Kunne DU finde på at købe en Elbil

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Låst

Jeg kunne godt tænke mig en Elbil...Hvis man.

Overvejer elbil som bil nr. 2
76
18%
kunne lade 80% Ca.260-300 km. op på 45 min
43
10%
Kunne købe dem uden nogen form for afgift.
64
15%
Har allerede en elbil og det spiller.
35
8%
Nej Tak.
70
16%
Ja tak. Køber en snart.
63
15%
Kunne lade bilen op flere steder. Altså flere ladestandere
46
11%
Venter til VAG. Kommer med de nye I.D. Modeller.
34
8%
 
Afgivne stemmer: 431

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4435 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af DanielB12 » 28. sep 2020, 15:41

Tonny skrev:
28. sep 2020, 15:09
DanielB12 skrev:
28. sep 2020, 15:07

Jeg kan dog sagtens - dog ikke i forhold til prisen - se et potentiale i en bil med så lang rækkevidde: taxa'er, politibiler, lægeambulancer etc. Altså biler som potentielt skal kunne køre langt, men som ikke gør det til hverdag.
De 3 du nævner der har da absolut intet behov for 800km rækkevidde. De har jo masser af stillestående tid mellem deres kørsler. Af samme grund findes der jo masser af el-taxaer i DK.
Synes godt nok det er sjældent jeg ser el-taxaer andre steder en midtbyen af københavn. Men er nok ikke noget jeg egentlig lige kigger efter.

Men ja, det er vel egentlig rigtig nok at lige de tre måske ikke er så relevante.. ved ikke hvor langt en patruljebil kører på en vagt.. En lægeambulance holder jo for det meste stille, men kan så til gengæld tage nogle ret lange ture i høj fart. Men selvfølgelig næppe over 400 km med 120-140 km/t.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

kims2
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af kims2 » 28. sep 2020, 15:49

Mon egentlig ikke Model S Plaid kommer med det nye batteri som de annoncerede? Det passer jo meget godt med lanceringsdato og at de første nye batterier skulle være klar fra produktion i mindre skala om 12-18 måneder.
Det vil jo forklare den større rækkevidde og power fra den samme kasse. Kan ikke se hvordan de elllers skulle kunne få presset 50% flere kWh ind i den pakke de har i dag.
These users thanked the author kims2 for the post (total 2):
DanielB12vw4ever

EsbenJ
Medlem
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 147 times
Been thanked: 147 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af EsbenJ » 29. sep 2020, 08:45

DanielB12 skrev:En lægeambulance holder jo for det meste stille, men kan så til gengæld tage nogle ret lange ture i høj fart. Men selvfølgelig næppe over 400 km med 120-140 km/t.
De holder i forvejen med elstik isat, så det er ikke tiden til at afmontere det der er afgørende. Hvis der nu var en 150 kW DC lader i ambulancegården, så den hurtigt kunne blive klar igen så kunne det måske nok gå. Min kone har af og til døgnvagter på lægebilen og mit indtryk er at det er sjældent de vil have behov for at køre mere end 400 km mellem opladninger på sygehuset.


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author EsbenJ for the post:
DanielB12
2018 Volvo V90 D4 Inscription
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Kevinff » 29. sep 2020, 08:46

Tonny skrev:
Kevinff skrev:
28. sep 2020, 08:31
Hvis den nye Tesla holder stik med 800km på en “tank” så ser det rigtig lovende ud synes jeg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg vil bare lige knytte den her kommentar til - jeg har nu kørt 6.000km i min E-Golf med 200km rækkevidde. Jeg har spildt 0 min på at oplade. Igår kørte jeg 400km på samme dag. De folk der tror at 800km er nødvendigt, de har helt sikkert aldrig ejet en elbil :D
Jamen du har helt ret. Det var vist møntet på folk med rækkevidde forskrækkelse. Her i huset kører vi max 100-110 km om dagen på en almindelig hverdag så vi kunne sagtens have en elbil og vil egentlig gerne men her hvor vi pt bor er der ikke mulighed for hjemmeladning så det ødelægger det lidt imo.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 615 times
Been thanked: 461 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af KMDTHY » 29. sep 2020, 11:11

