Golf 8 tråden

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1247
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 225 times
Been thanked: 641 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af VWAU » 13. jun 2020, 09:51

Rdaldlk skrev:
22. maj 2020, 18:37
Men btt, så en Golf8 i sorthåret vejen i dag, den var såmænd ganske nydelig at se på :D
Ja, men det er inde i bilen, at kvalitets-niveauet er skrumpet.

Fonne
Medlem
Indlæg: 1315
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 169 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af Fonne » 3. jul 2020, 20:51

De er da ved at have den klar til race uanset kvaliten i kabinen.
Vedhæftede filer
VW-Golf-GTI-GTC-15.jpg
VW-Golf-GTI-GTC-15.jpg (185.39 KiB) Vist 3454 gange
VW-Golf-GTI-GTC-4.jpg
VW-Golf-GTI-GTC-4.jpg (233.61 KiB) Vist 3454 gange
VW-Golf-GTI-GTC-16.jpg
VW-Golf-GTI-GTC-16.jpg (182.95 KiB) Vist 3454 gange

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2760
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af Nicklossi » 3. jul 2020, 22:19

Er det den de kalder for sportline....? :mrgreen:

DrLieberkind
Helt nyt medlem
Indlæg: 77
Tilmeldt: 6. jun 2016, 07:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af DrLieberkind » 6. jul 2020, 09:23

Mindst en 'R' og ikke 'R-Line'
:lol: Pjat; men det nærmeste vi kommer dét er nok netop en 'R' med 330 hk: https://www.boosted.dk/golf-8-er-her-ko ... ed-330-hk/

Derudover sker der ting og sager på den tyske hjemmeside:

Golf UNITED - en ny udstyrslinje (kampagne) https://www.volkswagen.de/de/modelle-un ... e-golf.app
Golf 8 1.5 eTSI 150HK DSG7 - Style
Tidligere:
2017: Mercedes C 220d 170HK - Edition C - S205
2015 Passat Variant 1.4 TSI 150HK DSG7 - Highline - Discover Media - R-Line
2011: Golf Variant 2.0 TDI 150HK DSG6 - Highline - RNS510
2007: Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 140 HK 6g

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4948
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af DanielB12 » 6. jul 2020, 12:18

DrLieberkind skrev:
6. jul 2020, 09:23
Derudover sker der ting og sager på den tyske hjemmeside:

Golf UNITED - en ny udstyrslinje (kampagne) https://www.volkswagen.de/de/modelle-un ... e-golf.app
Er vidst en udgave ifbm. EM2020.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

PhillOS
Medlem
Indlæg: 762
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af PhillOS » 12. jul 2020, 19:55

Nu er prisen på en eTSI Style DSG nedsat med 150kr svarende til 5400kr over perioden.

Prisen er nu 4199 mod før 4349 - Stadig med 10.000kr i udbetaling.

Venter stadig spændt på en R-Line - Hvis den bliver attraktivt prissæt, så ville jeg have svært ved ikke at skrive under på sådan en (psst.. Micki ;) )
.

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1247
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 225 times
Been thanked: 641 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af VWAU » 12. jul 2020, 21:58

DrLieberkind skrev:
6. jul 2020, 09:23
Golf UNITED - en ny udstyrslinje (kampagne) https://www.volkswagen.de/de/modelle-un ... e-golf.app
En kampagne-model så hurtigt er helt uhørt. Fordi den sælger dårligt i Tyskland? De dårlige salgstal er vel ikke kun et udtryk for de leveringsproblemer der har været?
6.2020 kontra 6.2019
Golf -43%
Focus -21%
Astra -30%
Leon -17%
Ceed +11%

Brugeravatar
vandhunden
Medlem
Indlæg: 1343
Tilmeldt: 25. maj 2010, 11:39
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 47 times
Been thanked: 138 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af vandhunden » 10. aug 2020, 09:29

Test af den nye Golf 8 GTI for dem der kan tysk

https://www.autobild.de/videos/vw-golf- ... newsletter
These users thanked the author vandhunden for the post:
i-s
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4948
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af DanielB12 » 10. aug 2020, 09:49

vandhunden skrev:
10. aug 2020, 09:29
Test af den nye Golf 8 GTI for dem der kan tysk

https://www.autobild.de/videos/vw-golf- ... newsletter
Thomas fra Autogefühl lagde en video op igår, på engelsk
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

DrLieberkind
Helt nyt medlem
Indlæg: 77
Tilmeldt: 6. jun 2016, 07:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af DrLieberkind » 10. aug 2020, 10:18

