Skoda ENYAQ

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
ascaria
Nyt medlem
Indlæg: 193
Tilmeldt: 7. mar 2021, 10:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 125 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af ascaria » 28. mar 2021, 19:46

Dennis2k skrev:
28. mar 2021, 19:22
Hvis man vælger pakken med DCC, får man så en anden undervogn eller mister man bare mulighed for at kunne indstille den?

Jeg er egentlig ligeglad med om jeg kan ændre på undervognen, men hvis selve undervognen er bedre, så må jeg hellere skrive til forhandleren og få sat det kryds også.
Med DCC får du vel netop muligheden for at indstille den? Måske jeg misforstår dit spørgsmål, men jeg ville klart tilvælge DCC i enhver VAG-bil. Oplevelsen er bare så meget bedre.

Dennis2k
Medlem
Indlæg: 877
Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 111 times
Been thanked: 351 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Dennis2k » 28. mar 2021, 19:56

Jeg får sgu bare sat det kryds også - Jeg har godt bemærket hvor meget ros ID4 har fået med DCC og den ID4 jeg prøvede syntes jeg også havde en fornuftig undervogn.
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 615 times
Been thanked: 461 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af KMDTHY » 28. mar 2021, 20:10

DCC er en anden undervogn hvor du kan justere hårdheden. ID.4 i komfort var ganske hæderlig, selv med 21"
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

JT80
Nyt medlem
Indlæg: 281
Tilmeldt: 13. maj 2013, 11:52
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 3 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af JT80 » 29. mar 2021, 14:08

Nogen der kan oplyse om, hvorfor en ENYAQ har tromlebremser bagpå? Har det noget at gøre med genanvendelse af bremseenergi?
Pløf?

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 471 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Madmax » 29. mar 2021, 14:36

Ligesom ID.3 og ID.4 har tromlebremser har ENYAQ det også. Det skyldes man bremser mindre i en elbil, pga. genvinding af energi. Så bremserne vil ikke blive slidt nok, og derfor har man valgt tromlebremser.
These users thanked the author Madmax for the post (total 2):
JT80BrianDS

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 610 times
Been thanked: 349 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af kGlerup » 29. mar 2021, 14:39

Pablo skrev:Ligesom ID.3 og ID.4 har tromlebremser har ENYAQ det også. Det skyldes man bremser mindre i en elbil, pga. genvinding af energi. Så bremserne vil ikke blive slidt nok, og derfor har man valgt tromlebremser.
Selvfølgelig kombineret med at den netop bruger baghjulene til genvinding. Tror faktisk det er et ret klogt valg!
These users thanked the author kGlerup for the post (total 2):
JT80BrianDS

Ham selv
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 13. apr 2019, 19:16
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Ham selv » 30. mar 2021, 14:01

SirR32 skrev:
27. feb 2021, 07:37
Jeg er blevet fristet af Enyaq’en og tanken om en regulær elbil (kører en 6mdr. gammel Superb iV). Jeg synes Superb’en kører rigtig godt og det er en rigtig lækker bil.
Jeg føler efterhånden bare at det er som at hoppe over i en dieselhakker fra 80’erne, når den går fra el til benzin.
Den kører og lyder selvfølgelig som den skal, men den kører bare så pissegodt når det er på el og at kunne gøre det hele tiden, frister mig helt vildt.

Jeg sammensatte derfor en Enyaq 60 Plus og spurgte på et godt tilbud. Det blev som følger:

Enyaq 60 Plus
21” Betria alu
Anhængertræk
Assisted Drive Plus
Convenience Plus
Design Selection “Lodge”
Drive Sport Basis
Familie Basis
Komfort Sæde Plus
Krom optik
Lys & Syn basis
Panorama soltag
Parkering Basis
Side airbags bag
Metallak

Samlet listepris 434.000,-

Jeg har fået et tilbud på 415.000,- i ren handel, altså uden byttebil.
Det synes jeg er et godt bud og det frister mig kun endnu mere.
Jeg gav 406K for Superb’en efter en rabat på 45K (bestilt i marts ‘20, lige før den steg 30K i listepris)
At jeg kan få Enyaq’en til den pris, med mere udstyr end i Superb’en, gør umiddelbart overvejelserne lidt nemmere.

Er det ikke en fornuftig pris??
Halløj, meget fin pris du har fået. Hvilken forhandler er det, i Aalborg er de helt kolde, kr. 0 i rabat.

