Jeg mærker ingen forskel i acceleration på vores ID.4 med forskellige SOC. Umiddelbart trækker den ens ved f.eks 80% og 30%.i-s skrev: Bare lidt gætteri ...
Et std li-ion batteri kan levere 60-65 % af sin max effekt på den nederste del af kapacitetskurven (i bedste tilfælde).
Hvis el motoren i ID4 er designet til 100% (204HK) ved 100% opladning, så vil du ende med ~ 120 HK i den nederste del af batteriet "best case". Men da det er gætteri, kan det lige så godt være 90 eller 100 HK.
Skoda ENYAQ
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2608
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 610 times
- Been thanked: 349 times
Re: Skoda ENYAQ
-
- Medlem
- Indlæg: 1331
- Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 157 times
Re: Skoda ENYAQ
Jeg tror han ved hvad han taler om. Civilingeniør, arbejdet ved DTU med typegodkendelser på køretøjer. Men jeg tror vi trækker diskussionen i en forkert retning, hvis vi går videre ad det spor.Morten Hedensted skrev: ↑15. jul 2021, 08:02Den påstand gad jeg godt ha uddybet. Mig bekendt er alt effekt og moment tilgængeligt, så snart bilen belastes ved begge nævnte mærker.AAMS skrev:Angående den reducerede effekt/tilgængelighed i 30 sekunder, findes der mig bekendt noget lignende indenfor transportbranchen.
En kollega på kontoret fortæller at der på Volvo´er og Scania´er heller ikke er alle kræfter/moment til rådighed, med mindre at den kører med et læs derefter. Dette for at reducere udledning af partikler/forbrug, samt unødvendigt belastning af komponenter.
Kunne noget lignende være tilfældet med den omtalte elektriske Skoda/Audi/VW hvor det ses som en mulighed for at forlænge rækkevidden på batteriet?
Just a thought.
Volvo har tidligere, sidst i 90’erne haft modeller, hvor momentet var fx 100 nm højere i de to højeste gear. Sådan er det også i den DAF jeg kører i nu.
Overordnet bruges den fulde effekt eller det fulde moment jo ikke, hvis ikke bilen belastes. Uanset type og mærke i øvrigt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Effekten reduceres hvis skammeltrykket eller akseltrykket er lavt eller uden belastning. Som en bil der kan skifte mellem ECO/SPORT/NORMAL.
Jeg kender ikke til det, men refererer blot til vores samtale. Og så synes jeg det giver god mening at reducere effekten, hvis ikke der er behov.
Det man siger, er man selv
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 34
- Tilmeldt: 17. feb 2021, 08:31
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 52 times
Re: Skoda ENYAQ
Bah.
Så snakkede jeg lige med sælgeren, der kunne oplyse at takket være den globale mikrochipmangel, så står min nye og i øvrigt færdigtbyggede Ænjak i en hal i Tjekkiet på 4. uge og venter på et eller andet elektronik. Så hans første bud om "slut juli" er dødt. Og nu ligner det at den "fiktive" leveringsdato, han skrev på slutsedlen, for at skrive "et eller andet, der i hvert fald kunne overholdes med de ukendte leveringstider", nu rent faktisk er mere realistisk. 31/8
Så snakkede jeg lige med sælgeren, der kunne oplyse at takket være den globale mikrochipmangel, så står min nye og i øvrigt færdigtbyggede Ænjak i en hal i Tjekkiet på 4. uge og venter på et eller andet elektronik. Så hans første bud om "slut juli" er dødt. Og nu ligner det at den "fiktive" leveringsdato, han skrev på slutsedlen, for at skrive "et eller andet, der i hvert fald kunne overholdes med de ukendte leveringstider", nu rent faktisk er mere realistisk. 31/8
-
- Medlem
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 351 times
Re: Skoda ENYAQ
Vi er efterhånden flere i samme situation - Rigtig træls. Min sælger var optimistisk omkring levering start august da jeg talte med ham for en uge siden, men jeg ved hvilken besked der venter mig når han ringer igen i næste uge.
