Skoda ENYAQ

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brian Scharling
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 20. apr 2010, 07:49
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Støvring
Has thanked: 74 times
Been thanked: 27 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Brian Scharling » 18. maj 2021, 11:45

GaSelle skrev:
18. maj 2021, 11:19
Brian Scharling skrev:
18. maj 2021, 11:09
GaSelle skrev:
18. maj 2021, 09:44
Jeg kører aldrig i B. Den "forudsigende fartpilot" (Predictive ACC) bremser selv ned før kryds, sving og rundkørsler, også når den ikke er slået til.
Fungerer det så godt, at du aldrig bremser før fx rundkørsler og i sving? Det lyder interessant. Men hvis det stadig er nødvendigt at bremse manuelt (= aktivt med bremsepedalen), er det stadig markant anderledes og IMHO dårligere end en kraftig regenerering.

Btw. jeg har kørt el de sidste 5 år og også testet lidt af hvert. Min erfaring med one pedal driving er, at når man først har vænnet sig til det, vil man ikke undvære det. Det er meget komfortabelt at køre med. Og hvis det ikke kan blive til one pedal er det næstbedste kraftig B mode.

/Brian
Hvis fartpiloten er slået til, er det ikke nødvendigt at bremse. Er den ikke slået til, men ikke sat til "off", tager den farten af, og så bremser man selv resten - med bremsepedalen som så er = rekupering. Kun hårdere opbremsning er "almindelig bremsning".

Selvom du har kørt el i lang tid, så er ID´ens virkemåde helt ideel for os, der veksler mellem den og en dieselbil med aut. De par gange jeg har prøvet "one pedal" har jeg ikke været fan; og jeg bliver det heller ikke, så længe vi veksler mellem to biler. Der er det rart, de føles og betjenes ens.
Ift. tilvænning og omskiftning kan jeg fint følge dig. Det virker til, at Opel/DS/Citroen/Peugeot/VW/Skoda har valgt en relativ svag regen i B mode, måske netop for at kørslen minder om fossilbilerne. Og Fiat/Nissan/Ford/Tesla giver mulighed for både svag og kraftig regen med ægte one pedal for at få fuld benefit af elbilsteknologien.

/Brian
Tesla Model Y RWD '22 (helt basic)
VW ID.3 Pro Performance Family '21 (Glacier White, cykelkrog, kobber eksteriørpakke)

ascaria
Nyt medlem
Indlæg: 193
Tilmeldt: 7. mar 2021, 10:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 125 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af ascaria » 18. maj 2021, 11:45

Nu fik jeg også prøvet en Enyaq 80 i en halv times tid. Mit umiddelbare indtryk er, at bilen er en langt mere komplet og indbydende pakke end ID.4. Der er smarte løsninger overalt. Alene det, at der er normale knapper, normal gearvælger, paddles ved rattet og et soltag der kan åbnes gør utroligt meget. Samtidig er bilen støjsvag og kvik. Desværre er vi henne omkring december for levering.

Ift. det der har været diskuteret i tråden her omkring rekuperering (@HansH @Target) drillede den også mig først i D (B tillader ikke selektiv rekuperering), men til sidst fandt jeg ud af det og kunne holde den i trin 1-3, på trods af nedbremsninger og accelerationer. Jeg tror muligvis det hænger sammen med drive modes eller ACC. I hvert fald; hvis man tilkobler ACC, overrider den selv indstillingen. Omkring de forskellige trin vil jeg sige at trin 1-2 er ret lave og ikke meget forskellige fra alm. motorbremse i ICE-biler og 3 ikke er så langt fra indstillingen i B. Personligt ville jeg nok altid have den i D trin 3 eller B.

