DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer

Stedet hvor der snakkes VAG biler
BrianB
Nyt medlem
Indlæg: 451
Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 189 times

Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer

Indlæg af BrianB » 6. jun 2019, 09:06

Objektivt set er jeg enig i at det er en fair måde at beskatte på, hvis det endelig skal være. Det vil nok bare blive et ramaskrig uden lige, såfremt det kom på tale.

I forvejen har vi jo set mange familier osv. der frygter store værditab på deres biler, såfremt registreringsafgiften får et stort ryk ned. Og selvom det ikke bør ruinere en familie med fornuftig økonomisk sans, så kan det nok alligevel mærkes hvis slæden i indkørslen pludselige blev 50.000 kroner mindre værd fra den ene dag til den næste.

Hvis de så oveni købet skal hoste op med markant flere penge for brændstof samtidigt, så kan vi pludselig snakke mange penge for en alm. familie.
These users thanked the author BrianB for the post:
BrianDS
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue

Brugeravatar
vandhunden
Medlem
Indlæg: 1343
Tilmeldt: 25. maj 2010, 11:39
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 47 times
Been thanked: 138 times

Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer

Indlæg af vandhunden » 6. jun 2019, 09:25

Afgift på brændstof er en kortsigtet løsning når vi alle i nærmeste fremtid skal køre i elbiler.

Om nærmeste fremtid så er i 2030, 2040, 2050 eller senere ved jeg ganske enkelt ikke.
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4948
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer

Indlæg af DanielB12 » 6. jun 2019, 09:27

BrianB skrev:
6. jun 2019, 09:06
Objektivt set er jeg enig i at det er en fair måde at beskatte på, hvis det endelig skal være. Det vil nok bare blive et ramaskrig uden lige, såfremt det kom på tale.

I forvejen har vi jo set mange familier osv. der frygter store værditab på deres biler, såfremt registreringsafgiften får et stort ryk ned. Og selvom det ikke bør ruinere en familie med fornuftig økonomisk sans, så kan det nok alligevel mærkes hvis slæden i indkørslen pludselige blev 50.000 kroner mindre værd fra den ene dag til den næste.

Hvis de så oveni købet skal hoste op med markant flere penge for brændstof samtidigt, så kan vi pludselig snakke mange penge for en alm. familie.
Det er jo der, at de store problemer kommer frem - vi har lige købt en bil og betalt ~160-200.000 kr i afgift.. Hvis man i morgen afskaffede registreringsafgiften og satte prisen op på benzin tilsvarende - hvad skulle vi så?
Vi ville jo blive dobbelt-beskattet i en vild grad.
Ville vi så få et fradrag på benzin-afgiften? Og hvordan og til hvilken værdi skulle det udregnes?

Det er endnu mere langhåret hvis man køber en brugt bil..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer

Indlæg af claussor » 6. jun 2019, 10:22

BrianDS skrev:
6. jun 2019, 08:50
claussor skrev:Hvis man skal bruge princippet om at de "rige" skal betale lidt mere end resten af folket, så er det svært at komme uden om en registreringsafgift. De billige biler alle har råd til, kører rundt på en procentmæssig lille afgift og de dyre en høj.

En afgift på brændstof/el vil ramme skævt da alle så vil betale lige meget for at være mobile. Dvs. det vil især gøre ondt på pendlerne der kører langt for at komme på arbejde.
Du mener ikke registreringsafgiften rammer skævt? Mange børnefamilier kunne have en fordel af fx en Touran, i stedet holder der ofte en eller to mikrobiler i indkørselen.

Miljømæssigt tænker jeg ikke der er en kæmpe stor forskel på bilerne, selvom den ene er større, så skal de igennem de samme processer, og brændstoføkonomien er ikke helt vildt meget bedre i de små.

Registreringsafgiften gør at dem der har mindst ikke har råd til at køre i en nyere og sikrere bil, og de i stedet vælger en ældre bil eller måske en mikrobil, som ofte er lidt for lille.
Jeg hørte i går argumenter for at en Up var en fin bil, og vedkommende mente godt nok at den var sikker nok - men da jeg spurgte ind til det, var valget udelukkende taget fordi en Polo blev for dyr - havde forskellen været lidt mindre ville vedkommende have købt en større bil - som var mere sikker og opfylder behovet med børn bedre.

Hvad jeg synes er jo ret lige meget. Pointen er at det er sådan den er skruet sammen at dem der vil have en dyr bil må betale det ekstra for den i afgift. Det gør så at de fleste idag har råd til en 108. Samme princip med at eje et dyrt og billigt hus.

Hvis man ændrer på det og indfører roadpricing, så er det dem der kører mest der betaler gildet. Og det er i hvert fald en stor ændring der vil ramme mange mennesker. Dem med lavest indkomst vil især mærke det.

