DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 451
- Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 189 times
Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer
Objektivt set er jeg enig i at det er en fair måde at beskatte på, hvis det endelig skal være. Det vil nok bare blive et ramaskrig uden lige, såfremt det kom på tale.
I forvejen har vi jo set mange familier osv. der frygter store værditab på deres biler, såfremt registreringsafgiften får et stort ryk ned. Og selvom det ikke bør ruinere en familie med fornuftig økonomisk sans, så kan det nok alligevel mærkes hvis slæden i indkørslen pludselige blev 50.000 kroner mindre værd fra den ene dag til den næste.
Hvis de så oveni købet skal hoste op med markant flere penge for brændstof samtidigt, så kan vi pludselig snakke mange penge for en alm. familie.
I forvejen har vi jo set mange familier osv. der frygter store værditab på deres biler, såfremt registreringsafgiften får et stort ryk ned. Og selvom det ikke bør ruinere en familie med fornuftig økonomisk sans, så kan det nok alligevel mærkes hvis slæden i indkørslen pludselige blev 50.000 kroner mindre værd fra den ene dag til den næste.
Hvis de så oveni købet skal hoste op med markant flere penge for brændstof samtidigt, så kan vi pludselig snakke mange penge for en alm. familie.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue
- vandhunden
- Medlem
- Indlæg: 1343
- Tilmeldt: 25. maj 2010, 11:39
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 138 times
Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer
Afgift på brændstof er en kortsigtet løsning når vi alle i nærmeste fremtid skal køre i elbiler.
Om nærmeste fremtid så er i 2030, 2040, 2050 eller senere ved jeg ganske enkelt ikke.
Om nærmeste fremtid så er i 2030, 2040, 2050 eller senere ved jeg ganske enkelt ikke.
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4948
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4438 times
- Been thanked: 1957 times
- Kontakt:
Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer
Det er jo der, at de store problemer kommer frem - vi har lige købt en bil og betalt ~160-200.000 kr i afgift.. Hvis man i morgen afskaffede registreringsafgiften og satte prisen op på benzin tilsvarende - hvad skulle vi så?BrianB skrev: ↑6. jun 2019, 09:06Objektivt set er jeg enig i at det er en fair måde at beskatte på, hvis det endelig skal være. Det vil nok bare blive et ramaskrig uden lige, såfremt det kom på tale.
I forvejen har vi jo set mange familier osv. der frygter store værditab på deres biler, såfremt registreringsafgiften får et stort ryk ned. Og selvom det ikke bør ruinere en familie med fornuftig økonomisk sans, så kan det nok alligevel mærkes hvis slæden i indkørslen pludselige blev 50.000 kroner mindre værd fra den ene dag til den næste.
Hvis de så oveni købet skal hoste op med markant flere penge for brændstof samtidigt, så kan vi pludselig snakke mange penge for en alm. familie.
Vi ville jo blive dobbelt-beskattet i en vild grad.
Ville vi så få et fradrag på benzin-afgiften? Og hvordan og til hvilken værdi skulle det udregnes?
Det er endnu mere langhåret hvis man køber en brugt bil..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1788
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 285 times
Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer
BrianDS skrev: ↑6. jun 2019, 08:50Du mener ikke registreringsafgiften rammer skævt? Mange børnefamilier kunne have en fordel af fx en Touran, i stedet holder der ofte en eller to mikrobiler i indkørselen.claussor skrev:Hvis man skal bruge princippet om at de "rige" skal betale lidt mere end resten af folket, så er det svært at komme uden om en registreringsafgift. De billige biler alle har råd til, kører rundt på en procentmæssig lille afgift og de dyre en høj.
En afgift på brændstof/el vil ramme skævt da alle så vil betale lige meget for at være mobile. Dvs. det vil især gøre ondt på pendlerne der kører langt for at komme på arbejde.
Miljømæssigt tænker jeg ikke der er en kæmpe stor forskel på bilerne, selvom den ene er større, så skal de igennem de samme processer, og brændstoføkonomien er ikke helt vildt meget bedre i de små.
Registreringsafgiften gør at dem der har mindst ikke har råd til at køre i en nyere og sikrere bil, og de i stedet vælger en ældre bil eller måske en mikrobil, som ofte er lidt for lille.
Jeg hørte i går argumenter for at en Up var en fin bil, og vedkommende mente godt nok at den var sikker nok - men da jeg spurgte ind til det, var valget udelukkende taget fordi en Polo blev for dyr - havde forskellen været lidt mindre ville vedkommende have købt en større bil - som var mere sikker og opfylder behovet med børn bedre.
Hvad jeg synes er jo ret lige meget. Pointen er at det er sådan den er skruet sammen at dem der vil have en dyr bil må betale det ekstra for den i afgift. Det gør så at de fleste idag har råd til en 108. Samme princip med at eje et dyrt og billigt hus.
Hvis man ændrer på det og indfører roadpricing, så er det dem der kører mest der betaler gildet. Og det er i hvert fald en stor ændring der vil ramme mange mennesker. Dem med lavest indkomst vil især mærke det.
