Golf 8 tråden

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
edbepOct3
Nyt medlem
Indlæg: 180
Tilmeldt: 19. apr 2016, 14:33
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 223 times
Been thanked: 19 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af edbepOct3 » 7. maj 2020, 14:16

PhillOS skrev:
9. apr 2020, 02:02
Var en tur forbi VW Gladsaxe den anden dag.

Ud over den absolut ringeste service overhovedet (læs: ingen service) så fik jeg sparket lidt dæk på Golf 8.... Jeg ved ikke om det siger mere om Golfen eller Poloen, men gik glad ud i min GTI igen og kørte hjem.

Så det bliver nok ikke sådan en for mig næste gang, og slet ikke til de sindsyge leasing priser...
Troede bare det var mig der ikke var fin nok til dem, den ringeste service i deres salgsafdeling, som ingen :shock: . Har ikke oplevet manglende service som der, ikke engang i Bilka :lol:
Kun En Tåbe Frygter Ikke Haven
Touran 1,5 Tsi DSG Highline Family
Tidligere: Skoda Octavia III 1,4 150Hk Style - Tour De France. Octavia 1,6Tdi-Elegance
Ford Mondeo 2.0, Citroen Xara VTR

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1247
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 225 times
Been thanked: 641 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af VWAU » 8. maj 2020, 09:41

edbepOct3 skrev:
7. maj 2020, 14:16
PhillOS skrev:
9. apr 2020, 02:02
Var en tur forbi VW Gladsaxe den anden dag.

Ud over den absolut ringeste service overhovedet (læs: ingen service) så fik jeg sparket lidt dæk på Golf 8.... Jeg ved ikke om det siger mere om Golfen eller Poloen, men gik glad ud i min GTI igen og kørte hjem.

Så det bliver nok ikke sådan en for mig næste gang, og slet ikke til de sindsyge leasing priser...
Troede bare det var mig der ikke var fin nok til dem, den ringeste service i deres salgsafdeling, som ingen :shock: . Har ikke oplevet manglende service som der, ikke engang i Bilka :lol:
Min kollega var på et tidspunkt ansat hos Scania (som bekendt også et VW-produkt) hvor de var tvunget til at køre i VW. Han fik en helt ny Passat leveret af VW Gladsaxe, med forhandler-monteret diesel-fyr. 300 meter henne ad Dynamovej pissede der diesel ud på vejen. Tilbage til VW Gladsaxe. Ja det kunne lave det om en uge. Det fik min kollega op i det "røde felt". Svaret var: "Kan du ikke se, at vi har en masse taxaer holdende - de har første prioritet" :roll:

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1247
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 225 times
Been thanked: 641 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af VWAU » 16. maj 2020, 17:23

Så har jeg prøvet den nye Golf 8. Jeg var på forhånd ret negativ. De forlygter er bare forfærdelige - også i virkeligheden.
Betjeningen af klimaanlægget er en skandale. Intet mindre.
Klima-anlægget har to "knapper" ved højre knæ - der er intet feedback fra de to knapper . En "slider" under skærmen (der ikke er belyst og som er svært at betjene hvis vejen er bare lidt ujævn), samt selve skærmen. Total inkonsekvent og ubrugeligt set-up. Golf 5/6/7 er lysår bedre på det punkt. Selv en Tesla 3, som jeg absolut ikke er fan af, har et bedre og frem for alt et konsekvent lay-out af klima-anlæggets betjening.
Et enkelt "fremskridt" bemærkede jeg. Sportssæderne er bedre end i Golf 7 men ikke så gode som i en Golf 6.
Jeg har ejet 4 stk. Golf herunder både 6 og 7. Golf 8 = No way
Vedhæftede filer
g8.jpg
g8.jpg (12.13 KiB) Vist 1921 gange

Sace
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 89 times
Been thanked: 157 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af Sace » 16. maj 2020, 19:29