Det bedste ville være være at indføre en beskeden afgift fx 20-30 procent på elbiler som der er nu. Lade den være hvor den er, og stille og roligt lade markedet dø for brændstof biler. Vi forbrugere skal nok selv gå over til el uden statens hjælp. Så har man en årrække til at finde pengene et andet sted stille og roligt end på bilmarkedet.

Brugeravatar
SorenR
Aktiv medlem
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
Has thanked: 12 times
Been thanked: 75 times

Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer

Indlæg af SorenR » 6. jun 2019, 10:30

claussor skrev:
6. jun 2019, 10:22
Det bedste ville være være at indføre en beskeden afgift fx 20-30 procent på elbiler som der er nu. Lade den være hvor den er, og stille og roligt lade markedet dø for brændstof biler. Vi forbrugere skal nok selv gå over til el uden statens hjælp. Så har man en årrække til at finde pengene et andet sted stille og roligt end på bilmarkedet.
Hvor skal pengene til vedligeholdelse af vejene komme fra? En el-bil slider principielt mere på vejene fordi den vejer mere ... Just say'in.
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer

Indlæg af claussor » 6. jun 2019, 10:41

SorenR skrev:
6. jun 2019, 10:30
claussor skrev:
6. jun 2019, 10:22
Det bedste ville være være at indføre en beskeden afgift fx 20-30 procent på elbiler som der er nu. Lade den være hvor den er, og stille og roligt lade markedet dø for brændstof biler. Vi forbrugere skal nok selv gå over til el uden statens hjælp. Så har man en årrække til at finde pengene et andet sted stille og roligt end på bilmarkedet.
Hvor skal pengene til vedligeholdelse af vejene komme fra? En el-bil slider principielt mere på vejene fordi den vejer mere ... Just say'in.
Som jeg skrev man vil have en årrække til at finde pengene:)

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer

Indlæg af BrianDS » 6. jun 2019, 11:04

claussor skrev:
BrianDS skrev:
6. jun 2019, 08:50
claussor skrev:Hvis man skal bruge princippet om at de "rige" skal betale lidt mere end resten af folket, så er det svært at komme uden om en registreringsafgift. De billige biler alle har råd til, kører rundt på en procentmæssig lille afgift og de dyre en høj.

En afgift på brændstof/el vil ramme skævt da alle så vil betale lige meget for at være mobile. Dvs. det vil især gøre ondt på pendlerne der kører langt for at komme på arbejde.
Du mener ikke registreringsafgiften rammer skævt? Mange børnefamilier kunne have en fordel af fx en Touran, i stedet holder der ofte en eller to mikrobiler i indkørselen.

Miljømæssigt tænker jeg ikke der er en kæmpe stor forskel på bilerne, selvom den ene er større, så skal de igennem de samme processer, og brændstoføkonomien er ikke helt vildt meget bedre i de små.

Registreringsafgiften gør at dem der har mindst ikke har råd til at køre i en nyere og sikrere bil, og de i stedet vælger en ældre bil eller måske en mikrobil, som ofte er lidt for lille.
Jeg hørte i går argumenter for at en Up var en fin bil, og vedkommende mente godt nok at den var sikker nok - men da jeg spurgte ind til det, var valget udelukkende taget fordi en Polo blev for dyr - havde forskellen været lidt mindre ville vedkommende have købt en større bil - som var mere sikker og opfylder behovet med børn bedre.

Hvad jeg synes er jo ret lige meget. Pointen er at det er sådan den er skruet sammen at dem der vil have en dyr bil må betale det ekstra for den i afgift. Det gør så at de fleste idag har råd til en 108. Samme princip med at eje et dyrt og billigt hus.

Hvis man ændrer på det og indfører roadpricing, så er det dem der kører mest der betaler gildet. Og det er i hvert fald en stor ændring der vil ramme mange mennesker. Dem med lavest indkomst vil især mærke det.

Det bedste ville være være at indføre en beskeden afgift fx 20-30 procent på elbiler som der er nu. Lade den være hvor den er, og stille og roligt lade markedet dø for brændstof biler. Vi forbrugere skal nok selv gå over til el uden statens hjælp. Så har man en årrække til at finde pengene et andet sted stille og roligt end på bilmarkedet.

