhold til min C7 - hvorimod køreegenskaber og interiør virkede klart bedre for mig i 545e. Så derfor prøver jeg nu 5-serien af samt 'opgraderer' til en 6-benet hest.
Eneste mulige anke for dette skift er bagagerumsplads, da jeg har 2 piger på 10 og 14 - og vi har været godt vant med en A6 avant. Men er sikker på vi nok skal klare os pladsmæssigt alligevel.
Endte med at bestille en 545e, primært pga den 6-cylinderede motor, min oplevelse af køreegenskaber samt preference mht kabine. Jeg har i mange år kørt Audi, og har pt en A6 avant C7 - men har været lidt "skuffet" over seneste generation af A6 som ganske enkelt ikke har talt til mig på samme måde som C7 udgaven (og tidligere generationer) har gjort. Jeg er ganske enkelt ikke så begejstret for Audi's nye interiørdesign, og følte køremæssigt ikke den store forskel i forhold til min C7 - hvorimod køreegenskaber og interiør virkede klart bedre for mig i 545e. Så derfor prøver jeg nu 5-serien af samt 'opgraderer' til en 6-benet hest.
Eneste mulige anke for dette skift er bagagerumsplads, da jeg har 2 piger på 10 og 14 - og vi har været godt vant med en A6 avant. Men er sikker på vi nok skal klare os pladsmæssigt alligevel.
- Thor-thor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1827
- Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 767 times
Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e
Jeg har ikke skrevet at hybrid vil tabe mere i værdi end en ellert? (men hælder i øvrigt nok mod at PHEV brugtpriser kunne komme under lidt højere pres)Gasolin82 skrev: ↑12. apr 2021, 10:09Hvorfor tror du, at en hybrid vil tabe mere i værdi end en ellert?Thor-thor skrev: ↑12. apr 2021, 09:51Uanset vejtype er eldrift billigst, jo flere km, jo billigere, da man kan få flatrate abo. på strøm. Men kræver naturligvis at rækkevidde/lademuligheder også dækker ens kørselsbehov
Men enig i forhold til tankerne omkring hybrid. Men i det segment er pris/driftsudgifter etc. måske ikke så vigtige ved køb af ny. Men tænker at brugtpriserne godt kunne komme under pres.
Ps.
Skader vel ikke at han giver Porschen lidt snor, selvom den er dyrere og generelt er underlegen i forhold til den kommende Model S Plaid (Men hvis alt er som det plejer har Porschen formentlig bedre finish. Med forbehold for at ingen vel set en Plaid endnu)
.... Men udelukkende fokus på pengepungen i form af dyrere vedligeholdelse af hybrider som argument, holder simpelthen ikke. ..... Så ovenstående har jeg bare forsøgt at skitsere, at alle teknologier og drivlinjer har diverse risici.
Ingen af os ved, hvordan det ser ud om 5-10 år.
At forudsige afskrivning på biler, ikke mindst lige nu med diverse teknologier i spil, svarer vel til at forsøge at løse en ligning med en 70-80 ubekendte, så jeg har absolut ikke et facit.
Men hvad er det der bliver fremhævet ved køb af de dyrere PHEV pt. Er det overlegen teknik etc? Nej, det er afgiftsbesparelser, en billigere genvej til en lækker bil, som du selv skriver. Så det er ikke teknikken, men beskatningen det drejer sig om og der tror jeg at der er en øget risiko på brugtmarkedet, men måske bare mig der har nej-hatten på.
Skal måske huske at skrive at, personligt er jeg nok en smule skeptisk overfor PHEV. Opfatter det mest som et lidt halvbagt forsøg på et overgangssystem, så er nok lidt negativ på forhånd....
Senest rettet af Thor-thor 12. apr 2021, 12:03, rettet i alt 1 gang.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 55 times
Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e
Meget valide holdninger.Kongelunden skrev: ↑12. apr 2021, 10:20Tillader mig kort at byde ind, da jeg netop har været i tilsvarende situation - vælge mellem A6/7 55 TFSI e og 545e.
