Skoda ENYAQ

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Dennis2k
Medlem
Indlæg: 877
Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 111 times
Been thanked: 351 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Dennis2k » 22. jul 2021, 21:01

Var beskeden så bare at de stadig ikke vidste noget?

Jeg har lagt en ordre på Model Y idag - Tesla mente jeg kunne nå at få den i starten af september. Hvis den kommer før min Enyaq, så bliver det Teslaen jeg snupper istedet for.
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1618
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 141 times
Been thanked: 199 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af peter w » 22. jul 2021, 21:14

Så en Enyaq taxi i Bretagne (Frankrig) i dag.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

LasseL
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 26. maj 2021, 06:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 9 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af LasseL » 23. jul 2021, 06:35

adamski skrev:
22. jul 2021, 13:53
Dennis2k skrev:
22. jul 2021, 13:04
Det var især HUD, hængertræk og panoramatag som skubbede bilerne bag køen.
Check! Check! Check!

Men altså for faen, syns godtnok det er i-ter-nde!
Kan bekræfte at vi selv fravalgte alle ovenstående. Kun anhængertræk vi egentlig ville have, men med plus-modellen er den forberedt til det, så får vi eftermonteret.

Uden disse tilvalg og underskrift 27/4 fik vi bilen leveret d.25/6 - så det tyder klart på specifikke tilvalg holder produktionerne hen. Vi stod og skulle bruge bilen nu her, så turde ikke satse på det usikre, så nu må vi bare vente og se hvor lang tid der kan gå før forhandleren kan modtage et træk separat.

Abyssinier
Nyt medlem
Indlæg: 204
Tilmeldt: 7. jan 2010, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 49 times
Been thanked: 37 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Abyssinier » 23. jul 2021, 08:34

Dennis2k skrev:
22. jul 2021, 21:01
Var beskeden så bare at de stadig ikke vidste noget?

Jeg har lagt en ordre på Model Y idag - Tesla mente jeg kunne nå at få den i starten af september. Hvis den kommer før min Enyaq, så bliver det Teslaen jeg snupper istedet for.
Ja, forhandleren kan ikke fortælle mere end hidtil. Nemlig at de ikke ved hvornår bilen kommer videre i processen. Muligt at forhandlere ikke kan få andet oplyst fra importøren eller fabrikken men det er sku lidt frustrerende.

Der er alternativer til Enyaq, men den eneste, som jeg pt. kunne finde på at vælge, er Audi Q4 etron med en del tilvalg. Den vil nok blive dyrere men måske ikke så meget som frygtet. Q4 har lidt mindre bagagerum (ca. som ID4) men synes at front og bagende er flot og den har en mere normal instrumentering med to fine integrerede skærme. Orker bare ikke at blive sat bag i køen igen og det er jo en Enyaq i vores bestilte trim vi har drømt om. Desuden er nærmeste Audi forhandler 100 km væk og nærmeste Audi værksted 30 km væk. Det kan lade sig gøre men er sku noget bøvl og vil godt støtte den lokale forhandler og værksted, som jeg egentlig er tilfreds med. Så vi venter stadigvæk tålmodigt på vores Enyaq men vi får den i hvert fald ikke i juli måned som forventet og jeg kan også frygte at august er usikker. :?
Nuværende bil: 2021 Skoda Enyaq 80
Quartz grå, 20" Vega fælge, Design Selection ecuSuite kabine, svingbart anhængertræk med elektrisk frigørelse, Assisted Drive Plus, Convenience Plus, Drive Sport Basis, Familie Plus, Infotainment Plus, Klima Plus, Komfort sæde Plus, Lyn & Syn Basis, Parkering Plus, Transportpakke, Varmepumpe og Lynopladning 135 kW DC.
Tidligere bil: 2014 Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG 140 hk.

adamski
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 17. feb 2021, 08:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 52 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af adamski » 23. jul 2021, 08:47

Abyssinier skrev:
23. jul 2021, 08:34
Ja, forhandleren kan ikke fortælle mere end hidtil. Nemlig at de ikke ved hvornår bilen kommer videre i processen. Muligt at forhandlere ikke kan få andet oplyst fra importøren eller fabrikken men det er sku lidt frustrerende.