Det bedste ville være være at indføre en beskeden afgift fx 20-30 procent på elbiler som der er nu. Lade den være hvor den er, og stille og roligt lade markedet dø for brændstof biler. Vi forbrugere skal nok selv gå over til el uden statens hjælp. Så har man en årrække til at finde pengene et andet sted stille og roligt end på bilmarkedet.
- SorenR
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer
Hvor skal pengene til vedligeholdelse af vejene komme fra? En el-bil slider principielt mere på vejene fordi den vejer mere ... Just say'in.claussor skrev: ↑6. jun 2019, 10:22Det bedste ville være være at indføre en beskeden afgift fx 20-30 procent på elbiler som der er nu. Lade den være hvor den er, og stille og roligt lade markedet dø for brændstof biler. Vi forbrugere skal nok selv gå over til el uden statens hjælp. Så har man en årrække til at finde pengene et andet sted stille og roligt end på bilmarkedet.
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1788
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 285 times
Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer
Som jeg skrev man vil have en årrække til at finde pengene:)SorenR skrev: ↑6. jun 2019, 10:30Hvor skal pengene til vedligeholdelse af vejene komme fra? En el-bil slider principielt mere på vejene fordi den vejer mere ... Just say'in.claussor skrev: ↑6. jun 2019, 10:22Det bedste ville være være at indføre en beskeden afgift fx 20-30 procent på elbiler som der er nu. Lade den være hvor den er, og stille og roligt lade markedet dø for brændstof biler. Vi forbrugere skal nok selv gå over til el uden statens hjælp. Så har man en årrække til at finde pengene et andet sted stille og roligt end på bilmarkedet.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6020
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer
claussor skrev:BrianDS skrev: ↑6. jun 2019, 08:50Du mener ikke registreringsafgiften rammer skævt? Mange børnefamilier kunne have en fordel af fx en Touran, i stedet holder der ofte en eller to mikrobiler i indkørselen.claussor skrev:Hvis man skal bruge princippet om at de "rige" skal betale lidt mere end resten af folket, så er det svært at komme uden om en registreringsafgift. De billige biler alle har råd til, kører rundt på en procentmæssig lille afgift og de dyre en høj.
En afgift på brændstof/el vil ramme skævt da alle så vil betale lige meget for at være mobile. Dvs. det vil især gøre ondt på pendlerne der kører langt for at komme på arbejde.
Miljømæssigt tænker jeg ikke der er en kæmpe stor forskel på bilerne, selvom den ene er større, så skal de igennem de samme processer, og brændstoføkonomien er ikke helt vildt meget bedre i de små.
Registreringsafgiften gør at dem der har mindst ikke har råd til at køre i en nyere og sikrere bil, og de i stedet vælger en ældre bil eller måske en mikrobil, som ofte er lidt for lille.
Jeg hørte i går argumenter for at en Up var en fin bil, og vedkommende mente godt nok at den var sikker nok - men da jeg spurgte ind til det, var valget udelukkende taget fordi en Polo blev for dyr - havde forskellen været lidt mindre ville vedkommende have købt en større bil - som var mere sikker og opfylder behovet med børn bedre.
Hvad jeg synes er jo ret lige meget. Pointen er at det er sådan den er skruet sammen at dem der vil have en dyr bil må betale det ekstra for den i afgift. Det gør så at de fleste idag har råd til en 108. Samme princip med at eje et dyrt og billigt hus.
Hvis man ændrer på det og indfører roadpricing, så er det dem der kører mest der betaler gildet. Og det er i hvert fald en stor ændring der vil ramme mange mennesker. Dem med lavest indkomst vil især mærke det.
Det bedste ville være være at indføre en beskeden afgift fx 20-30 procent på elbiler som der er nu. Lade den være hvor den er, og stille og roligt lade markedet dø for brændstof biler. Vi forbrugere skal nok selv gå over til el uden statens hjælp. Så har man en årrække til at finde pengene et andet sted stille og roligt end på bilmarkedet.
Spørger du mig skal alle biler være lige, teknologien og udviklingen skal nok sende os mod elbiler eller lignende.
Andre lande omkring os har ikke de samme afgifter på biler, men til gengæld større udfordringer med veje pga. bjerge, større slid pga gennemrejser og mange flere biler.
Fjerner vi afgiften vil det delvist blive dækket af de dynamiske effekter. Fx en mikrobil bidrager knap nok med afgift nok til at dække udgifterne ved administrationen - der er kun cirka 12.000 kr til forskel på en Up i Tyskland og Danmark, hvoraf halvdelen kan skyldes forskellen i moms (25% vs 19%)
En omlægning så afgiften blev baseret på teknisk miljøbelastning - på en enkelt måde, det ville være ideelt - ingen afhængigheder til prisen på bilen, og man kunne lave det løbende via grøn ejerafgift, så man betaler når man har nummerplader på. Det ville også sikre fri handel på tværs af grænser - og lettere import/eksport. Og sandsynligvis færre medarbejdere hos Skat
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer
hvis man vil regulere, så kan de jo ændre satsen på kørselsfradragclaussor skrev: ↑6. jun 2019, 08:29Hvis man skal bruge princippet om at de "rige" skal betale lidt mere end resten af folket, så er det svært at komme uden om en registreringsafgift. De billige biler alle har råd til, kører rundt på en procentmæssig lille afgift og de dyre en høj.