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Skoda ENYAQ
Herunder en GTX. Kan kun forstille mig en ikke-GTX er værre.kGlerup skrev: ↑15. jul 2021, 20:07Jeg mærker ingen forskel i acceleration på vores ID.4 med forskellige SOC. Umiddelbart trækker den ens ved f.eks 80% og 30%.i-s skrev: Bare lidt gætteri ...
Et std li-ion batteri kan levere 60-65 % af sin max effekt på den nederste del af kapacitetskurven (i bedste tilfælde).
Hvis el motoren i ID4 er designet til 100% (204HK) ved 100% opladning, så vil du ende med ~ 120 HK i den nederste del af batteriet "best case". Men da det er gætteri, kan det lige så godt være 90 eller 100 HK.
Eller Normaliseret:
Dvs 9% langsommere ved 30% SOC og 21% forskel mellem 90 og 10% SOC.
Ref: https://youtu.be/bBP83_wyFuw
/Søren.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2608
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 610 times
- Been thanked: 349 times
Re: Skoda ENYAQ
Hvorfor skulle ikke-GTX være værre?
Den går fra 0-100 på 8,5, hvilket er langsommere end GTX uanset dennes SOC. Så hvis begrænsningen er i batteripakken burde der altid være fuld power.
Men det er rent gætteri fra min side. Tvivler på jeg lige kan mærke en 5-10% reduktion..
Den går fra 0-100 på 8,5, hvilket er langsommere end GTX uanset dennes SOC. Så hvis begrænsningen er i batteripakken burde der altid være fuld power.
Men det er rent gætteri fra min side. Tvivler på jeg lige kan mærke en 5-10% reduktion..
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Skoda ENYAQ
Der er mange herinde der har brugt mange penge på at få deres benzin/diesel til at blive 10% hurtigere. Så for nogen betyder det en del.kGlerup skrev: ↑17. jul 2021, 12:24Hvorfor skulle ikke-GTX være værre?
Den går fra 0-100 på 8,5, hvilket er langsommere end GTX uanset dennes SOC. Så hvis begrænsningen er i batteripakken burde der altid være fuld power.
Men det er rent gætteri fra min side. Tvivler på jeg lige kan mærke en 5-10% reduktion..
/Søren.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2608
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 610 times
- Been thanked: 349 times
Re: Skoda ENYAQ
Det er jo fair nok, men beklager at jeg ikke har kunnet mærke det..i-s skrev:Der er mange herinde der har brugt mange penge på at få deres benzin/diesel til at blive 10% hurtigere. Så for nogen betyder det en del.kGlerup skrev: ↑17. jul 2021, 12:24Hvorfor skulle ikke-GTX være værre?
Den går fra 0-100 på 8,5, hvilket er langsommere end GTX uanset dennes SOC. Så hvis begrænsningen er i batteripakken burde der altid være fuld power.
Men det er rent gætteri fra min side. Tvivler på jeg lige kan mærke en 5-10% reduktion..
Har kun fundet lidt for ID.3:
https://youtu.be/68IFOAb6sUA
Så den bliver 1 sekund langsommere ved omkring 20-30% SOC. Ved 50% SOC Har den mistet cirka et halvt sekund.
En katastrofe for nogen måske, men ikke noget jeg selv har bemærket.
-
- Medlem
- Indlæg: 859
- Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1722 times
- Been thanked: 467 times
Re: Skoda ENYAQ
Hvis jeg evner, at læse de tal rigtigt, er Tesla vel langt hårdere ramt end fx VW. Ja vel hårdere ramt end alle andre - Eller overser jeg noget?i-s skrev: ↑17. jul 2021, 12:17Herunder en GTX. Kan kun forstille mig en ikke-GTX er værre.kGlerup skrev: ↑15. jul 2021, 20:07Jeg mærker ingen forskel i acceleration på vores ID.4 med forskellige SOC. Umiddelbart trækker den ens ved f.eks 80% og 30%.i-s skrev: Bare lidt gætteri ...
