Værktøj til nybegynderen

Stedet hvor der snakkes VAG biler
claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Værktøj til nybegynderen

Indlæg af claussor » 7. apr 2020, 09:49

Jeg ved ikke om der er en lignende tråd, i så fald kan I blot flytte mit indlæg :-)

Vi er et par stykker der er begyndt at skrue lidt på vores biler for at lære at skifte bremser mv. I den forbindelse har jeg hygge shoppet lidt i bl.a. LIDL da de har deres Parkside produkter som faktisk virker ganske fornuftige. Tanken har været at købe det billigt (men forhåbentlig godt) så kunne jeg altid opgradere til mærkevare hvis det blev nødvendigt. Jeg vil i den forbindelse lige fortælle om dette fantastiske værktøj:

Parkside slagnøgle der kan reguleres mellem 100-400nm (om den kan klare 400nm ved jeg ikke). Den er batteridreven og det medfølger. Den river bare boltene af uden problemer og er en ren fornøjelse. Pris ca. 550,- da den var på tilbud for et par uger siden. Flere butikker har dem stadig liggende. Jeg har købt en del andet grej hos dem også samt småtterier fra "Parkside" og må da indrømme det er blivet en lille hobby at følge med i hvad de har på tilbud næste uge derfra. Men den her nøgle kan klart anbefales. Vi har allerede fået en del hjul af og på med den.

Billede

Kunne være interessant at høre hvad I andre har af grej der ville være godt at eje :)
These users thanked the author claussor for the post:
jansom

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4948
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Værktøj til nybegynderen

Indlæg af DanielB12 » 7. apr 2020, 10:00

Jeg kender ikke til det produkt fra Lidl, men ulempen ved at handle sådan noget i Lidl, er jo at når/hvis det går i stykker, så er der ret lidt hjælp at hente. Jeg købte en stor suppe/fond-gryde som døde efter et par måneder. De havde ikke flere, og det var ret besværligt at få pengene retur af underlige og uforklaret grunde. En kusine var på det tidspunkt butikschef, og hun hjalp mig med at få den byttet til en ny.
Det er dog ikke kun Lidl, men også netto er ringe. Men hvis det virker, er det jo lige meget.
Min far har en billig fra biltema, og den er sgu dårlig.. Så har faktisk overvejet at det var en kommende (h)jule-gave til ham, med en trådløs der havde lidt mere power
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: Værktøj til nybegynderen

Indlæg af claussor » 7. apr 2020, 10:08

Hele Parksides sortiment kan ses her forøvrigt. Det meste kommer på et eller andet tidspunkt til salg i de danske butikker også har jeg erfaret. Noget af det er direkte baseret på Bosch.

https://www.lidl.de/de/parkside/b183

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Værktøj til nybegynderen

Indlæg af Korreborg » 7. apr 2020, 15:17

Jeg har en lignede fra Ryobi. Den gør det satme også godt mener jeg måtte af med 800,- dog uden batteri.
Også købt for at gøre det billigt. Har nu hækkeklipper, kant trimmer, slagnøgle og en spreder
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10867
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1897 times

Re: Værktøj til nybegynderen

Indlæg af GaSelle » 7. apr 2020, 15:23

Jeg har en Parkside "Dremel" på batteri, som jeg er rigtig glad for. Den fungerer rigtig godt, og de 149kr den kostede får man jo knapt et Dremel tilbehørskit for. Jeg har også en bænk-/vådsliber fra Parkside, som også virker fint. Værktøj jeg skal bruge meget og længe køber jeg i dyrere/bedre mærker; men til sådan noget der kun skal bruges lejlighedsvist, er det rigtig fint (for mig). Jeg har også købt limstifter (til limpistol) og skære-/sliveskiver til vinkelsliberen til billige penge i Lidl, det er der heller ikke noget at udsætte på.
These users thanked the author GaSelle for the post:
Morten Hedensted

eichmeier
Medlem
Indlæg: 756
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:00
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 60 times
Been thanked: 43 times

Re: Værktøj til nybegynderen

Indlæg af eichmeier » 7. apr 2020, 16:13

Ville selv have haft den der slag øgle, me Kunne ikke få den i den lokale Lidl desværre

Tror den er god nok til mit brug som er et par gange om året

/Eichmeier

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10867
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1897 times

Re: Værktøj til nybegynderen

Indlæg af GaSelle » 7. apr 2020, 16:27

Har i øvrigt også handlet et sortiment af møtrikker, spændeskiver og o-ringe i Lidl for nyligt til ingen penge :)

