Kunne DU finde på at købe en Elbil

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Låst

Jeg kunne godt tænke mig en Elbil...Hvis man.

Overvejer elbil som bil nr. 2
76
18%
kunne lade 80% Ca.260-300 km. op på 45 min
43
10%
Kunne købe dem uden nogen form for afgift.
64
15%
Har allerede en elbil og det spiller.
35
8%
Nej Tak.
70
16%
Ja tak. Køber en snart.
63
15%
Kunne lade bilen op flere steder. Altså flere ladestandere
46
11%
Venter til VAG. Kommer med de nye I.D. Modeller.
34
8%
 
Afgivne stemmer: 431

Brugeravatar
xbn
Medlem
Indlæg: 1160
Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 62 times
Been thanked: 264 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af xbn » 26. jan 2021, 19:21

mking skrev:
26. jan 2021, 18:54

Skal det forstås som, at du faktisk tjener penge på at lade? Eller misforstår jeg noget her..
Sådan forstår jeg det, der er dog stadig udgiften til abonnementet.

https://clever.dk/produkter/abonnementer/
Læg lommeregneren væk. Vi betaler den del af din elregning, der er gået til opladning af bilen – helt automatisk.
Vores ladeboks sender selv sit strømforbrug til os, og hvert kvartal tilbagebetaler vi den mængde, du har brugt til opladning derhjemme efter vores tilbagebetalingssats. Du skal blot tilmelde dig Betalingsservice.
Har du solceller eller elvarme? Hos Clever får du fuld tilbagebetaling, selvom du har afgiftsfritaget strøm.

Flatrate på noget der -for de fleste - er så afgiftsbelagt som energi er godt nok et vanvittigt tiltag.
Billede

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af GaSelle » 26. jan 2021, 19:30

mking skrev:
26. jan 2021, 18:54
GaSelle skrev:
25. jan 2021, 13:36
Godt, der er regnet efter. Jeg synes, det er super kompliceret at hitte rede i.

Vi har bestilt Clever, fordi:
1: Oprettelsen er kun 2500kr (inkl. kabeltræk, HPFI, sikring og ladeboks. Det er kun ladeboksen, de henter, hvis man opsiger). Jeg vurderer ikke, at jeg kan få en elektriker til at montere nævnte ting for 2500kr.

2: Vi kan bruge de 6 mdr.´s bindingsperiode på at afdække, hvor mange Kwh vi egentlig kommer til at tanke herhjemme + hvor meget behovet er for at kunne lade ude. Efter de 6 mdr. kan vi enten fortsætte, eller de henter deres boks, og vi sætter vores egen op. Installationen er der, i så fald. Udgiften vil så "kun" være de 4-5K for "egen" ladeboks.

3: Vi har reduceret elafgift, og Clever refunderer mere pr Kwh, end vi giver for en.
Skal det forstås som, at du faktisk tjener penge på at lade? Eller misforstår jeg noget her..
Ja, hvis jeg lader nok. Der er et overskud på 30-40-ish øre pr Kwh jeg lader hjemme, men de skal jo så dække abonnementet på 749kr til Clever.

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 1994
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 290 times
Been thanked: 486 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af superbeszzz » 26. jan 2021, 19:32

Samme. I denne periode er jeg blevet belønnet med 32 øre pr. KWh jeg har brugt på min bil. Jeg har betalt 1,59 kr. og fået refunderet 1,91 kr.
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af HansH » 26. jan 2021, 19:59

GaSelle skrev:
26. jan 2021, 19:30
Ja, hvis jeg lader nok. Der er et overskud på 30-40-ish øre pr Kwh jeg lader hjemme, men de skal jo så dække abonnementet på 749kr til Clever.
Det lyder helt crazy :)

Så kunne man jo lige smide en lang forlænger over til naboens hybridbil med mormorlader, og så dele udgiften til abo med ham....
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Swoelf
Nyt medlem
Indlæg: 112
Tilmeldt: 14. jul 2013, 11:20
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 20 times
Been thanked: 28 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Swoelf » 26. jan 2021, 20:14

