Slukke/afbryde - kald det hvad du vil, jeg mener det er nødvendigt at have en mulighed for at sikre bilen ikke sætter igang uden det var meningen, og det samme i en nødsituation, bilen skal kunne afbrydes.Tonny skrev:Jeg kan ikke finde ud af om du er sarkastisk, men jeg gættrer på konservativ forbrændingsmotor tilhængerBrianDS skrev: ↑6. jan 2021, 19:37Hold hold hold - jeg vil gerne kunne “slukke” bilen, hvis jeg skulle få brug for det, også sikkerhedsmæssigt - når jeg oplever en elbil har jeg ikke trykket på andet end speederen og retningsvælgeren for at køre.
Frontklappen bruges stadig til sprinklervæske mv - der er ikke rigtig nogen front på en ID.3 - så hvad skulle den udnyttes med?
Rækkevidde angst er et reelt problem - når en ID.3 kan komme helt ned under 200 km ved motorvejskørsel i almindeligt køligt vejr - altså under 50% af kapaciteten. Det har intet med ICE biler at gøre - det problem klarer elbilerne helt selv
Hvorfor kunne "slukke"? Er det ikke tilstrækkelige at du kan trykke en knap og så går alt ud og den nødbremser? Eller er du også en af dem der tænker at elektrisk håndbremse det er nok noget skidt endnu? Der skal nok være dubleret sikkerhedskreds på sådan en elbil er jeg sikker på
Hvorfor skal sprinkler påfyldning være under frontklappen? Hvorfor ikke lave et godt brugbart bagagerum til f.eks ladekabel osv?
Rækkevidde angst er kun et problem for folk der aldrig har ejet en elbil. 200km rækkevidde om vinteren er på ingen måde problematisk.
Som sagt har jeg ikke oplevelsen af at en elbil skal bruge nøglen for at sætte i gang - eller “starte den” - hverken ID.3 eller Tesla - har du en anden oplevelse?
Hvor skal sprinkler påfyldning sidde, hvis ikke den må sidde under en klap foran? Hvad med bremsevæske? Servo væske? Eventuel påfyldning af kølemiddel?
A/C opfyldning? Det skal være et eller andet sted - en ID.3, ENYAQ mv har det under den forreste klap. Bagagerummet passer vel fint bagi? Man kunne selvfølgelig lave fronten større, så du kan få et rum til et ladekabel?
Rækkevidde angst? Det har du ret i, jeg skal ikke bruge 400-500.000 kr på en bil som jeg “måske” kan bruge til normal kørsel på alle årstider - Næ du, jeg har brug for at kunne køre 200 km uden adgang til en anstændig lademulighed - og nej man smider ikke bare en forlængerledning ind af vinduet ved det nærmeste hus. Og med to små børn på bagsædet kan man ikke lige køre en omvej og holde stille en 20 minutter så man kan nå hjem.
Jeg håber forbedringerne kommer (software) og de nuværende erfaringer med ID.3 bliver gjort til skamme med ENYAQ og ID.4 med det større batteri - indtil videre er 200 km vinter og 300 km sommer en alt for stor begrænsning - når man kører 115-130 km daglig kørsel for pendling (samlet), og har familie og venner man realistisk kan besøge indenfor 70-100 km (hver vej med motorvej), selv på en hverdag (og nej, der er ikke en ladestander rundt om hjørnet)
Det er ikke hver eneste dag det er nødvendigt, men de dage det er, hvad så? Skal man have en ekstra bil på lager? Eller skal man melde afbud til fx en fødselsdag fordi bilen ikke både kan køre på arbejde og til fødselsdag - i hvert tilfælde ikke uden nogle timers pusterum hjemme i garagen?
Det er heller ikke hver eneste dag jeg tanker min nuværende ICE bil - ikke engang hver eneste uge.
Som sagt, jeg håber det bliver bedre, og jeg håber ENYAQ kunne være en mulighed, det er altså ikke noget at gøre med “... konservativ forbrændingsmotor tilhænger ...”