Ham selv
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 13. apr 2019, 19:16
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Ham selv » 30. mar 2021, 14:08

kGlerup skrev:
27. feb 2021, 10:18
SirR32 skrev: Jeg ved ikke om VW giver rabat ala den jeg har fået på Enyaq.
Jeg fik en rigtig fin handel på ID.4, den manglende afgift taget i betragtning. Træk, nødladekabel og lidt mere som rabat.
Halløj, hvor har du fået sådan et fint bud. Jeg får bare listepris de steder jeg har spurgt.

Dennis2k
Medlem
Indlæg: 877
Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 111 times
Been thanked: 351 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Dennis2k » 30. mar 2021, 14:50

Jeg har har lavet en fin handel i Skoda Køge :)
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.

palmen
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 22. feb 2021, 06:29
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 21 times
Been thanked: 3 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af palmen » 30. mar 2021, 15:06

Kunne heller intet få på listepriserne 😳

Ham selv
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 13. apr 2019, 19:16
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Ham selv » 30. mar 2021, 15:57

Dennis2k skrev:
28. mar 2021, 15:02
Det virker som en fornuftig pris. Jeg har bestilt en 80 med det hele, minus et par små ting.

Jeg lander på 470.000 efter ca 25k i rabat.
Halløj, hvor har du dog fundet dig den vilde rabat. Meget nysgerrig, har selv ringet en del rundt, 0 kr. i rabat kunne jeg finde. Lad mig endelig hører.

Brugeravatar
holberg19
Nyt medlem
Indlæg: 386
Tilmeldt: 8. aug 2008, 17:11
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 86 times
Been thanked: 35 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af holberg19 » 30. mar 2021, 16:03

Ham selv skrev:
Halløj, hvor har du dog fundet dig den vilde rabat. Meget nysgerrig, har selv ringet en del rundt, 0 kr. i rabat kunne jeg finde. Lad mig endelig hører.
Se ovenfor.
These users thanked the author holberg19 for the post:
Dennis2k

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 610 times
Been thanked: 349 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af kGlerup » 30. mar 2021, 18:28

Ham selv skrev:
kGlerup skrev:
27. feb 2021, 10:18
SirR32 skrev: Jeg ved ikke om VW giver rabat ala den jeg har fået på Enyaq.
Jeg fik en rigtig fin handel på ID.4, den manglende afgift taget i betragtning. Træk, nødladekabel og lidt mere som rabat.
Halløj, hvor har du fået sådan et fint bud. Jeg får bare listepris de steder jeg har spurgt.
Har sendt dig en PB

ascaria
Nyt medlem
Indlæg: 193
Tilmeldt: 7. mar 2021, 10:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 125 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af ascaria » 5. apr 2021, 11:11

I går var jeg ude og kigge på en ID.4 og var ret imponeret. Den virker stor, gedigen, virkelig lækker og prisen fornuftig. Er dog ikke helt fan af instrumentbordet, så jeg har også kigget lidt (kun virtuelt) på en Enyaq, som jeg synes er flottere både ind- og udvendigt. Men jeg forstår ikke helt prissætningen. En Enyaq 80+ med sammenligneligt udstyr med en ID.4 1st Max koster 50k mere... det har jeg svært ved at få til at give mening.
These users thanked the author ascaria for the post:
BrianDS

TGM406
Helt nyt medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 25. mar 2021, 08:12
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 4 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af TGM406 » 5. apr 2021, 11:32

Helt enig med ascaria, har også regnet på både ID4 og den største Enyaq og prissætningen giver ingen mening. Har nu valgt og bestilt en Enyaq 80 med bunke af ekstraudstyr, det mærkelige var at det viste sig at bestille en 80 model med samme udstyr som 80+ Plus lidt mere ekstraudstyr, var billigere end at bestille en 80+ med det samme ekstraudstyr, hvilket heller ikke giver mening.
Har også været ude at prøvekøre ID4’eren, som kørte fint, men jeg er heller ikke fan af hverken ID4’eren indvendig eller udvendig, røvkedeligt design, Enyaq’en slår den med mange længder synes jeg.
Nu venter vi bare på at kunne komme til at prøvekøre Enyaq’en, det kan kun gå for langsomt 😃
These users thanked the author TGM406 for the post:
BrianDS

ascaria
Nyt medlem
Indlæg: 193
Tilmeldt: 7. mar 2021, 10:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 125 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af ascaria » 5. apr 2021, 14:41

TGM406 skrev:
5. apr 2021, 11:32
Helt enig med ascaria, har også regnet på både ID4 og den største Enyaq og prissætningen giver ingen mening. Har nu valgt og bestilt en Enyaq 80 med bunke af ekstraudstyr, det mærkelige var at det viste sig at bestille en 80 model med samme udstyr som 80+ Plus lidt mere ekstraudstyr, var billigere end at bestille en 80+ med det samme ekstraudstyr, hvilket heller ikke giver mening.
Skørt! Hvor meget sparede du på at tage en 80 uden udstyr og så lægge til?