HansH skrev:
26. jan 2021, 19:59
GaSelle skrev:
26. jan 2021, 19:30
Ja, hvis jeg lader nok. Der er et overskud på 30-40-ish øre pr Kwh jeg lader hjemme, men de skal jo så dække abonnementet på 749kr til Clever.
Det lyder helt crazy :)

Så kunne man jo lige smide en lang forlænger over til naboens hybridbil med mormorlader, og så dele udgiften til abo med ham....
Du får kun refusionen ved opladningen gennem ladestanderen...
Selvom det er tilladt at lade andre lejlighedsvist få ladt deres bil op hos dig, så er jeg ret overbevist om, at hvis du med din plug-in hybrid pludselig meget ofte lader 90kwh ad gangen, så vil de opdage det og gøre et eller andet ved det.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af HansH » 26. jan 2021, 20:18

Swoelf skrev:
26. jan 2021, 20:14
HansH skrev:
26. jan 2021, 19:59
GaSelle skrev:
26. jan 2021, 19:30
Ja, hvis jeg lader nok. Der er et overskud på 30-40-ish øre pr Kwh jeg lader hjemme, men de skal jo så dække abonnementet på 749kr til Clever.
Det lyder helt crazy :)

Så kunne man jo lige smide en lang forlænger over til naboens hybridbil med mormorlader, og så dele udgiften til abo med ham....
Du får kun refusionen ved opladningen gennem ladestanderen...
Selvom det er tilladt at lade andre lejlighedsvist få ladt deres bil op hos dig, så er jeg ret overbevist om, at hvis du med din plug-in hybrid pludselig meget ofte lader 90kwh ad gangen, så vil de opdage det og gøre et eller andet ved det.
Jo..
Men Kasper er ved at købe en ID.3. Altså en ren elbil, som altså formodentlig kommer til at trække en del kWh.
Tænker ikke det vil stikke ud i det forbrugstal, hvis en enkelt PHEV blev opladet gennem samme stander.

Er godt med på at man ikke kan lade hele vænget sætte stikket i. Så vil nogen alarmer nok tænde et sted.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af GaSelle » 26. jan 2021, 20:29

HansH skrev:
26. jan 2021, 20:18
Swoelf skrev:
26. jan 2021, 20:14
HansH skrev:
26. jan 2021, 19:59


Det lyder helt crazy :)

Så kunne man jo lige smide en lang forlænger over til naboens hybridbil med mormorlader, og så dele udgiften til abo med ham....
Du får kun refusionen ved opladningen gennem ladestanderen...
Selvom det er tilladt at lade andre lejlighedsvist få ladt deres bil op hos dig, så er jeg ret overbevist om, at hvis du med din plug-in hybrid pludselig meget ofte lader 90kwh ad gangen, så vil de opdage det og gøre et eller andet ved det.
Jo..
Men Kasper er ved at købe en ID.3. Altså en ren elbil, som altså formodentlig kommer til at trække en del kWh.
Tænker ikke det vil stikke ud i det forbrugstal, hvis en enkelt PHEV blev opladet gennem samme stander.

Er godt med på at man ikke kan lade hele vænget sætte stikket i. Så vil nogen alarmer nok tænde et sted.
Elektrikeren, der skal montere ladeboks i næste uge, var forbi i dag. Jeg spurgte hvad der ville ske, hvis vi rent hypotetisk havde to elbiler og kun det ene abonnement/ladeboks. Han sagde, at det vist var meget sjældent, at Clever tjekkede det. Nu har vi kun én, men en elbil og en plug-in ville næppe skabe problemer. Men det er selvfølgelig at snyde.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af HansH » 26. jan 2021, 20:34

GaSelle skrev:
26. jan 2021, 20:29
Elektrikeren, der skal montere ladeboks i næste uge, var forbi i dag. Jeg spurgte hvad der ville ske, hvis vi rent hypotetisk havde to elbiler og kun det ene abonnement/ladeboks. Han sagde, at det vist var meget sjældent, at Clever tjekkede det. Nu har vi kun én, men en elbil og en plug-in ville næppe skabe problemer. Men det er selvfølgelig at snyde.
Jamen helt sikkert ... Min tankegang her er jo sådan temmelig .. 'provinsiel' .. kunne man måske sige ? :)
Det er slet ikke fordi jeg vil tale for at tænke i de baner, men jeg synes alligevel bare det er lidt pudsigt at man ligefrem kan få penge tilbage for at forbruge energi ... i en verden hvor alt initiativ går på at nedbringe forbruget alle steder.

