Ser lækker ud.
Men hvad sker der med viskerne? Virker nærmest som noget der er klistret på for at drille OCD’en
Ser lækker ud.
Det ser slet ikke ud til at der er det mellemrum mellem frontklap og forrude, som på andre biler - måske pga luftmodstand? De mange første billeder af den i rød havde slet ikke visker.
Men hvordan vil man få 10.000 Nm ned i asfalten ?? Det går da bare op i røg. Du kan jo dårligt nok for 1000 Nm ned.
Vores Golf formår da at få omkring 3400Nm i asfalten gennem forhjulene. Så hvis den trækker på baghjul eller alle fire er det vel ikke helt umuligt?
?? Tesla en har 10.000Nm på de drivende hjul. I første gear har vores Golf (1.5 TSI) cirka 3400Nm på de drivende hjul.The Micktrix / Dk skrev:Har din Golf 3400 Nm
Arr mon dog
Hvorfor? Det kommer da helt an på gearingen.The Micktrix / Dk skrev:Ja okay, nu ved jeg ikke hvor de har målt det.
Har ikke læst om det. Men jeg tænkte hvad el motor smed ud. Der jeg tænkte jeg at hvis den smed 10000 nm ud der. Så gav det røg i skærm kasserne.
Der er ikke flere muligheder for tilvalg og nej, Tesla er ikke altid så informative om, udstyret. Prøv evt. at checke manualen, det meste kan findes der...DennisT skrev: ↑31. jan 2021, 12:58Jer der har teslas model 3, kan man virkelig kun bestille dem som de er på hjemmesiden?
Altså er der ikke flere options? Det er ikke meget man kan tilvælge gennem siden..
F. Eks forlygter, hvor kan man se hvilke slags det er og er der mulighed for led eller adaptiv led?
Det er vel også kun et designstudie endnu....
1,05 er prisen før afgiftTorbenRasmussen skrev: ↑31. jan 2021, 19:44Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår Teslas priser på hjemmesiden. Vælger man en S Plaid+ står prisen under ens valg på 1.05 mill. Nede i bunden står der dog 1.5 mill (før besparelser). Hvad er det for nogle besparelser, de mener jeg får, så jeg kun skal ud og finde 1 mill og ikke 50% mere? Er det en kreativ “mobiltelefon”-pris de har gang i?
Du tager alvorligt fejl, hvis du tror, at din Golf har 3.400 Nm. En standard 1.5 har vel omkring 250 Nm, men selvfølgelig, hvis du har en 13-14 stykker af dem liggende under motorhjelmen, så kommer du der op af.kGlerup skrev: ↑31. jan 2021, 14:10?? Tesla en har 10.000Nm på de drivende hjul. I første gear har vores Golf (1.5 TSI) cirka 3400Nm på de drivende hjul.The Micktrix / Dk skrev:Har din Golf 3400 Nm
Arr mon dog
Hvor mener du jeg tager fejl?
https://www.motorauthority.com/news/111 ... horsepower
Læs hans link. Det er ret bevidst bait at han bruger sin egen golf som eksempel.peter w skrev:Du tager alvorligt fejl, hvis du tror, at din Golf har 3.400 Nm. En standard 1.5 har vel omkring 250 Nm, men selvfølgelig, hvis du har en 13-14 stykker af dem liggende under motorhjelmen, så kommer du der op af.kGlerup skrev: ↑31. jan 2021, 14:10?? Tesla en har 10.000Nm på de drivende hjul. I første gear har vores Golf (1.5 TSI) cirka 3400Nm på de drivende hjul.The Micktrix / Dk skrev:Har din Golf 3400 Nm
Arr mon dog
Hvor mener du jeg tager fejl?
https://www.motorauthority.com/news/111 ... horsepower
Ved ikke hvilken Golf du har, så du kan måske klare dig med lidt færre.
Næhh.. Tesla opgiver 10.000Nm på hjulene, hvilket jeg sammenligner med hvad en Golf 1.5 TSI maksimalt kan levere på hjulene.peter w skrev: Du tager alvorligt fejl, hvis du tror, at din Golf har 3.400 Nm. En standard 1.5 har vel omkring 250 Nm, men selvfølgelig, hvis du har en 13-14 stykker af dem liggende under motorhjelmen, så kommer du der op af.