Abyssinier
Nyt medlem
Indlæg: 204
Tilmeldt: 7. jan 2010, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 49 times
Been thanked: 37 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Abyssinier » 5. apr 2021, 15:01

ascaria skrev:
5. apr 2021, 14:41
Skørt! Hvor meget sparede du på at tage en 80 uden udstyr og så lægge til?
Jeg tillader mig at bidrage med mine erfaringer. Jeg havde først bestilt en 80 Plus men ændrede min bestilling til en 80 ifm. opgradering af to pakker, som er standard på 80 Plus. De to tilvalg gjorde 80 Plus ca. 7.600 kr. dyrere end en 80 med præcis det samme udstyr.

En 80 Plus er som bekendt 20.000 kr. dyrere end en 80. At en 80 Plus kan være dyrere end en 80 med samme udstyr skyldes, at Skoda (eller importøren) har valgt at kunderne skal betale fuld pris for at opgradere de pakker, som er standard på 80 Plus, og ikke kun forskellen i pris på pakkerne.

I mit tilfælde "rammer" det valget af Infotainment Plus (12.999 kr. og ikke merpris på 6.999 kr.) og Klima Plus (7.000 kr. og ikke merpris på 3.000 kr.). Selv med tilkøb af varmepumpe og 125 kW lynopladning er 80 billigere end en 80 Plus.
These users thanked the author Abyssinier for the post:
ascaria
Nuværende bil: 2021 Skoda Enyaq 80
Quartz grå, 20" Vega fælge, Design Selection ecuSuite kabine, svingbart anhængertræk med elektrisk frigørelse, Assisted Drive Plus, Convenience Plus, Drive Sport Basis, Familie Plus, Infotainment Plus, Klima Plus, Komfort sæde Plus, Lyn & Syn Basis, Parkering Plus, Transportpakke, Varmepumpe og Lynopladning 135 kW DC.
Tidligere bil: 2014 Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG 140 hk.

ascaria
Nyt medlem
Indlæg: 193
Tilmeldt: 7. mar 2021, 10:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 125 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af ascaria » 5. apr 2021, 15:04

Abyssinier skrev:
5. apr 2021, 15:01
ascaria skrev:
5. apr 2021, 14:41
Skørt! Hvor meget sparede du på at tage en 80 uden udstyr og så lægge til?
Jeg tillader mig at bidrage med mine erfaringer. Jeg havde først bestilt en 80 Plus men ændrede min bestilling til en 80 ifm. opgradering af to pakker, som er standard på 80 Plus. De to tilvalg gjorde 80 Plus ca. 7.600 kr. dyrere end en 80 med præcis det samme udstyr.

En 80 Plus er som bekendt 20.000 kr. dyrere end en 80. At en 80 Plus kan være dyrere end en 80 med samme udstyr skyldes, at Skoda (eller importøren) har valgt at kunderne skal betale fuld pris for at opgradere de pakker, som er standard på 80 Plus, og ikke kun forskellen i pris på pakkerne.

I mit tilfælde "rammer" det valget af Infotainment Plus (12.999 kr. og ikke merpris på 6.999 kr.) og Klima Plus (7.000 kr. og ikke merpris på 3.000 kr.). Selv med tilkøb af varmepumpe og 125 kW lynopladning er 80 billigere end en 80 Plus.
Tak for god gennemgang. Det er jo nogle skøre udregninger, der ligger bag. Gad vide om de har sat praktikanten til at sætte priser på..?

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af BrianDS » 5. apr 2021, 15:14

ascaria skrev:
Abyssinier skrev:
5. apr 2021, 15:01
ascaria skrev:
5. apr 2021, 14:41
Skørt! Hvor meget sparede du på at tage en 80 uden udstyr og så lægge til?
Jeg tillader mig at bidrage med mine erfaringer. Jeg havde først bestilt en 80 Plus men ændrede min bestilling til en 80 ifm. opgradering af to pakker, som er standard på 80 Plus. De to tilvalg gjorde 80 Plus ca. 7.600 kr. dyrere end en 80 med præcis det samme udstyr.