En afgift på brændstof/el vil ramme skævt da alle så vil betale lige meget for at være mobile. Dvs. det vil især gøre ondt på pendlerne der kører langt for at komme på arbejde.
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
-
- Medlem
- Indlæg: 562
- Tilmeldt: 9. jun 2013, 13:45
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 64 times
Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer
Konklusionen må være, at politik er svært
Det er ikke helt ligetil at lave et system, der er simpelt, administrerbart, socialt retfærdigt, klimavenligt, økonomisk forsvarligt, osv
Det er ikke helt ligetil at lave et system, der er simpelt, administrerbart, socialt retfærdigt, klimavenligt, økonomisk forsvarligt, osv
/Jørgen
Audi S1 2.0 TFSI quattro '14
Seat Ibiza Cupra Gti 2.0 16v '99 solgt - Audi S4 3.0 TFSI quattro '09 solgt - Audi TT Coupé 2.0 TFSI '07 solgt
Audi S1 2.0 TFSI quattro '14
Seat Ibiza Cupra Gti 2.0 16v '99 solgt - Audi S4 3.0 TFSI quattro '09 solgt - Audi TT Coupé 2.0 TFSI '07 solgt
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1899
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 216 times
Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer
Problemet ligger jo så langt langt tilbage med alle de afgifter, skatter osv vi har på alt ting i det her land.
Så er det mega svært og begynder og skære ned. For hvor skal alle pengen så kommer fra til vores kæmpe offenlig sektor.
Det er der problemet ligger. Der skal simpelhen skæres ned på alle de ydelser vi har i det her land. Så må folk selv tag noget mere ansvar og ikke bare siger det altid er det offenliges skyld. Hvor herre til hest !!
Der findes altså andre lande, som godt kan gøres det.
Så er det mega svært og begynder og skære ned. For hvor skal alle pengen så kommer fra til vores kæmpe offenlig sektor.
Det er der problemet ligger. Der skal simpelhen skæres ned på alle de ydelser vi har i det her land. Så må folk selv tag noget mere ansvar og ikke bare siger det altid er det offenliges skyld. Hvor herre til hest !!
Der findes altså andre lande, som godt kan gøres det.
- These users thanked the author The Micktrix / Dk for the post:
- Target
Mercedes w124 280TE sommervogn
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer
Nemli men det går der nok minimum 4.år før dem inde på borgen vil gi dig ret
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
-
- Medlem
- Indlæg: 562
- Tilmeldt: 9. jun 2013, 13:45
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 64 times
Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer
Vi kunne også fjerne alle skatter og afgifter, og se hvordan det ville gå med vedligeholdelsen og udbygningen af vejnettet, og luftforureningen.The Micktrix / Dk skrev: ↑6. jun 2019, 20:59Problemet ligger jo så langt langt tilbage med alle de afgifter, skatter osv vi har på alt ting i det her land.
Så er det mega svært og begynder og skære ned. For hvor skal alle pengen så kommer fra til vores kæmpe offenlig sektor.
Det er der problemet ligger. Der skal simpelhen skæres ned på alle de ydelser vi har i det her land. Så må folk selv tag noget mere ansvar og ikke bare siger det altid er det offenliges skyld. Hvor herre til hest !!
Der findes altså andre lande, som godt kan gøres det.
/Jørgen
Audi S1 2.0 TFSI quattro '14
Seat Ibiza Cupra Gti 2.0 16v '99 solgt - Audi S4 3.0 TFSI quattro '09 solgt - Audi TT Coupé 2.0 TFSI '07 solgt
Audi S1 2.0 TFSI quattro '14
Seat Ibiza Cupra Gti 2.0 16v '99 solgt - Audi S4 3.0 TFSI quattro '09 solgt - Audi TT Coupé 2.0 TFSI '07 solgt
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6020
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer
Jeg ved ikke hvad din holdning er, men jeg tænker ikke det ville gå så galt igen, hvis man samtidig fik fjernet noget af den bureaukrati og lappeløsninger vi har i samfundet.jokskilove skrev:Vi kunne også fjerne alle skatter og afgifter, og se hvordan det ville gå med vedligeholdelsen og udbygningen af vejnettet, og luftforureningen.The Micktrix / Dk skrev: ↑6. jun 2019, 20:59Problemet ligger jo så langt langt tilbage med alle de afgifter, skatter osv vi har på alt ting i det her land.
Så er det mega svært og begynder og skære ned. For hvor skal alle pengen så kommer fra til vores kæmpe offenlig sektor.
Det er der problemet ligger. Der skal simpelhen skæres ned på alle de ydelser vi har i det her land. Så må folk selv tag noget mere ansvar og ikke bare siger det altid er det offenliges skyld. Hvor herre til hest !!
Der findes altså andre lande, som godt kan gøres det.
Skal vi have afgifter, så skal de være tekniske og ikke prisbestemte, og jeg vil mene det er bedre med en løbende afgift som grøn ejerafgift, fremfor en prisbestemt registreringsafgift, og den løbende afgift vil helt sikkert have en større effekt på sigt. Det kan vi se på mange af de biler der koster mange tusinde i vægtafgift, de er ikke så attraktive længere.