Et std li-ion batteri kan levere 60-65 % af sin max effekt på den nederste del af kapacitetskurven (i bedste tilfælde).
Hvis el motoren i ID4 er designet til 100% (204HK) ved 100% opladning, så vil du ende med ~ 120 HK i den nederste del af batteriet "best case". Men da det er gætteri, kan det lige så godt være 90 eller 100 HK.
vagcars1.png
Eller Normaliseret:
vagcars2.png
Dvs 9% langsommere ved 30% SOC og 21% forskel mellem 90 og 10% SOC.
Ref: https://youtu.be/bBP83_wyFuw
- These users thanked the author Morten Hedensted for the post:
- BrianDS
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2608
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 610 times
- Been thanked: 349 times
Re: Skoda ENYAQ
Du overser ikke noget. Tesla skruer væsentligt mere ned end VW.Morten Hedensted skrev:Hvis jeg evner, at læse de tal rigtigt, er Tesla vel langt hårdere ramt end fx VW. Ja vel hårdere ramt end alle andre - Eller overser jeg noget?
- These users thanked the author kGlerup for the post (total 2):
- BrianDS • Morten Hedensted
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Skoda ENYAQ
Tror ikke du overser noget.kGlerup skrev: ↑17. jul 2021, 13:05Det er jo fair nok, men beklager at jeg ikke har kunnet mærke det..i-s skrev:Der er mange herinde der har brugt mange penge på at få deres benzin/diesel til at blive 10% hurtigere. Så for nogen betyder det en del.kGlerup skrev: ↑17. jul 2021, 12:24Hvorfor skulle ikke-GTX være værre?
Den går fra 0-100 på 8,5, hvilket er langsommere end GTX uanset dennes SOC. Så hvis begrænsningen er i batteripakken burde der altid være fuld power.
Men det er rent gætteri fra min side. Tvivler på jeg lige kan mærke en 5-10% reduktion..
Har kun fundet lidt for ID.3:
https://youtu.be/68IFOAb6sUA
Så den bliver 1 sekund langsommere ved omkring 20-30% SOC. Ved 50% SOC Har den mistet cirka et halvt sekund.
En katastrofe for nogen måske, men ikke noget jeg selv har bemærket.
Men læg mærke til forskellen mellem model 3P 2019 og 2021. Nok enten det nye batteri der har en begrænsning eller også har de ændret softwaren.
/Søren.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10861
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1882 times
Re: Skoda ENYAQ
Ved normal kørsel kan jeg overhovedet ikke mærke forskel i vores ID.3, uanset SOC.kGlerup skrev: ↑17. jul 2021, 13:05Det er jo fair nok, men beklager at jeg ikke har kunnet mærke det..i-s skrev:Der er mange herinde der har brugt mange penge på at få deres benzin/diesel til at blive 10% hurtigere. Så for nogen betyder det en del.kGlerup skrev: ↑17. jul 2021, 12:24Hvorfor skulle ikke-GTX være værre?
Den går fra 0-100 på 8,5, hvilket er langsommere end GTX uanset dennes SOC. Så hvis begrænsningen er i batteripakken burde der altid være fuld power.
Men det er rent gætteri fra min side. Tvivler på jeg lige kan mærke en 5-10% reduktion..
Har kun fundet lidt for ID.3:
https://youtu.be/68IFOAb6sUA
Så den bliver 1 sekund langsommere ved omkring 20-30% SOC. Ved 50% SOC Har den mistet cirka et halvt sekund.
En katastrofe for nogen måske, men ikke noget jeg selv har bemærket.
- xbn
- Medlem
- Indlæg: 1172
- Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 271 times
Re: Skoda ENYAQ
Synes de forskelle ser så små ud, at man nok ikke ville lægge mærke til det (undtagen for den ene Tesla, men det må næsten være noget der kan forbedres med software. I en benzinbil med ikke så stor motor, så synes jeg godt man kan mærke forskel på hvor meget last der er i bilen, og det er da til at leve med.