VWAU skrev:
16. maj 2020, 17:23
Så har jeg prøvet den nye Golf 8. Jeg var på forhånd ret negativ. De forlygter er bare forfærdelige - også i virkeligheden.
Betjeningen af klimaanlægget er en skandale. Intet mindre.
Klima-anlægget har to "knapper" ved højre knæ - der er intet feedback fra de to knapper . En "slider" under skærmen (der ikke er belyst og som er svært at betjene hvis vejen er bare lidt ujævn), samt selve skærmen. Total inkonsekvent og ubrugeligt set-up. Golf 5/6/7 er lysår bedre på det punkt. Selv en Tesla 3, som jeg absolut ikke er fan af, har et bedre og frem for alt et konsekvent lay-out af klima-anlæggets betjening.
Et enkelt "fremskridt" bemærkede jeg. Sportssæderne er bedre end i Golf 7 men ikke så gode som i en Golf 6.
Jeg har ejet 4 stk. Golf herunder både 6 og 7. Golf 8 = No way
Flere af tingene er ret desværre enig i. Jeg synes Golf 8 virker billig ifht. forgængeren.

Touch knapperne kan jeg slet ikke snuppe, og det blanksorte lak omkring instrumenterne ser ikke særlig godt ud.

Til gengæld synes jeg egentligt designet er ok, efter jeg lige har vænnet mig til det.
These users thanked the author Sace for the post:
kGlerup
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af HansH » 17. maj 2020, 07:50

Tråden har lige haft en lille afstikker, som var 100% manden og 0% bolden.
Venligst bevar fokus på indhold, dvs kommentér på fakta, synspunkter osv.
BTT :)
These users thanked the author HansH for the post (total 5):
kGlerupSwancyklistenRdaldlkRasser73
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Rdaldlk
Nyt medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 16. nov 2014, 18:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 39 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af Rdaldlk » 17. maj 2020, 08:32

Er der nogen der har prøvet e-TSI? Og har input om den motor?
Mvh Lars
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1899
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 334 times
Been thanked: 216 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af The Micktrix / Dk » 17. maj 2020, 15:57

VWAU skrev:
16. maj 2020, 17:23
Så har jeg prøvet den nye Golf 8. Jeg var på forhånd ret negativ. De forlygter er bare forfærdelige - også i virkeligheden.
Betjeningen af klimaanlægget er en skandale. Intet mindre.
Klima-anlægget har to "knapper" ved højre knæ - der er intet feedback fra de to knapper . En "slider" under skærmen (der ikke er belyst og som er svært at betjene hvis vejen er bare lidt ujævn), samt selve skærmen. Total inkonsekvent og ubrugeligt set-up. Golf 5/6/7 er lysår bedre på det punkt. Selv en Tesla 3, som jeg absolut ikke er fan af, har et bedre og frem for alt et konsekvent lay-out af klima-anlæggets betjening.
Et enkelt "fremskridt" bemærkede jeg. Sportssæderne er bedre end i Golf 7 men ikke så gode som i en Golf 6.
Jeg har ejet 4 stk. Golf herunder både 6 og 7. Golf 8 = No way
Ser desværre ud til at den nye Seat Leon er helt ens på det punkt :?

Hvordan kan man lave sådan en gang bras i 2020 ??
These users thanked the author The Micktrix / Dk for the post:
kGlerup
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af HansH » 17. maj 2020, 16:19

The Micktrix / Dk skrev:
17. maj 2020, 15:57
VWAU skrev:
16. maj 2020, 17:23
Betjeningen af klimaanlægget er en skandale. Intet mindre.
Klima-anlægget har to "knapper" ved højre knæ - der er intet feedback fra de to knapper . En "slider" under skærmen (der ikke er belyst og som er svært at betjene hvis vejen er bare lidt ujævn), samt selve skærmen.
Ser desværre ud til at den nye Seat Leon er helt ens på det punkt :?

Hvordan kan man lave sådan en gang bras i 2020 ??
Det er virkelig, virkelig trist hvis det éntydigt er den vej udviklingen går i bilverdenen - digital touchbetjening.
Infotainment systemet - yes, den er jeg med på.
Men klimakontrol, volumenkontrol, viskere osv - det skal der bare være fysiske knapper til!

