Du mener ikke ENYQA’s rækkevidde er relevant i en ENYAQ tråd?Dakota skrev:Guuuyyyys, tag nu jeres rækkevidde snak i den anden tråd. Please.
Jeg er spændt på hvad ENYAQ kan i virkeligheden - da jeg er skuffet over ID.3
Du mener ikke ENYQA’s rækkevidde er relevant i en ENYAQ tråd?Dakota skrev:Guuuyyyys, tag nu jeres rækkevidde snak i den anden tråd. Please.
Ja, så er det en anden realitet end vores, og så kan jeg særligt godt forstå din nervøsitet. Og æbleskiver er altid værd at køre efter!BrianDS skrev: ↑7. jan 2021, 12:16Vi har venner og familie der bor 40, 70, 100 km væk, det er ikke unormalt at besøge dem efter arbejde, der er mindre end en times kørsel pga vejnettet, men lade infrastrukturen er mildt sagt mangelfuld.DanielB12 skrev:Jeg har de samme bekymringer som dig Brian. Især det der ´jamen hvad nu hvis jeg lige skal køre 100 km ekstra, jeg slet ikke havde regnet med".. og privat så sker det bare virkelig sjældent. Min kæreste og jeg har siddet og prøve at opgøre hvornår vi sidst har haft sådan en pludselig indskydelse, og den eneste gang var da vi skulle fortælle min far, at vi skulle have et barn, og vi derfor kørte fra Køge til Holbæk og hjem igen, om aftenen. Det er 4,5 år siden nu..
Nu har jeg så fået et job, hvor sandsynligheden - efter Corona - for at jeg pludselig skal køre en lang tur, er større. WCS er at jeg skal køre fra Køge til Kalundborg til Vordingborg, og så hjem til Køge. Meeeeeen det vil nok alligevel ikke ske sådan ud af det blå..
Pt. så venter vi på den rigtige i3 94ah dukker op, og så bliver den bil nummer 2.. Den kommer til at køre 100 km dagligt, så selv i hård vinter, med sne og død og ødelæggelse, så vil der være ekstra juice til at hun kan komme uskadt hjem - også kæresten.. En 64ah vil i teorien også kunne gøre det, men så er hun fucked hvis laderen på jobbet ikke virker..
Her under Corona har jeg ikke noget behov - - alt kunne klares med meget få kilometer.
Men når situationen er mere normal, så er det ikke unormalt at vi besøger vores venner og familie.
I November havde jeg en spontan tur hvor jeg efter arbejde sammen med familien kørte cirka 120 km samlet - havde jeg en elbil ville jeg normalt ikke have behov for at lade på arbejde, men selv en ENYAQ 80 iV skulle kunne have minimum 250 km ud af de lovede 510 km til rådighed for at det kunne lade sig gøre med ca 0% når jeg var hjemme igen - lademuligheder på turen var der ingen af, og heller ikke tid imellem arbejde og turen. Vi besluttede turen imens jeg sad i bilen på vej hjem, og det er meget normalt (for os)
Æbleskiverne og familiebesøg på turen var dog gode nok
Skulle jeg besøge min bror kræver det cirka 2x100 km kun for den tur - men omkring 2x55 minutter
Jeg hader tiden med Corona hvor spontanitet er helt aflyst
Magtede ikke at se hele videoen Men tyskerens er uden varmepumpe og er lidt i tvivl om batteristørrelse?BrianDS skrev: ↑7. jan 2021, 12:02Din buffer er altså 9% ud af de 300 km på den tur, der skal ikke ændre sig meget inden det går “galt” - vinter på motorvej i en ID.3 er 190 km https://youtu.be/lhAsaVsmI4AThor-thor skrev:Har lige trukket en plan på en Enyaq 80:
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u ... e4407974c0
Randers, pkt, vest for Viborg (ca. 60 km), Randers, Hedensted, Randers. Totalt lige under 300 km, med knap 200 km motorvej.
Temp sat til 2 grader, følge fartgrænserne, 95% strøm ved afgang, ingen ladning undervejs, 4 % strøm ved afslutning af turen.
Så det kan lade sig gøre at køre ca. 2 x 60 km på arbejde og derefter knap 2x 100 km på motorvej, også når temp er lav. Men det er stramt, så når man lige vil køre en yderligere omvej, så skal der lades. Kan man lade på jobbet ser det naturligvis endnu bedre ud.
Men hvor mange vinterdage om året sker det at man skal på job og derefter direkte videre til familiebesøg?
Bare en time på laderen derhjemme, inden man skal videre, giver noget i retning af 40-50 km ekstra på tanken....
Rækkevidden i ENYAQ er ca 21% større, det vil svare til 230 km, jeg tænker det er presset - hvad tænker du?
What? Hvordan er generel rækkeviddeangst relevant i en tråd, dedikeret til én specifik elbil? Det svarer til at have en tråd om en Porsche 911 og så bruge flere sider på at diskutere benzinøkonomi for turbobiler. Come on, det hører da ikke hjemme i denne tråd. Men med dén holdning, så er der da åbnet for offtopic derailing i alle tråde fra nu af og så kan vi forvente samme diskussion i hver eneste tråd der invoverer specifikke elbiler fra nu af. Det kan jeg virkelig ikke se fornuften i.
Hørt.
Fordi du kan "tanke" når du kommer hjem.
Det er kørt helt af sporet. Værdistigningen for Tesla bare de sidste 4 timer svarer til næsten halvdelen af hele VW’s værdi.
HØRT !
Syntes den ser super fin ud, men er den ikke lidt langsom om at reagere efter han har trykket, en hurtigere processormobworld skrev: ↑18. jan 2021, 23:14Synes den ser fin ud.
https://youtu.be/XdowA0qG7bg
Med RS trim og store hjul , vil den nok se godt ud!.
Nok nærmere fordi softwaren ikke er helt optimeret endnu. Det ser man ofte i pre-release/test køretøjer.
Jeg har prebooket men det er vist mere et markedsføringstrick da der ikke er priser endnu. Interessant at Enyaq kommer med 5 års service og reparations abonnement lige som ID4.Dennis2k skrev: ↑22. jan 2021, 14:34De tyvstartede. Den kan pre-bookes nu
https://click.marketing.skoda.dk/?qs=9e ... 1521950e21
El-born er ID.3
Abyssinier skrev: ↑22. jan 2021, 14:53Jeg har prebooket men det er vist mere et markedsføringstrick da der ikke er priser endnu. Interessant at Enyaq kommer med 5 års service og reparations abonnement lige som ID4.
Men prisen for den opgradering er hamper, kunne jeg se i en ID-gruppe på FB.Abyssinier skrev: ↑22. jan 2021, 17:43Nu ved jeg ikke hvor meget du kører, men hvis det er mere end 100.000 km på de 5 år, er det muligt at tilkøbe, så det hedder 150.000 km på 5 år.