Spørger du mig skal alle biler være lige, teknologien og udviklingen skal nok sende os mod elbiler eller lignende.
Andre lande omkring os har ikke de samme afgifter på biler, men til gengæld større udfordringer med veje pga. bjerge, større slid pga gennemrejser og mange flere biler.
Fjerner vi afgiften vil det delvist blive dækket af de dynamiske effekter. Fx en mikrobil bidrager knap nok med afgift nok til at dække udgifterne ved administrationen - der er kun cirka 12.000 kr til forskel på en Up i Tyskland og Danmark, hvoraf halvdelen kan skyldes forskellen i moms (25% vs 19%)

En omlægning så afgiften blev baseret på teknisk miljøbelastning - på en enkelt måde, det ville være ideelt - ingen afhængigheder til prisen på bilen, og man kunne lave det løbende via grøn ejerafgift, så man betaler når man har nummerplader på. Det ville også sikre fri handel på tværs af grænser - og lettere import/eksport. Og sandsynligvis færre medarbejdere hos Skat Billede
These users thanked the author BrianDS for the post:
Target
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer

Indlæg af ph » 6. jun 2019, 16:32

claussor skrev:
6. jun 2019, 08:29
Hvis man skal bruge princippet om at de "rige" skal betale lidt mere end resten af folket, så er det svært at komme uden om en registreringsafgift. De billige biler alle har råd til, kører rundt på en procentmæssig lille afgift og de dyre en høj.

En afgift på brændstof/el vil ramme skævt da alle så vil betale lige meget for at være mobile. Dvs. det vil især gøre ondt på pendlerne der kører langt for at komme på arbejde.
hvis man vil regulere, så kan de jo ændre satsen på kørselsfradrag
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

jokskilove
Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 9. jun 2013, 13:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 64 times

Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer

Indlæg af jokskilove » 6. jun 2019, 19:22

Konklusionen må være, at politik er svært :)

Det er ikke helt ligetil at lave et system, der er simpelt, administrerbart, socialt retfærdigt, klimavenligt, økonomisk forsvarligt, osv :)
/Jørgen
Audi S1 2.0 TFSI quattro '14
Seat Ibiza Cupra Gti 2.0 16v '99 solgt - Audi S4 3.0 TFSI quattro '09 solgt - Audi TT Coupé 2.0 TFSI '07 solgt

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1899
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 334 times
Been thanked: 216 times

Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer

Indlæg af The Micktrix / Dk » 6. jun 2019, 20:59

Problemet ligger jo så langt langt tilbage med alle de afgifter, skatter osv vi har på alt ting i det her land.

Så er det mega svært og begynder og skære ned. For hvor skal alle pengen så kommer fra til vores kæmpe offenlig sektor.

Det er der problemet ligger. Der skal simpelhen skæres ned på alle de ydelser vi har i det her land. Så må folk selv tag noget mere ansvar og ikke bare siger det altid er det offenliges skyld. Hvor herre til hest !!

Der findes altså andre lande, som godt kan gøres det.
These users thanked the author The Micktrix / Dk for the post:
Target
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer

Indlæg af ph » 7. jun 2019, 05:55

Nemli men det går der nok minimum 4.år før dem inde på borgen vil gi dig ret
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

jokskilove
Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 9. jun 2013, 13:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 64 times

Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer

Indlæg af jokskilove » 7. jun 2019, 08:53

The Micktrix / Dk skrev:
6. jun 2019, 20:59
Problemet ligger jo så langt langt tilbage med alle de afgifter, skatter osv vi har på alt ting i det her land.

Så er det mega svært og begynder og skære ned. For hvor skal alle pengen så kommer fra til vores kæmpe offenlig sektor.

Det er der problemet ligger. Der skal simpelhen skæres ned på alle de ydelser vi har i det her land. Så må folk selv tag noget mere ansvar og ikke bare siger det altid er det offenliges skyld. Hvor herre til hest !!

Der findes altså andre lande, som godt kan gøres det.
Vi kunne også fjerne alle skatter og afgifter, og se hvordan det ville gå med vedligeholdelsen og udbygningen af vejnettet, og luftforureningen.
/Jørgen
Audi S1 2.0 TFSI quattro '14
Seat Ibiza Cupra Gti 2.0 16v '99 solgt - Audi S4 3.0 TFSI quattro '09 solgt - Audi TT Coupé 2.0 TFSI '07 solgt

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer

Indlæg af BrianDS » 7. jun 2019, 09:17

jokskilove skrev:
The Micktrix / Dk skrev:
6. jun 2019, 20:59
Problemet ligger jo så langt langt tilbage med alle de afgifter, skatter osv vi har på alt ting i det her land.

Så er det mega svært og begynder og skære ned. For hvor skal alle pengen så kommer fra til vores kæmpe offenlig sektor.

Det er der problemet ligger. Der skal simpelhen skæres ned på alle de ydelser vi har i det her land. Så må folk selv tag noget mere ansvar og ikke bare siger det altid er det offenliges skyld. Hvor herre til hest !!

Der findes altså andre lande, som godt kan gøres det.
Vi kunne også fjerne alle skatter og afgifter, og se hvordan det ville gå med vedligeholdelsen og udbygningen af vejnettet, og luftforureningen.
Jeg ved ikke hvad din holdning er, men jeg tænker ikke det ville gå så galt igen, hvis man samtidig fik fjernet noget af den bureaukrati og lappeløsninger vi har i samfundet.