En 80 Plus er som bekendt 20.000 kr. dyrere end en 80. At en 80 Plus kan være dyrere end en 80 med samme udstyr skyldes, at Skoda (eller importøren) har valgt at kunderne skal betale fuld pris for at opgradere de pakker, som er standard på 80 Plus, og ikke kun forskellen i pris på pakkerne.

I mit tilfælde "rammer" det valget af Infotainment Plus (12.999 kr. og ikke merpris på 6.999 kr.) og Klima Plus (7.000 kr. og ikke merpris på 3.000 kr.). Selv med tilkøb af varmepumpe og 125 kW lynopladning er 80 billigere end en 80 Plus.
Tak for god gennemgang. Det er jo nogle skøre udregninger, der ligger bag. Gad vide om de har sat praktikanten til at sætte priser på..?
Det har de sikkert, for de brugte da god tid på at regne dem ud BilledeBillede

Sendt fra min KB2003 med Tapatalk

2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

TGM406
Helt nyt medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 25. mar 2021, 08:12
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 4 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af TGM406 » 5. apr 2021, 15:48

@ascaria Jeg sparede "kun" 1000kr, ikke noget at blive ophidset over, men lidt har også ret :-), at man så fik presset lidt rabat og ekstra "features" med i prisen ala keramisk coating og folie på bagkofanger og dørpaneler, gør jo heller ikke noget. Så jeg er godt tilfreds.
These users thanked the author TGM406 for the post:
palmen

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 610 times
Been thanked: 349 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af kGlerup » 5. apr 2021, 16:42

ascaria skrev:I går var jeg ude og kigge på en ID.4 og var ret imponeret. Den virker stor, gedigen, virkelig lækker og prisen fornuftig. Er dog ikke helt fan af instrumentbordet, så jeg har også kigget lidt (kun virtuelt) på en Enyaq, som jeg synes er flottere både ind- og udvendigt. Men jeg forstår ikke helt prissætningen. En Enyaq 80+ med sammenligneligt udstyr med en ID.4 1st Max koster 50k mere... det har jeg svært ved at få til at give mening.
Den koster mere end ID.4 ja, men du synes jo også den er mere værd Billede
Vi nåede samme konklusion. Enyaq var førstevalg, men endte med ID.4 pga prisen.
These users thanked the author kGlerup for the post:
BrianDS

Dennis2k
Medlem
Indlæg: 877
Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 111 times
Been thanked: 351 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Dennis2k » 7. apr 2021, 07:15

Jeg har set i nogle Facebook grupper at nogle menes at vide at Quartz Grey udgår i næste modelår - Nogle som ved noget konkret? Der kommer jo sikkert en erstatning, men alligevel spøjst hvis det er sandt.
These users thanked the author Dennis2k for the post:
BrianDS
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 471 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Madmax » 7. apr 2021, 16:08

Det er korrekt Quartz Grey udgår.

Brugeravatar
Target
Medlem
Indlæg: 1260
Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holmegaard
Has thanked: 1096 times
Been thanked: 487 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Target » 9. apr 2021, 20:33

Jeg opdagede lige at Sportline modellerne er kommet i konfiguratoren og i prislisten på Skodas hjemmeside.
Sportline udgaven koster kr. 50.000,- mere end tilsvarende almindelige 60 eller 80 udgave.
Så vidt jeg lige kan gennemskue, så får man for cirka kr. 20.000,- i udstyr over den almindelige model (har kun lige sammenlignet 80 og 80 Sportline). Man får Convenience Basis, Drive Sport Basis og Lyn & Syn Basis pakkerne.
De har bibeholdt den mærkelige prisstruktur på Plus pakkerne, så hvis man ønsker Convenience Plus eller Drive Sport Plus så skal man betale det fulde beløb, selvom Basis pakkerne er standard. :roll:
Udover pakkerne så får man nogle andre sæder, alu pedaler og en Unilak (Energy blue). Og lidt sportslige detaljer udvendig.
Har jeg overset noget? Nu er jeg normalt ikke til sportspakker, men jeg synes godt nok ikke man får meget for de kr. 50.000,- her... :?:
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk

Brugeravatar
Target
Medlem
Indlæg: 1260
Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holmegaard
Has thanked: 1096 times
Been thanked: 487 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Target » 9. apr 2021, 21:12

Jeg har også lige kigget lidt nærmere på det udstyr der kommer lidt senere. Bl.a. Trained Parking som faktisk lyder meget fedt. F.eks. hvis man, som jeg, har en garage som er tæt på at være for lille til en rigtig bil. Det skulle blive tilgængelig fra uge 43 sammen med Trailer Parking Assist.
Park Assist now has a function for trained parking too. This enables the driver to record their route into a frequently used parking space, for example in a narrow and angled driveway. They only have to do this once, and can then automatically repeat this route in exactly the same way at any time at the push of a button. Here too, the system takes over the steering and brakes, and prevents collisions.
Digital Key (oplåsning og start af bil med mobiltelefonen vha. UWB, uden brug af nøgle) skulle komme her i uge 21. Det er måske mest en gimmick.
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 471 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Madmax » 9. apr 2021, 21:24

Sportline koster 30 mere end en Plus model og så dår du udstyret fra en Plus og 20” fælge, Convenience Basis, Matrix forlygter og led baglygter og Drive Sport pakken. Plus Sportline stylingen.


Trained/Remote Parking er udskudt så det skal du se langt efter.
These users thanked the author Madmax for the post:
BrianDS

Brugeravatar
Target
Medlem
Indlæg: 1260
Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holmegaard
Has thanked: 1096 times
Been thanked: 487 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Target » 9. apr 2021, 21:33

Pablo skrev:
9. apr 2021, 21:24
Sportline koster 30 mere end en Plus model og så dår du udstyret fra en Plus og 20” fælge, Convenience Basis, Matrix forlygter og led baglygter og Drive Sport pakken. Plus Sportline stylingen.
Så er der så bare en række ting som er med i Plus modellen, som man ikke får i Sportline modellen. :-) Infotainment Basis, Infotainment Online 3 år, Klima Basis og Varmepumpe.
Det var derfor jeg sammenlignende den med den "almindelige" model, og ikke Plus'eren. ;)

Edit: De fire førnævnte pakker koster samlet kr. 19.500,-. :-) Så er vi faktisk oppe på de kr. 50.000,- i forskel alligevel.
Pablo skrev:
9. apr 2021, 21:24
Trained/Remote Parking er udskudt så det skal du se langt efter.
Okay, ja Remote Parking skulle vist først komme en gang i 2023. Trained parking kan man nok også sagtens undvære. :-D
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 471 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Madmax » 9. apr 2021, 21:39

Target skrev:
Okay, ja Remote Parking skulle vist først komme en gang i 2023. Trained parking kan man nok også sagtens undvære. :-D
Plus udstyret er standard i Sportline. Så du får også infotainment Basis, klima basis, varmepumpe, anhængerforberedelse og lynopladning 100/125kw

Brugeravatar
Target
Medlem
Indlæg: 1260
Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holmegaard
Has thanked: 1096 times
Been thanked: 487 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Target » 9. apr 2021, 21:41

Pablo skrev:
9. apr 2021, 21:39
Target skrev:
Okay, ja Remote Parking skulle vist først komme en gang i 2023. Trained parking kan man nok også sagtens undvære. :-D
Plus udstyret er standard i Sportline. Så du får også infotainment Basis, klima basis, varmepumpe, anhængerforberedelse og lynopladning 100/125kw
Okay, så må der bare være fejl i deres prisliste... https://prislister.skoda.dk/enyaq
Der står ingen af de pakker du nævner som værende standard udstyr på Sportline.
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 471 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Madmax » 9. apr 2021, 21:47

Det kan jeg godt se.

Det er nævnt i pressemeddelelsen.

https://skoda-danmark.mynewsdesk.com/pr ... ne-3088152


ENYAQ iV Sportline 60, som koster fra 369.995 kr., er baseret på ENYAQ iV Plus og har bl.a. lynopladning med op til 100 kW DC, varmepumpe, Climatronic-klimaanlæg med 3 zoner, sædevarme foran, multifunktionslæderrat, 13” infotainmentskærm, navigation, Infotainment Online i 3 år, anhængerforberedelse, el-indfældbare sidespejle med varme, paraply i fordøren og parkeringssensorer bag.
These users thanked the author Madmax for the post (total 3):
TargetBrianDSDanielB12

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"