Havde man kunne bestille en RS-version med 299hk og AWD, havde jeg skrevet under på stedet. Virkelig lækker bil.
These users thanked the author ascaria for the post (total 2):
TargetMorten Hedensted

Brugeravatar
mobworld
Medlem
Indlæg: 587
Tilmeldt: 21. okt 2008, 22:02
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: DK
Has thanked: 79 times
Been thanked: 104 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af mobworld » 18. maj 2021, 12:49

Mht svagere rekupering , kan det have noget at gøre med at Enyaq/ID4 er baghjulstrukket ? Måske er det slet ikke muligt at opsamle så meget energi ved at bremse baghulene uden at man risikere en blokkering af hjulene ?
2022 BMW IX3 M Sport III
2019 VW California Ocean 150 TDI DSG
2017 VW Move Up

---------------------------------
2012 VW Passat Variant 170 TDI DSG 4Motion
2006 VW Passat Variant 170 TDI DSG
2001 VW Passat Variant 130 TDI, 1996 VW Polo 100 16v

Brian Scharling
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 20. apr 2010, 07:49
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Støvring
Has thanked: 74 times
Been thanked: 27 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Brian Scharling » 18. maj 2021, 12:51

mobworld skrev:
18. maj 2021, 12:49
Mht svagere rekupering , kan det have noget at gøre med at Enyaq/ID4 er baghjulstrukket ? Måske er det slet ikke muligt at opsamle så meget energi ved at bremse baghulene uden at man risikere en blokkering af hjulene ?
Det tror jeg ikke. BMWs i3 har haft kraftig regen fra starten af.
Tesla Model Y RWD '22 (helt basic)
VW ID.3 Pro Performance Family '21 (Glacier White, cykelkrog, kobber eksteriørpakke)

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 2001
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 291 times
Been thanked: 486 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af superbeszzz » 18. maj 2021, 13:21

Brian Scharling skrev:
18. maj 2021, 11:09
GaSelle skrev:
18. maj 2021, 09:44
Jeg kører aldrig i B. Den "forudsigende fartpilot" (Predictive ACC) bremser selv ned før kryds, sving og rundkørsler, også når den ikke er slået til.
Fungerer det så godt, at du aldrig bremser før fx rundkørsler og i sving? Det lyder interessant. Men hvis det stadig er nødvendigt at bremse manuelt (= aktivt med bremsepedalen), er det stadig markant anderledes og IMHO dårligere end en kraftig regenerering.

Btw. jeg har kørt el de sidste 5 år og også testet lidt af hvert. Min erfaring med one pedal driving er, at når man først har vænnet sig til det, vil man ikke undvære det. Det er meget komfortabelt at køre med. Og hvis det ikke kan blive til one pedal er det næstbedste kraftig B mode.

/Brian
Jeg bor i Solrød Strand, der er "hovedvejen" en lang række af rundkørsler. Min Audi mener, at man skal køre igennem disse rundkørsler med ca. 40 km/t, hvis det stod til den forudseende fartpilot. Det er en fuldstændigt vanvittig høj hastighed at køre i rundkørsler med. Altså, ikke om jeg fatter, at det ikke er en parameter man selv kan ændre på (fra 10 - 50 km/t). Umiddelbart, må det være Walther Rörhl, der har besluttet, at den nuværende er den optimale hastighed for rundkørsler.
These users thanked the author superbeszzz for the post (total 2):
stofferPhillOS
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10872
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1900 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af GaSelle » 18. maj 2021, 13:29

En anden funktionalitet som VAG mangler, som fx min BMW har, er muligheden for at justere de hastighedsgrænser, som ACC´en sætter. I BMW´en kan man vælge, at den skal overtage hastighedsgrænsen +/- 10 km/t. Man skal i øvrigt selv bekræfte, at man vil overtage dens forslag om den nye/ændrede hastighed, hvor VAG kan hitte på at klodse bremsen, fordi den ser et skilt med 30 km/t ved indkørslen til en rasteplads på motorvejen. Jeg skrev til supporten i anden anledning (VW) og foreslog i samme ombæring denne ændring, men trods jeg sendte billeder osv med tror jeg ikke, de forstod budskabet.

Som skrevet tidligere fungerer P-ACC super, men jeg foretrækker nu at køre fx 83km/t i stedet for 80km/t på speedomeret for at korrigere for fejlvisning osv. Her skal man i en VAG klikke "+" tre gange for at opfylde det hver gang der kommer en ændret hastighedszone, hvor BMW´en "kender" mine præferencer.