Der er alternativer til Enyaq, men den eneste, som jeg pt. kunne finde på at vælge, er Audi Q4 etron med en del tilvalg. Den vil nok blive dyrere men måske ikke så meget som frygtet. Q4 har lidt mindre bagagerum (ca. som ID4) men synes at front og bagende er flot og den har en mere normal instrumentering med to fine integrerede skærme. Orker bare ikke at blive sat bag i køen igen og det er jo en Enyaq i vores bestilte trim vi har drømt om. [...] Så vi venter stadigvæk tålmodigt på vores Enyaq men vi får den i hvert fald ikke i juli måned som forventet og jeg kan også frygte at august er usikker. :?
Præcis samme overvejelser jeg har haft. Vi har to små børn, med den mindste stadig i barnevognsstadiet, så bagagerumsstørrelsen er en meget vigtig parameter, tæt på en deal breaker -- vi skal have al den plads, vi kan skrabe sammen. Og hvem siger i øvrigt at Audi ikke ligesådan er ramt af halvlederleveringsproblemer? Det er jo ikke fordi Skoda er de eneste.. det er et globalt problem.

Jeg har også overvejet en Model Y, men de vil ikke ud med hvor meget plads, der er i den med sæderne oppe, og så er den også lige en lille tand dyrere (omend ikke meget, men så skal man også lade være med at trykke på for mange tilvalgsknapper).

Og så kan jeg kun være enig i at det er super frustrerende at man INTET kan få at vide om eventuelle tidshorisonter.... Min slutseddel siger levering 31/8, som blev sat på mest som en "Så lover vi i hvert fald ikke noget, vi ikke kan holde". Men ligesom dig er jeg så småt begyndt at forberede mig på at det også glipper.

Dennis2k
Medlem
Indlæg: 877
Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 111 times
Been thanked: 351 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Dennis2k » 23. jul 2021, 09:07

adamski skrev:
23. jul 2021, 08:47
Præcis samme overvejelser jeg har haft. Vi har to små børn, med den mindste stadig i barnevognsstadiet, så bagagerumsstørrelsen er en meget vigtig parameter, tæt på en deal breaker -- vi skal have al den plads, vi kan skrabe sammen. Og hvem siger i øvrigt at Audi ikke ligesådan er ramt af halvlederleveringsproblemer? Det er jo ikke fordi Skoda er de eneste.. det er et globalt problem.

Jeg har også overvejet en Model Y, men de vil ikke ud med hvor meget plads, der er i den med sæderne oppe, og så er den også lige en lille tand dyrere (omend ikke meget, men så skal man også lade være med at trykke på for mange tilvalgsknapper).
Model Y har 702 liter når sæderne er oppe, derudover et rum under gulvet som ikke er talt med + frunk på 125 liter. Så langt flere litermål end Enyaq. Jeg syntes det er tydeligt på billeder at det er større end Enyaq.

Den koster mig ca. 50.000kr mere hvis jeg ender med at droppe Enyaq og det er mange penge. Jeg syntes egentlig ikke jeg får noget ekstraordinært for pengene.

Jeg har også 2 små børn og købte Enyaq fordi den var størst.

Audi og VW har nøjagtigt samme problem - Q4 etron står der vist nogle enkelte af på lager, men den er for lille syntes jeg.
ID.4 kan man nemt finde nogle af i Tyskland hvis, kan man også med Enyaq men de er dyre syntes jeg.
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.

adamski
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 17. feb 2021, 08:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 52 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af adamski » 23. jul 2021, 09:21

Dennis2k skrev:
23. jul 2021, 09:07
Model Y har 702 liter når sæderne er oppe, derudover et rum under gulvet som ikke er talt med + frunk på 125 liter. Så langt flere litermål end Enyaq. Jeg syntes det er tydeligt på billeder at det er større end Enyaq.

Den koster mig ca. 50.000kr mere hvis jeg ender med at droppe Enyaq og det er mange penge. Jeg syntes egentlig ikke jeg får noget ekstraordinært for pengene.

