Tillykke med bilen
Overvej at hente diverse apps, Clever/EON (har også Eins) mfl. Det virker fint uden chip
Tillykke med bilen
Man skal så huske at checke den originale kilde, ADAC egen tabel, hvis man vil sammenligne batteristørrelse i forhold til, hvor meget strøm en fuld opladning kræver.ascaria skrev: ↑31. maj 2021, 12:05ADAC har testet energiforbrug på en lang række elbiler.....
https://blog.bilbasen.dk/undersogelse-e ... er-380674/
Tillykke med den. Det bliver spændende. Jeg glæder mig til at høre dine erfaringer. Jeg var selv meget tæt på at vælge EQC, men endte alligevel med e-tron. Mercedesen er super lækker og har nogle klare fordele over Audien, så glæder mig til at høre dine erfaringer med dne, når du har kørt et par måneder.u_bull skrev: ↑30. maj 2021, 14:56Skal kun sove 5 gange mere før MB EQC bliver til virkelighed
Jeg har af gode grunde ikke prøvet MBUX for alvor endnu, men jeg fandt
http://www.abetterrouteplanner.com
Virker sgu godt - og skubber de resterende små potentielle range-bekymringer i helt baggrunden.
Jeg er også ved at skaffe mig RFID til både Clever, E-on og PlugSurfing RFID.
...så må jeg lige afvente og se om det alt måske løses med Mercedes Me Charge som eneste "løsning".
Alt i alt - det kan ikke gå helt galt
...og til daglig er bilen jo alligevel fyldt op fra morgenstunden...
Kæft det bliver lækkert!
Jeg er nysgerrig: hvad er det for nogle klare fordele, du tænker på?superbeszzz skrev: ↑31. maj 2021, 13:25Tillykke med den. Det bliver spændende. Jeg glæder mig til at høre dine erfaringer. Jeg var selv meget tæt på at vælge EQC, men endte alligevel med e-tron. Mercedesen er super lækker og har nogle klare fordele over Audien, så glæder mig til at høre dine erfaringer med dne, når du har kørt et par måneder.
Den er helt uden elektrisk “turbine”-lyd. Mbux og HUD er federe end hos Audi. Bagland, service, kommunikation og oplevelsen med Mercedes er flere niveauer over samme hos Audi. Så er der ting i bilen, der er smartere udført.peter w skrev: ↑31. maj 2021, 13:38Jeg er nysgerrig: hvad er det for nogle klare fordele, du tænker på?superbeszzz skrev: ↑31. maj 2021, 13:25Tillykke med den. Det bliver spændende. Jeg glæder mig til at høre dine erfaringer. Jeg var selv meget tæt på at vælge EQC, men endte alligevel med e-tron. Mercedesen er super lækker og har nogle klare fordele over Audien, så glæder mig til at høre dine erfaringer med dne, når du har kørt et par måneder.
Hvilke fordele vil du så vurdere en e-tron har over en EQC? Det er altid spændende at høre det fra 'hestens mund' josuperbeszzz skrev: ↑31. maj 2021, 13:49Klart, at Audi har fordele på andre områder, som gjorde udfaldet for mig. Det var tæt løb mellem de to modeller. Havde det stået udelukkende til min hustru, var det blevet Mercedes.
Enig!ascaria skrev: ↑31. maj 2021, 14:21Hvilke fordele vil du så vurdere en e-tron har over en EQC? Det er altid spændende at høre det fra 'hestens mund' josuperbeszzz skrev: ↑31. maj 2021, 13:49Klart, at Audi har fordele på andre områder, som gjorde udfaldet for mig. Det var tæt løb mellem de to modeller. Havde det stået udelukkende til min hustru, var det blevet Mercedes.
Hun er også en tough cookie.HansH skrev: ↑31. maj 2021, 14:27Enig!ascaria skrev: ↑31. maj 2021, 14:21Hvilke fordele vil du så vurdere en e-tron har over en EQC? Det er altid spændende at høre det fra 'hestens mund' josuperbeszzz skrev: ↑31. maj 2021, 13:49Klart, at Audi har fordele på andre områder, som gjorde udfaldet for mig. Det var tæt løb mellem de to modeller. Havde det stået udelukkende til min hustru, var det blevet Mercedes.
Jeg spurgte da også mig selv ... "Okay, hvad var det så der trumfede fru superbeszzz??"
EQC har dog fået 11 kW lader nu... mener det var sidst i 2020 de indførte det Dog for ringe en bil i den klasse ikke har det fra start. Klar en mangel på de brugte der er.superbeszzz skrev: ↑31. maj 2021, 15:19EQC'en er udstyret med en dårligere lader end e-tron (55), hvilket også spillede ind.
e-tron har vel også både 400V og 800V DC opladning?KMDTHY skrev:EQC har dog fået 11 kW lader nu... mener det var sidst i 2020 de indførte det Dog for ringe en bil i den klasse ikke har det fra start. Klar en mangel på de brugte der er.superbeszzz skrev: ↑31. maj 2021, 15:19EQC'en er udstyret med en dårligere lader end e-tron (55), hvilket også spillede ind.