Det er rigtigt, at den kan gå "ind" i en rundkørsel lidt friskt, men den tager farten af undervejs - eller, det gør vores i hvert fald.
These users thanked the author GaSelle for the post:
superbeszzz

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 2001
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 291 times
Been thanked: 486 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af superbeszzz » 18. maj 2021, 14:02

GaSelle skrev:
18. maj 2021, 13:29
En anden funktionalitet som VAG mangler, som fx min BMW har, er muligheden for at justere de hastighedsgrænser, som ACC´en sætter. I BMW´en kan man vælge, at den skal overtage hastighedsgrænsen +/- 10 km/t. Man skal i øvrigt selv bekræfte, at man vil overtage dens forslag om den nye/ændrede hastighed, hvor VAG kan hitte på at klodse bremsen, fordi den ser et skilt med 30 km/t ved indkørslen til en rasteplads på motorvejen. Jeg skrev til supporten i anden anledning (VW) og foreslog i samme ombæring denne ændring, men trods jeg sendte billeder osv med tror jeg ikke, de forstod budskabet.

Som skrevet tidligere fungerer P-ACC super, men jeg foretrækker nu at køre fx 83km/t i stedet for 80km/t på speedomeret for at korrigere for fejlvisning osv. Her skal man i en VAG klikke "+" tre gange for at opfylde det hver gang der kommer en ændret hastighedszone, hvor BMW´en "kender" mine præferencer.

Det er rigtigt, at den kan gå "ind" i en rundkørsel lidt friskt, men den tager farten af undervejs - eller, det gør vores i hvert fald.
enig i dine pointer med ACC.

På motorvejen ved tankstationen i Karlslunde blokerer min bil nærmest bremsen fordi den vil gå fra 115 km/t til 30 km/t. Det er helt skørt. Særligt, at datagrundlaget for ændringen endnu ikke er blevet ændret.
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10872
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1900 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af GaSelle » 18. maj 2021, 14:06

Ja, eller at man kan rapportere fejl ind fx. Der er BMW´s system noget smartere, idet den som sagt "spørger" før den gør noget.

Wagner66
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 29. okt 2014, 19:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 10 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Wagner66 » 18. maj 2021, 18:26

Jeg er glad for vores paddels i e-niro. Med dem kan man “lege” one pedal driving samtidig med at man får maks energi tilbage i batteriet. Desværre kan de paddles i Enyaq ikke bruges på samme måde.
Det fandt jeg ud af i dag på min tur med Enyaq 60.
Mit indryk er at det er en lækker bil (er glad for Skoda). Formålet var at finde ud af om den kan matche niro`ens forbrug bare nogenlunde. Den er jo utrolig effektiv.
På landevejen lå forbruget på Enyaq ca 2kwh højere (17 kwh) men på motorvej er de næsten lige gode (ca 21kwh). Det er lidt en overraskelse. Men, som sagt det er kun lige mine egne korte uvidenskabelige målinger.
I forhandlerens bil regnede jeg mig frem til en rækkevide på ca 354 km på 100%. Men, mon ikke man kan få det tal lidt op, når man har lært bilen at kende.
These users thanked the author Wagner66 for the post:
Target

nbryde
Nyt medlem
Indlæg: 395
Tilmeldt: 17. nov 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 55 times
Been thanked: 100 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af nbryde » 18. maj 2021, 20:50

GaSelle skrev:En anden funktionalitet som VAG mangler, som fx min BMW har, er muligheden for at justere de hastighedsgrænser, som ACC´en sætter. I BMW´en kan man vælge, at den skal overtage hastighedsgrænsen +/- 10 km/t. Man skal i øvrigt selv bekræfte, at man vil overtage dens forslag om den nye/ændrede hastighed, hvor VAG kan hitte på at klodse bremsen, fordi den ser et skilt med 30 km/t ved indkørslen til en rasteplads på motorvejen. Jeg skrev til supporten i anden anledning (VW) og foreslog i samme ombæring denne ændring, men trods jeg sendte billeder osv med tror jeg ikke, de forstod budskabet.