- VWAU
- Medlem
- Indlæg: 1245
- Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 640 times
- mortenmol
- Medlem
- Indlæg: 855
- Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 241 times
Re: Skoda ENYAQ
Eller en ny type hvor de stadig er ved at lære batteriet at kende, dette får kunderne så lov til det er kun std range + der har denne type LR fra Kina har ikke - fordelen er du er opfordret til at lade til 100% ofte.
Tænker den bliver øget over tid når de har mere data
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2608
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 610 times
- Been thanked: 349 times
Re: Skoda ENYAQ
Havde mulighed for at teste det i dag, helt uvidenskabeligt. Vi har lige alle fire taget turen til Holland.GaSelle skrev: Ved normal kørsel kan jeg overhovedet ikke mærke forskel i vores ID.3, uanset SOC.
Ned til omkring 40% kan jeg ikke mærke forskel ved accelerationer på motorvej. Nede omkring de 20% fornemmer jeg en lille reduktion, men godt nok minimal!
Det er et ikke-problem for mig, specielt da vi yderst sjældent er under de 40%
(ID.4 1st 77kWh)
P.S. Nul køresyge i "SUV'en"
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 967 times
- Been thanked: 507 times
Re: Skoda ENYAQ
Men fornemmer du kun den reduktion fordi du er opmærksom på det pga denne tråd eller ville du opdage det uanset?kGlerup skrev:Havde mulighed for at teste det i dag, helt uvidenskabeligt. Vi har lige alle fire taget turen til Holland.GaSelle skrev: Ved normal kørsel kan jeg overhovedet ikke mærke forskel i vores ID.3, uanset SOC.
Ned til omkring 40% kan jeg ikke mærke forskel ved accelerationer på motorvej. Nede omkring de 20% fornemmer jeg en lille reduktion, men godt nok minimal!
Det er et ikke-problem for mig, specielt da vi yderst sjældent er under de 40%
(ID.4 1st 77kWh)
P.S. Nul køresyge i "SUV'en"
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2608
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 610 times
- Been thanked: 349 times
Re: Skoda ENYAQ
Kun pga denne tråd. Det er virkelig en minimal forskel.Kevinff skrev: Men fornemmer du kun den reduktion fordi du er opmærksom på det pga denne tråd eller ville du opdage det uanset?
Vi er normalt aldrig under 30% derover kan jeg ikke mærke det umiddelbart.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3204 times
- Been thanked: 4540 times
Re: Skoda ENYAQ
Kan en venlig Enyaq ejer kaste lidt lys over hvordan valg/fravalg af assistentsystemer foregår, og i særdeleshed spiller sammen med brugerprofilen.
Dvs.
Assistentsystem 1 ON
Assistentsystem 2 OFF
Assistentsystem 3 OFF
Assistentsystem 4 ON
... osv
Gemmes disse valg/fravalg sammen med brugerprofilen (nøglen) således at hver gang den "tændes", slås disse automatisk fra/til i henhold til den der sidder i førersædet ?
Eller skal man indstille disse ting hver gang man tænder bilen...
Dvs.
Assistentsystem 1 ON
Assistentsystem 2 OFF
Assistentsystem 3 OFF
Assistentsystem 4 ON
... osv
Gemmes disse valg/fravalg sammen med brugerprofilen (nøglen) således at hver gang den "tændes", slås disse automatisk fra/til i henhold til den der sidder i førersædet ?
Eller skal man indstille disse ting hver gang man tænder bilen...
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Medlem
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 351 times
Re: Skoda ENYAQ
Du skal indstille det hver gang du træder ind i bilen
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3204 times
- Been thanked: 4540 times
Re: Skoda ENYAQ
Dvs den husker ikke engang indstillingen fra da du slukkede den sidst .... men starter hver gang op med et sæt default indstillinger (måske alt aktiveret) ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6451 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Skoda ENYAQ
I lidt ældre VAG biler husker den seneste indstilling, det vil sige fx hvis man har haft noget på anhængertrækket slår den Side Assist og Blind Spot fra, og det skal man manuelt slå til igen.