DanielB12 skrev:
28. sep 2020, 15:41
Synes godt nok det er sjældent jeg ser el-taxaer andre steder en midtbyen af københavn. Men er nok ikke noget jeg egentlig lige kigger efter.
Mors hører vidst ikke under kategorien med storbyer :lol:
https://www.limfjordupdate.dk/tesla-tax ... -kilometer
These users thanked the author KMDTHY for the post:
DanielB12
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Jens_81
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 22. jan 2010, 00:30
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Jens_81 » 1. okt 2020, 07:09

Jeg så den her video på youtube hvor de tester en model 3 som politibil i USA, hvis jeg husker ret så sagde de faktisk at den kunne køre 2 vagter igennem før de skulle lade den, men det var egentlig et ok program, med de fordele og ulemper der nu engang er.
https://www.youtube.com/watch?v=Rmlnv3riJSY

Det generer mig dog stadig voldsomt med sådan en bil, at de ikke engang kan samle panelerne ordentligt. Jeg var forleden en tur i Århus og kigge på den model 3 i udstillingen, der er godt nok mange dårlige samlinger, når man kigger lidt efter dem. Og det er endda den de har valgt at sætte i udstillingen, man kunne jo tro de ikke valgte det værste eksemplar til det.

nielshm
Medlem
Indlæg: 630
Tilmeldt: 30. jan 2009, 09:17
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 68 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af nielshm » 2. okt 2020, 05:44

Så bliver Audi E-tron da ellers lige hudflettet...
ER det virkelig så galt?
https://www.youtube.com/watch?v=IOPFiR4pIhc

Og næsten endnu værre, samme ejer.
https://www.youtube.com/watch?v=Rin-4HRFj4c

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 291 times
Been thanked: 486 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af superbeszzz » 2. okt 2020, 06:55

nielshm skrev:
2. okt 2020, 05:44
Så bliver Audi E-tron da ellers lige hudflettet...
ER det virkelig så galt?
https://www.youtube.com/watch?v=IOPFiR4pIhc

Og næsten endnu værre, samme ejer.
https://www.youtube.com/watch?v=Rin-4HRFj4c
Jeg syntes egentlig ikke det er så galt.

Maling: det lyder underligt. Jeg har haft to audier, begge har haft meget pæn maling. Jeg har aldrig bemærket, at Audi har dårligere "paint job" end andre bilmærker?

Sidespejle: Jeg har netop købt en e-tron selv. Jeg har bevidst undgået digitale sidespejle. Jeg syntes, at risikoen var alt for stor ved at vælge dem, især når gevinsten er marginal. Uden at have undersøgt det dybere, har jeg kørt med dem to gange, hvor det var en halv-dårlig oplevelse og så frygtede jeg den flod af fejl, der kan være på sådan noget. Jeg har altså valgt analog.

Lader: Lader i begge sider. Det er ekstraudstyr og man bør undersøge, hvad det er man køber, når man bruger over EUR 100.000. At han ikke har bekymret sig over, hvad han køber, ligger på hans eget bord.

"Småting": Der er flere, der har klaget over vand i kabinen. Det er helt sikkert et kæmpe problem. andre småskavanker lige så et problem. Audi arrogante holdning til kunder, kan jeg kun bekræfte. Min A6 blev "ødelagt" af en Dieselgate opdatering. Audi var sådan set kolde i r.... Af den grund ville jeg egentlig skifte til Mercedes, men E-tron havde bare så mange fordele ift. EQC, at jeg ikke kunne forsvare at vælge EQC over E-tron. Hvis der havde været en anden bil på markedet med samme "offering" som E-tron, havde jeg helt sikkert skiftet mærke.
These users thanked the author superbeszzz for the post:
Target
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af AU-R8 » 2. okt 2020, 07:59

Min kører fint nu
Skal have nye digitale spejlhuse på et tidspunkt. Men de kommer med nye partnumre hele tiden, så har aftalt med Ricki at vi venter. Ricki er i Audi Gladsaxe)
Så har jeg at navikort bliver lidt blåligt skær i nogle brugerprofiler. Et SW problem.
Er lige på nipppet til at nuppe en Taycan hvis de indfører de højere afgifter fra 2021.

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4124
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 36 times
Been thanked: 478 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Realtor » 2. okt 2020, 10:42

Min kører også på 3 måned uden problemer overhovedet.