Skal vi have afgifter, så skal de være tekniske og ikke prisbestemte, og jeg vil mene det er bedre med en løbende afgift som grøn ejerafgift, fremfor en prisbestemt registreringsafgift, og den løbende afgift vil helt sikkert have en større effekt på sigt. Det kan vi se på mange af de biler der koster mange tusinde i vægtafgift, de er ikke så attraktive længere.

Fjerner du registreringsafgiften vil du sandsynligvis stadig få et større momsbeløb end tidligere, men også fjerne noget administration
These users thanked the author BrianDS for the post:
Target
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

perw
Medlem
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 226 times

Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer

Indlæg af perw » 7. jun 2019, 09:36

The Micktrix / Dk skrev:
6. jun 2019, 20:59
Problemet ligger jo så langt langt tilbage med alle de afgifter, skatter osv vi har på alt ting i det her land.

Så er det mega svært og begynder og skære ned. For hvor skal alle pengen så kommer fra til vores kæmpe offenlig sektor.

Det er der problemet ligger. Der skal simpelhen skæres ned på alle de ydelser vi har i det her land. Så må folk selv tag noget mere ansvar og ikke bare siger det altid er det offenliges skyld. Hvor herre til hest !!

Der findes altså andre lande, som godt kan gøres det.
Hold da op en egoistisk holdning. Det er ikke alle der bare kan tage ansvar.

Hvilke andre lande er det du henviser til?

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13244
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3207 times
Been thanked: 4541 times

Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer

Indlæg af HansH » 7. jun 2019, 09:40

De fleste tanker mht. at bilafgifterne skal gå til at opveje deres slid på vejnettet og miljøet, giver jo umiddelbart rigtig god mening.

Men ved nærmere eftertanke...
Det store problem er jo, at vi for længst er LANGT ude over, at bilafgifterne kun skal dække det aftryk bilerne sætter på vores omverden.
Bilafgifterne er en bærende del af det statslige budget, og provenuet derfra går til at dække masser af andre ting end kun bilernes aftryk.
Der ligger et stort element af social udligning i de bilafgifter.

Derfor vil en afgiftsomlægning fra registrering til brændstof der går i 0, ramme astronomisk hårdt på de små biler - hvis man tager mobworld's eksempel på en lambo og en Up, der begge kører det samme antal km om året.
Man ville på denne måde flytte en stor social byrde fra lambo'en over på Up'en.
Og den bliver nok lidt svær at sælge :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer

Indlæg af BrianDS » 7. jun 2019, 10:36

HansH skrev:De fleste tanker mht. at bilafgifterne skal gå til at opveje deres slid på vejnettet og miljøet, giver jo umiddelbart rigtig god mening.

Men ved nærmere eftertanke...
Det store problem er jo, at vi for længst er LANGT ude over, at bilafgifterne kun skal dække det aftryk bilerne sætter på vores omverden.
Bilafgifterne er en bærende del af det statslige budget, og provenuet derfra går til at dække masser af andre ting end kun bilernes aftryk.
Der ligger et stort element af social udligning i de bilafgifter.

Derfor vil en afgiftsomlægning fra registrering til brændstof der går i 0, ramme astronomisk hårdt på de små biler - hvis man tager mobworld's eksempel på en lambo og en Up, der begge kører det samme antal km om året.
Man ville på denne måde flytte en stor social byrde fra lambo'en over på Up'en.
Og den bliver nok lidt svær at sælge :)
Jeg er ikke uenig, men problemet er vel grundlæggende at bilafgifterne er blevet en bærende del af budgettet?
Miljømæssigt ville det være bedre at beskatte forbruget end prisen, dog mener jeg ikke at brændstoffet vil kunne fungere pga forudsætningerne, men en teknisk afgift ville virke, og samtidig ikke gøre prisforskellen større - og mere ulige som den er i dag.
These users thanked the author BrianDS for the post:
Target
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13244
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3207 times
Been thanked: 4541 times

Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer

Indlæg af HansH » 7. jun 2019, 10:40

BrianDS skrev:
7. jun 2019, 10:36
Jeg er ikke uenig, men problemet er vel grundlæggende at bilafgifterne er blevet en bærende del af budgettet?
Ja. Det er jo lige præcis det jeg også siger :)

Ved at have ladet bilafgifterne vokse sig til at være noget der ligger langt uden for hvad det oprindelig var tiltænkt, har politikerne malet sig selv op i en krog mht. de manøvremuligheder der findes i forbindelse med en evt. omlægning.
Det griber ind i så meget at det bliver farligt (og svært) at pille ved.
These users thanked the author HansH for the post:
BrianDS
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1899
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 334 times
Been thanked: 216 times

Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer

Indlæg af The Micktrix / Dk » 7. jun 2019, 12:06

jokskilove skrev:
7. jun 2019, 08:53
The Micktrix / Dk skrev:
6. jun 2019, 20:59
Problemet ligger jo så langt langt tilbage med alle de afgifter, skatter osv vi har på alt ting i det her land.