Jeg håber der kommer nogle eftermonteringsløsninger til de her nye biler som genindfører fysisk knapbetjening. Så kan watcher godt udvide lokalerne og staben.

Vores (i øvrigt udmærkede) Electrolux/Voss kogeplade har ren touch.
Det er super, super nice med en helt plan glasoverflade i forhold til rengøring.
Men betjeningen ...... Vorherre til hest mand! Det er simpelt hen så træls.
Hvis det koncept skal tage fuldstændig over i alle nye biler, så skal vores nuværende gamle kasser aldrig skiftes ud.. :(
These users thanked the author HansH for the post (total 3):
kGlerupPFThe Micktrix / Dk
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

NiklasDKSalkin
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 31. jul 2016, 17:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af NiklasDKSalkin » 17. maj 2020, 16:22

HansH skrev:
17. maj 2020, 16:19

Vores (i øvrigt udmærkede) Electrolux/Voss kogeplade har ren touch.
Det er super, super nice med en helt plan glasoverflade i forhold til rengøring.
Men betjeningen ...... Vorherre til hest mand! Det er simpelt hen så træls.
Hvis det koncept skal tage fuldstændig over i alle nye biler, så skal vores nuværende gamle kasser aldrig skiftes ud.. :(
Det stiller jeg mig uforstående overfor. Når først man lige har lært hvad de forskellige "knapper" gør, så synes jeg godt nok det er nemt, og virker ret fint. Du skal kunne skrue op og ned for blusset, samt vælge hvilket du vil tænde. Det eneste der kan få mig er når børnelåsen er slået til, men selv det er okay nemt når man lige har lært det.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af HansH » 17. maj 2020, 16:41

NiklasDKSalkin skrev:
17. maj 2020, 16:22
Det stiller jeg mig uforstående overfor..
Vi skal ikke diskutere Electrolux kogeplade her :D

Som andre rigtigt har pointeret (jeg synes det er rigtigt), så kræver touch betjeningen større opmærksomhed fra føreren for at lykkes.
Ujævnheder gør at man ikke rammer rigtigt, og skal koncentrere endnu mere opmærksomhed væk fra vejen.
Dvs jo mere touch/slide man indfører i betjeningen, jo flere distraktionskilder er der.

De fysiske knapper i vores gamle biler kan betjenes med usvigelig sikkerhed uden overhovedet at fjerne øjnene fra vejbanen.

Så det er naturligvis konceptet jeg anfægter, og her er jeg enig med skeptikerne i tråden.
Min kommentar er således ikke decideret rettet mod Golf 8, men mere generelt, da touch jo tilsyneladende er det nye sorte i bilerne.
These users thanked the author HansH for the post:
RIX
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

NiklasDKSalkin
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 31. jul 2016, 17:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af NiklasDKSalkin » 17. maj 2020, 17:41

HansH skrev:
17. maj 2020, 16:41
NiklasDKSalkin skrev:
17. maj 2020, 16:22
Det stiller jeg mig uforstående overfor..
Vi skal ikke diskutere Electrolux kogeplade her :D

Som andre rigtigt har pointeret (jeg synes det er rigtigt), så kræver touch betjeningen større opmærksomhed fra føreren for at lykkes.
Ujævnheder gør at man ikke rammer rigtigt, og skal koncentrere endnu mere opmærksomhed væk fra vejen.
Dvs jo mere touch/slide man indfører i betjeningen, jo flere distraktionskilder er der.

De fysiske knapper i vores gamle biler kan betjenes med usvigelig sikkerhed uden overhovedet at fjerne øjnene fra vejbanen.

Så det er naturligvis konceptet jeg anfægter, og her er jeg enig med skeptikerne i tråden.
Min kommentar er således ikke decideret rettet mod Golf 8, men mere generelt, da touch jo tilsyneladende er det nye sorte i bilerne.
Haha hoppede kun med på den pga. dit grønne navn.