Som skrevet tidligere fungerer P-ACC super, men jeg foretrækker nu at køre fx 83km/t i stedet for 80km/t på speedomeret for at korrigere for fejlvisning osv. Her skal man i en VAG klikke "+" tre gange for at opfylde det hver gang der kommer en ændret hastighedszone, hvor BMW´en "kender" mine præferencer.

Det er rigtigt, at den kan gå "ind" i en rundkørsel lidt friskt, men den tager farten af undervejs - eller, det gør vores i hvert fald.
Nu ved jeg ikke hvornår din BMW er fra men i nyere med idrive 7 og muligvis også driving assistance professional som jeg har i min sker det helt gnidningsfrit at den overtager fartgrænser uden godkendelse


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10872
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1900 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af GaSelle » 18. maj 2021, 23:17

nbryde skrev:
18. maj 2021, 20:50
GaSelle skrev:En anden funktionalitet som VAG mangler, som fx min BMW har, er muligheden for at justere de hastighedsgrænser, som ACC´en sætter. I BMW´en kan man vælge, at den skal overtage hastighedsgrænsen +/- 10 km/t. Man skal i øvrigt selv bekræfte, at man vil overtage dens forslag om den nye/ændrede hastighed, hvor VAG kan hitte på at klodse bremsen, fordi den ser et skilt med 30 km/t ved indkørslen til en rasteplads på motorvejen. Jeg skrev til supporten i anden anledning (VW) og foreslog i samme ombæring denne ændring, men trods jeg sendte billeder osv med tror jeg ikke, de forstod budskabet.

Som skrevet tidligere fungerer P-ACC super, men jeg foretrækker nu at køre fx 83km/t i stedet for 80km/t på speedomeret for at korrigere for fejlvisning osv. Her skal man i en VAG klikke "+" tre gange for at opfylde det hver gang der kommer en ændret hastighedszone, hvor BMW´en "kender" mine præferencer.

Det er rigtigt, at den kan gå "ind" i en rundkørsel lidt friskt, men den tager farten af undervejs - eller, det gør vores i hvert fald.
Nu ved jeg ikke hvornår din BMW er fra men i nyere med idrive 7 og muligvis også driving assistance professional som jeg har i min sker det helt gnidningsfrit at den overtager fartgrænser uden godkendelse


Sent from my iPhone using Tapatalk
Den er med iDrive6 (09/18) og er med D.A.P. - og jeg synes det er fedt, man selv skal bekræfte, før den ændrer hastigheden. Trist hvis de har fjernet det i iDrive7.

nbryde
Nyt medlem
Indlæg: 395
Tilmeldt: 17. nov 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 55 times
Been thanked: 100 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af nbryde » 19. maj 2021, 06:22

Mener du kan ændre indstillingerne i menu og den automatisk eller du skal bekræfte, jeg har så valgt først nævnte og det fungere nu upåklageligt, da jeg ikke rigtig kan se ideen med at skulle bekræfte før den ændre eller er der noget jeg har misforstået?

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 226 times
Been thanked: 646 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af VWAU » 19. maj 2021, 14:56

These users thanked the author VWAU for the post (total 3):
TargetpalmenMorten Hedensted

Dennis2k
Medlem
Indlæg: 877
Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 111 times
Been thanked: 351 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Dennis2k » 19. maj 2021, 16:18

Jeg var forbi Skoda Gladsaxe idag og se den EcoSuite, den er godt nok imponerende lækker.
These users thanked the author Dennis2k for the post (total 4):
TargetpalmenHansHAbyssinier
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.

Wagner66
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 29. okt 2014, 19:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 10 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Wagner66 » 19. maj 2021, 19:07

Så har vi bestilt en Enyaq 60+! 🍾
Vi kunne forhandle os frem til et afslag på 13500.-kr, uden en bil i bytte.
Levering uge 45 🤔
These users thanked the author Wagner66 for the post (total 4):
HansHTargetpeter wKevinff

JKBP
Nyt medlem
Indlæg: 323
Tilmeldt: 18. okt 2015, 14:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af JKBP » 19. maj 2021, 19:45

nbryde skrev:Mener du kan ændre indstillingerne i menu og den automatisk eller du skal bekræfte, jeg har så valgt først nævnte og det fungere nu upåklageligt, da jeg ikke rigtig kan se ideen med at skulle bekræfte før den ændre eller er der noget jeg har misforstået?
Det er korrekt at du selv kan vælge om den bare skal gøre det selv, eller om du skal godkende det.
I f.eks en hybrid er det ikke altid sikkert man har lyst til at den kører 130. Det samme kunne jeg forestille mig hvis vejret ikke er til det. Øv hvis den pludselig bare giver gas i snevejr uden man har bedt den om det.