Nu kan jeg så ikke huske ... var det i denne tråd, at der tidligere var noget debat om hvorvidt Clever boksen kan aflæse et slags "ID" på den bil der bliver sat til boksen ? Dvs hvis de pludselig ser at der flere gange i ugen er koblet en "fremmed" bil til, så ville de måske reagere... ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af DanielB12 » 26. jan 2021, 20:50

Jeg har hørt fra en ret pålidelig kilde at de holder øje på gammeldagsfacon, men at de er ved at få implementeret AI, som vil kunne opdage at et utraditionelt forbrugsmønster.
Lige nu foregår der ingen kommunikation mellem ladestander og elbil (Vidst udover tesla), men der findes noget international standard som implementeres inden for en årrække som udveksler information mellem de to, et anonymt, men unikt id. Det understøtter clevers ladere nu, men ingen biler gør det (omend de fleste nyere vidst har teknikken).
Ved ikke om tesla bruger det samme system eller de har fundet på deres eget.

Planen er at det skal kunne erstatte de forskellige betalingskort, så al betaling kører via ens bil, en slags VW-pay..
These users thanked the author DanielB12 for the post:
HansH
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af GaSelle » 26. jan 2021, 20:52

Som jeg har forstået det kommunikerer bil og lader ikke sammen endnu, men det er på vej. Så behøver man ikke have en ladebrik for at låse en lader op ude i byen. Men der går nok endnu længere tid før end den slags teknologi kommer til hjemmeladerne. Der bliver strømforbruget aflæst via et simkort, sådan helt lavpraktisk.
These users thanked the author GaSelle for the post:
HansH

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af DanielB12 » 26. jan 2021, 20:58

Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

baconbaronen
Nyt medlem
Indlæg: 262
Tilmeldt: 3. feb 2017, 20:18
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 52 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af baconbaronen » 27. jan 2021, 11:46

DanielB12 skrev:
26. jan 2021, 18:09
Her i løbet af ugen læste jeg en artikel et eller andet sted, der skrev at Model S fra Tesla har modtaget over 50 opdateringer med ny funktionalitet..

Hvis vi kigger ind i en semi-perfekt verden, hvor ens kørselsbehov eller ens familie-størrelse ikke ændrer sig, og man har købt den Tesla der har al mulighed for at få opdateringer on the fly:

Hvad er incitamenterne så til at udskifte sin Tesla til en nyere model?
Altså på et eller andet tidspunkt slides bilen jo så meget at man gerne vil have ny. Jeg tænker på sæder, rat, lak mv.
These users thanked the author baconbaronen for the post:
DanielB12
2020 Volvo XC90 B5 R-design
2021 Mercedes C200 cabriolet
2012 Golf Cabriolet (solgt)

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af DanielB12 » 27. jan 2021, 12:04

..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 1994
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 290 times
Been thanked: 486 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af superbeszzz » 27. jan 2021, 12:37

HansH skrev:
26. jan 2021, 20:34
GaSelle skrev:
26. jan 2021, 20:29
Elektrikeren, der skal montere ladeboks i næste uge, var forbi i dag. Jeg spurgte hvad der ville ske, hvis vi rent hypotetisk havde to elbiler og kun det ene abonnement/ladeboks. Han sagde, at det vist var meget sjældent, at Clever tjekkede det. Nu har vi kun én, men en elbil og en plug-in ville næppe skabe problemer. Men det er selvfølgelig at snyde.
Jamen helt sikkert ... Min tankegang her er jo sådan temmelig .. 'provinsiel' .. kunne man måske sige ? :)
Det er slet ikke fordi jeg vil tale for at tænke i de baner, men jeg synes alligevel bare det er lidt pudsigt at man ligefrem kan få penge tilbage for at forbruge energi ... i en verden hvor alt initiativ går på at nedbringe forbruget alle steder.