Jeg har også 2 små børn og købte Enyaq fordi den var størst.

Audi og VW har nøjagtigt samme problem - Q4 etron står der vist nogle enkelte af på lager, men den er for lille syntes jeg.
ID.4 kan man nemt finde nogle af i Tyskland hvis, kan man også med Enyaq men de er dyre syntes jeg.
Hvor har du fundet det tal? Jeg synes jeg har ledt og ledt...

Og ellers enig. Jeg er heller ikke specielt varm på Tesla. Det er IMO lidt en bil for folk, der synes at gadgets er fede, men er lidt ligeglade med bil-delen. Det er i hvert fald min fordom :)
These users thanked the author adamski for the post:
BrianDS

Dennis2k
Medlem
Indlæg: 877
Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 111 times
Been thanked: 351 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Dennis2k » 23. jul 2021, 09:30

adamski skrev:
23. jul 2021, 09:21
Hvor har du fundet det tal? Jeg synes jeg har ledt og ledt...

Og ellers enig. Jeg er heller ikke specielt varm på Tesla. Det er IMO lidt en bil for folk, der synes at gadgets er fede, men er lidt ligeglade med bil-delen. Det er i hvert fald min fordom :)
https://www.youtube.com/watch?v=UmyHgYH-DUk&t=965s
15 min inde i klippet :)

Først læse jeg om en amerikaner som målte det til 29 cubic feet, altså svarende til over 800 liter - Det er sikkert inkl. rummet under gulvet.
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5992
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6410 times
Been thanked: 1621 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af BrianDS » 23. jul 2021, 09:52

Dennis2k skrev:
adamski skrev:
23. jul 2021, 09:21
Hvor har du fundet det tal? Jeg synes jeg har ledt og ledt...

Og ellers enig. Jeg er heller ikke specielt varm på Tesla. Det er IMO lidt en bil for folk, der synes at gadgets er fede, men er lidt ligeglade med bil-delen. Det er i hvert fald min fordom :)
https://www.youtube.com/watch?v=UmyHgYH-DUk&t=965s
15 min inde i klippet :)

Først læse jeg om en amerikaner som målte det til 29 cubic feet, altså svarende til over 800 liter - Det er sikkert inkl. rummet under gulvet.
Der er flere mål her
https://www.tesmanian.com/blogs/tesmani ... asurements

Bagagerummet er 94 i bredden og 108 i længden, det er lige omkring 1 kvadratmeter, det er meget flot.
Hvis der er 700 liter, så skal der være i gennemsnit cirka 70 cm i højden under dækken hele vejen hen, men det er målet helt op til taget der er 70 cm, så jeg ved ikke helt hvordan de måler volumen - jeg tænker rummet under under gulvet må være regnet med i de 700 liter (og evt frunk også), men det er større end de MEB bilerne.

Med sæderne nede og inklusive frunk er det op til 2.158 liter (76 cubic feet) - men målene på bagagerummet alene lyder måske lidt optimistisk med 700 liter.
ENYAQ har også medregnet rummet under gulvet, men dog kun op til dækken
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

adamski
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 17. feb 2021, 08:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 52 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af adamski » 23. jul 2021, 10:15


adamski
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 17. feb 2021, 08:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 52 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af adamski » 25. jul 2021, 10:48

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... f6b220ee8/

Måske sker der noget med vores biler i start August?

Edit: artiklen siger at Skoda vil satse på at færdiggøre de mange tusinde biler, de har stående i venteposition, i løbet af deres produktionslinie-ferie i starten af august, modulo forhandling med fagforeningen...
These users thanked the author adamski for the post (total 2):
AbyssinierTGM406

Aitrusq
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 14. jun 2021, 07:47
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Aitrusq » 29. jul 2021, 22:35

Jeg har i min sommerferie set 4 “vilde” Enyaq’er i Prag (og en reklamebil). Det er dog intet i forhold til antallet af andre Skoda-modeller. Det blev også til en enkelt i Østrig og en i Danmark.