Så er det mega svært og begynder og skære ned. For hvor skal alle pengen så kommer fra til vores kæmpe offenlig sektor.

Det er der problemet ligger. Der skal simpelhen skæres ned på alle de ydelser vi har i det her land. Så må folk selv tag noget mere ansvar og ikke bare siger det altid er det offenliges skyld. Hvor herre til hest !!

Der findes altså andre lande, som godt kan gøres det.
Vi kunne også fjerne alle skatter og afgifter, og se hvordan det ville gå med vedligeholdelsen og udbygningen af vejnettet, og luftforureningen.
Det siger du, jeg siger ikke alle skal fjernes for self skal de ikke det. Men der er mange steder man kunne omlægge dem og sænke dem.
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1899
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 334 times
Been thanked: 216 times

Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer

Indlæg af The Micktrix / Dk » 7. jun 2019, 12:27

perw skrev:
7. jun 2019, 09:36
The Micktrix / Dk skrev:
6. jun 2019, 20:59
Problemet ligger jo så langt langt tilbage med alle de afgifter, skatter osv vi har på alt ting i det her land.

Så er det mega svært og begynder og skære ned. For hvor skal alle pengen så kommer fra til vores kæmpe offenlig sektor.

Det er der problemet ligger. Der skal simpelhen skæres ned på alle de ydelser vi har i det her land. Så må folk selv tag noget mere ansvar og ikke bare siger det altid er det offenliges skyld. Hvor herre til hest !!

Der findes altså andre lande, som godt kan gøres det.
Hold da op en egoistisk holdning. Det er ikke alle der bare kan tage ansvar.

Hvilke andre lande er det du henviser til?
Kan vi ikke blive enig om, at det er en forholdhvis lille brøkdel i Danmark der ikke kan tag andsvar for sig selv. Vi snakker handikappet, sygisk syge, visse førtids pensionister, folk med men efter ulykker osv.

Dem skal samfundet self tag sig af. De kan måske ikke bidrage til den fælles kasse, da mange af dem ikke kan arbejde.

Du kan da tag Sverige. Dem bor vi lige op af.


Et eks hvor pengen vælte ud. Jeg er mekaniker ved Mercedes. Vi service busser for Esbjerg kommune. De har købt en 7/8 store Mercedes Sprinter ombygget busser fra Polen/Litauen af brugt. Vi snakker nok 5 år siden de købt (De køre stadig væk)
Dem som har indkøbt de busser aner intet om hvad de har købt, hvor ringe de er opbygget. Men nu er de købt og skal kører de år som nu er langt i buget.

Der er plads til en 16/18 unger vil jeg skyde på. De kører relativ få km om året men kommer til og koste en krig og holde kører. Alle bremser ruster sammen + ude på. Igen vasker dem nogen side eller for dem gjort ren. De skal synes hvert år, da det er en bus. Mange af pædago´er skal ha bus kører kørt for at køre dem.

Nogen stykker af dem, er end dag blevet hel lakerert, da de jo går til. Prøv og tænk hvad det koster staten i sidste enden :?


Hvorfor laver man ikke en aftale med et bus selvskab om at de skal køre de unger frem og tilbage til skoven eller hvor de nu skal hen. I stedet for at Esbjerg kommune skal drive bus selvskab som de fatter hat af.

Som ekstra info havde de en stor gammel Mercedes bus til 24 personer. Den kørte under 1000 km om året !!

Synes hvert år self. Hvad mon den ikke har koste i rep i alle de år den har levet :shock: :shock:
Den døde heldighvis sidste år. Så der har vi da sparet dem for en masse penge.

Man kan jo frygte det ser sådan ud i mange andre kommuner.
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 615 times
Been thanked: 461 times

Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer

Indlæg af KMDTHY » 7. jun 2019, 12:35

The Micktrix / Dk skrev:
7. jun 2019, 12:27
De har købt en 7/8 store Mercedes Sprinter ombygget busser fra Polen/Litauen af brugt. Vi snakker nok 5 år siden de købt (De køre stadig væk)
Dem som har indkøbt de busser aner intet om hvad de har købt, hvor ringe de er opbygget. Men nu er de købt og skal kører de år som nu er langt i buget.

Man kan jo frygte det ser sådan ud i mange andre kommuner.
Den historie minder mig om miljøskibene som staten har indkøbt.... Satme trist at de køber noget de ikke aner en skid om! Man bliver sgu lidt trist af den her læsning.
http://nyheder.tv2.dk/politik/2019-03-1 ... pelthen-en
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1899
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 334 times
Been thanked: 216 times

Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer

Indlæg af The Micktrix / Dk » 7. jun 2019, 12:45

Jamen det jo til grin, at fyrer skatteborges pengen af. På forkerte beslutninger igen og igen.