Nu kan jeg så ikke huske ... var det i denne tråd, at der tidligere var noget debat om hvorvidt Clever boksen kan aflæse et slags "ID" på den bil der bliver sat til boksen ? Dvs hvis de pludselig ser at der flere gange i ugen er koblet en "fremmed" bil til, så ville de måske reagere... ?
Det er helt gak. Jeg bliver belønnet for at køre uøkonomisk :roll:
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1618
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 141 times
Been thanked: 199 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af peter w » 27. jan 2021, 12:54

Ideen med refusionsordningen er nu ikke at belønne folk for at køre uøkonomisk, men at tilskynde folk til at købe en elbil. Den del virker nogenlunde. Det er så op til folk selv at være med til at passe på klimaet ved ikke at køre med hovedet under armen.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 1994
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 290 times
Been thanked: 486 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af superbeszzz » 27. jan 2021, 13:10

peter w skrev:
27. jan 2021, 12:54
Ideen med refusionsordningen er nu ikke at belønne folk for at køre uøkonomisk, men at tilskynde folk til at købe en elbil. Den del virker nogenlunde. Det er så op til folk selv at være med til at passe på klimaet ved ikke at køre med hovedet under armen.
Det er kombinationen af at kunne få gratis el-forbrug ved halvårlige skift mellem el-leverandører og så samtidig få fuld refusion for el-forbrug, der giver et netto provenu. Principielt set tjener jeg dermed penge for hver kWh jeg forbruger på min bil. Det er mest en teoretisk størrelse og det betyder ikke at jeg kører uøkonomisk for at udnytte min teoretiske mulighed.

Jeg bruger ca. 25. KWh retur til KBH. Kørte jeg bevidst uøkonomisk kunne jeg sikkert bruge 35 kWh og ville dermed “tjene” 3 kr. det er ikke noget jeg har et behov for at jagte.
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af DanielB12 » 27. jan 2021, 13:54

superbeszzz skrev:
27. jan 2021, 13:10


Jeg bruger ca. 25. KWh retur til KBH. Kørte jeg bevidst uøkonomisk kunne jeg sikkert bruge 35 kWh og ville dermed “tjene” 3 kr. det er ikke noget jeg har et behov for at jagte.
Men 3 kr. pr retur er vel næsten det samme som du ville få i rabat hos et benzinselskab, og det vil de fleste jo gerne jagte :lol:

Jeg synes til gengæld det er spøjst man også får refunderingen når man har firmabil, med firmabetalt abonnement..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 260 times
Been thanked: 666 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Tonny » 27. jan 2021, 14:46

superbeszzz skrev:
27. jan 2021, 12:37
Det er helt gak. Jeg bliver belønnet for at køre uøkonomisk :roll:
Ja og for at lade din bil stå med klimaet på 25 grader og fuld sædevarme hele døgnet hvis du skulle ønske det. Det er rigtigt grønt :) Jeg har øffet over det tidligere i denne tråd.
These users thanked the author Tonny for the post:
superbeszzz

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af GaSelle » 27. jan 2021, 16:09

Tonny skrev:
27. jan 2021, 14:46
superbeszzz skrev:
27. jan 2021, 12:37
Det er helt gak. Jeg bliver belønnet for at køre uøkonomisk :roll:
Ja og for at lade din bil stå med klimaet på 25 grader og fuld sædevarme hele døgnet hvis du skulle ønske det. Det er rigtigt grønt :) Jeg har øffet over det tidligere i denne tråd.
Det var sq da en god idé. Så kan jeg skrue ned for gulvvarmen i garagen og bare åbne vinduerne i ID’en. Tak for tip :lol:
These users thanked the author GaSelle for the post (total 2):
DanielB12Aagaard