Synes generelt det virker til, at en Passat fra 2017 har et godt mix. Fint med knapper til vitale ting, og så touch på skærmen, og kun på skærmen. Alt andet flytter som nævnt bare opmærksomhed fra vejen, ligesom det ikke på samme måde bliver muscle-memory og second-nature, men måske vi tager fejl

tvartou
Medlem
Indlæg: 649
Tilmeldt: 13. sep 2010, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 57 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af tvartou » 17. maj 2020, 18:24

Som jeg skrev i en anden tråd - hvor tit er det man / I regulerer på klima under kørslen?

Det undrer derimod mig, at man ikke er gået direkte fra fysiske knapper til "Hey folkevogn/volvo/skoda mv mv - 21 grader" og vips står den på 21 grader..

Jeg er med på at min Google nest (til 300 kr) har forbindelse til en af verdens største servernetværk og genkendelsessoftware systemer, men mindre kan vel gøre det i et køretøj..
These users thanked the author tvartou for the post:
DanielB12

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 612 times
Been thanked: 350 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af kGlerup » 17. maj 2020, 18:42

tvartou skrev:Som jeg skrev i en anden tråd - hvor tit er det man / I regulerer på klima under kørslen?

Det undrer derimod mig, at man ikke er gået direkte fra fysiske knapper til "Hey folkevogn/volvo/skoda mv mv - 21 grader" og vips står den på 21 grader..

Jeg er med på at min Google nest (til 300 kr) har forbindelse til en af verdens største servernetværk og genkendelsessoftware systemer, men mindre kan vel gøre det i et køretøj..
Generelt når jeg overtager bilen efter fruen.
Et hurtigt vip med øjnene, så ved jeg hvad temperaturen står på. Derefter kan jeg regulere uden at fjerne øjnene fra vejen.
Talestyring for at klare så simple manøvrerer? Nej tak...

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af HansH » 17. maj 2020, 19:11

tvartou skrev:
17. maj 2020, 18:24
Som jeg skrev i en anden tråd - hvor tit er det man / I regulerer på klima under kørslen?
Det er en udmærket pointe.
Når jeg overtager Octavia'en fra fruen, så starter jeg altid med en større oprydning i settings;
klimatemp kan stå på alt fra 'LOW' (hvis hun har været i fitness og har kogt på vej hjem i bilen), til 26 gr hvis hun har frosset bare en lille smule.
Hvis det har regnet da hun kørte, kan man være sikker på at visker står på interval
Osv.
Men du har jo ret i, at dette altsammen er noget jeg stiller tilbage til normal INDEN jeg begynder at køre..

Volumenkontrollen er vel den ting man oftest justerer under kørslen, og den er jo også med touch/slide i den nye Golf 8, som jeg forstår.
Men det gør man så via kontrollen på rattet.

Jeg vil holde fast i, at jeg ikke bryder mig om alt det touch/slide .. men må måske også medgive, at det i praksis muligvis ikke vil være så stort et problem som jeg forestiller mig.
Dertil skal man nok have en Golf 8 i daglig brug over et stykke tid, for at kunne få et indtryk af det.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

PF
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 26. maj 2015, 19:52
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herfølge
Has thanked: 104 times
Been thanked: 52 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af PF » 17. maj 2020, 19:26

Altså i løbet af en tur på 30 minutter, så skifter jeg mellem 19-20-21 grader nok en 3-4 gange.
Touch knapper er noget lort og jeg er helt enig i Hans mening om det til eksempelvis et komfur. Dreje knapper er klart at foretrække.
These users thanked the author PF for the post:
Rdaldlk

Sace
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 89 times
Been thanked: 157 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af Sace » 17. maj 2020, 19:54

tvartou skrev:
17. maj 2020, 18:24
Som jeg skrev i en anden tråd - hvor tit er det man / I regulerer på klima under kørslen?

Det undrer derimod mig, at man ikke er gået direkte fra fysiske knapper til "Hey folkevogn/volvo/skoda mv mv - 21 grader" og vips står den på 21 grader..