Brugeravatar
Skoulsen
Medlem
Indlæg: 558
Tilmeldt: 25. mar 2009, 10:20
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gedved
Has thanked: 12 times
Been thanked: 31 times

Re: Værktøj til nybegynderen

Indlæg af Skoulsen » 7. apr 2020, 19:03

Ja man kommer altid ud af Lidl med en sortiment æske :) men har ikke turde og hoppe på deres værktøj, da jeg synes det ser noget skramlet ud - men fedt det virker Billede
Audi A4 B8.5 - 3.0 TDI 245 s-tronic Quattro.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: Værktøj til nybegynderen

Indlæg af claussor » 7. apr 2020, 19:08

GaSelle skrev:
7. apr 2020, 15:23
Jeg har en Parkside "Dremel" på batteri, som jeg er rigtig glad for. Den fungerer rigtig godt, og de 149kr den kostede får man jo knapt et Dremel tilbehørskit for. Jeg har også en bænk-/vådsliber fra Parkside, som også virker fint. Værktøj jeg skal bruge meget og længe køber jeg i dyrere/bedre mærker; men til sådan noget der kun skal bruges lejlighedsvist, er det rigtig fint (for mig). Jeg har også købt limstifter (til limpistol) og skære-/sliveskiver til vinkelsliberen til billige penge i Lidl, det er der heller ikke noget at udsætte på.
Uha, godt at høre jeg ikke er den eneste. Jeg har en hel hylde med diverse Parkside :D Det startede med en fin overfræser. Og ja har netop fået diverse skruesortiment denne uge :)

Jeg har vel "ragelse" totalt for et par tusinde efterhånden fra Lidl. Har lige haft våd tør stuvsuger i brug i dag...Skulle jeg have haft det som mærkevare, var prisen minimum det dobbelte. Er spændt på holdbarheden, men indtil videre supertilfreds.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10867
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1897 times

Re: Værktøj til nybegynderen

Indlæg af GaSelle » 7. apr 2020, 19:51

claussor skrev:
7. apr 2020, 19:08
GaSelle skrev:
7. apr 2020, 15:23
Jeg har en Parkside "Dremel" på batteri, som jeg er rigtig glad for. Den fungerer rigtig godt, og de 149kr den kostede får man jo knapt et Dremel tilbehørskit for. Jeg har også en bænk-/vådsliber fra Parkside, som også virker fint. Værktøj jeg skal bruge meget og længe køber jeg i dyrere/bedre mærker; men til sådan noget der kun skal bruges lejlighedsvist, er det rigtig fint (for mig). Jeg har også købt limstifter (til limpistol) og skære-/sliveskiver til vinkelsliberen til billige penge i Lidl, det er der heller ikke noget at udsætte på.
Uha, godt at høre jeg ikke er den eneste. Jeg har en hel hylde med diverse Parkside :D Det startede med en fin overfræser. Og ja har netop fået diverse skruesortiment denne uge :)

Jeg har vel "ragelse" totalt for et par tusinde efterhånden fra Lidl. Har lige haft våd tør stuvsuger i brug i dag...Skulle jeg have haft det som mærkevare, var prisen minimum det dobbelte. Er spændt på holdbarheden, men indtil videre supertilfreds.
Ellers koster en Nilfisk Buddy II kun 300kr, og den gør et bravt stykke arbejde ;-)
These users thanked the author GaSelle for the post:
claussor

Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: Værktøj til nybegynderen

Indlæg af Kinojserguru » 8. apr 2020, 18:32

Bare synd at posen kun kan fyldes halv op ;)
Fruen ( blomsterdekoratør ) har forsøgt sig med en Parkside Limpistol, hun siger den ikke bliver varm nok, så hun er gået tilbage til Bosch, hun har forsøgt forskellige fabrikater uden at være tilfreds.
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

edbepOct3
Nyt medlem
Indlæg: 180
Tilmeldt: 19. apr 2016, 14:33
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 223 times
Been thanked: 19 times

Re: Værktøj til nybegynderen

Indlæg af edbepOct3 » 9. aug 2020, 14:18

claussor skrev:
7. apr 2020, 09:49
Jeg ved ikke om der er en lignende tråd, i så fald kan I blot flytte mit indlæg :-)

