Enig.kGlerup skrev:Ved ikke om vi går forbi hinanden her, men:Pablo skrev: Enyaq 50 / ID.4 = 51/55kw
Enyaq 60 = 62kw
Enyaq 80 / ID.4 = 77/82kw
ID.4 City+Style = Enyaq 50
ID.4 Øvrige = Enyaq 80
Enig?
Jeg kan se Life er = Enyaq 80
Enig.kGlerup skrev:Ved ikke om vi går forbi hinanden her, men:Pablo skrev: Enyaq 50 / ID.4 = 51/55kw
Enyaq 60 = 62kw
Enyaq 80 / ID.4 = 77/82kw
ID.4 City+Style = Enyaq 50
ID.4 Øvrige = Enyaq 80
Enig?
S Max fortsætter, ligeså Touran ihvertfald indtil videre. Men derudover har der været rigtig mange der er forsvundet,, F.eks Safira OsvBrianDS skrev: ↑27. feb 2021, 11:14Nu skriver du MPV, og nævner to af de modeller der nærmest bare er forhøjede hatchbacks - Touran og S-Max har derimod været rigtig populære, men jeg tror også de udgår til fordel for nogle SUV eller Crossover biler, jeg tænker både det er trends, men også at der nu skal være plads i bunden til batterier i både BEV og PHEV, det er svært i en traditionel MPV fordi de i forvejen har fladt gulv og høj kabine der er udnyttet meget effektivt - det er lidt ærgerligt at bilerne bliver så tunge i både udtryk og vægt - det gælder også både ID.3, ID.4, ENYAQ, Mach-E osv.Fabia4444 skrev:Tænkt helt det samme med designet, den ligner mere en MPV end SUV.peter w skrev: ↑27. feb 2021, 09:18
Tror måske, at de 12-15.000 er i underkanten, men det afhænger selvfølgelig også lidt af de km man kører. Fx er skift af tændrør kilometerafhængigt, men pdas bruges tændrørerne muligvis ikke så meget. Ved ikke hvad serviceplanerne siger til det. Måske dit skodaværksted kan være behjælpelig med et overslag over serviceudgifter for en 5-årig periode.
Jeg synes også at Enyaqen har en federe kabine, herunder instrumentbræt. Synes dog, at der er lidt for meget familieslæde over det udvendige design, så jeg vil vente på, at Enyaq Coupe kommer, da den, formentligt, får et lidt mere interessant design, men det virker som en fed dyt.
Skulle jeg have en Enyaq
Det er noget tankevækkende, da MPV nærmest er dømt helt ude. Tænk på Golf Sportsvan, C Max, fremragende biler som ikke produceres længere.
Der er mange ligheder med noget af det første inden for MPV. Renault Scenic , den slægter særdeles meget den nuværende Scenic , som så også stopper salget af denne model.
Den er sikkert et godt køb fordi når den skal sælges, vil den henvende sig til en mere bred skare, end mange andre elbiler, største fordel er rummeligheden, rummeligheden er altid i høj kurs på brugt markedet.
Sendt fra min TA-1021 med Tapatalk
Touran er det ikke sikkert der kommer en ny afFabia4444 skrev:S Max fortsætter, ligeså Touran ihvertfald indtil videre. Men derudover har der været rigtig mange der er forsvundet,, F.eks Safira OsvBrianDS skrev: ↑27. feb 2021, 11:14Nu skriver du MPV, og nævner to af de modeller der nærmest bare er forhøjede hatchbacks - Touran og S-Max har derimod været rigtig populære, men jeg tror også de udgår til fordel for nogle SUV eller Crossover biler, jeg tænker både det er trends, men også at der nu skal være plads i bunden til batterier i både BEV og PHEV, det er svært i en traditionel MPV fordi de i forvejen har fladt gulv og høj kabine der er udnyttet meget effektivt - det er lidt ærgerligt at bilerne bliver så tunge i både udtryk og vægt - det gælder også både ID.3, ID.4, ENYAQ, Mach-E osv.Fabia4444 skrev:Tænkt helt det samme med designet, den ligner mere en MPV end SUV.
Det er noget tankevækkende, da MPV nærmest er dømt helt ude. Tænk på Golf Sportsvan, C Max, fremragende biler som ikke produceres længere.
Der er mange ligheder med noget af det første inden for MPV. Renault Scenic , den slægter særdeles meget den nuværende Scenic , som så også stopper salget af denne model.
Den er sikkert et godt køb fordi når den skal sælges, vil den henvende sig til en mere bred skare, end mange andre elbiler, største fordel er rummeligheden, rummeligheden er altid i høj kurs på brugt markedet.