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk


ascaria
Nyt medlem
Indlæg: 193
Tilmeldt: 7. mar 2021, 10:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 125 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af ascaria » 19. maj 2021, 20:14

Dennis2k skrev:
19. maj 2021, 16:18
Jeg var forbi Skoda Gladsaxe idag og se den EcoSuite, den er godt nok imponerende lækker.
kan du huske om den havde soltag eller ej?

Dennis2k
Medlem
Indlæg: 877
Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 111 times
Been thanked: 351 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Dennis2k » 19. maj 2021, 20:15

ascaria skrev:
19. maj 2021, 20:14
Dennis2k skrev:
19. maj 2021, 16:18
Jeg var forbi Skoda Gladsaxe idag og se den EcoSuite, den er godt nok imponerende lækker.
kan du huske om den havde soltag eller ej?
Den var uden soltag :)
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.

ascaria
Nyt medlem
Indlæg: 193
Tilmeldt: 7. mar 2021, 10:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 125 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af ascaria » 19. maj 2021, 20:27

Dennis2k skrev:
19. maj 2021, 20:15
ascaria skrev:
19. maj 2021, 20:14
Dennis2k skrev:
19. maj 2021, 16:18
Jeg var forbi Skoda Gladsaxe idag og se den EcoSuite, den er godt nok imponerende lækker.
kan du huske om den havde soltag eller ej?
Den var uden soltag :)
Æv, gad ellers godt finde en med soltag og se hvor meget loftshøjde det snupper.
Senest rettet af ascaria 19. maj 2021, 21:15, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
xbn
Medlem
Indlæg: 1173
Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 62 times
Been thanked: 271 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af xbn » 19. maj 2021, 20:59

Wagner66 skrev:
19. maj 2021, 19:07
Så har vi bestilt en Enyaq 60+! 🍾
Vi kunne forhandle os frem til et afslag på 13500.-kr, uden en bil i bytte.
Levering uge 45 🤔
Er det til at få ordentlig tid til en prøvetur i sådan en?

Lang tid at vente, men tillykke :)
Billede

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 226 times
Been thanked: 646 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af VWAU » 19. maj 2021, 21:06

xbn skrev:
19. maj 2021, 20:59
Er det til at få ordentlig tid til en prøvetur i sådan en?
Ingen problem. Kørte en tur på en times tid (Skoda Amager).

Brugeravatar
mortenmol
Medlem
Indlæg: 856
Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 101 times
Been thanked: 241 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af mortenmol » 19. maj 2021, 21:44

Mht regen er det en dårlig grund at ville gøre overgangen nemmere. Der er intet til hinder for at man kunne få stærkere regen og at den gemte ens favorit indstilling.
Hvis jeg kommer fra en anden el bil vil det irriterer mig.
Min Model 3 kan både have høj og lav regen, når man slipper bremsen kan den enten autohold eller alm creep som en alm automatgear og en 3. Indstilling. Jeg elsker one pedal driving!