Vi er et par stykker der er begyndt at skrue lidt på vores biler for at lære at skifte bremser mv. I den forbindelse har jeg hygge shoppet lidt i bl.a. LIDL da de har deres Parkside produkter som faktisk virker ganske fornuftige. Tanken har været at købe det billigt (men forhåbentlig godt) så kunne jeg altid opgradere til mærkevare hvis det blev nødvendigt. Jeg vil i den forbindelse lige fortælle om dette fantastiske værktøj:

Parkside slagnøgle der kan reguleres mellem 100-400nm (om den kan klare 400nm ved jeg ikke). Den er batteridreven og det medfølger. Den river bare boltene af uden problemer og er en ren fornøjelse. Pris ca. 550,- da den var på tilbud for et par uger siden. Flere butikker har dem stadig liggende. Jeg har købt en del andet grej hos dem også samt småtterier fra "Parkside" og må da indrømme det er blivet en lille hobby at følge med i hvad de har på tilbud næste uge derfra. Men den her nøgle kan klart anbefales. Vi har allerede fået en del hjul af og på med den.

Billede

Kunne være interessant at høre hvad I andre har af grej der ville være godt at eje :)
Det er vist en anden slagnøgle de har på tilbud nu, der skriver de man 180Nm
Vedhæftede filer
2DEB61CF-A953-4AD8-BED4-B5CAD857C1B5.png
2DEB61CF-A953-4AD8-BED4-B5CAD857C1B5.png (118.85 KiB) Vist 4701 gange
Kun En Tåbe Frygter Ikke Haven
Touran 1,5 Tsi DSG Highline Family
Tidligere: Skoda Octavia III 1,4 150Hk Style - Tour De France. Octavia 1,6Tdi-Elegance
Ford Mondeo 2.0, Citroen Xara VTR

Brugeravatar
Mathiasen
Medlem
Indlæg: 515
Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 167 times

Re: Værktøj til nybegynderen

Indlæg af Mathiasen » 9. aug 2020, 14:24

Den der er ikke til 1/2" toppe..

Personligt synes jeg ikke en slagnøgle til at lave bil med er nødvendigt.. Det er noget af det sidste jeg ville anskaffe mig.

Brug hellere pengene på en 10-100Nm 1/2" momentnøgle, to gode topnøgle-sæt, et 1/4" og et 1/2" og skal man rode med trækaksler og hjullejer, så skal det være noget 3/4"
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010

Syndicate
Aktiv medlem
Indlæg: 1588
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7100 Vejle
Has thanked: 369 times
Been thanked: 170 times

Re: Værktøj til nybegynderen

Indlæg af Syndicate » 9. aug 2020, 14:35

edbepOct3 skrev:
9. aug 2020, 14:18

Det er vist en anden slagnøgle de har på tilbud nu, der skriver de man 180Nm
Den kan kategoriseres som en slagskruetrækker (Hurtig iskruning af alm skruer), og ikke som en slagnøgle som de ellers tillader sig at kalde den :-)
2014 Skoda Octavia 1.2 TSI Combi Elegance

Brugeravatar
Hej-Hej
Nyt medlem
Indlæg: 459
Tilmeldt: 29. apr 2016, 10:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ferritslev
Has thanked: 171 times
Been thanked: 89 times

Re: Værktøj til nybegynderen

Indlæg af Hej-Hej » 9. aug 2020, 15:22

Nej den er kun til bits den der.. ikke med 1/2” firkant til toppe...
jeg er nu virkelig glad for mine slagnøgler, store som små, når jeg skruer bil. Men okay, vil nu give dig ret i prioriteringen.. topnøglesæt og momentnøgler og så meget andet kommer før slagnøgle

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10867
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1897 times

Re: Værktøj til nybegynderen

Indlæg af GaSelle » 9. aug 2020, 18:33

Man kan få en adaptor til sådan en slagskruetrækker, så den kan bruges som slagnøgle. Det virker fint til ting, der ikke sidder alt for fast :)

Brugeravatar
preben76
Aktiv medlem
Indlæg: 1595
Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 79 times

Re: Værktøj til nybegynderen

Indlæg af preben76 » 9. aug 2020, 21:16

Alt hvad man ikke bruger dagligt kan fint være i et billigt mærke. Jeg købe en biltema vådskære i sidste uge.

Den gør det fint til lige at skære lidt klinker i ny og næ. Men skulle man bruge den hver dag er det lidt belastende at man skal fylde vand på for hver 5 klinke man har skåret. Og at man skal have et seperat arbejdsbord til den.