Endte med at bestille en 545e, primært pga den 6-cylinderede motor, min oplevelse af køreegenskaber samt preference mht kabine. Jeg har i mange år kørt Audi, og har pt en A6 avant C7 - men har været lidt "skuffet" over seneste generation af A6 som ganske enkelt ikke har talt til mig på samme måde som C7 udgaven (og tidligere generationer) har gjort. Jeg er ganske enkelt ikke så begejstret for Audi's nye interiørdesign, og følte køremæssigt ikke den store forskel i forhold til min C7 - hvorimod køreegenskaber og interiør virkede klart bedre for mig i 545e. Så derfor prøver jeg nu 5-serien af samt 'opgraderer' til en 6-benet hest.
Eneste mulige anke for dette skift er bagagerumsplads, da jeg har 2 piger på 10 og 14 - og vi har været godt vant med en A6 avant. Men er sikker på vi nok skal klare os pladsmæssigt alligevel.
Kan sætte flueben ved alle de punkter, du skitserer der.
Det er en helt anden køreoplevelse.
BMW´ens interiør tiltaler ligeledes mig mere end Audiens, hvilket jeg har været inde på tidligere.
Det kan godt være Audiens er mere high tech. Synes dog, at 5-seriens er af højere kvalitet.
Det eneste som besværliggør beslutningen for mig, er udseendet.
A7´eren har bare de helt rigtige former. Den er gudesmuk.
Dog ser BMW´en med det rigtige udstyr også ret lækker ud. Specielt de nye laserlights tiltaler mig.
Har du fået din?
Kunne du hente nogle gode rabatter?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 3. sep 2018, 14:24
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e
Lige præcis, Audi'ens interiør er bestemt high-tec og super kvalitet - men er for mig bare blevet lidt for meget high-tec, med for meget skærmstyring - hvor 545e stadig har superfin touchskærm men dog mere klassisk opsætning for mange af dag-til-dag funktioner. I Audi'en fangede jeg mig selv flere gange i at skulle rode rundt på skærmene for at finde en simpel funktion, som for mig bare virkede mere intuitivt tilgængeligt i 545e. Og det kan sagtens være fordi jeg er ved at nærme mig de 50
Bilen er bestilt for en uge siden, og har endnu ikke info omkring levering - hvilket bringer mig hen til, hvis der er andre der har bestilt en 545e, hvor lang leveringstid har I så oplevet eller blevet forelagt?
Hvad angår rabatter, så vil disse afhænge af hvor meget udstyr du propper i Jeg havde oprindeligt tænkt på at bestille i Bernina grå, men ombesluttede i sidste øjeblik til Alvit grå i stedet - hvilket er en temmelig dyrere lak. Men kunne så få lidt ekstra rabat på den konto.
Så alt i alt cirka hvad der er rapporteret af andre, omkring 38-40K.
Bilen er bestilt for en uge siden, og har endnu ikke info omkring levering - hvilket bringer mig hen til, hvis der er andre der har bestilt en 545e, hvor lang leveringstid har I så oplevet eller blevet forelagt?
Hvad angår rabatter, så vil disse afhænge af hvor meget udstyr du propper i Jeg havde oprindeligt tænkt på at bestille i Bernina grå, men ombesluttede i sidste øjeblik til Alvit grå i stedet - hvilket er en temmelig dyrere lak. Men kunne så få lidt ekstra rabat på den konto.
Så alt i alt cirka hvad der er rapporteret af andre, omkring 38-40K.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 55 times
Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e
Jeg har også kigget på Bernina, kræver sgu bare lidt modKongelunden skrev: ↑12. apr 2021, 12:00Lige præcis, Audi'ens interiør er bestemt high-tec og super kvalitet - men er for mig bare blevet lidt for meget high-tec, med for meget skærmstyring - hvor 545e stadig har superfin touchskærm men dog mere klassisk opsætning for mange af dag-til-dag funktioner. I Audi'en fangede jeg mig selv flere gange i at skulle rode rundt på skærmene for at finde en simpel funktion, som for mig bare virkede mere intuitivt tilgængeligt i 545e. Og det kan sagtens være fordi jeg er ved at nærme mig de 50
Bilen er bestilt for en uge siden, og har endnu ikke info omkring levering - hvilket bringer mig hen til, hvis der er andre der har bestilt en 545e, hvor lang leveringstid har I så oplevet eller blevet forelagt?