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author mortenmol for the post:
Brian Scharling

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1632
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af peter w » 20. maj 2021, 04:38

Wagner66 skrev:
19. maj 2021, 19:07
Så har vi bestilt en Enyaq 60+! 🍾
Vi kunne forhandle os frem til et afslag på 13500.-kr, uden en bil i bytte.
Levering uge 45 🤔
Kan du fortælle, hvilken forhandler det er?
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

Wagner66
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 29. okt 2014, 19:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 10 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Wagner66 » 20. maj 2021, 06:37

Peterw:
Vi er i østjylland.
Jeg vil sige at det kan betale sig at shoppe rundt. 🙂
These users thanked the author Wagner66 for the post:
palmen

Dennis2k
Medlem
Indlæg: 877
Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 111 times
Been thanked: 351 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Dennis2k » 20. maj 2021, 08:29

ascaria skrev:
19. maj 2021, 20:27
Æv, gad ellers godt finde en med soltag og se hvor meget loftshøjde det snupper.
Det gad jeg også godt. Men jeg er en lille rod på 180cm, så det er ikke så vigtigt for mig :D
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.

ascaria
Nyt medlem
Indlæg: 193
Tilmeldt: 7. mar 2021, 10:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 125 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af ascaria » 20. maj 2021, 09:54

Dennis2k skrev:
20. maj 2021, 08:29
ascaria skrev:
19. maj 2021, 20:27
Æv, gad ellers godt finde en med soltag og se hvor meget loftshøjde det snupper.
Det gad jeg også godt. Men jeg er en lille rod på 180cm, så det er ikke så vigtigt for mig :D
Jeg er ca 10 cm højere og det giver desværre problemer i nogle biler. Jeg tror dog Enyaq'en er fin nok, men det ville være rart at afklare inden man smider en halv mio efter den :D
These users thanked the author ascaria for the post:
BrianDS

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10872
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1900 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af GaSelle » 20. maj 2021, 13:34

KMDTHY skrev:
18. maj 2021, 10:57
GaSelle skrev:
18. maj 2021, 09:44
Den "forudsigende fartpilot" (Predictive ACC) bremser selv ned før kryds, sving og rundkørsler, også når den ikke er slået til.
Jeg syntes hastigheden var alt for høj ind i rundkørsler... 40-50 km/t. Jeg måtte i hvert fald bremse så ikke det hele væltede rundt i bilen :D
Har opta… Fået nogen til at optage, hvordan den tackler en rundkørsel. På ingen måde dramstisk eller for hurtigt, synes jeg. Den kører bare på ACC’en og styret således farten uden min indblanden.

These users thanked the author GaSelle for the post (total 7):
HansHpalmenpeter wMartinusBrianDSMorten HedenstedKMDTHY

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13255
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4544 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af HansH » 20. maj 2021, 14:46

GaSelle skrev:
20. maj 2021, 13:34
Har opta… Fået nogen til at optage, hvordan den tackler en rundkørsel. På ingen måde dramstisk eller for hurtigt, synes jeg. Den kører bare på ACC’en og styret således farten uden min indblanden.
Dét der ser da rigtig fint og kontrolleret ud, synes jeg.

Men den funktionalitet beror vel på kortdata ?
Dvs, i teorien .. hvis de anlægger en ny rundkørsel på et sted hvor landevejen før gik lige ud .. og kortdata ikke er opdateret .. vil den så pløje lige igennem ? (teoretisk) :D
These users thanked the author HansH for the post:
BrianDS
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10872
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1900 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af GaSelle » 20. maj 2021, 15:06

HansH skrev:
20. maj 2021, 14:46
GaSelle skrev:
20. maj 2021, 13:34
Har opta… Fået nogen til at optage, hvordan den tackler en rundkørsel. På ingen måde dramstisk eller for hurtigt, synes jeg. Den kører bare på ACC’en og styret således farten uden min indblanden.
Dét der ser da rigtig fint og kontrolleret ud, synes jeg.

Men den funktionalitet beror vel på kortdata ?
Dvs, i teorien .. hvis de anlægger en ny rundkørsel på et sted hvor landevejen før gik lige ud .. og kortdata ikke er opdateret .. vil den så pløje lige igennem ? (teoretisk) :D
Mon ikke, den også lige tjekker efter med kameraet? Jeg ved det ikke, for at være ærligt.
These users thanked the author GaSelle for the post:
BrianDS

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1108
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 471 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Madmax » 20. maj 2021, 15:47

Jeg hentede min idag. Billede

Billede
Billede
These users thanked the author Madmax for the post (total 18):
TargetpalmentornielAvantismoTorbenRasmussenjcnjansomThe Micktrix / DkMartinusGaSelle and 8 more users

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"