Golf 8 1.5 eTSI 150HK DSG7 - Style
Tidligere:
2017: Mercedes C 220d 170HK - Edition C - S205
2015 Passat Variant 1.4 TSI 150HK DSG7 - Highline - Discover Media - R-Line
2011: Golf Variant 2.0 TDI 150HK DSG6 - Highline - RNS510
2007: Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 140 HK 6g

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1247
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 225 times
Been thanked: 641 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af VWAU » 28. aug 2020, 14:03

Golf 8 Style eHybrid (den midterste) får et 50% større batteri end Golf 7 GTE og kan nu køre 80 km på el (ifølge VW ;) )
Vedhæftede filer
g8.jpg
g8.jpg (119.08 KiB) Vist 2563 gange
These users thanked the author VWAU for the post:
Korreborg

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4948
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af DanielB12 » 28. aug 2020, 14:19

GTE er nu officielt i samme liga som GTD og GTI.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 57 times
Been thanked: 206 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af Jannik » 28. aug 2020, 14:20

De 80 km er NEDC værdier, så regn ikke med mere end allerhøjst 60km med vinden i ryggen og nedad bakke
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1247
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 225 times
Been thanked: 641 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af VWAU » 28. aug 2020, 15:24

Hvis man fremregner de tyske priser bliver en GTE (245 HK) 20 - 25.000 DKK dyrere end en Style eHybrid (204 HK) i DK. Forskellen er nok for lille til at Style eHybrid bliver interessant. GTE har trods alt en langt kraftigere el-motor (95 HK) og er derfor mere egnet til ren el-drift.
Vedhæftede filer
DB2020AU01379_overfull.jpg
DB2020AU01379_overfull.jpg (139.8 KiB) Vist 2517 gange

PhillOS
Medlem
Indlæg: 762
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af PhillOS » 31. aug 2020, 20:14

Der begynder altså at være lidt vådt under min stol... :oops:

Moonstone Grå i kombination med GTE/R-Line/GTI stylingen. Og så "Svensk-Skov-Rally"-lygtebaren, hvem end der fandt på den hos VW, kæft en vinder. PIV frækt!

Billede
Billede
These users thanked the author PhillOS for the post:
Kevinff
.

Kita
Helt nyt medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 12. feb 2016, 18:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 6 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af Kita » 9. sep 2020, 17:19

Er det bare mig eller er den bagende lidt Øv
Bliver spændene om den vinder lidt live
https://youtu.be/jvxMSHkzocQ

Fabianen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af Fabianen » 10. nov 2020, 13:10

Nu er der mange bud på hvilke modeller man kan vælge , men hvad ville I vælge af eTSI og eHybrid?

Bilen skal køre 20000 om året ca og vil uanset hvad være en upgrade fra nuværende køretøj.
Egentlig ville jeg helst gå direkte til ren el, men jeg synes stadig teknologien mangler lidt.

Jeg hælder mest til en eTSI i 1st edition men guid mig lidt her pls.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4948
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af DanielB12 » 10. nov 2020, 13:15

Hvis dit kørselsmønster passer med GTE'en, så havde jeg taget den. Den er satme godt prissat, og tror hurtigt eTSI'en bliver lige så dyr.

Tjek også Audi A3 TFSI e. Den har færre heste (vel svarende til den almindelige G8 hybrid), men så prissat i samme niveau som GTE'en. Lægger du de 40.000 kr. ekstra til de to pakker, så har du virkelig en lækker bil, med stort set alt i udstyr.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Fabianen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af Fabianen » 10. nov 2020, 19:58

hvad tænker du kørselsmønster?

Jeg vil helst undgå for meget "dobbelt" konfekt , altså både en decideret el motor og benzin.
Som jeg forstår det er eTSI kun hjulpet af en meget lille elmotor/batteri.

Jeg går efter en lettere brugt og i øjeblikket er der en 3-4 stk i 1st edition med sædevarme bag, 3. zone klima og matrixlygterne. Alle 3 ting som luner lidt. ;)

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4948
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af DanielB12 » 10. nov 2020, 20:37

Fabianen skrev:
10. nov 2020, 19:58
hvad tænker du kørselsmønster?

Jeg vil helst undgå for meget "dobbelt" konfekt , altså både en decideret el motor og benzin.
Som jeg forstår det er eTSI kun hjulpet af en meget lille elmotor/batteri.