Fjerner du registreringsafgiften vil du sandsynligvis stadig få et større momsbeløb end tidligere, men også fjerne noget administration
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Medlem
- Indlæg: 1159
- Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 226 times
Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer
Hold da op en egoistisk holdning. Det er ikke alle der bare kan tage ansvar.The Micktrix / Dk skrev: ↑6. jun 2019, 20:59Problemet ligger jo så langt langt tilbage med alle de afgifter, skatter osv vi har på alt ting i det her land.
Så er det mega svært og begynder og skære ned. For hvor skal alle pengen så kommer fra til vores kæmpe offenlig sektor.
Det er der problemet ligger. Der skal simpelhen skæres ned på alle de ydelser vi har i det her land. Så må folk selv tag noget mere ansvar og ikke bare siger det altid er det offenliges skyld. Hvor herre til hest !!
Der findes altså andre lande, som godt kan gøres det.
Hvilke andre lande er det du henviser til?
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13244
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3207 times
- Been thanked: 4541 times
Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer
De fleste tanker mht. at bilafgifterne skal gå til at opveje deres slid på vejnettet og miljøet, giver jo umiddelbart rigtig god mening.
Men ved nærmere eftertanke...
Det store problem er jo, at vi for længst er LANGT ude over, at bilafgifterne kun skal dække det aftryk bilerne sætter på vores omverden.
Bilafgifterne er en bærende del af det statslige budget, og provenuet derfra går til at dække masser af andre ting end kun bilernes aftryk.
Der ligger et stort element af social udligning i de bilafgifter.
Derfor vil en afgiftsomlægning fra registrering til brændstof der går i 0, ramme astronomisk hårdt på de små biler - hvis man tager mobworld's eksempel på en lambo og en Up, der begge kører det samme antal km om året.
Man ville på denne måde flytte en stor social byrde fra lambo'en over på Up'en.
Og den bliver nok lidt svær at sælge
Men ved nærmere eftertanke...
Det store problem er jo, at vi for længst er LANGT ude over, at bilafgifterne kun skal dække det aftryk bilerne sætter på vores omverden.
Bilafgifterne er en bærende del af det statslige budget, og provenuet derfra går til at dække masser af andre ting end kun bilernes aftryk.
Der ligger et stort element af social udligning i de bilafgifter.
Derfor vil en afgiftsomlægning fra registrering til brændstof der går i 0, ramme astronomisk hårdt på de små biler - hvis man tager mobworld's eksempel på en lambo og en Up, der begge kører det samme antal km om året.
Man ville på denne måde flytte en stor social byrde fra lambo'en over på Up'en.
Og den bliver nok lidt svær at sælge
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6020
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer
Jeg er ikke uenig, men problemet er vel grundlæggende at bilafgifterne er blevet en bærende del af budgettet?HansH skrev:De fleste tanker mht. at bilafgifterne skal gå til at opveje deres slid på vejnettet og miljøet, giver jo umiddelbart rigtig god mening.
Men ved nærmere eftertanke...
Det store problem er jo, at vi for længst er LANGT ude over, at bilafgifterne kun skal dække det aftryk bilerne sætter på vores omverden.
Bilafgifterne er en bærende del af det statslige budget, og provenuet derfra går til at dække masser af andre ting end kun bilernes aftryk.
Der ligger et stort element af social udligning i de bilafgifter.
Derfor vil en afgiftsomlægning fra registrering til brændstof der går i 0, ramme astronomisk hårdt på de små biler - hvis man tager mobworld's eksempel på en lambo og en Up, der begge kører det samme antal km om året.
Man ville på denne måde flytte en stor social byrde fra lambo'en over på Up'en.
Og den bliver nok lidt svær at sælge
Miljømæssigt ville det være bedre at beskatte forbruget end prisen, dog mener jeg ikke at brændstoffet vil kunne fungere pga forudsætningerne, men en teknisk afgift ville virke, og samtidig ikke gøre prisforskellen større - og mere ulige som den er i dag.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13244
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3207 times
- Been thanked: 4541 times
Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer
Ja. Det er jo lige præcis det jeg også siger
Ved at have ladet bilafgifterne vokse sig til at være noget der ligger langt uden for hvad det oprindelig var tiltænkt, har politikerne malet sig selv op i en krog mht. de manøvremuligheder der findes i forbindelse med en evt. omlægning.
Det griber ind i så meget at det bliver farligt (og svært) at pille ved.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1899
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 216 times
Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer
Det siger du, jeg siger ikke alle skal fjernes for self skal de ikke det. Men der er mange steder man kunne omlægge dem og sænke dem.jokskilove skrev: ↑7. jun 2019, 08:53Vi kunne også fjerne alle skatter og afgifter, og se hvordan det ville gå med vedligeholdelsen og udbygningen af vejnettet, og luftforureningen.The Micktrix / Dk skrev: ↑6. jun 2019, 20:59Problemet ligger jo så langt langt tilbage med alle de afgifter, skatter osv vi har på alt ting i det her land.