Hvis set før, var det med de der tog, hellicopter osv der gik det heller ikke for godt.

Det er derfor det ikke hjælper en hat at vi skal betale mere i skat og afgifter, når de bare skal i et stort sort hul.
These users thanked the author The Micktrix / Dk for the post:
BrianDS
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

azzkikr
Medlem
Indlæg: 640
Tilmeldt: 28. jun 2008, 16:34
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer

Indlæg af azzkikr » 7. jun 2019, 13:07

The Micktrix / Dk skrev:
7. jun 2019, 12:27
perw skrev:
7. jun 2019, 09:36
The Micktrix / Dk skrev:
6. jun 2019, 20:59
Problemet ligger jo så langt langt tilbage med alle de afgifter, skatter osv vi har på alt ting i det her land.

Så er det mega svært og begynder og skære ned. For hvor skal alle pengen så kommer fra til vores kæmpe offenlig sektor.

Det er der problemet ligger. Der skal simpelhen skæres ned på alle de ydelser vi har i det her land. Så må folk selv tag noget mere ansvar og ikke bare siger det altid er det offenliges skyld. Hvor herre til hest !!

Der findes altså andre lande, som godt kan gøres det.
Hold da op en egoistisk holdning. Det er ikke alle der bare kan tage ansvar.

Hvilke andre lande er det du henviser til?
Kan vi ikke blive enig om, at det er en forholdhvis lille brøkdel i Danmark der ikke kan tag andsvar for sig selv. Vi snakker handikappet, sygisk syge, visse førtids pensionister, folk med men efter ulykker osv.

Dem skal samfundet self tag sig af. De kan måske ikke bidrage til den fælles kasse, da mange af dem ikke kan arbejde.

Du kan da tag Sverige. Dem bor vi lige op af.


Et eks hvor pengen vælte ud. Jeg er mekaniker ved Mercedes. Vi service busser for Esbjerg kommune. De har købt en 7/8 store Mercedes Sprinter ombygget busser fra Polen/Litauen af brugt. Vi snakker nok 5 år siden de købt (De køre stadig væk)
Dem som har indkøbt de busser aner intet om hvad de har købt, hvor ringe de er opbygget. Men nu er de købt og skal kører de år som nu er langt i buget.

Der er plads til en 16/18 unger vil jeg skyde på. De kører relativ få km om året men kommer til og koste en krig og holde kører. Alle bremser ruster sammen + ude på. Igen vasker dem nogen side eller for dem gjort ren. De skal synes hvert år, da det er en bus. Mange af pædago´er skal ha bus kører kørt for at køre dem.

Nogen stykker af dem, er end dag blevet hel lakerert, da de jo går til. Prøv og tænk hvad det koster staten i sidste enden :?


Hvorfor laver man ikke en aftale med et bus selvskab om at de skal køre de unger frem og tilbage til skoven eller hvor de nu skal hen. I stedet for at Esbjerg kommune skal drive bus selvskab som de fatter hat af.

Som ekstra info havde de en stor gammel Mercedes bus til 24 personer. Den kørte under 1000 km om året !!

Synes hvert år self. Hvad mon den ikke har koste i rep i alle de år den har levet :shock: :shock:
Den døde heldighvis sidste år. Så der har vi da sparet dem for en masse penge.

Man kan jo frygte det ser sådan ud i mange andre kommuner.
Mick vil du komme med et gæt på hvad det koster at give pædagogen kørekort til sådan et svin, eller skal jeg bare fortælle det...

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1899
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 334 times
Been thanked: 216 times

Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer

Indlæg af The Micktrix / Dk » 7. jun 2019, 13:31

Bare kom med det, jeg sidder ned i forvejen :mrgreen:
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

perw
Medlem
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 226 times

Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer

Indlæg af perw » 7. jun 2019, 14:05

The Micktrix / Dk skrev:
7. jun 2019, 12:27
perw skrev:
7. jun 2019, 09:36
The Micktrix / Dk skrev:
6. jun 2019, 20:59
Problemet ligger jo så langt langt tilbage med alle de afgifter, skatter osv vi har på alt ting i det her land.

Så er det mega svært og begynder og skære ned. For hvor skal alle pengen så kommer fra til vores kæmpe offenlig sektor.

Det er der problemet ligger. Der skal simpelhen skæres ned på alle de ydelser vi har i det her land. Så må folk selv tag noget mere ansvar og ikke bare siger det altid er det offenliges skyld. Hvor herre til hest !!

Der findes altså andre lande, som godt kan gøres det.
Hold da op en egoistisk holdning. Det er ikke alle der bare kan tage ansvar.