Jeg ville forvente det var sådan, altså slår du det fra, så er det slået fra indtil du slår det til igen - selvom jeg ville ønske den selv slog det til når man ikke længere havde noget på krogen
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3204 times
- Been thanked: 4540 times
Re: Skoda ENYAQ
Præcis.
I min gamle 2013 Passat har jeg slået Træthedsregistrering og Lane Assist fra, og dette "fravalg" husker den. Dvs jeg skal ikke efter hver start gå ind og deaktivere disse.
Jeg håber at Enyaq'en i det mindste fungerer på samme måde... dvs at man kan få det næstbedste, når man nu ikke kan få det bedste (at det ligger i brugerprofilen).
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6451 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Skoda ENYAQ
De to ting synes jeg også tit var lidt irriterende i min Octavia fra 2014, men efter skiftet af bil i 2017 har de gjort meget ved softwaren, så de er permanent slået til igen - så husk at give det en chance i din fine nye ENYAQHansH skrev:Præcis.
I min gamle 2013 Passat har jeg slået Træthedsregistrering og Lane Assist fra, og dette "fravalg" husker den. Dvs jeg skal ikke efter hver start gå ind og deaktivere disse.
Jeg håber at Enyaq'en i det mindste fungerer på samme måde... dvs at man kan få det næstbedste, når man nu ikke kan få det bedste (at det ligger i brugerprofilen).
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10861
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1882 times
Re: Skoda ENYAQ
Lane Assist slår den i hvert fald til ved hver start uanset hvad. De andre assistenter har jeg ikke prøvet.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3204 times
- Been thanked: 4540 times
Re: Skoda ENYAQ
God pointe
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Medlem
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 351 times
Re: Skoda ENYAQ
Jeps (desværre). Hvad endnu værre måske er, så husker den heller ikke køreprofilen - så DCC'en starter også pr. default som "Eco mode"
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6451 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Skoda ENYAQ
Det lyder utroligt, hvis det ikke kan ændres?Dennis2k skrev:Jeps (desværre). Hvad endnu værre måske er, så husker den heller ikke køreprofilen - så DCC'en starter også pr. default som "Eco mode"
Jeg er vant til bilen husker køreprofilen (ECO, Sport, Normal, Individual), dog hvis den står i sport er default stadig D på gearkassen, så man skal trykke en ekstra gang for S, ellers husker den alt hvad der ellers er indstillet.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Medlem
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 351 times
Re: Skoda ENYAQ
Det kommer nok som en sw opdatering
Edit: Denne video forklarer problemet med "modes", ca. 2,10min inde i videoen.
https://www.youtube.com/watch?v=YeqVNjiOuSY
Advarsel - Han er ikke super begejstret for softwaren
Edit: Denne video forklarer problemet med "modes", ca. 2,10min inde i videoen.
https://www.youtube.com/watch?v=YeqVNjiOuSY
Advarsel - Han er ikke super begejstret for softwaren
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.
- Madmax
- Medlem
- Indlæg: 1107
- Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 471 times
Re: Skoda ENYAQ
Min starter i normal hver gang jeg sætter mig ind i det, men jeg har heller ikke DCC. Kun Driving Mode Select.
Mht. Lane Assist, så er det et krav på nyere biler det er der, og derfor giver det fin mening det ikke kan slås fra.
Jeg kunne dog godt savne den startede i B-mode, for det slår jeg altid til hver gang jeg er ude og køre.
Mht. Lane Assist, så er det et krav på nyere biler det er der, og derfor giver det fin mening det ikke kan slås fra.
Jeg kunne dog godt savne den startede i B-mode, for det slår jeg altid til hver gang jeg er ude og køre.