Så er det mega svært og begynder og skære ned. For hvor skal alle pengen så kommer fra til vores kæmpe offenlig sektor.
Det er der problemet ligger. Der skal simpelhen skæres ned på alle de ydelser vi har i det her land. Så må folk selv tag noget mere ansvar og ikke bare siger det altid er det offenliges skyld. Hvor herre til hest !!
Der findes altså andre lande, som godt kan gøres det.
Mercedes w124 280TE sommervogn
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1899
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 216 times
Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer
Kan vi ikke blive enig om, at det er en forholdhvis lille brøkdel i Danmark der ikke kan tag andsvar for sig selv. Vi snakker handikappet, sygisk syge, visse førtids pensionister, folk med men efter ulykker osv.perw skrev: ↑7. jun 2019, 09:36Hold da op en egoistisk holdning. Det er ikke alle der bare kan tage ansvar.The Micktrix / Dk skrev: ↑6. jun 2019, 20:59Problemet ligger jo så langt langt tilbage med alle de afgifter, skatter osv vi har på alt ting i det her land.
Så er det mega svært og begynder og skære ned. For hvor skal alle pengen så kommer fra til vores kæmpe offenlig sektor.
Det er der problemet ligger. Der skal simpelhen skæres ned på alle de ydelser vi har i det her land. Så må folk selv tag noget mere ansvar og ikke bare siger det altid er det offenliges skyld. Hvor herre til hest !!
Der findes altså andre lande, som godt kan gøres det.
Hvilke andre lande er det du henviser til?
Dem skal samfundet self tag sig af. De kan måske ikke bidrage til den fælles kasse, da mange af dem ikke kan arbejde.
Du kan da tag Sverige. Dem bor vi lige op af.
Et eks hvor pengen vælte ud. Jeg er mekaniker ved Mercedes. Vi service busser for Esbjerg kommune. De har købt en 7/8 store Mercedes Sprinter ombygget busser fra Polen/Litauen af brugt. Vi snakker nok 5 år siden de købt (De køre stadig væk)
Dem som har indkøbt de busser aner intet om hvad de har købt, hvor ringe de er opbygget. Men nu er de købt og skal kører de år som nu er langt i buget.
Der er plads til en 16/18 unger vil jeg skyde på. De kører relativ få km om året men kommer til og koste en krig og holde kører. Alle bremser ruster sammen + ude på. Igen vasker dem nogen side eller for dem gjort ren. De skal synes hvert år, da det er en bus. Mange af pædago´er skal ha bus kører kørt for at køre dem.
Nogen stykker af dem, er end dag blevet hel lakerert, da de jo går til. Prøv og tænk hvad det koster staten i sidste enden
Hvorfor laver man ikke en aftale med et bus selvskab om at de skal køre de unger frem og tilbage til skoven eller hvor de nu skal hen. I stedet for at Esbjerg kommune skal drive bus selvskab som de fatter hat af.
Som ekstra info havde de en stor gammel Mercedes bus til 24 personer. Den kørte under 1000 km om året !!
Synes hvert år self. Hvad mon den ikke har koste i rep i alle de år den har levet
Den døde heldighvis sidste år. Så der har vi da sparet dem for en masse penge.
Man kan jo frygte det ser sådan ud i mange andre kommuner.
Mercedes w124 280TE sommervogn
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 461 times
Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer
Den historie minder mig om miljøskibene som staten har indkøbt.... Satme trist at de køber noget de ikke aner en skid om! Man bliver sgu lidt trist af den her læsning.The Micktrix / Dk skrev: ↑7. jun 2019, 12:27De har købt en 7/8 store Mercedes Sprinter ombygget busser fra Polen/Litauen af brugt. Vi snakker nok 5 år siden de købt (De køre stadig væk)
Dem som har indkøbt de busser aner intet om hvad de har købt, hvor ringe de er opbygget. Men nu er de købt og skal kører de år som nu er langt i buget.
Man kan jo frygte det ser sådan ud i mange andre kommuner.
http://nyheder.tv2.dk/politik/2019-03-1 ... pelthen-en
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1899
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 216 times
Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer
Jamen det jo til grin, at fyrer skatteborges pengen af. På forkerte beslutninger igen og igen.
Hvis set før, var det med de der tog, hellicopter osv der gik det heller ikke for godt.
Det er derfor det ikke hjælper en hat at vi skal betale mere i skat og afgifter, når de bare skal i et stort sort hul.
Hvis set før, var det med de der tog, hellicopter osv der gik det heller ikke for godt.
Det er derfor det ikke hjælper en hat at vi skal betale mere i skat og afgifter, når de bare skal i et stort sort hul.