Nope, desværre ikke.BrianDS skrev: ↑1. jun 2021, 05:33e-tron har vel også både 400V og 800V DC opladning?KMDTHY skrev:EQC har dog fået 11 kW lader nu... mener det var sidst i 2020 de indførte det Dog for ringe en bil i den klasse ikke har det fra start. Klar en mangel på de brugte der er.superbeszzz skrev: ↑31. maj 2021, 15:19EQC'en er udstyret med en dårligere lader end e-tron (55), hvilket også spillede ind.
Kun Audi e-tron GT.
Okay, tak
Det er vel ikke anderledes end at de sælger elvandvarmere, kogeplader osv.?Dennis2k skrev:Det er da også helt tosset at forbruger butikker som Bilka og Bauhaus sælger El-bils opladere.. Det burde ikke være tilladt.
I princippet ikke, nej. Forskellen er bare at effekten på sådan en el-bil lader er langt højere og risikoen for personskade er langt højere.
Hvad nu hvis laderen sidder monteret med et CEE stik?Dennis2k skrev: ↑1. jun 2021, 13:08I princippet ikke, nej. Forskellen er bare at effekten på sådan en el-bil lader er langt højere og risikoen for personskade er langt højere.
Man kan læne sig lidt od af at hvidevare, el-vandvarmere og sådan typisk er adskilt af en sikkerhedsafbryder/punkt - Det er El-bils lader 9/10 gange ikke.
Alle steder anbefales det da at der lades fra en installation indrettet til formålet med netop egen afbryder/relæ? Eller misforstår jeg hvad du skriver?Dennis2k skrev: ↑1. jun 2021, 13:08I princippet ikke, nej. Forskellen er bare at effekten på sådan en el-bil lader er langt højere og risikoen for personskade er langt højere.
Man kan læne sig lidt od af at hvidevare, el-vandvarmere og sådan typisk er adskilt af en sikkerhedsafbryder/punkt - Det er El-bils lader 9/10 gange ikke.
Så er alt godt - Så kan en hver installere den
Ja altså, der menes der i din gruppetavle at elbils laderen er adskilt fra dine øvrige installationer.chrstn_olsen skrev: ↑1. jun 2021, 14:01
Alle steder anbefales det da at der lades fra en installation indrettet til formålet med netop egen afbryder/relæ? Eller misforstår jeg hvad du skriver?
Jeg har lige fået installeret to ladere (i to forskellige boliger).Dennis2k skrev: ↑1. jun 2021, 14:03Ja altså, der menes der i din gruppetavle at elbils laderen er adskilt fra dine øvrige installationer.chrstn_olsen skrev: ↑1. jun 2021, 14:01
Alle steder anbefales det da at der lades fra en installation indrettet til formålet med netop egen afbryder/relæ? Eller misforstår jeg hvad du skriver?
Ja det er også hvad jeg mener - det er anbefalingen alle steder der skrives om ladning af elbiler, så jeg tænker da at de færreste vil lade fra en almindelig stikkontakt uden de foranstaltninger. Men der er self altid nogen der skal tage chancenDennis2k skrev: ↑1. jun 2021, 14:03Ja altså, der menes der i din gruppetavle at elbils laderen er adskilt fra dine øvrige installationer.chrstn_olsen skrev: ↑1. jun 2021, 14:01
Alle steder anbefales det da at der lades fra en installation indrettet til formålet med netop egen afbryder/relæ? Eller misforstår jeg hvad du skriver?
Så skal de bare lige lave den som stationcar
Ikke alle læser anbefalinger, det tog en del snak med min svigerfar (som er pensionist og ikke kører meget) at overbevise ham om at selvom han havde tid til at vente på mormor laderen burde han nok ikke benytte den konstant fra den stakkels stikkontakt han har siddende i carporten.chrstn_olsen skrev: ↑2. jun 2021, 06:55Ja det er også hvad jeg mener - det er anbefalingen alle steder der skrives om ladning af elbiler, så jeg tænker da at de færreste vil lade fra en almindelig stikkontakt uden de foranstaltninger. Men der er self altid nogen der skal tage chancenDennis2k skrev: ↑1. jun 2021, 14:03Ja altså, der menes der i din gruppetavle at elbils laderen er adskilt fra dine øvrige installationer.chrstn_olsen skrev: ↑1. jun 2021, 14:01
Alle steder anbefales det da at der lades fra en installation indrettet til formålet med netop egen afbryder/relæ? Eller misforstår jeg hvad du skriver?
Jeg tror ikke labradoren bryder sig om 0-100 på 1,9