Hvad angår rabatter, så vil disse afhænge af hvor meget udstyr du propper i Jeg havde oprindeligt tænkt på at bestille i Bernina grå, men ombesluttede i sidste øjeblik til Alvit grå i stedet - hvilket er en temmelig dyrere lak. Men kunne så få lidt ekstra rabat på den konto.
Så alt i alt cirka hvad der er rapporteret af andre, omkring 38-40K.
Den er flot med m sport og shadowline.
Troede ikke alvite Grey var dyrere end de andre.
Den er også flot.
Jeg hælder mest til Sapphire Black.
Jeg fik at vide, at man skulle forvente en leveringstid på ca. 5 måneder.
Hvad har ellers valgt af udstyr?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 3. sep 2018, 14:24
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e
Puha, 5 måneders ventetid bliver hårdt at komme igennem hvis det holder stik.......sælgeren jeg handlede med mente 3-4 måneder, så det kommer desværre nok at ligge i det boldleje
Bernina grå er flot, men var ikke sikker på at glæden for farven ville holde i længden - så endte op med alvit grå, med shadow line og m sport. Denne video viser meget fint hvad vi endte op med:
https://www.youtube.com/watch?v=Q9ftI0g ... el=rsDrive
Prisent for alvit grå er cirka 4-5 gange højere end bernina, hvilket skyldes at maleprocessen åbentbart er mere kompliceret. Alvit ændrer virkelig karakter afhængigt af lyset, plus der skulle ikke blive bestilt så mange i alvit grå som feks bernina - så en mere unik farve
Anyway, ud over m sport så valgte vi:
- shadow line + udvidet shadow line
- 19'' hjul og fælge
- Live cockpit pro
- Laserlight
- Driving assistent pro
- Sensatec sæder (en smule mere "børnevenlige" end fuld læder )
- Alvit grå farve
- HiFi højtalersystem
- Automatisk bagklap
- Svingbart anhængertræk
- Integral active steering
Bernina grå er flot, men var ikke sikker på at glæden for farven ville holde i længden - så endte op med alvit grå, med shadow line og m sport. Denne video viser meget fint hvad vi endte op med:
https://www.youtube.com/watch?v=Q9ftI0g ... el=rsDrive
Prisent for alvit grå er cirka 4-5 gange højere end bernina, hvilket skyldes at maleprocessen åbentbart er mere kompliceret. Alvit ændrer virkelig karakter afhængigt af lyset, plus der skulle ikke blive bestilt så mange i alvit grå som feks bernina - så en mere unik farve
Anyway, ud over m sport så valgte vi:
- shadow line + udvidet shadow line
- 19'' hjul og fælge
- Live cockpit pro
- Laserlight
- Driving assistent pro
- Sensatec sæder (en smule mere "børnevenlige" end fuld læder )
- Alvit grå farve
- HiFi højtalersystem
- Automatisk bagklap
- Svingbart anhængertræk
- Integral active steering
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 55 times
Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e
Kan se du også har valgt laserlight, selvom de koster 25.000kr.
Udover de kan lyse op til 600m., ser de altså visuelt bare rigtig fede ud.
Hvor er bilen købt?
Og har du ikke fået en nogenlunde tidshorisont på levering?
Har du i øvrigt prøvet 530e?
Den er faktisk heller ikke så ringe. Men kan selvfølgelig ikke sammenlignes med rækkesekseren.
Dog må vi nok erkende, at den havde været rigelig til vores daglige behov
Udover de kan lyse op til 600m., ser de altså visuelt bare rigtig fede ud.
Hvor er bilen købt?
Og har du ikke fået en nogenlunde tidshorisont på levering?
Har du i øvrigt prøvet 530e?
Den er faktisk heller ikke så ringe. Men kan selvfølgelig ikke sammenlignes med rækkesekseren.
Dog må vi nok erkende, at den havde været rigelig til vores daglige behov