BrianDS skrev:Jeg er ikke helt sikker på jeg kan være enig med dig - jeg mener at man til enhver tid har pligt til at sørge for bilen er lovlig, og forsvarlig, syn er jo bare et tjek.
Jeg er helt enig i at man ikke bør køre 150.000 km uden at tjekke bremserne, jeg synes da også der er en vis form for fornuft i at tjekke bilen en gang årligt - om det så er mekanikeren eller en selv, tjaa, det kommer an på evnerne.
Jeg kan måske bare ikke lige kæde det sammen med et syn der tager 15-20 minutter og de ikke skiller noget ad...
Nu behøver vi jo heller ikke blive enige
Men det tror jeg egentlig stadig vi er langt hen af vejen på det her emne.
Jeg mener også man til enhver tid har pligt til at sørge for at bilen er lovlig, mine biler får tjekket bremser hver gang jeg skifter sommer/vinter dæk og omvendt, og olie jævnligt. Og så kommer de til service på de givne givne intervaller, og det bliver jeg ved med, og jeg kommer aldrig til at køre i en bil som ikke er trafiksikker.
Men jeg tror du misforstår min pointe.
det indlæg jeg originalt kommenterede på, beskrev de manglende service som en mulig årsag til at en bil kunne køre 150.000 indenfor de første 2 år, og derved køre på dårlige bremser, fordi bilen først skulle til service efter 2 år og ikke eks 20.000 km.
Men et service er du ikke tvunget til at afholde, du skal vedligeholde din bil, og sikre dig den er. Lovlig, men hvordan du gør det er op til dig. Så uanset om det hedder 20.000 km og 2 år eller 2 og ubegrænsede kilometer så er det stadig føreren/ejeren der har ansvaret. Du er ikke tvunget til at køre til service, kun til syn.
Så hvis man vil sikre sig at ingen kan køre 150.000 imellem bremsetjek, så skal man ændre på reglerne for syn, reglerne for service her Ingen reelt virkning.
Jeg undskylder hvis jeg er uklar, men sidder fra min telefon (Som jeg hader at skrive lange indlæg fra) så der er en risiko for at der er autokorrekt bøffer undervejs i teksten.
Sent from my iPhone using Tapatalk