Så der er da nogen, der kører rundt med en færdig bil. Håber ikke jeg skal vente i de fulde estimerede 30 uger!

Var ude at kigge på en Ioniq 5 i dag for at se størrelsen i virkeligheden. Funky design men bagagerummet er lidt underligt dimensioneret: meget dybt, men ikke særlig højt. Der var i hvert ikke plads til hundehuset i den.
These users thanked the author Aitrusq for the post:
BrianDS

Brugeravatar
JerrilD
Aktiv medlem
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trekants Området
Has thanked: 21 times
Been thanked: 55 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af JerrilD » 29. jul 2021, 22:39

Så en i dag på danske plader i på sønderjyske motorvej.
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure

Dennis2k
Medlem
Indlæg: 877
Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 111 times
Been thanked: 351 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Dennis2k » 30. jul 2021, 09:38

Der er indregistreret lige under 250 stk. Enyaq i Danmark - Jeg hørte engang i en podcast at når en bilmodel rammer 1000stk på gaden, så er det en bil man "lægger mærke til". Så der er lidt vej endnu :D
These users thanked the author Dennis2k for the post:
BrianDS
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Anders D » 30. jul 2021, 10:26

Så har jeg se to af dem ved Rørvig/Nyk. Sj. på to uger.

Nummer to. Frisk nok farve. Set ved Klintebjerg 😊
Vedhæftede filer
Screenshot_20210730-112513.jpg
Screenshot_20210730-112513.jpg (242.21 KiB) Vist 1510 gange
These users thanked the author Anders D for the post (total 2):
BrianDSMorten Hedensted

Wagner66
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 29. okt 2014, 19:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 10 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Wagner66 » 30. jul 2021, 13:13

Nej, hvor er den flot i rød….
These users thanked the author Wagner66 for the post (total 2):
Morten Hedensteddonfetaful

Ivanovich
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 22. jun 2011, 21:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Ivanovich » 31. jul 2021, 19:54

Pablo skrev:
19. jul 2021, 11:53
HansH skrev:
19. jul 2021, 11:44
Pablo skrev:
19. jul 2021, 11:29
Mht. Lane Assist, så er det et krav på nyere biler det er der, og derfor giver det fin mening det ikke kan slås fra.
Øh... siger du at Lane Assist er et lovkrav ?

Og at det således slet ikke kan deaktiveres i nye biler ?
Sí senor.

Det er fra marts 2019.
https://ec.europa.eu/commission/pressco ... IP_19_1793

The new mandatory safety features include (see full list here):

For cars, vans, trucks and buses: warning of driver drowsiness and distraction (e.g. smartphone use while driving), intelligent speed assistance, reversing safety with camera or sensors, and data recorder in case of an accident (‘black box').
For cars and vans: lane-keeping assistance, advanced emergency braking, and crash-test improved safety belts.

Det gælder for biler med nyere typegodkendelse end 2019. Dvs. biler der allerede var i markedet er ikke tvunget til dette.
Man skal lige huske at læse det hele:

“Next steps

The political agreement reached by the European Parliament, Council and Commission in so-called trilogue negotiations is now subject to formal approval by the European Parliament and Council.The new safety features will become mandatory from 2022, with the exception of direct vision for trucks and buses and enlarged head impact zone on cars and vans, which will follow later due to the necessary structural design changes.“

Så nej, det er ikke lovkrav før 2022... hvis det altså bliver vedtaget, hvilket det ifølge dit eget link ikke er endnu. Jeg har ikke selv undersøgt nærmere om det senere er blevet vedtaget.

And now to something completely different:
Nu har jeg sgu bestilt min 80’er sportline som forhåbentlig kommer tidligere end Q1/22 😅
Bliver spændende at gå fra en superb combi benziner til sådan en ellert!
These users thanked the author Ivanovich for the post:
HansH

TGM406
Helt nyt medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 25. mar 2021, 08:12
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 4 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af TGM406 » 1. aug 2021, 13:01

Er der nogen herinde som allerede har fået deres Enyaq, der kan bekræfte eller afkræfte om det er muligt at se i bilens display, hvor meget bilen lader med under ladningen i Kw? Jeg synes jeg har set det på en eller anden YouTube video, men kunne ikke finde det på en kammerats Enyaq?