- These users thanked the author The Micktrix / Dk for the post:
- BrianDS
Mercedes w124 280TE sommervogn
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
-
- Medlem
- Indlæg: 640
- Tilmeldt: 28. jun 2008, 16:34
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Esbjerg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer
Mick vil du komme med et gæt på hvad det koster at give pædagogen kørekort til sådan et svin, eller skal jeg bare fortælle det...The Micktrix / Dk skrev: ↑7. jun 2019, 12:27Kan vi ikke blive enig om, at det er en forholdhvis lille brøkdel i Danmark der ikke kan tag andsvar for sig selv. Vi snakker handikappet, sygisk syge, visse førtids pensionister, folk med men efter ulykker osv.perw skrev: ↑7. jun 2019, 09:36Hold da op en egoistisk holdning. Det er ikke alle der bare kan tage ansvar.The Micktrix / Dk skrev: ↑6. jun 2019, 20:59Problemet ligger jo så langt langt tilbage med alle de afgifter, skatter osv vi har på alt ting i det her land.
Så er det mega svært og begynder og skære ned. For hvor skal alle pengen så kommer fra til vores kæmpe offenlig sektor.
Det er der problemet ligger. Der skal simpelhen skæres ned på alle de ydelser vi har i det her land. Så må folk selv tag noget mere ansvar og ikke bare siger det altid er det offenliges skyld. Hvor herre til hest !!
Der findes altså andre lande, som godt kan gøres det.
Hvilke andre lande er det du henviser til?
Dem skal samfundet self tag sig af. De kan måske ikke bidrage til den fælles kasse, da mange af dem ikke kan arbejde.
Du kan da tag Sverige. Dem bor vi lige op af.
Et eks hvor pengen vælte ud. Jeg er mekaniker ved Mercedes. Vi service busser for Esbjerg kommune. De har købt en 7/8 store Mercedes Sprinter ombygget busser fra Polen/Litauen af brugt. Vi snakker nok 5 år siden de købt (De køre stadig væk)
Dem som har indkøbt de busser aner intet om hvad de har købt, hvor ringe de er opbygget. Men nu er de købt og skal kører de år som nu er langt i buget.
Der er plads til en 16/18 unger vil jeg skyde på. De kører relativ få km om året men kommer til og koste en krig og holde kører. Alle bremser ruster sammen + ude på. Igen vasker dem nogen side eller for dem gjort ren. De skal synes hvert år, da det er en bus. Mange af pædago´er skal ha bus kører kørt for at køre dem.
Nogen stykker af dem, er end dag blevet hel lakerert, da de jo går til. Prøv og tænk hvad det koster staten i sidste enden
Hvorfor laver man ikke en aftale med et bus selvskab om at de skal køre de unger frem og tilbage til skoven eller hvor de nu skal hen. I stedet for at Esbjerg kommune skal drive bus selvskab som de fatter hat af.
Som ekstra info havde de en stor gammel Mercedes bus til 24 personer. Den kørte under 1000 km om året !!
Synes hvert år self. Hvad mon den ikke har koste i rep i alle de år den har levet
Den døde heldighvis sidste år. Så der har vi da sparet dem for en masse penge.
Man kan jo frygte det ser sådan ud i mange andre kommuner.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1899
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 216 times
Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer
Bare kom med det, jeg sidder ned i forvejen
Mercedes w124 280TE sommervogn
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
-
- Medlem
- Indlæg: 1159
- Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 226 times
Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer
Hvad har det med yderlser vi har.The Micktrix / Dk skrev: ↑7. jun 2019, 12:27Kan vi ikke blive enig om, at det er en forholdhvis lille brøkdel i Danmark der ikke kan tag andsvar for sig selv. Vi snakker handikappet, sygisk syge, visse førtids pensionister, folk med men efter ulykker osv.perw skrev: ↑7. jun 2019, 09:36Hold da op en egoistisk holdning. Det er ikke alle der bare kan tage ansvar.The Micktrix / Dk skrev: ↑6. jun 2019, 20:59Problemet ligger jo så langt langt tilbage med alle de afgifter, skatter osv vi har på alt ting i det her land.
Så er det mega svært og begynder og skære ned. For hvor skal alle pengen så kommer fra til vores kæmpe offenlig sektor.
Det er der problemet ligger. Der skal simpelhen skæres ned på alle de ydelser vi har i det her land. Så må folk selv tag noget mere ansvar og ikke bare siger det altid er det offenliges skyld. Hvor herre til hest !!
Der findes altså andre lande, som godt kan gøres det.
Hvilke andre lande er det du henviser til?
Dem skal samfundet self tag sig af. De kan måske ikke bidrage til den fælles kasse, da mange af dem ikke kan arbejde.
Du kan da tag Sverige. Dem bor vi lige op af.
Et eks hvor pengen vælte ud. Jeg er mekaniker ved Mercedes. Vi service busser for Esbjerg kommune. De har købt en 7/8 store Mercedes Sprinter ombygget busser fra Polen/Litauen af brugt. Vi snakker nok 5 år siden de købt (De køre stadig væk)
Dem som har indkøbt de busser aner intet om hvad de har købt, hvor ringe de er opbygget. Men nu er de købt og skal kører de år som nu er langt i buget.
Der er plads til en 16/18 unger vil jeg skyde på. De kører relativ få km om året men kommer til og koste en krig og holde kører. Alle bremser ruster sammen + ude på. Igen vasker dem nogen side eller for dem gjort ren. De skal synes hvert år, da det er en bus. Mange af pædago´er skal ha bus kører kørt for at køre dem.