Hvilke andre lande er det du henviser til?
Kan vi ikke blive enig om, at det er en forholdhvis lille brøkdel i Danmark der ikke kan tag andsvar for sig selv. Vi snakker handikappet, sygisk syge, visse førtids pensionister, folk med men efter ulykker osv.

Dem skal samfundet self tag sig af. De kan måske ikke bidrage til den fælles kasse, da mange af dem ikke kan arbejde.

Du kan da tag Sverige. Dem bor vi lige op af.


Et eks hvor pengen vælte ud. Jeg er mekaniker ved Mercedes. Vi service busser for Esbjerg kommune. De har købt en 7/8 store Mercedes Sprinter ombygget busser fra Polen/Litauen af brugt. Vi snakker nok 5 år siden de købt (De køre stadig væk)
Dem som har indkøbt de busser aner intet om hvad de har købt, hvor ringe de er opbygget. Men nu er de købt og skal kører de år som nu er langt i buget.

Der er plads til en 16/18 unger vil jeg skyde på. De kører relativ få km om året men kommer til og koste en krig og holde kører. Alle bremser ruster sammen + ude på. Igen vasker dem nogen side eller for dem gjort ren. De skal synes hvert år, da det er en bus. Mange af pædago´er skal ha bus kører kørt for at køre dem.

Nogen stykker af dem, er end dag blevet hel lakerert, da de jo går til. Prøv og tænk hvad det koster staten i sidste enden :?


Hvorfor laver man ikke en aftale med et bus selvskab om at de skal køre de unger frem og tilbage til skoven eller hvor de nu skal hen. I stedet for at Esbjerg kommune skal drive bus selvskab som de fatter hat af.

Som ekstra info havde de en stor gammel Mercedes bus til 24 personer. Den kørte under 1000 km om året !!

Synes hvert år self. Hvad mon den ikke har koste i rep i alle de år den har levet :shock: :shock:
Den døde heldighvis sidste år. Så der har vi da sparet dem for en masse penge.

Man kan jo frygte det ser sådan ud i mange andre kommuner.
Hvad har det med yderlser vi har.
At en kommune og sikkert flere laver en fejlvurdering, har jo intet med at borgene skal tage mere ansvar for dem selv.

Det er 2 forskellige ting.

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1899
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 334 times
Been thanked: 216 times

Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer

Indlæg af The Micktrix / Dk » 7. jun 2019, 14:20

Det var bare et side spring. Ydelser vi har, har du evt set det program Dr eller var det Tv2 lavede omkring folk der hang i systemet ?? Mener der var 4 afsnit

Det beskriver det bare meget godt, med de ydelser vi har. At man kan leve at det i laaang tid. Det skal du se hvis du ikke har gjort det.

Nu snakker jeg med en del vognmænd i gemmen arbejdet. Der har snakket nogen gange faldet på om de kan få folk nok i Taxa branchen og det kan de ikke. Men de er næsten tvunget til og tag nogen af dem, for folk bliver sent på Dekra skolen og skal ha det kort og så skal de jo ud og søge bagefter. Tit mangler vogn manden jo en chauffør.

Den ene vogn mand har selv flere gange holdt møder for de ny uddanne Taxa folk. Men det er et så lille tal af dem der kommer de kan bruger. Resten gider enten ikke, eller ligener noget man ikke kan ansætte til et service fag. Gider ikke stå op kl 6 om morgen få at komme på arbejde. Flere har direkte sagt til ham, at de har indrette deres tilværelse sådan, at de kan leve af social ydelser. De finder en billig lejlighed og så lave de lidt sort ved siden af. Så hænger det fint samme for dem :shock:

Det bare fra den virkelig verden.
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1571
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 178 times

Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer

Indlæg af styker » 7. jun 2019, 14:23

Nu har det eksempel jo intet med staten at gøre, det er jo rent kommunalt(tilmed en venstre kommune :lol: ).

Problemet er jo at mantraet de sidste 15-20 år har været jo flere vidensarbejdere jo bedre, og alle disse højtuddannede mennesker skal jo have et job.
Så de er jo væltet ind alle steder i den offentlige administration, bortset fra Vejdirektoratet og SKAT.
Og for at få råd til alle disse mennesker har man været nødt til at fyre(effektivisere) en masse af dem væk som rent faktisk "producerede" noget til skatteborgerne.

Det er jo så ikke kun i det offentlige det er sket, de er jo også væltet ind i mange private virksomheder, et par eks er jo Vestas og Novo.
Der er de jo så vågnet op nu og har fået fokus på hvad laver alle disse folk, og det har jo så resulteret i fyringsrunder af funktionærer i 100vis.
Jeg kan jo ikke lade være med at tænke hvad har alle de mennesker lavet hvis de bare kan undværes fra den ene dag til den anden. :!:

Men for at vende tilbage til Vejdirektoratet så er det beviset på at en offentlig virksomhed kan drives effektivt og levere fine resultater.
F.eks. Herning-Holstebro motorvejen der var færdig før tid og ca 800mio billigere end budgetteret.
Og det er altså ikke fordi de overbudgetterer, de ved godt hvad det burde koste at bygge sådan en vej.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer

Indlæg af Korreborg » 7. jun 2019, 16:06

Kan ikke huske det præcist men det er noget med at det koster samfundet omkring 40 øre pr km vi kører ALT inkl. Også redningsberedskab osv.