Ved ikke hvilken Golf du har, så du kan måske klare dig med lidt færre.
Jeg prøver egentlig blot at gøre opmærksom på det forvirrende i at Tesla opgiver moment på drivhjul. Det forvirrer nok mere end det reelt oplyser.Kevinff skrev: Læs hans link. Det er ret bevidst bait at han bruger sin egen golf som eksempel.
Beklager. Men det starter jo egentlig med at Tesla opgiver moment på en ret uvant måde.peter w skrev:Ok. Jeg blev så forvirret af dit indlæg ... Men sådan er der så meget.
Ser ud til at M3 2021 måske alligevel har Matrix LED, som ikke er aktiveret endnu: https://www.youtube.com/watch?v=enC4cb5HjVg
En Standard range vil formentlig kunne klare det, men er det motorvej og frostvejr, begynder det at blive stramt. Jeg ville gå efter en Long Range for at have noget overskud og så er LR også bedre udstyret/motoriseret . check evt. www.abetterrouteplanner.comDennisT skrev: ↑2. feb 2021, 19:33Hvis og så frem at man skulle købe sådan én, hvilket batteri skal der så være i?
Jeg kører Ca 2 x 100 km til og fra job.
Hvordan har jeres model 3 været i kulden angående tab/brug af strøm?
Kigger på long range, men kan én standard range klare det i kulden med dens rækkevidde?
Og er det gennem tesla man bestiller eller en anden forhandler? Kan se at der på bilbasen er flere der sælger nye nemlig...!
Ikke helt rigtigt.... Den realistiske rækkevidde for min tidligere Tesla Model S faldt drastisk om vinteren. Faktisk skulle temperaturen ikke ret meget under 8-10 grader før, at det kunne mærkes.
Jeg havde samme oplevelse med min. Men er der ikke varmepumpe i de nye?spock123 skrev:Ikke helt rigtigt.... Den realistiske rækkevidde for min tidligere Tesla Model S faldt drastisk om vinteren. Faktisk skulle temperaturen ikke ret meget under 8-10 grader før, at det kunne mærkes.
Kørte samme tur (2x75 km) til/fra job i 4 år og startede hver morgen med en opladet bil, varmt batteri og en "teoretisk" rækkevidde på ca. 335 km. Om sommeren havde jeg 140-150 km tilbage i rækkevidde, når jeg kom hjem. Men om vinteren eller bare ved dårligt vejr, der kunne jeg komme helt ned på 10-20 km tilbage i rækkevidde....
Lyder helt vildt at din rækkevidde nærmest bliver halveret. Det er overhovedet ikke det jeg oplever og i øvrigt heller ikke det ABRP viser, hvis man laver nogle ture der.spock123 skrev:Ikke helt rigtigt.... Den realistiske rækkevidde for min tidligere Tesla Model S faldt drastisk om vinteren. Faktisk skulle temperaturen ikke ret meget under 8-10 grader før, at det kunne mærkes.
Kørte samme tur (2x75 km) til/fra job i 4 år og startede hver morgen med en opladet bil, varmt batteri og en "teoretisk" rækkevidde på ca. 335 km. Om sommeren havde jeg 140-150 km tilbage i rækkevidde, når jeg kom hjem. Men om vinteren eller bare ved dårligt vejr, der kunne jeg komme helt ned på 10-20 km tilbage i rækkevidde....
Jo i hvertfald i M3.jespert skrev:Jeg havde samme oplevelse med min. Men er der ikke varmepumpe i de nye?spock123 skrev:Ikke helt rigtigt.... Den realistiske rækkevidde for min tidligere Tesla Model S faldt drastisk om vinteren. Faktisk skulle temperaturen ikke ret meget under 8-10 grader før, at det kunne mærkes.
Kørte samme tur (2x75 km) til/fra job i 4 år og startede hver morgen med en opladet bil, varmt batteri og en "teoretisk" rækkevidde på ca. 335 km. Om sommeren havde jeg 140-150 km tilbage i rækkevidde, når jeg kom hjem. Men om vinteren eller bare ved dårligt vejr, der kunne jeg komme helt ned på 10-20 km tilbage i rækkevidde....
Sent from my iPhone using Tapatalk