Jeg går efter en lettere brugt og i øjeblikket er der en 3-4 stk i 1st edition med sædevarme bag, 3. zone klima og matrixlygterne. Alle 3 ting som luner lidt. ;)
GTE og A3’eren er super oplagte hvis du i 70-80 pct af tilfældene kører under de her 50 km pr tur du kan lade, men i de 20-30 pct har behov for at køre længere.

Jeg er ikke ubetinget fan af hybrider, for du kører rundt med netop dobbelt konfekt..

Jeg synes ikke eTSI giver så meget mening. Du har stadigvæk dobbeltkonfekten, men får ikke det samme ud af den som med en hybrid.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

PhillOS
Medlem
Indlæg: 762
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af PhillOS » 11. nov 2020, 01:06

DanielB12 skrev:
10. nov 2020, 20:37

Jeg synes ikke eTSI giver så meget mening. Du har stadigvæk dobbeltkonfekten, men får ikke det samme ud af den som med en hybrid.
Nu skal det lige siges at eTSI batteri/el motor kun er til igangsætning. Det er en helt almindelig TSI på alle andre punkter. Batteriet ligger under førersædet og vejer ca det samme som en fyldt indkøbspose.

Jeg har prøvet det, og det giver en lidt blødere igangsætning end almindelig benzin med DSG.
.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af Korreborg » 11. nov 2020, 08:34

DanielB12 skrev:
10. nov 2020, 20:37
Fabianen skrev:
10. nov 2020, 19:58
hvad tænker du kørselsmønster?

Jeg vil helst undgå for meget "dobbelt" konfekt , altså både en decideret el motor og benzin.
Som jeg forstår det er eTSI kun hjulpet af en meget lille elmotor/batteri.

Jeg går efter en lettere brugt og i øjeblikket er der en 3-4 stk i 1st edition med sædevarme bag, 3. zone klima og matrixlygterne. Alle 3 ting som luner lidt. ;)
GTE og A3’eren er super oplagte hvis du i 70-80 pct af tilfældene kører under de her 50 km pr tur du kan lade, men i de 20-30 pct har behov for at køre længere.

Jeg er ikke ubetinget fan af hybrider, for du kører rundt med netop dobbelt konfekt..

Jeg synes ikke eTSI giver så meget mening. Du har stadigvæk dobbeltkonfekten, men får ikke det samme ud af den som med en hybrid.
Men hvis du i 80% af tilfældene kan klare dig med hybriden, så kører du i 80% af tilfældene rundt med X antal kilo ubrugte batterier, som det har været væsentlig være for miljøet at producere, end den metalklump en konventionel motor er ;)
Derfor giver en hybrid mere mening end en elbil. Du fjerner 80% + af dit olieforbrug, uden at producere unødvendigt mange batterier.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af peter w » 11. nov 2020, 08:48

Jannik skrev:
28. aug 2020, 14:20
De 80 km er NEDC værdier, så regn ikke med mere end allerhøjst 60km med vinden i ryggen og nedad bakke Billede
Hvorfra har du det? Forbrug må ikke opgives efter nedc. Skal opgives efter wltp.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

Saepe
Helt nyt medlem
Indlæg: 60
Tilmeldt: 15. aug 2017, 15:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af Saepe » 11. nov 2020, 10:58

PhillOS skrev:
11. nov 2020, 01:06
DanielB12 skrev:
10. nov 2020, 20:37

Jeg synes ikke eTSI giver så meget mening. Du har stadigvæk dobbeltkonfekten, men får ikke det samme ud af den som med en hybrid.
Nu skal det lige siges at eTSI batteri/el motor kun er til igangsætning. Det er en helt almindelig TSI på alle andre punkter. Batteriet ligger under førersædet og vejer ca det samme som en fyldt indkøbspose.

Jeg har prøvet det, og det giver en lidt blødere igangsætning end almindelig benzin med DSG.
Det er ikke korrekt. Den slukker også motoren til tider, når man coaster. Jeg rammer nemt 20-21 km/l på lande- og motorvejen, også fordi den kører med cylinderfrakobling - som i øvrigt fungerer fremragende. Igangsætningen er virkelig blød og smooth. eTsi kører med nyeste 1,5 motor, hvor plug in kører med 1,4. Plug in er tungere end eTsi
2020 VW Golf 8 First Edition Style eTsi 150 HK

PhillOS
Medlem
Indlæg: 762
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af PhillOS » 13. nov 2020, 22:36

Saepe skrev:
11. nov 2020, 10:58
PhillOS skrev:
11. nov 2020, 01:06
DanielB12 skrev:
10. nov 2020, 20:37

Jeg synes ikke eTSI giver så meget mening. Du har stadigvæk dobbeltkonfekten, men får ikke det samme ud af den som med en hybrid.
Nu skal det lige siges at eTSI batteri/el motor kun er til igangsætning. Det er en helt almindelig TSI på alle andre punkter. Batteriet ligger under førersædet og vejer ca det samme som en fyldt indkøbspose.