Jeg er med på at min Google nest (til 300 kr) har forbindelse til en af verdens største servernetværk og genkendelsessoftware systemer, men mindre kan vel gøre det i et køretøj..
Jeg kørt i en bil med den funktionalitet i halvandet år, og jeg bruger det aldrig. Jeg kan simpelt hen ikke vænne mig til at snakke til bilen, jeg synes det er fjollet. Og så aktiverer det i øvrigt på alle mulige tidspunkter hvis man nævner producentens navn :P
These users thanked the author Sace for the post:
kGlerup
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

PhillOS
Medlem
Indlæg: 762
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af PhillOS » 17. maj 2020, 21:14

PF skrev:
17. maj 2020, 19:26
Altså i løbet af en tur på 30 minutter, så skifter jeg mellem 19-20-21 grader nok en 3-4 gange.
Touch knapper er noget lort og jeg er helt enig i Hans mening om det til eksempelvis et komfur. Dreje knapper er klart at foretrække.
Vildt nok. Hvorfor? Tænker forskellen du mærker på 19-21 grader er rent placebo.
Jeg stillede sidst på temperaturen i 2016. Den har stået på 21c siden da.

Jeg kørte fingeren over touch knappen idag I en Leon, og det føles fint. Endda med ufedtet finger (grundet håndsprit).
.

Fabia4444
Nyt medlem
Indlæg: 497
Tilmeldt: 28. okt 2016, 18:59
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af Fabia4444 » 17. maj 2020, 21:28

Hvad så med den nye Oktavia, er den ligeså slem ? På touch delen.

PF
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 26. maj 2015, 19:52
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herfølge
Has thanked: 104 times
Been thanked: 52 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af PF » 17. maj 2020, 22:02

PhillOS skrev:
17. maj 2020, 21:14
PF skrev:
17. maj 2020, 19:26
Altså i løbet af en tur på 30 minutter, så skifter jeg mellem 19-20-21 grader nok en 3-4 gange.
Touch knapper er noget lort og jeg er helt enig i Hans mening om det til eksempelvis et komfur. Dreje knapper er klart at foretrække.
Vildt nok. Hvorfor? Tænker forskellen du mærker på 19-21 grader er rent placebo.
Jeg stillede sidst på temperaturen i 2016. Den har stået på 21c siden da.

Jeg kørte fingeren over touch knappen idag I en Leon, og det føles fint. Endda med ufedtet finger (grundet håndsprit).
Pas. Når jeg sveder skruer jeg ned, når jeg fryser skruer jeg op. Jeg har vel bare en krop som en kvinde i overgangsalderen.

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1571
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 178 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af styker » 17. maj 2020, 22:03

Toyota har da hurtigt fortrudt det touch halløj på audio delen.
Det kom på deres lydsystemer da C-HR kom hvor det også blev indført i Auris/Rav4 med rent touch.

Da corolla og ny RAV4 kom var de fysiske knapper tilbage og det samme ifbm facelift af C-HR og den helt nye Yaris har også fysiske knapper.
Skærmen bliver også hurtigt totalt fedtet bare se videoen med den nye Leon, skærmen er helt fedtet ind.

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 175 times
Been thanked: 103 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af MichaelSmed » 17. maj 2020, 22:22


PhillOS skrev:Vildt nok. Hvorfor? Tænker forskellen du mærker på 19-21 grader er rent placebo.
Jeg stillede sidst på temperaturen i 2016. Den har stået på 21c siden da.

Jeg kørte fingeren over touch knappen idag I en Leon, og det føles fint. Endda med ufedtet finger (grundet håndsprit).
Man kan snildt mærke forskel imellem 19 og 21 grader i bilen. Mit anlæg kommer kun under 20 grader når vi rammer de varme sommer dage. Ellers altid fast 22. Står den ved 20-21 efter kæresten har kørt i bilen, mærker jeg det så snart klima er effektivt, så ryger den op på 22 grader.

AAMS
Medlem
Indlæg: 1331
Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 186 times
Been thanked: 157 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af AAMS » 18. maj 2020, 11:30

HansH skrev:
17. maj 2020, 16:41
NiklasDKSalkin skrev:
17. maj 2020, 16:22
Det stiller jeg mig uforstående overfor..
Vi skal ikke diskutere Electrolux kogeplade her :D

Som andre rigtigt har pointeret (jeg synes det er rigtigt), så kræver touch betjeningen større opmærksomhed fra føreren for at lykkes.
Ujævnheder gør at man ikke rammer rigtigt, og skal koncentrere endnu mere opmærksomhed væk fra vejen.
Dvs jo mere touch/slide man indfører i betjeningen, jo flere distraktionskilder er der.