Sendt fra min TA-1021 med Tapatalk
Det er rigtigt, at måden med at batteriet fylder det meste af bund fladen, gør at den helt traditionelle MPV med opret kørestilling, utrolig nem indstigning og masser af plads, ikke helt lader sig gøre. Ihvertfald ikke med den nuværende batteri teknologi.
Vi har bestilt en 80'er med ecoSuite kabinen. Synes det ser super ud.
Citat fra FDM:
For at skabe langsigtede stabile rammevilkår er aftalepartierne enige om, at registreringsafgiften for nul- og lavemissionsbiler indfases gradvist over flere år og med mindre skridt end den nuværende indfasning. Elbiler udleder ikke CO2 ved kørsel, mens lavemissionsbiler er defineret som biler, der udleder under 50 g CO2 pr. km.
Aftalepartierne er enige om, at den nuværende indfasning af registreringsafgiften sættes ned for nulemissionsbiler i 2021 så den udgør 40 pct. frem til 2025, hvorefter den øges gradvist med 8 pct.-point om året til 80 pct. i 2030, hvorefter den øges gradvist med 4 pct.-point om året til 100 pct. i 2035.
Crystal face fra uge 24 og sædeventilation fra uge 45. Lækkert! Troede faktisk slet ikke der ville komme sædeventilation til Enyaq.
Dakota skrev: ↑1. mar 2021, 00:49Citat fra FDM:
Så en Skoda Enyaq der koster 400.000 kr. nu. Vil stige 8. % til næste år ?For at skabe langsigtede stabile rammevilkår er aftalepartierne enige om, at registreringsafgiften for nul- og lavemissionsbiler indfases gradvist over flere år og med mindre skridt end den nuværende indfasning. Elbiler udleder ikke CO2 ved kørsel, mens lavemissionsbiler er defineret som biler, der udleder under 50 g CO2 pr. km.
Aftalepartierne er enige om, at den nuværende indfasning af registreringsafgiften sættes ned for nulemissionsbiler i 2021 så den udgør 40 pct. frem til 2025, hvorefter den øges gradvist med 8 pct.-point om året til 80 pct. i 2030, hvorefter den øges gradvist med 4 pct.-point om året til 100 pct. i 2035.
Fabia4444 skrev:Så en Skoda Enyaq der koster 400.000 kr. nu. Vil stige 8. % til næste år ?
Det er jo svenske tal.... så hvem ved om det holder til DK Forhandlerne ved umiddelbart ingenting. Eller vil ikke sige noget.
Det har du selvfølgelig ret i... Men jeg tænkte, at når der i dokumentet står at produktionen kan starte, så antog jeg at det indtil da er fabrikken der sætter begrænsningen... Så de ikke er klar på fabrikken til at producere f.eks. Crystal Face før i uge 24.
Tak for svar. Pokkers det ikke er med. Jeg kommer dog ikke til at vente med evt. at bestille bare pga. det.
Hvis det er PLA3.0 med 12 sensorerKMDTHY skrev:Er trailer assist ikke bare software når der er P. sensor og cam.
Jeg har fravalgt dobbelt bund. Der skal være god plads til barnevognen med mere.
En odder fylder 100% i bredden... og derofr kommer de beslag der er til dobbeltbund i vejen... I hvert fald min erfaring med 3T combi. Min nabo har en 3T combi med dobbeltbund, han kan ikke sætte stellet på højkant og lukke bagklappen som jeg kan. Det er super fedt at kan smide kassen ind og stille stellet op. Om det overhovedet kan lade sig gøre i en ENYAQ ved jeg ikke endnu.
Fuldstændig enig. Lava blue mangler helt klart, synes jeg. Synes lava blue ser mega godt ud på min Superb.
Enig. Der er ikke meget at vælge imellem desværre.KMDTHY skrev:Er jeg den eneste der er lidt skuffet over farvevalg? Syntes grå og sorte er lidt for kedelige. Artiq silver ved jeg ikke helt om jeg tør... lidt for meget grøn over den på mange billeder. Kunne være fedt med Lava Blue.
Den hedder Arctic Green, den farve. Havde en Octavia i den farve for år tilbage.Pablo skrev: ↑2. mar 2021, 16:58Enig. Der er ikke meget at vælge imellem desværre.KMDTHY skrev:Er jeg den eneste der er lidt skuffet over farvevalg? Syntes grå og sorte er lidt for kedelige. Artiq silver ved jeg ikke helt om jeg tør... lidt for meget grøn over den på mange billeder. Kunne være fedt med Lava Blue.
Jeg har selv valgt Artic Silver.
Ellers synes jeg Quartz Grey virker som det mest oplagte valg sammen med sort.
Tror desuden artic silver er samme som denne.
Jeg ved ikke om du kan bruge det her til noget, men her er mine 5 cents