Nogen stykker af dem, er end dag blevet hel lakerert, da de jo går til. Prøv og tænk hvad det koster staten i sidste enden
Hvorfor laver man ikke en aftale med et bus selvskab om at de skal køre de unger frem og tilbage til skoven eller hvor de nu skal hen. I stedet for at Esbjerg kommune skal drive bus selvskab som de fatter hat af.
Som ekstra info havde de en stor gammel Mercedes bus til 24 personer. Den kørte under 1000 km om året !!
Synes hvert år self. Hvad mon den ikke har koste i rep i alle de år den har levet
Den døde heldighvis sidste år. Så der har vi da sparet dem for en masse penge.
Man kan jo frygte det ser sådan ud i mange andre kommuner.
At en kommune og sikkert flere laver en fejlvurdering, har jo intet med at borgene skal tage mere ansvar for dem selv.
Det er 2 forskellige ting.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1899
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 216 times
Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer
Det var bare et side spring. Ydelser vi har, har du evt set det program Dr eller var det Tv2 lavede omkring folk der hang i systemet ?? Mener der var 4 afsnit
Det beskriver det bare meget godt, med de ydelser vi har. At man kan leve at det i laaang tid. Det skal du se hvis du ikke har gjort det.
Nu snakker jeg med en del vognmænd i gemmen arbejdet. Der har snakket nogen gange faldet på om de kan få folk nok i Taxa branchen og det kan de ikke. Men de er næsten tvunget til og tag nogen af dem, for folk bliver sent på Dekra skolen og skal ha det kort og så skal de jo ud og søge bagefter. Tit mangler vogn manden jo en chauffør.
Den ene vogn mand har selv flere gange holdt møder for de ny uddanne Taxa folk. Men det er et så lille tal af dem der kommer de kan bruger. Resten gider enten ikke, eller ligener noget man ikke kan ansætte til et service fag. Gider ikke stå op kl 6 om morgen få at komme på arbejde. Flere har direkte sagt til ham, at de har indrette deres tilværelse sådan, at de kan leve af social ydelser. De finder en billig lejlighed og så lave de lidt sort ved siden af. Så hænger det fint samme for dem
Det bare fra den virkelig verden.
Det beskriver det bare meget godt, med de ydelser vi har. At man kan leve at det i laaang tid. Det skal du se hvis du ikke har gjort det.
Nu snakker jeg med en del vognmænd i gemmen arbejdet. Der har snakket nogen gange faldet på om de kan få folk nok i Taxa branchen og det kan de ikke. Men de er næsten tvunget til og tag nogen af dem, for folk bliver sent på Dekra skolen og skal ha det kort og så skal de jo ud og søge bagefter. Tit mangler vogn manden jo en chauffør.
Den ene vogn mand har selv flere gange holdt møder for de ny uddanne Taxa folk. Men det er et så lille tal af dem der kommer de kan bruger. Resten gider enten ikke, eller ligener noget man ikke kan ansætte til et service fag. Gider ikke stå op kl 6 om morgen få at komme på arbejde. Flere har direkte sagt til ham, at de har indrette deres tilværelse sådan, at de kan leve af social ydelser. De finder en billig lejlighed og så lave de lidt sort ved siden af. Så hænger det fint samme for dem
Det bare fra den virkelig verden.
Mercedes w124 280TE sommervogn
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1571
- Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 178 times
Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer
Nu har det eksempel jo intet med staten at gøre, det er jo rent kommunalt(tilmed en venstre kommune ).
Problemet er jo at mantraet de sidste 15-20 år har været jo flere vidensarbejdere jo bedre, og alle disse højtuddannede mennesker skal jo have et job.
Så de er jo væltet ind alle steder i den offentlige administration, bortset fra Vejdirektoratet og SKAT.
Og for at få råd til alle disse mennesker har man været nødt til at fyre(effektivisere) en masse af dem væk som rent faktisk "producerede" noget til skatteborgerne.
Det er jo så ikke kun i det offentlige det er sket, de er jo også væltet ind i mange private virksomheder, et par eks er jo Vestas og Novo.
Der er de jo så vågnet op nu og har fået fokus på hvad laver alle disse folk, og det har jo så resulteret i fyringsrunder af funktionærer i 100vis.
Jeg kan jo ikke lade være med at tænke hvad har alle de mennesker lavet hvis de bare kan undværes fra den ene dag til den anden.
Men for at vende tilbage til Vejdirektoratet så er det beviset på at en offentlig virksomhed kan drives effektivt og levere fine resultater.
F.eks. Herning-Holstebro motorvejen der var færdig før tid og ca 800mio billigere end budgetteret.
Og det er altså ikke fordi de overbudgetterer, de ved godt hvad det burde koste at bygge sådan en vej.
Problemet er jo at mantraet de sidste 15-20 år har været jo flere vidensarbejdere jo bedre, og alle disse højtuddannede mennesker skal jo have et job.
Så de er jo væltet ind alle steder i den offentlige administration, bortset fra Vejdirektoratet og SKAT.
Og for at få råd til alle disse mennesker har man været nødt til at fyre(effektivisere) en masse af dem væk som rent faktisk "producerede" noget til skatteborgerne.