Maling har jeg ikke en finger at sætte på, og ift. lader på begge sider, så burde han jo have opdaget det. Jeg overvejede også ekstra i højre, men droppede det da der kun var tale om ac ladning. (max 11kW)
2020 Audi E-tron 55

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 291 times
Been thanked: 486 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af superbeszzz » 2. okt 2020, 11:43

Realtor skrev:
2. okt 2020, 10:42
Min kører også på 3 måned uden problemer overhovedet.

Maling har jeg ikke en finger at sætte på, og ift. lader på begge sider, så burde han jo have opdaget det. Jeg overvejede også ekstra i højre, men droppede det da der kun var tale om ac ladning. (max 11kwh)
Det tror jeg for øvrigt heller ikke, at personen i videoen har fattet. Det virker som om han tror, han er bedre stillet ved hurtigladere, hvis han havde ladeport i begge sider, hvilket jo ikke er tilfældet.
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af AU-R8 » 2. okt 2020, 17:01

kims2 skrev:
28. sep 2020, 15:49
Mon egentlig ikke Model S Plaid kommer med det nye batteri som de annoncerede? Det passer jo meget godt med lanceringsdato og at de første nye batterier skulle være klar fra produktion i mindre skala om 12-18 måneder.
Det vil jo forklare den større rækkevidde og power fra den samme kasse. Kan ikke se hvordan de elllers skulle kunne få presset 50% flere kWh ind i den pakke de har i dag.
Det må vel være på 130-140 kw og ikke højere vægt end i dag.

kims2
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af kims2 » 5. okt 2020, 08:45

AU-R8 skrev:
2. okt 2020, 17:01
kims2 skrev:
28. sep 2020, 15:49
Mon egentlig ikke Model S Plaid kommer med det nye batteri som de annoncerede? Det passer jo meget godt med lanceringsdato og at de første nye batterier skulle være klar fra produktion i mindre skala om 12-18 måneder.
Det vil jo forklare den større rækkevidde og power fra den samme kasse. Kan ikke se hvordan de elllers skulle kunne få presset 50% flere kWh ind i den pakke de har i dag.
Det må vel være på 130-140 kw og ikke højere vægt end i dag.
Ja, det er også det jeg får ud af det. Hvis det passer, vil det jo være et kæmpe fremskridt, og så samtidig med en 56% cost reduktion per kwh. Det lyder jo næsten for godt til at være sandt.

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Dakota » 5. okt 2020, 09:53

AU-R8 skrev:
2. okt 2020, 07:59
Skal have nye digitale spejlhuse på et tidspunkt. Men de kommer med nye partnumre hele tiden, så har aftalt med Ricki at vi venter. Ricki er i Audi Gladsaxe)
Har du problemer med højre "spejlskærm"? Jeg har set på nettet at mange folk er utilfredse med vinklen på skærmen, fordi man intet kan se i solskin (pga refleksioner).

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af AU-R8 » 5. okt 2020, 10:20

Dakota skrev:
5. okt 2020, 09:53
AU-R8 skrev:
2. okt 2020, 07:59
Skal have nye digitale spejlhuse på et tidspunkt. Men de kommer med nye partnumre hele tiden, så har aftalt med Ricki at vi venter. Ricki er i Audi Gladsaxe)
Har du problemer med højre "spejlskærm"? Jeg har set på nettet at mange folk er utilfredse med vinklen på skærmen, fordi man intet kan se i solskin (pga refleksioner).
Der er max power på lysstyrken.
Der er genskin i alt. Den klart største fordel er i mørke.
De skulle være placeret lidt længere oppe end de gør nu og også lidt fremme med ordentlig afskærminig.
Men kønt ville det nok ikke blive.
De skal være en del af instrumentbordet og ikke sidde på døren.
BBE68C94-2C28-4AD3-9F4C-E21491BFE520.jpeg
BBE68C94-2C28-4AD3-9F4C-E21491BFE520.jpeg (173.9 KiB) Vist 944 gange
These users thanked the author AU-R8 for the post (total 2):
superbeszzzDakota

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Dakota » 5. okt 2020, 11:44

Jeg kan se der heller ikke er særlig meget afskærmning på Honda E, men dog mere end på e-tron. Gad vide hvor godt det fungerer der:

Billede

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af AU-R8 » 5. okt 2020, 11:52

Dakota skrev:
5. okt 2020, 11:44
Jeg kan se der heller ikke er særlig meget afskærmning på Honda E, men dog mere end på e-tron. Gad vide hvor godt det fungerer der:

Billede
Det er da ikke kønt det der 🤗

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 291 times
Been thanked: 486 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af superbeszzz » 5. okt 2020, 18:00

Tests siger, at det fungerer væsentligt bedre i Honda end Audi.
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af AU-R8 » 5. okt 2020, 21:57

superbeszzz skrev:
5. okt 2020, 18:00
Tests siger, at det fungerer væsentligt bedre i Honda end Audi.
Der er plads til forbedringer.