Men vi betaler 5-6 gange så meget i skatter og afgifter.

Få nu ændret den afgift! Har vist nævnt det flere gange før. Gør som England, lav et indregistreringsgebyr alt efter hvor meget bilen forurener.
These users thanked the author Korreborg for the post:
BrianDS
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer

Indlæg af ph » 7. jun 2019, 16:11

claussor skrev:
6. jun 2019, 08:29
Hvis man skal bruge princippet om at de "rige" skal betale lidt mere end resten af folket, så er det svært at komme uden om en registreringsafgift. De billige biler alle har råd til, kører rundt på en procentmæssig lille afgift og de dyre en høj.

En afgift på brændstof/el vil ramme skævt da alle så vil betale lige meget for at være mobile. Dvs. det vil især gøre ondt på pendlerne der kører langt for at komme på arbejde.
dem der køber en dyr bil lægger jo allerede mere i (told og) moms og måske også et større brændstofforbrug
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer

Indlæg af BrianDS » 7. jun 2019, 16:26

HansH skrev:
BrianDS skrev:
7. jun 2019, 10:36
Jeg er ikke uenig, men problemet er vel grundlæggende at bilafgifterne er blevet en bærende del af budgettet?
Ja. Det er jo lige præcis det jeg også siger :)

Ved at have ladet bilafgifterne vokse sig til at være noget der ligger langt uden for hvad det oprindelig var tiltænkt, har politikerne malet sig selv op i en krog mht. de manøvremuligheder der findes i forbindelse med en evt. omlægning.
Det griber ind i så meget at det bliver farligt (og svært) at pille ved.
Det er et spørgsmål om at blive enige, men det sker ikke så længe der er nogle der tror alt kan løses med “flere penge”, og derfor hæver de skatter og afgifter.
De er nødt til at mærke kniven for struben før det sker, og det er desværre rigtig dyrt
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
SorenR
Aktiv medlem
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
Has thanked: 12 times
Been thanked: 75 times

Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer

Indlæg af SorenR » 8. jun 2019, 01:09

Der var en der postede et link til Parkinsons' lov for ikke så forfærdelig lang tid siden...

https://da.wikipedia.org/wiki/Parkinsons_lov
Ifølge Parkinson vil ethvert arbejde udvide sig indtil, at det udfylder al den tid, der er til rådighed for dets udførelse. Som demonstration heraf bruger Parkinson eksemplet med afsendelse af et postkort. En pensionist vil kunne bruge timer på at finde postkortet, derefter sine briller, så adressen, forfatte teksten, vurdere om vejret nødvendiggør medtagelse af en paraply eller ej og endelig foretage turen til postkassen omkring hjørnet. En travl person vil have klaret opgaven på tre minutter. Parkinson bruger eksemplet til at udlede, at der ikke er nogen sammenhæng mellem omfanget af det udførte arbejde og antallet af personer, der udfører dette[1]. Han går derefter videre og hævder, at dette vil føre til en stadig vækst i administrationen. Dette skyldes to forudgivne antagelser:

1- en embedsmand ønsker at forøge antallet af underordnede, ikke af konkurrenter,
2- embedsmænd skaber arbejde for hinanden.

Til belysning af rigtigheden af påstandene opstiller Parkinson situationen hvor en embedsmand efter egen opfattelse har for meget arbejde. Han vil derfor anmode om at få ansat to underordnede for at hjælpe sig. Underordnede fordi de bidrager til at øge hans prestige, to fordi de derved holder hinanden i skak (en enkelt vil blot være en konkurrent til ham selv) og at han ved den rette arbejdsdeling er ene om at have overblikket. Senere vil disse underordnede givet på lignende måde anmode om ansættelse af nye underordnede, hvilket imødekommes fordi det sikrer yderligere anseelse. Samtidig begynder de ansatte at skabe arbejde for hinanden, idet en sag nu kan gå fra mand til mand for at belyse de forskellige sider. Samtidig må den oprindelige nu ledende embedsmand bruge tid på at planlægge sine underordnedes ferier og andet[2].

Parkinson brugte forskellige ministerier til at påvise sin påstand om det voksende embedsvæsen og når det udfald, at væksten er på 5-6% om året, hvilken kaldes Parkinsons første lov[3].
Derfor har vi så mange skatter og afgifter i Danmark.
These users thanked the author SorenR for the post:
BrianDS
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"