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Korreborg » 1. aug 2021, 14:00

Som jeg har forstået det, er det ikke fordi lane assist er et lovkrav. Men for at det "tæller" med i NCAP, så må det ikke kunne slås fra.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af GaSelle » 1. aug 2021, 14:20

TGM406 skrev:
1. aug 2021, 13:01
Er der nogen herinde som allerede har fået deres Enyaq, der kan bekræfte eller afkræfte om det er muligt at se i bilens display, hvor meget bilen lader med under ladningen i Kw? Jeg synes jeg har set det på en eller anden YouTube video, men kunne ikke finde det på en kammerats Enyaq?
ID, der jo er ret identisk, kan ikke (endnu).
These users thanked the author GaSelle for the post:
TGM406

Dennis2k
Medlem
Indlæg: 877
Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 111 times
Been thanked: 351 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Dennis2k » 1. aug 2021, 14:27

Jeg har besluttet at det ikke bliver Enyaq i denne omgang - Jeg magter ikke de mange bortforklaringer omkring manglende levering (og så fruen i huset er solgt på en Tesla MY).

Jeg har lidt grej til salg - viewtopic.php?f=33&p=1753140#p1753140 :)
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.

LasseL
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 26. maj 2021, 06:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 9 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af LasseL » 1. aug 2021, 16:27

GaSelle skrev:
1. aug 2021, 14:20
TGM406 skrev:
1. aug 2021, 13:01
Er der nogen herinde som allerede har fået deres Enyaq, der kan bekræfte eller afkræfte om det er muligt at se i bilens display, hvor meget bilen lader med under ladningen i Kw? Jeg synes jeg har set det på en eller anden YouTube video, men kunne ikke finde det på en kammerats Enyaq?
ID, der jo er ret identisk, kan ikke (endnu).
Nu har jeg ikke decideret siddet i kabinen under ladning og holdt øje, men den viser ladningen i "km/h" hvilket jo er lidt en sjov enhed til opladning. Jeg holder faktisk bare øje med kw på min opladnings app, der fremgår det i real-time.

Kan lige tjekke op når jeg lader i aften og se hvilke info jeg kan hive ud inde fra bilen under ladning
These users thanked the author LasseL for the post:
TGM406

adamski
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 17. feb 2021, 08:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 52 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af adamski » 1. aug 2021, 19:38

Dennis2k skrev:
1. aug 2021, 14:27
Jeg har besluttet at det ikke bliver Enyaq i denne omgang - Jeg magter ikke de mange bortforklaringer omkring manglende levering (og så fruen i huset er solgt på en Tesla MY).

Jeg har lidt grej til salg - viewtopic.php?f=33&p=1753140#p1753140 :)
Det ku jeg godt være interesseret i, det der... 🤔

Dennis2k
Medlem
Indlæg: 877
Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 111 times
Been thanked: 351 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af Dennis2k » 1. aug 2021, 21:56

adamski skrev:
1. aug 2021, 19:38
Dennis2k skrev:
1. aug 2021, 14:27
Jeg har besluttet at det ikke bliver Enyaq i denne omgang - Jeg magter ikke de mange bortforklaringer omkring manglende levering (og så fruen i huset er solgt på en Tesla MY).

Jeg har lidt grej til salg - viewtopic.php?f=33&p=1753140#p1753140 :)
Det ku jeg godt være interesseret i, det der... 🤔
Du siger bare til ☺️
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.