De fysiske knapper i vores gamle biler kan betjenes med usvigelig sikkerhed uden overhovedet at fjerne øjnene fra vejbanen.

Så det er naturligvis konceptet jeg anfægter, og her er jeg enig med skeptikerne i tråden.
Min kommentar er således ikke decideret rettet mod Golf 8, men mere generelt, da touch jo tilsyneladende er det nye sorte i bilerne.
Jeg undrer mig faktisk over, om der tages højde for det sikkerhedsmæssige aspekt i sådanne løsninger. Er der eksempelvis lavet en helt basal risikoanalyse ved touch Vs. kontakt/knap betjening, hvor man jo "mærker" en kvittering for den udførte opgave (kliklyd/modstand etc.)

Jeg har et par gange forsøgt at skrive en sms via min Discovery Media Pro - det virker umiddelbart væsentligt mere dødbringende end at samle telefonen op, og trykke på den.

Jeg synes også al det touch har taget overhånd, og kunne godt tænke mig at vide hvad tænker bag konceptet er.
These users thanked the author AAMS for the post:
kGlerup
Det man siger, er man selv

Lasse R
Medlem
Indlæg: 584
Tilmeldt: 27. jul 2012, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 82 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af Lasse R » 18. maj 2020, 13:02

AAMS skrev:
18. maj 2020, 11:30
Jeg synes også al det touch har taget overhånd, og kunne godt tænke mig at vide hvad tænker bag konceptet er.
Knapper er dyrere at producere og installere. Touch er billigt, og man kan lave alle de knapper man vil på en skærm uden det koster ekstra.
VW Touran 1,4 TSi Highline 2018
Audi A3 1,4 TSI Limo Sport 2017

AAMS
Medlem
Indlæg: 1331
Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 186 times
Been thanked: 157 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af AAMS » 18. maj 2020, 20:09

Lasse R skrev:
18. maj 2020, 13:02
AAMS skrev:
18. maj 2020, 11:30
Jeg synes også al det touch har taget overhånd, og kunne godt tænke mig at vide hvad tænker bag konceptet er.
Knapper er dyrere at producere og installere. Touch er billigt, og man kan lave alle de knapper man vil på en skærm uden det koster ekstra.
Ja selvfølgelig. Det kan jeg godt se giver god mening. Og så ser det måske også knapt så rodet ud.
Det man siger, er man selv

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af Kevinff » 18. maj 2020, 21:11

Kan i heller ikke taste numre/skrive beskeder osv fra jeres telefon uden at kigge på skærmen? Uden at have prøvet en G8 så tænker jeg det blot handler om tilvænning som så meget andet. Det er selvfølgelig noget sværere at vende sig til end så mange andre ting meeen det kan vel lade sig gøre


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Kevinff for the post (total 2):
PhillOSDanielB12

PhillOS
Medlem
Indlæg: 762
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af PhillOS » 18. maj 2020, 22:00

Kevinff skrev:
18. maj 2020, 21:11
Kan i heller ikke taste numre/skrive beskeder osv fra jeres telefon uden at kigge på skærmen? Uden at have prøvet en G8 så tænker jeg det blot handler om tilvænning som så meget andet. Det er selvfølgelig noget sværere at vende sig til end så mange andre ting meeen det kan vel lade sig gøre Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Må indrømme jeg også syntes der bliver malet fanden på væggen her. Det kræver tilvænning, nøjagtigt som alt andet nyt.
Dog må jeg indrømme det virker HELT hul i hovedet at de ikke er belyst.
These users thanked the author PhillOS for the post:
Kevinff
.

Abyssinier
Nyt medlem
Indlæg: 204
Tilmeldt: 7. jan 2010, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 49 times
Been thanked: 37 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af Abyssinier » 18. maj 2020, 22:17

Kevinff skrev:
18. maj 2020, 21:11
Kan i heller ikke taste numre/skrive beskeder osv fra jeres telefon uden at kigge på skærmen?
Nej. Ikke hvis det skal være forståeligt for modtager. ;)
These users thanked the author Abyssinier for the post (total 2):
kGlerupPhillOS
Nuværende bil: 2021 Skoda Enyaq 80
Quartz grå, 20" Vega fælge, Design Selection ecuSuite kabine, svingbart anhængertræk med elektrisk frigørelse, Assisted Drive Plus, Convenience Plus, Drive Sport Basis, Familie Plus, Infotainment Plus, Klima Plus, Komfort sæde Plus, Lyn & Syn Basis, Parkering Plus, Transportpakke, Varmepumpe og Lynopladning 135 kW DC.
Tidligere bil: 2014 Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG 140 hk.

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 178 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af vartaz » 18. maj 2020, 22:36

MichaelSmed skrev:
17. maj 2020, 22:22
PhillOS skrev:Vildt nok. Hvorfor? Tænker forskellen du mærker på 19-21 grader er rent placebo.
Jeg stillede sidst på temperaturen i 2016. Den har stået på 21c siden da.

Jeg kørte fingeren over touch knappen idag I en Leon, og det føles fint. Endda med ufedtet finger (grundet håndsprit).
Man kan snildt mærke forskel imellem 19 og 21 grader i bilen. Mit anlæg kommer kun under 20 grader når vi rammer de varme sommer dage. Ellers altid fast 22. Står den ved 20-21 efter kæresten har kørt i bilen, mærker jeg det så snart klima er effektivt, så ryger den op på 22 grader.

Selve meningen med klima ødelægger du jo. Du skulle have købt alm ac. , det meningen det bare skal stå på en temp😀.Når det varmt køler bilen bare det mere selvom du lader temp stå på det samme. Jeg har ikke rørt min temp indstilling i flere år 🤣😃😃
Kiggeee på golf 8 idag, dælme frisk med det touch stads. Knapper tak!!

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 175 times
Been thanked: 103 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af MichaelSmed » 19. maj 2020, 04:47


vartaz skrev:Selve meningen med klima ødelægger du jo. Du skulle have købt alm ac. , det meningen det bare skal stå på en tempBillede.Når det varmt køler bilen bare det mere selvom du lader temp stå på det samme. Jeg har ikke rørt min temp indstilling i flere år BilledeBilledeBillede
Kiggeee på golf 8 idag, dælme frisk med det touch stads. Knapper tak!!
Erhm, det er jo netop også det min gør? Billede
Temperatur står på 22 grader, og så regulerer klimaet løbende når der står på auto, mht blæserne, hvis der står høj sol ind i bilen, eller om det er overskyet.
Så meningen med klimaanlægget kører efter hensigten.

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af diskoboy » 19. maj 2020, 08:23

HansH skrev:
17. maj 2020, 19:11
Når jeg overtager Octavia'en fra fruen, så starter jeg altid med en større oprydning i settings;
klimatemp kan stå på alt fra 'LOW' (hvis hun har været i fitness og har kogt på vej hjem i bilen), til 26 gr hvis hun har frosset bare en lille smule.
Hvis det har regnet da hun kørte, kan man være sikker på at visker står på interval
LIge præcis med fysisk indstilling af viskerarmen kan Personalisering ikke klare, men mange af de andre ting er jo efterhånden standard at det er husket i nøglen hvis bilen har Personalisering.... - og med regnsensor er der vel efterhånden heller ingen grund til overhoved at røre ved den arm. Det skal virkelig være regnvejr hvis jeg skubber den et hak op. Vil faktisk gå så vidt at armen udelukkende skulle være der - for min skyld - for at starte bagrude sprinker/viskeren (og det kunne godt bare være 2 knapper ved siden af lyskontakten)

Hvor meget en Golf 8 nøgle kan huske/ikke huske ved jeg ikke, men tænker at flere og flere ting havner der, så hvis ellers man/I ikke deler samme nøgle, tror jeg at mange ting løser sig automatisk :)
These users thanked the author diskoboy for the post (total 2):
DanielB12HansH
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"