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: Værktøj til nybegynderen

Indlæg af 9had » 15. feb 2022, 19:52

I dag døde min, akku skruemaskine (Black/Decker).
Så nu kigget jeg efter ny en.
Men tænker måske det vil være en god ide at købe et sæt med lidt forskellige maskiner.

Eller vil det være over-kill til hjemmebrug?
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

Brugeravatar
Juhler
Nyt medlem
Indlæg: 272
Tilmeldt: 10. feb 2013, 15:57
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 125 times
Been thanked: 43 times

Re: Værktøj til nybegynderen

Indlæg af Juhler » 15. feb 2022, 19:57

9had skrev:
15. feb 2022, 19:52
I dag døde min, akku skruemaskine (Black/Decker).
Så nu kigget jeg efter ny en.
Men tænker måske det vil være en god ide at købe et sæt med lidt forskellige maskiner.

Eller vil det være over-kill til hjemmebrug?
Over-kill hvad er det? :lol:

Jeg har en hel del Blå Bosch, som jeg er rigtig glad for det virker bare, og kan holde til det meste. Hvis jeg skulle købe helt ny nu, ville jeg dog gå med Makita, da de bl.a. har havemaskiner, og flere andre ting jeg godt kunne bruge. 18V fræser f.eks., men har fået meget af mit billigt så vil ikke til at skifte ud, og så stor er savnet heller ikke. :lol:
These users thanked the author Juhler for the post:
9had
Billede 2018 VW Passat B8 2,0 TDI Highline Premium (Min)
Billede 2018 VW E-Golf VII Comfortline (Hendes)
Billede 1985 Toyota Corolla AE86 (For sjov :-))

Brugeravatar
preben76
Aktiv medlem
Indlæg: 1595
Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 79 times

Re: Værktøj til nybegynderen

Indlæg af preben76 » 15. feb 2022, 20:04

9had skrev:
15. feb 2022, 19:52
I dag døde min, akku skruemaskine (Black/Decker).
Så nu kigget jeg efter ny en.
Men tænker måske det vil være en god ide at købe et sæt med lidt forskellige maskiner.

Eller vil det være over-kill til hjemmebrug?
Det kommer an på hvor handy du er vil jeg sige.
Er du en der "kun" lige kan skrue et billede på vægen så er det spild af penge.
Men kan du selv skifte en dør eller en fodliste osv så kan det være pengene værd.
Om ikke andet så laver bosch et blåt sæt der er fint til gør det selv.

Jeg kan så ikke sætte link ind. Men søg på proshop og bosch 5 tool kit så kommer den frem.
These users thanked the author preben76 for the post:
9had

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: Værktøj til nybegynderen

Indlæg af 9had » 15. feb 2022, 20:16

Alle mine havemaskiner er i Bosch 36V.
Og jeg hælder mest til Bosch.
Har allerede en blå Bosch cirkulær sav. Dog ikke akku. Brugt en gang, da jeg skulle lave højbed til konen.
Men har også en borehammer fra Makita, heller ikke akku.
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1571
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 178 times

Re: Værktøj til nybegynderen

Indlæg af styker » 15. feb 2022, 20:43

Har sådan en her på arbejde, den er super drønstærk og fylder intet.
https://www.10-4.dk/varer/elvaerktoj/bo ... p5EALw_wcB
Det er en rigtig god pris, dog følger der ikke lader med, men der kan du nok finde en brugt til ca 100kr
De ældste vi har på arbejde er over 10 år og der er endnu ikke en der er død.

Brugeravatar
Hej-Hej
Nyt medlem
Indlæg: 459
Tilmeldt: 29. apr 2016, 10:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ferritslev
Has thanked: 171 times
Been thanked: 89 times

Re: Værktøj til nybegynderen

Indlæg af Hej-Hej » 15. feb 2022, 20:51

Jeg går ikke selv efter de sæt, da der er altid én eller flere maskiner jeg hellere ville bytte ud med en anden, så har altid købt specifikke modeller en ad gangen.
For mig at se giver det kun mening at holde sig til ét mærke, hvis det er for at kunne køre det hele på samme batterier. På ledning kan det være lige meget.
På batteri kører jeg selv DeWalt og Makita, hvor jeg f.eks. synes DeWalt laver de lækreste skruemaskiner (ikke at de nødvendigvis er stærkere/bedre, de har bare den helt rigtige balance) og Makita fører på vinkelsliber og slagnøgler..
har også lidt Metabo som også virker rigtig fint.
Så har jeg også haft en del blå Bosch som bestemt også var godt, men som jeg solgte fra da jeg havde fået lidt for meget forskeligt på batteri 🥳