Det er jo så ikke kun i det offentlige det er sket, de er jo også væltet ind i mange private virksomheder, et par eks er jo Vestas og Novo.
Der er de jo så vågnet op nu og har fået fokus på hvad laver alle disse folk, og det har jo så resulteret i fyringsrunder af funktionærer i 100vis.
Jeg kan jo ikke lade være med at tænke hvad har alle de mennesker lavet hvis de bare kan undværes fra den ene dag til den anden.
Men for at vende tilbage til Vejdirektoratet så er det beviset på at en offentlig virksomhed kan drives effektivt og levere fine resultater.
F.eks. Herning-Holstebro motorvejen der var færdig før tid og ca 800mio billigere end budgetteret.
Og det er altså ikke fordi de overbudgetterer, de ved godt hvad det burde koste at bygge sådan en vej.
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer
Kan ikke huske det præcist men det er noget med at det koster samfundet omkring 40 øre pr km vi kører ALT inkl. Også redningsberedskab osv.
Men vi betaler 5-6 gange så meget i skatter og afgifter.
Få nu ændret den afgift! Har vist nævnt det flere gange før. Gør som England, lav et indregistreringsgebyr alt efter hvor meget bilen forurener.
Men vi betaler 5-6 gange så meget i skatter og afgifter.
Få nu ændret den afgift! Har vist nævnt det flere gange før. Gør som England, lav et indregistreringsgebyr alt efter hvor meget bilen forurener.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer
dem der køber en dyr bil lægger jo allerede mere i (told og) moms og måske også et større brændstofforbrugclaussor skrev: ↑6. jun 2019, 08:29Hvis man skal bruge princippet om at de "rige" skal betale lidt mere end resten af folket, så er det svært at komme uden om en registreringsafgift. De billige biler alle har råd til, kører rundt på en procentmæssig lille afgift og de dyre en høj.
En afgift på brændstof/el vil ramme skævt da alle så vil betale lige meget for at være mobile. Dvs. det vil især gøre ondt på pendlerne der kører langt for at komme på arbejde.
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6020
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer
Det er et spørgsmål om at blive enige, men det sker ikke så længe der er nogle der tror alt kan løses med “flere penge”, og derfor hæver de skatter og afgifter.HansH skrev:Ja. Det er jo lige præcis det jeg også siger
Ved at have ladet bilafgifterne vokse sig til at være noget der ligger langt uden for hvad det oprindelig var tiltænkt, har politikerne malet sig selv op i en krog mht. de manøvremuligheder der findes i forbindelse med en evt. omlægning.
Det griber ind i så meget at det bliver farligt (og svært) at pille ved.
De er nødt til at mærke kniven for struben før det sker, og det er desværre rigtig dyrt
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- SorenR
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Re: DR Kontant 4. juni - svindel med toldsyn (reg. afgift) og leasingfirmaer
Der var en der postede et link til Parkinsons' lov for ikke så forfærdelig lang tid siden...
https://da.wikipedia.org/wiki/Parkinsons_lov
https://da.wikipedia.org/wiki/Parkinsons_lov
Derfor har vi så mange skatter og afgifter i Danmark.Ifølge Parkinson vil ethvert arbejde udvide sig indtil, at det udfylder al den tid, der er til rådighed for dets udførelse. Som demonstration heraf bruger Parkinson eksemplet med afsendelse af et postkort. En pensionist vil kunne bruge timer på at finde postkortet, derefter sine briller, så adressen, forfatte teksten, vurdere om vejret nødvendiggør medtagelse af en paraply eller ej og endelig foretage turen til postkassen omkring hjørnet. En travl person vil have klaret opgaven på tre minutter. Parkinson bruger eksemplet til at udlede, at der ikke er nogen sammenhæng mellem omfanget af det udførte arbejde og antallet af personer, der udfører dette[1]. Han går derefter videre og hævder, at dette vil føre til en stadig vækst i administrationen. Dette skyldes to forudgivne antagelser:
1- en embedsmand ønsker at forøge antallet af underordnede, ikke af konkurrenter,
2- embedsmænd skaber arbejde for hinanden.
Til belysning af rigtigheden af påstandene opstiller Parkinson situationen hvor en embedsmand efter egen opfattelse har for meget arbejde. Han vil derfor anmode om at få ansat to underordnede for at hjælpe sig. Underordnede fordi de bidrager til at øge hans prestige, to fordi de derved holder hinanden i skak (en enkelt vil blot være en konkurrent til ham selv) og at han ved den rette arbejdsdeling er ene om at have overblikket. Senere vil disse underordnede givet på lignende måde anmode om ansættelse af nye underordnede, hvilket imødekommes fordi det sikrer yderligere anseelse. Samtidig begynder de ansatte at skabe arbejde for hinanden, idet en sag nu kan gå fra mand til mand for at belyse de forskellige sider. Samtidig må den oprindelige nu ledende embedsmand bruge tid på at planlægge sine underordnedes ferier og andet[2].
Parkinson brugte forskellige ministerier til at påvise sin påstand om det voksende embedsvæsen og når det udfald, at væksten er på 5-6% om året, hvilken kaldes Parkinsons første lov[3].
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch