Ja, men det er inde i bilen, at kvalitets-niveauet er skrumpet.
Golf 8 tråden
-
- Medlem
- Indlæg: 1315
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:33
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 169 times
Re: Golf 8 tråden
De er da ved at have den klar til race uanset kvaliten i kabinen.
- Vedhæftede filer
-
- VW-Golf-GTI-GTC-15.jpg (185.39 KiB) Vist 3454 gange
-
- VW-Golf-GTI-GTC-4.jpg (233.61 KiB) Vist 3454 gange
-
- VW-Golf-GTI-GTC-16.jpg (182.95 KiB) Vist 3454 gange
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 77
- Tilmeldt: 6. jun 2016, 07:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
Re: Golf 8 tråden
Mindst en 'R' og ikke 'R-Line'
Pjat; men det nærmeste vi kommer dét er nok netop en 'R' med 330 hk: https://www.boosted.dk/golf-8-er-her-ko ... ed-330-hk/
Derudover sker der ting og sager på den tyske hjemmeside:
Golf UNITED - en ny udstyrslinje (kampagne) https://www.volkswagen.de/de/modelle-un ... e-golf.app
Pjat; men det nærmeste vi kommer dét er nok netop en 'R' med 330 hk: https://www.boosted.dk/golf-8-er-her-ko ... ed-330-hk/
Derudover sker der ting og sager på den tyske hjemmeside:
Golf UNITED - en ny udstyrslinje (kampagne) https://www.volkswagen.de/de/modelle-un ... e-golf.app
Golf 8 1.5 eTSI 150HK DSG7 - Style
Tidligere:
2017: Mercedes C 220d 170HK - Edition C - S205
2015 Passat Variant 1.4 TSI 150HK DSG7 - Highline - Discover Media - R-Line
2011: Golf Variant 2.0 TDI 150HK DSG6 - Highline - RNS510
2007: Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 140 HK 6g
Tidligere:
2017: Mercedes C 220d 170HK - Edition C - S205
2015 Passat Variant 1.4 TSI 150HK DSG7 - Highline - Discover Media - R-Line
2011: Golf Variant 2.0 TDI 150HK DSG6 - Highline - RNS510
2007: Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 140 HK 6g
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4948
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4438 times
- Been thanked: 1957 times
- Kontakt:
Re: Golf 8 tråden
Er vidst en udgave ifbm. EM2020.DrLieberkind skrev: ↑6. jul 2020, 09:23Derudover sker der ting og sager på den tyske hjemmeside:
Golf UNITED - en ny udstyrslinje (kampagne) https://www.volkswagen.de/de/modelle-un ... e-golf.app
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
-
- Medlem
- Indlæg: 762
- Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 249 times
Re: Golf 8 tråden
Nu er prisen på en eTSI Style DSG nedsat med 150kr svarende til 5400kr over perioden.
Prisen er nu 4199 mod før 4349 - Stadig med 10.000kr i udbetaling.
Venter stadig spændt på en R-Line - Hvis den bliver attraktivt prissæt, så ville jeg have svært ved ikke at skrive under på sådan en (psst.. Micki )
Prisen er nu 4199 mod før 4349 - Stadig med 10.000kr i udbetaling.
Venter stadig spændt på en R-Line - Hvis den bliver attraktivt prissæt, så ville jeg have svært ved ikke at skrive under på sådan en (psst.. Micki )
.
- VWAU
- Medlem
- Indlæg: 1247
- Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 641 times
Re: Golf 8 tråden
En kampagne-model så hurtigt er helt uhørt. Fordi den sælger dårligt i Tyskland? De dårlige salgstal er vel ikke kun et udtryk for de leveringsproblemer der har været?DrLieberkind skrev: ↑6. jul 2020, 09:23Golf UNITED - en ny udstyrslinje (kampagne) https://www.volkswagen.de/de/modelle-un ... e-golf.app
6.2020 kontra 6.2019
Golf -43%
Focus -21%
Astra -30%
Leon -17%
Ceed +11%
- vandhunden
- Medlem
- Indlæg: 1343
- Tilmeldt: 25. maj 2010, 11:39
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 138 times
Re: Golf 8 tråden
Test af den nye Golf 8 GTI for dem der kan tysk
https://www.autobild.de/videos/vw-golf- ... newsletter
https://www.autobild.de/videos/vw-golf- ... newsletter
- These users thanked the author vandhunden for the post:
- i-s
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4948
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4438 times
- Been thanked: 1957 times
- Kontakt:
Re: Golf 8 tråden
Thomas fra Autogefühl lagde en video op igår, på engelskvandhunden skrev: ↑10. aug 2020, 09:29Test af den nye Golf 8 GTI for dem der kan tysk
https://www.autobild.de/videos/vw-golf- ... newsletter
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 77
- Tilmeldt: 6. jun 2016, 07:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
Re: Golf 8 tråden
...og en tur på Autobahn: https://www.youtube.com/watch?v=xhjWwkgqAaI
Golf 8 1.5 eTSI 150HK DSG7 - Style
Tidligere:
2017: Mercedes C 220d 170HK - Edition C - S205
2015 Passat Variant 1.4 TSI 150HK DSG7 - Highline - Discover Media - R-Line
2011: Golf Variant 2.0 TDI 150HK DSG6 - Highline - RNS510
2007: Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 140 HK 6g
Tidligere:
2017: Mercedes C 220d 170HK - Edition C - S205
2015 Passat Variant 1.4 TSI 150HK DSG7 - Highline - Discover Media - R-Line
2011: Golf Variant 2.0 TDI 150HK DSG6 - Highline - RNS510
2007: Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 140 HK 6g
- VWAU
- Medlem
- Indlæg: 1247
- Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 641 times
Re: Golf 8 tråden
Golf 8 Style eHybrid (den midterste) får et 50% større batteri end Golf 7 GTE og kan nu køre 80 km på el (ifølge VW )
- Vedhæftede filer
-
- g8.jpg (119.08 KiB) Vist 2563 gange
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4948
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4438 times
- Been thanked: 1957 times
- Kontakt:
Re: Golf 8 tråden
GTE er nu officielt i samme liga som GTD og GTI.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1842
- Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 206 times
Re: Golf 8 tråden
De 80 km er NEDC værdier, så regn ikke med mere end allerhøjst 60km med vinden i ryggen og nedad bakke
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
- VWAU
- Medlem
- Indlæg: 1247
- Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 641 times
Re: Golf 8 tråden
Hvis man fremregner de tyske priser bliver en GTE (245 HK) 20 - 25.000 DKK dyrere end en Style eHybrid (204 HK) i DK. Forskellen er nok for lille til at Style eHybrid bliver interessant. GTE har trods alt en langt kraftigere el-motor (95 HK) og er derfor mere egnet til ren el-drift.
- Vedhæftede filer
-
- DB2020AU01379_overfull.jpg (139.8 KiB) Vist 2517 gange
-
- Medlem
- Indlæg: 762
- Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 249 times
Re: Golf 8 tråden
Der begynder altså at være lidt vådt under min stol...
Moonstone Grå i kombination med GTE/R-Line/GTI stylingen. Og så "Svensk-Skov-Rally"-lygtebaren, hvem end der fandt på den hos VW, kæft en vinder. PIV frækt!
Moonstone Grå i kombination med GTE/R-Line/GTI stylingen. Og så "Svensk-Skov-Rally"-lygtebaren, hvem end der fandt på den hos VW, kæft en vinder. PIV frækt!
.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: 12. feb 2016, 18:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 6 times
Re: Golf 8 tråden
Er det bare mig eller er den bagende lidt Øv
Bliver spændene om den vinder lidt live
https://youtu.be/jvxMSHkzocQ
Bliver spændene om den vinder lidt live
https://youtu.be/jvxMSHkzocQ
Re: Golf 8 tråden
Nu er der mange bud på hvilke modeller man kan vælge , men hvad ville I vælge af eTSI og eHybrid?
Bilen skal køre 20000 om året ca og vil uanset hvad være en upgrade fra nuværende køretøj.
Egentlig ville jeg helst gå direkte til ren el, men jeg synes stadig teknologien mangler lidt.
Jeg hælder mest til en eTSI i 1st edition men guid mig lidt her pls.
Bilen skal køre 20000 om året ca og vil uanset hvad være en upgrade fra nuværende køretøj.
Egentlig ville jeg helst gå direkte til ren el, men jeg synes stadig teknologien mangler lidt.
Jeg hælder mest til en eTSI i 1st edition men guid mig lidt her pls.
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4948
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4438 times
- Been thanked: 1957 times
- Kontakt:
Re: Golf 8 tråden
Hvis dit kørselsmønster passer med GTE'en, så havde jeg taget den. Den er satme godt prissat, og tror hurtigt eTSI'en bliver lige så dyr.
Tjek også Audi A3 TFSI e. Den har færre heste (vel svarende til den almindelige G8 hybrid), men så prissat i samme niveau som GTE'en. Lægger du de 40.000 kr. ekstra til de to pakker, så har du virkelig en lækker bil, med stort set alt i udstyr.
Tjek også Audi A3 TFSI e. Den har færre heste (vel svarende til den almindelige G8 hybrid), men så prissat i samme niveau som GTE'en. Lægger du de 40.000 kr. ekstra til de to pakker, så har du virkelig en lækker bil, med stort set alt i udstyr.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
Re: Golf 8 tråden
hvad tænker du kørselsmønster?
Jeg vil helst undgå for meget "dobbelt" konfekt , altså både en decideret el motor og benzin.
Som jeg forstår det er eTSI kun hjulpet af en meget lille elmotor/batteri.
Jeg går efter en lettere brugt og i øjeblikket er der en 3-4 stk i 1st edition med sædevarme bag, 3. zone klima og matrixlygterne. Alle 3 ting som luner lidt.
Jeg vil helst undgå for meget "dobbelt" konfekt , altså både en decideret el motor og benzin.
Som jeg forstår det er eTSI kun hjulpet af en meget lille elmotor/batteri.
Jeg går efter en lettere brugt og i øjeblikket er der en 3-4 stk i 1st edition med sædevarme bag, 3. zone klima og matrixlygterne. Alle 3 ting som luner lidt.
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4948
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4438 times
- Been thanked: 1957 times
- Kontakt:
Re: Golf 8 tråden
GTE og A3’eren er super oplagte hvis du i 70-80 pct af tilfældene kører under de her 50 km pr tur du kan lade, men i de 20-30 pct har behov for at køre længere.Fabianen skrev: ↑10. nov 2020, 19:58hvad tænker du kørselsmønster?
Jeg vil helst undgå for meget "dobbelt" konfekt , altså både en decideret el motor og benzin.
Som jeg forstår det er eTSI kun hjulpet af en meget lille elmotor/batteri.
Jeg går efter en lettere brugt og i øjeblikket er der en 3-4 stk i 1st edition med sædevarme bag, 3. zone klima og matrixlygterne. Alle 3 ting som luner lidt.
Jeg er ikke ubetinget fan af hybrider, for du kører rundt med netop dobbelt konfekt..
Jeg synes ikke eTSI giver så meget mening. Du har stadigvæk dobbeltkonfekten, men får ikke det samme ud af den som med en hybrid.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
-
- Medlem
- Indlæg: 762
- Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 249 times
Re: Golf 8 tråden
Nu skal det lige siges at eTSI batteri/el motor kun er til igangsætning. Det er en helt almindelig TSI på alle andre punkter. Batteriet ligger under førersædet og vejer ca det samme som en fyldt indkøbspose.
Jeg har prøvet det, og det giver en lidt blødere igangsætning end almindelig benzin med DSG.
.
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: Golf 8 tråden
Men hvis du i 80% af tilfældene kan klare dig med hybriden, så kører du i 80% af tilfældene rundt med X antal kilo ubrugte batterier, som det har været væsentlig være for miljøet at producere, end den metalklump en konventionel motor erDanielB12 skrev: ↑10. nov 2020, 20:37GTE og A3’eren er super oplagte hvis du i 70-80 pct af tilfældene kører under de her 50 km pr tur du kan lade, men i de 20-30 pct har behov for at køre længere.Fabianen skrev: ↑10. nov 2020, 19:58hvad tænker du kørselsmønster?
Jeg vil helst undgå for meget "dobbelt" konfekt , altså både en decideret el motor og benzin.
Som jeg forstår det er eTSI kun hjulpet af en meget lille elmotor/batteri.
Jeg går efter en lettere brugt og i øjeblikket er der en 3-4 stk i 1st edition med sædevarme bag, 3. zone klima og matrixlygterne. Alle 3 ting som luner lidt.
Jeg er ikke ubetinget fan af hybrider, for du kører rundt med netop dobbelt konfekt..
Jeg synes ikke eTSI giver så meget mening. Du har stadigvæk dobbeltkonfekten, men får ikke det samme ud af den som med en hybrid.
Derfor giver en hybrid mere mening end en elbil. Du fjerner 80% + af dit olieforbrug, uden at producere unødvendigt mange batterier.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1626
- Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 201 times
Re: Golf 8 tråden
Hvorfra har du det? Forbrug må ikke opgives efter nedc. Skal opgives efter wltp.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 60
- Tilmeldt: 15. aug 2017, 15:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 13 times
Re: Golf 8 tråden
Det er ikke korrekt. Den slukker også motoren til tider, når man coaster. Jeg rammer nemt 20-21 km/l på lande- og motorvejen, også fordi den kører med cylinderfrakobling - som i øvrigt fungerer fremragende. Igangsætningen er virkelig blød og smooth. eTsi kører med nyeste 1,5 motor, hvor plug in kører med 1,4. Plug in er tungere end eTsiPhillOS skrev: ↑11. nov 2020, 01:06Nu skal det lige siges at eTSI batteri/el motor kun er til igangsætning. Det er en helt almindelig TSI på alle andre punkter. Batteriet ligger under førersædet og vejer ca det samme som en fyldt indkøbspose.
Jeg har prøvet det, og det giver en lidt blødere igangsætning end almindelig benzin med DSG.
2020 VW Golf 8 First Edition Style eTsi 150 HK
-
- Medlem
- Indlæg: 762
- Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 249 times
Re: Golf 8 tråden
Som jeg har læst det, kan den el motor slet ikke trække på hjulene. Min GTI kan også Coaste i ECO mode... så jeg står ved mit udsagn stadig er korrekt.Saepe skrev: ↑11. nov 2020, 10:58Det er ikke korrekt. Den slukker også motoren til tider, når man coaster. Jeg rammer nemt 20-21 km/l på lande- og motorvejen, også fordi den kører med cylinderfrakobling - som i øvrigt fungerer fremragende. Igangsætningen er virkelig blød og smooth. eTsi kører med nyeste 1,5 motor, hvor plug in kører med 1,4. Plug in er tungere end eTsiPhillOS skrev: ↑11. nov 2020, 01:06Nu skal det lige siges at eTSI batteri/el motor kun er til igangsætning. Det er en helt almindelig TSI på alle andre punkter. Batteriet ligger under førersædet og vejer ca det samme som en fyldt indkøbspose.
Jeg har prøvet det, og det giver en lidt blødere igangsætning end almindelig benzin med DSG.
.
- xbn
- Medlem
- Indlæg: 1172
- Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 271 times
Re: Golf 8 tråden
Når man kører med jævn hastighed og motoren bidrager til at opretholde hastigheden, uanset det er benzin eller el, så er det ikke coasting.
Re: Golf 8 tråden
Fronten på Golf 8 er forskellig på modellerne. Denne og andre har 3 geller. Hvilke modellerne har hvad?
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 261 times
Re: Golf 8 tråden
Er det ikke bare fordi, billedet viser en R-Line udgave?
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren
- BCBC
- Medlem
- Indlæg: 840
- Tilmeldt: 15. mar 2013, 19:37
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 12 times
Re: Golf 8 tråden
En e-tsi kan coaste.
Den kobler ud og slukker motoren og løber i frihjul.
E-tsi fås kun i kombination med DSG.
Desuden giver den optil 50 NM i boost ved acceleration. Max momentet bliver ikke større, dette boost er til normalt max moment opnås. (se billedet)
Det er generatoren der er special. Den kan både virke som motor, generator og (remtrukket)starter.
Det er et 48 volt system.
Mellem det 48 volt ca. 0,6 kWh litium-ion batteriet under passagersædet og bilens almindelige elsystem på 12 volt er en dc/dc konverter 48/12 volt. I motorrummet finder du et almindeligt 12 volt batteri.
Billedet er fra en Octavia og hos Skoda har man valgt at kalde det e-tec, men det er det samme som e-tsi.
Den kobler ud og slukker motoren og løber i frihjul.
E-tsi fås kun i kombination med DSG.
Desuden giver den optil 50 NM i boost ved acceleration. Max momentet bliver ikke større, dette boost er til normalt max moment opnås. (se billedet)
Det er generatoren der er special. Den kan både virke som motor, generator og (remtrukket)starter.
Det er et 48 volt system.
Mellem det 48 volt ca. 0,6 kWh litium-ion batteriet under passagersædet og bilens almindelige elsystem på 12 volt er en dc/dc konverter 48/12 volt. I motorrummet finder du et almindeligt 12 volt batteri.
Billedet er fra en Octavia og hos Skoda har man valgt at kalde det e-tec, men det er det samme som e-tsi.
- These users thanked the author BCBC for the post:
- Morten Hedensted
- xbn
- Medlem
- Indlæg: 1172
- Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 271 times
Re: Golf 8 tråden
Jeg forstår ikke coasting delen, bruger den så elmotoren/generatoren med et 0,6 kwh batteri til at holde farten? Hvis den bruger en form for motor til fremdrift, så er det jo ikke coasting.BCBC skrev: ↑11. jan 2021, 14:11En e-tsi kan coaste.
Den kobler ud og slukker motoren og løber i frihjul.
E-tsi fås kun i kombination med DSG.
Desuden giver den optil 50 NM i boost ved acceleration. Max momentet bliver ikke større, dette boost er til normalt max moment opnås. (se billedet)
Det er generatoren der er special. Den kan både virke som motor, generator og (remtrukket)starter.
Det er et 48 volt system.
Mellem det 48 volt ca. 0,6 kWh litium-ion batteriet under passagersædet og bilens almindelige elsystem på 12 volt er en dc/dc konverter 48/12 volt. I motorrummet finder du et almindeligt 12 volt batteri.
Billedet er fra en Octavia og hos Skoda har man valgt at kalde det e-tec, men det er det samme som e-tsi.