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5841
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af AU-R8 » 27. jan 2021, 16:24

GaSelle skrev:
27. jan 2021, 16:09
Tonny skrev:
27. jan 2021, 14:46
superbeszzz skrev:
27. jan 2021, 12:37
Det er helt gak. Jeg bliver belønnet for at køre uøkonomisk :roll:
Ja og for at lade din bil stå med klimaet på 25 grader og fuld sædevarme hele døgnet hvis du skulle ønske det. Det er rigtigt grønt :) Jeg har øffet over det tidligere i denne tråd.
Det var sq da en god idé. Så kan jeg skrue ned for gulvvarmen i garagen og bare åbne vinduerne i ID’en. Tak for tip :lol:
🤣
Ved for højt forbrug siger Clever det sikkert op 😀

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 260 times
Been thanked: 666 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Tonny » 27. jan 2021, 16:53

GaSelle skrev:
27. jan 2021, 16:09
Det var sq da en god idé. Så kan jeg skrue ned for gulvvarmen i garagen og bare åbne vinduerne i ID’en. Tak for tip :lol:
Jeg går bare ud og sætter munden for udstødningsrøret af naboens dieselbil.... :D

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af GaSelle » 27. jan 2021, 18:20

Tonny skrev:
27. jan 2021, 16:53
GaSelle skrev:
27. jan 2021, 16:09
Det var sq da en god idé. Så kan jeg skrue ned for gulvvarmen i garagen og bare åbne vinduerne i ID’en. Tak for tip :lol:
Jeg går bare ud og sætter munden for udstødningsrøret af naboens dieselbil.... :D
Hvis den er med AdBlue osv så bliver du nok også bedst udrenset sådan :lol:

Rune
Nyt medlem
Indlæg: 253
Tilmeldt: 21. maj 2009, 15:51
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 6 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Rune » 27. jan 2021, 20:19

En der har prøvet en stor el bil??

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/merce ... -l/4813371
These users thanked the author Rune for the post:
edbepOct3

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af i-s » 27. jan 2021, 21:57

Rune skrev:
27. jan 2021, 20:19
En der har prøvet en stor el bil??

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/merce ... -l/4813371
Der ligger reviews på youtube som alternativ.
/Søren.

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Kevinff » 27. jan 2021, 22:55

Tesla har lagt billeder op af model S refresh... det interiør ser sindssygt ud.


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Kevinff for the post:
gudhjem

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af DanielB12 » 27. jan 2021, 23:59

Kevinff skrev:
27. jan 2021, 22:55
Tesla har lagt billeder op af model S refresh... det interiør ser sindssygt ud.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det’ tosset 😂😳

Synes nu mest det er det udvendige der trænger til en refresh. Især bagpå er den virkelig gammeldags efterhånden. Det indvendige har altid været ret fancy
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Dennis2k
Medlem
Indlæg: 877
Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 111 times
Been thanked: 351 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Dennis2k » 28. jan 2021, 06:39

Den er vild nok 0-100 på under 2,1 sek :shock:
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.

Brugeravatar
Target
Medlem
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holmegaard
Has thanked: 1082 times
Been thanked: 483 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Target » 28. jan 2021, 06:46

Kevinff skrev:
27. jan 2021, 22:55
Tesla har lagt billeder op af model S refresh... det interiør ser sindssygt ud.


Sent from my iPhone using Tapatalk
De har da endelig forstået at vende skærmen i midten den rigtige vej. :D
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af HansH » 28. jan 2021, 07:09

Kevinff skrev:
27. jan 2021, 22:55
Tesla har lagt billeder op af model S refresh... det interiør ser sindssygt ud.
Link ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

tintin
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 8. aug 2018, 18:57
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 61 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af tintin » 28. jan 2021, 07:16

HansH skrev:
28. jan 2021, 07:09
Kevinff skrev:
27. jan 2021, 22:55
Tesla har lagt billeder op af model S refresh... det interiør ser sindssygt ud.
Link ?
https://www.tesla.com/da_dk/models
These users thanked the author tintin for the post:
HansH

Låst

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"