Milwaukee har også et vildt bredt program og de laver helt sikkert nogen stærke maskiner, jeg synes bare slet ikke det er lige så lækkert som de mærker de er oppe imod..
These users thanked the author Hej-Hej for the post:
9had

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: Værktøj til nybegynderen

Indlæg af 9had » 15. feb 2022, 21:12

det er jo lige netop pga. en batteri flere maskiner at jeg tænkte på at købe et sæt. ved ikke om man lige sparer noget.
fandt et sæt hvor man vælger selv hvilke dele der skal indgå i sættet.
https://www.prishammeren.dk/shop/makita ... 8399p.html
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4948
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Værktøj til nybegynderen

Indlæg af DanielB12 » 15. feb 2022, 21:37

Det sæt kiggede jeg også på, men det var billigere at købe tingene individuelt, feks Davidsen har jævnligt haft fine tilbud på Makita. Både Davidsen og bygma, i hvert fald i deres procenter, har også haft tilbud på batterier - 4x 4.0ah eller 3x 5.0ah til 1250 kr.
Stark (i Køge i hvert fald) har en ganske stor makita udstilling, men som med det meste andet er de markant dyrere. Men meget rart at kunne mærke tingene i hånden ordentligt.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Hej-Hej
Nyt medlem
Indlæg: 459
Tilmeldt: 29. apr 2016, 10:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ferritslev
Has thanked: 171 times
Been thanked: 89 times

Re: Værktøj til nybegynderen

Indlæg af Hej-Hej » 16. feb 2022, 06:02

Ja så skulle det være sådan et sæt man selv sammensætter, ser dog ud til du stadig er låst til bestemte modeller at vælge i mellem.
Www.10-4.dk har også tit skarpe priser på Makita. Hvilke maskiner skal du have og hvad skal de bruges til? :)

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10867
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1897 times

Re: Værktøj til nybegynderen

Indlæg af GaSelle » 16. feb 2022, 07:50

Jeg køber også helst enkeltvis - og Milwaukee over Makita :)

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: Værktøj til nybegynderen

Indlæg af 9had » 16. feb 2022, 10:05

Skal og skal…
Oftest bruger jeg skruemaskine, til at bore lidt huler i træ/gasbeton og skrue med.
Men jeg har lyst til at lege lidt med træ, lave nogle møbel projekter osv. og blive bedre end Martin.

Derfor tænkte jeg om en stiksav, rundsav samt en overfræser alt på batteri ville være en fordel at have når man skal lege med træ på et tidspunkt.

Men det er ikke noget jeg absolut skal have. De møbler jeg kan lave i starten er måske endda billigere at købe sig til, når man tager værktøjsinvestering med.
Men det kan være man bliver bedre og modigere med tiden, så man kan lave noget fornuftigt.

Nu har jeg købt en makita skrue/boremaskine med to batterier og oplader. Så må vi se hvad det næste bliver.
Tænker, ligesom andre har forslået, jeg køber når jeg få behov for det.
These users thanked the author 9had for the post (total 2):
DanielB12Hej-Hej
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

Brugeravatar
Hej-Hej
Nyt medlem
Indlæg: 459
Tilmeldt: 29. apr 2016, 10:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ferritslev
Has thanked: 171 times
Been thanked: 89 times

Re: Værktøj til nybegynderen

Indlæg af Hej-Hej » 16. feb 2022, 16:00

Okay, det lyder fornuftigt :)
Jeg har selv en DHS660 rundsav, jeg er venstrehåndet og valgte den fordi den har klingen på højre side af maskinen, vil du have den med klingen på venstre side i stedet hedder den DHS680.
Stiksav er jeg mest til DJV181, som er typen uden “bøjle” excenter sliberen er også lækker på batteri (DBO180) og multicutteren som også kan bruges som trekantsliber, jeg har DTM51, der er lige kommet en DTM52 med nyt låsesystem, om det er bedre ved jeg ikke lige :)

Men ja, køb når du står med behovet, nu har du lader og batterier, så er man altså godt i gang
These users thanked the author Hej-Hej for the post:
9had

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: Værktøj til nybegynderen

Indlæg af 9had » 16. feb 2022, 17:40

det er faktisk godt du nævner venstre/højre håndsbetjening. :D jeg er venstrehåndet. Og den gang jeg brugte min Bosch rundsav, så var det altså lidt svært at betjene den når man står forkert :D
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"