Jeg har prøvet det, og det giver en lidt blødere igangsætning end almindelig benzin med DSG.
Det er ikke korrekt. Den slukker også motoren til tider, når man coaster. Jeg rammer nemt 20-21 km/l på lande- og motorvejen, også fordi den kører med cylinderfrakobling - som i øvrigt fungerer fremragende. Igangsætningen er virkelig blød og smooth. eTsi kører med nyeste 1,5 motor, hvor plug in kører med 1,4. Plug in er tungere end eTsi
Som jeg har læst det, kan den el motor slet ikke trække på hjulene. Min GTI kan også Coaste i ECO mode... så jeg står ved mit udsagn stadig er korrekt.
.

Brugeravatar
xbn
Medlem
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 62 times
Been thanked: 271 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af xbn » 14. nov 2020, 13:40

Når man kører med jævn hastighed og motoren bidrager til at opretholde hastigheden, uanset det er benzin eller el, så er det ikke coasting.
Billede

KVL
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af KVL » 11. jan 2021, 10:16

Fronten på Golf 8 er forskellig på modellerne. Denne og andre har 3 geller. Hvilke modellerne har hvad?
20210111_101208.jpg
20210111_101208.jpg (152.89 KiB) Vist 1179 gange

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af KBoesen » 11. jan 2021, 12:19

KVL skrev:
11. jan 2021, 10:16
Fronten på Golf 8 er forskellig på modellerne. Denne og andre har 3 geller. Hvilke modellerne har hvad?

20210111_101208.jpg
Er det ikke bare fordi, billedet viser en R-Line udgave?
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Brugeravatar
BCBC
Medlem
Indlæg: 840
Tilmeldt: 15. mar 2013, 19:37
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af BCBC » 11. jan 2021, 14:11

En e-tsi kan coaste.
Den kobler ud og slukker motoren og løber i frihjul.
E-tsi fås kun i kombination med DSG.
Desuden giver den optil 50 NM i boost ved acceleration. Max momentet bliver ikke større, dette boost er til normalt max moment opnås. (se billedet)
Det er generatoren der er special. Den kan både virke som motor, generator og (remtrukket)starter.
Det er et 48 volt system.
Mellem det 48 volt ca. 0,6 kWh litium-ion batteriet under passagersædet og bilens almindelige elsystem på 12 volt er en dc/dc konverter 48/12 volt. I motorrummet finder du et almindeligt 12 volt batteri.
Billedet er fra en Octavia og hos Skoda har man valgt at kalde det e-tec, men det er det samme som e-tsi.

E8BA5D17-D02C-44DC-AC9E-4CF10B6D3B5B.png
E8BA5D17-D02C-44DC-AC9E-4CF10B6D3B5B.png (203.48 KiB) Vist 1080 gange
These users thanked the author BCBC for the post:
Morten Hedensted

Brugeravatar
xbn
Medlem
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 62 times
Been thanked: 271 times

Re: Golf 8 tråden

Indlæg af xbn » 11. jan 2021, 20:15

BCBC skrev:
11. jan 2021, 14:11
En e-tsi kan coaste.
Den kobler ud og slukker motoren og løber i frihjul.
E-tsi fås kun i kombination med DSG.
Desuden giver den optil 50 NM i boost ved acceleration. Max momentet bliver ikke større, dette boost er til normalt max moment opnås. (se billedet)
Det er generatoren der er special. Den kan både virke som motor, generator og (remtrukket)starter.
Det er et 48 volt system.
Mellem det 48 volt ca. 0,6 kWh litium-ion batteriet under passagersædet og bilens almindelige elsystem på 12 volt er en dc/dc konverter 48/12 volt. I motorrummet finder du et almindeligt 12 volt batteri.
Billedet er fra en Octavia og hos Skoda har man valgt at kalde det e-tec, men det er det samme som e-tsi.
Jeg forstår ikke coasting delen, bruger den så elmotoren/generatoren med et 0,6 kwh batteri til at holde farten? Hvis den bruger en form for motor til fremdrift, så er det jo ikke coasting.
Billede

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"