HamDenFede
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 6. apr 2010, 19:50
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 25 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af HamDenFede » 6. okt 2020, 07:59

Dakota skrev:
5. okt 2020, 09:53
AU-R8 skrev:
2. okt 2020, 07:59
Skal have nye digitale spejlhuse på et tidspunkt. Men de kommer med nye partnumre hele tiden, så har aftalt med Ricki at vi venter. Ricki er i Audi Gladsaxe)
Har du problemer med højre "spejlskærm"? Jeg har set på nettet at mange folk er utilfredse med vinklen på skærmen, fordi man intet kan se i solskin (pga refleksioner).
Hvad er det egentlig de spejle/skærme kan, som almindelige spejle ikke kan? Lidt mindre vindmodstand? Kan skærmene vise alt muligt forstyrrende information oveni billedet, ex. afstand og hastighed på den bagvedkørende (kunne være brugbart på motorvejen)? For mig virker det som et stunt man har lavet, fordi man kunne, og ikke fordi det giver mening.

Ville I skifte spejlet på badeværelset ud med et kamera og en stor skærm? Eller hvad med forruden? Drop glasset og så en skærm + kamera op i stedet. Bakkamera er genialt, fordi det løser et problem, men det der virker både som en meget dyrere og meget dårligere løsning. Men måske jeg er gammeldags.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af AU-R8 » 6. okt 2020, 09:50

HamDenFede skrev:
6. okt 2020, 07:59
Dakota skrev:
5. okt 2020, 09:53
AU-R8 skrev:
2. okt 2020, 07:59
Skal have nye digitale spejlhuse på et tidspunkt. Men de kommer med nye partnumre hele tiden, så har aftalt med Ricki at vi venter. Ricki er i Audi Gladsaxe)
Har du problemer med højre "spejlskærm"? Jeg har set på nettet at mange folk er utilfredse med vinklen på skærmen, fordi man intet kan se i solskin (pga refleksioner).
Hvad er det egentlig de spejle/skærme kan, som almindelige spejle ikke kan? Lidt mindre vindmodstand? Kan skærmene vise alt muligt forstyrrende information oveni billedet, ex. afstand og hastighed på den bagvedkørende (kunne være brugbart på motorvejen)? For mig virker det som et stunt man har lavet, fordi man kunne, og ikke fordi det giver mening.

Ville I skifte spejlet på badeværelset ud med et kamera og en stor skærm? Eller hvad med forruden? Drop glasset og så en skærm + kamera op i stedet. Bakkamera er genialt, fordi det løser et problem, men det der virker både som en meget dyrere og meget dårligere løsning. Men måske jeg er gammeldags.
Meget bedre i mørke og regn. Man ser kun test i dagslys og der er de nok i de fleste tilfælde dårligere hvis man har nedblændlige spejle.
Den angiver med kantfarve om der kommer cykellister også ved stilstand, men det gør de almindelige spejle med den orange diode som Audi har også, men i mørke bemærker man det blinker gult i skærmen.
Når de tester det kan jeg godt forstå de ikke kan lide det, man skal vænne sig til det. Og det er ikke i 2 dage.

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Dakota » 6. okt 2020, 10:39

Ift. spejle er det første forsøg. Mon ikke de bliver markant bedre med tiden, når ingeniørerne lærer at placere dem rigtigt, holde dem fri for genskin osv.?

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 263 times
Been thanked: 666 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Tonny » 6. okt 2020, 11:34

Jeg har lige byttet min E-Golf ud til en Tesla Model 3 - tal lige om modsætninger :D
These users thanked the author Tonny for the post:
Kevinff

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Dakota » 6. okt 2020, 11:40

Tonny skrev:
6. okt 2020, 11:34
Jeg har lige byttet min E-Golf ud til en Tesla Model 3 - tal lige om modsætninger :D
Tillykke. Jeg tager imod væddemål på hvad der først falder af på din bil: Du kan vælge mellem

a) taget
b) bagkofangeren
c) rattet eller
d) hjulene

(Sorry)
These users thanked the author Dakota for the post:
KBoesen

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 615 times
Been thanked: 461 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af KMDTHY » 6. okt 2020, 12:35

Dakota skrev:
6. okt 2020, 11:40
Tillykke. Jeg tager imod væddemål på hvad der først falder af på din bil: Du kan vælge mellem

a) taget
b) bagkofangeren
c) rattet eller
d) hjulene

(Sorry)
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1625
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af peter w » 6. okt 2020, 12:37

Tonny skrev:
6. okt 2020, 11:34
Jeg har lige byttet min E-Golf ud til en Tesla Model 3 - tal lige om modsætninger :D
Til lykke. Ville gerne have købt din e-golf (pga. det lyse indtræk), og ville have meldt min interesse, men havde ikke troet, at du ville sælge så hurtigt.
Må man være nysgerrig, og spørge hvorfor du bytter ud?
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 263 times
Been thanked: 666 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Tonny » 6. okt 2020, 13:15

peter w skrev:
6. okt 2020, 12:37
Til lykke. Ville gerne have købt din e-golf (pga. det lyse indtræk), og ville have meldt min interesse, men havde ikke troet, at du ville sælge så hurtigt.
Må man være nysgerrig, og spørge hvorfor du bytter ud?
Det troede jeg heller ikke :D
Jamen planen har hele tiden været at E-Golf skulle være prøveklud for om vi var klar til 100% el, og E-Golf er bare så fed at det ikke tog mange dage at overbevise mig. Planen lige nu er at få fat i en ID.4 inden der kommer afgift på. Men fordi der er så mange hvis'er, så valgte jeg at købe en TM3 for at afdække risikoen for at stå 31/12 uden fed elbil og bare se afgifterne komme væltende... Så bytteriet er for at få en anden dedikeret elbil med længere rækkevidde. Hvis E-Golf havde haft 400KM så ville det være den perfekte elbil for mig (ok de 400hk fra Teslaen ville også være fint) :D

tbnilen
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 28. maj 2012, 10:18
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 30 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af tbnilen » 6. okt 2020, 15:57

Tonny skrev:
6. okt 2020, 13:15

Planen lige nu er at få fat i en ID.4 inden der kommer afgift på. Men fordi der er så mange hvis'er, så valgte jeg at købe en TM3 for at afdække risikoen for at stå 31/12 uden fed elbil og bare se afgifterne komme væltende... S
Tillykke, ja ID.4 bliver forsinket og pga. usikkerheden omkring reg. afgiften, er forudbestilling udsat, men så snart der er en afklaring kan den bestilles, til levering i 2021.... så omkring nytår bliver på den anden side af nytår ifgl. Semler..
These users thanked the author tbnilen for the post:
DanielB12
ID 4 1st.Max + krog
Billede

Brugeravatar
Tommy
Medlem
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 46 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Tommy » 6. okt 2020, 18:35

Åh nej Tonny 🙃 du er jo indbegrebet af vagcars👍
Nej pjat - tillykke med vognen! Byttede du hos forhandler eller ? Var der nogle private interesserede i golfen ?
Jeg er også snart klar til at springe på en billig elbil fra Tyskland 😁
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1625
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af peter w » 7. okt 2020, 13:27

Tonny skrev:
6. okt 2020, 13:15
peter w skrev:
6. okt 2020, 12:37
Til lykke. Ville gerne have købt din e-golf (pga. det lyse indtræk), og ville have meldt min interesse, men havde ikke troet, at du ville sælge så hurtigt.
Må man være nysgerrig, og spørge hvorfor du bytter ud?
Det troede jeg heller ikke :D
Jamen planen har hele tiden været at E-Golf skulle være prøveklud for om vi var klar til 100% el, og E-Golf er bare så fed at det ikke tog mange dage at overbevise mig. Planen lige nu er at få fat i en ID.4 inden der kommer afgift på. Men fordi der er så mange hvis'er, så valgte jeg at købe en TM3 for at afdække risikoen for at stå 31/12 uden fed elbil og bare se afgifterne komme væltende... Så bytteriet er for at få en anden dedikeret elbil med længere rækkevidde. Hvis E-Golf havde haft 400KM så ville det være den perfekte elbil for mig (ok de 400hk fra Teslaen ville også være fint) :D
Tak for svar og held og lykke med de mange heste - lyder fedt.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

Låst

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"