SteenC
Nyt medlem
Indlæg: 135
Tilmeldt: 11. aug 2014, 15:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 19 times
Been thanked: 27 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af SteenC » 2. aug 2021, 07:27

I min Enyaq har jeg convenience plus, og dette betyder også KESSY advanced, så vidt jeg ved. Jeg har også eljusterbar førersæde, og jeg troede, at indstillingen af sædet blev gemt i nøglen, så sædet justerer sig ind afhængigt af nøglen, der bliver brugt.
Men enten gør jeg noget forkert, når jeg lagrer sædeindstillingen, eller også lagres det ikke i nøglen.
Er der nogen, som kan gøre mig klogere på det? :?:

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af GaSelle » 2. aug 2021, 07:55

SteenC skrev:
2. aug 2021, 07:27
I min Enyaq har jeg convenience plus, og dette betyder også KESSY advanced, så vidt jeg ved. Jeg har også eljusterbar førersæde, og jeg troede, at indstillingen af sædet blev gemt i nøglen, så sædet justerer sig ind afhængigt af nøglen, der bliver brugt.
Men enten gør jeg noget forkert, når jeg lagrer sædeindstillingen, eller også lagres det ikke i nøglen.
Er der nogen, som kan gøre mig klogere på det? :?:
Hvis den kan, plejer du at skulle indstille sædet, trykke ‘Mem’, ‘1 eller 2’ og derefter ‘lås op’ på nøglen.
These users thanked the author GaSelle for the post:
BrianDS

SteenC
Nyt medlem
Indlæg: 135
Tilmeldt: 11. aug 2014, 15:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 19 times
Been thanked: 27 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af SteenC » 2. aug 2021, 08:37

GaSelle skrev:
2. aug 2021, 07:55
SteenC skrev:
2. aug 2021, 07:27
I min Enyaq har jeg convenience plus, og dette betyder også KESSY advanced, så vidt jeg ved. Jeg har også eljusterbar førersæde, og jeg troede, at indstillingen af sædet blev gemt i nøglen, så sædet justerer sig ind afhængigt af nøglen, der bliver brugt.
Men enten gør jeg noget forkert, når jeg lagrer sædeindstillingen, eller også lagres det ikke i nøglen.
Er der nogen, som kan gøre mig klogere på det? :?:
Hvis den kan, plejer du at skulle indstille sædet, trykke ‘Mem’, ‘1 eller 2’ og derefter ‘lås op’ på nøglen.
Tak for hjælpen.
Jeg har trykket Mem og 1 eller 2, men ikke lås op på nøglen, det vil jeg prøve senere på dagen, når bilen er tilbage :)
Jeg vender tilbage med svaret på, om det er løsningen.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af GaSelle » 2. aug 2021, 08:41

SteenC skrev:
2. aug 2021, 08:37
GaSelle skrev:
2. aug 2021, 07:55
SteenC skrev:
2. aug 2021, 07:27
I min Enyaq har jeg convenience plus, og dette betyder også KESSY advanced, så vidt jeg ved. Jeg har også eljusterbar førersæde, og jeg troede, at indstillingen af sædet blev gemt i nøglen, så sædet justerer sig ind afhængigt af nøglen, der bliver brugt.
Men enten gør jeg noget forkert, når jeg lagrer sædeindstillingen, eller også lagres det ikke i nøglen.
Er der nogen, som kan gøre mig klogere på det? :?:
Hvis den kan, plejer du at skulle indstille sædet, trykke ‘Mem’, ‘1 eller 2’ og derefter ‘lås op’ på nøglen.
Tak for hjælpen.
Jeg har trykket Mem og 1 eller 2, men ikke lås op på nøglen, det vil jeg prøve senere på dagen, når bilen er tilbage :)
Jeg vender tilbage med svaret på, om det er løsningen.
Det er sådan, det virker på andre Skoda´er. Det skal foregå sådan i ret friskt tempo i rækkefølge af hinanden - og bilen plejer at kvittere med et "ding", hvis det er gjort rigtigt.

adamski
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 17. feb 2021, 08:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 52 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af adamski » 2. aug 2021, 11:52

Dennis2k skrev:
1. aug 2021, 21:56
Du siger bare til ☺️
Har skikket dig et elektrobrev!
These users thanked the author adamski for the post:
Dennis2k

LasseL
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 26. maj 2021, 06:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 9 times

Re: Skoda ENYAQ

Indlæg af LasseL » 2. aug 2021, 12:04

GaSelle skrev:
2. aug 2021, 08:41
SteenC skrev:
2. aug 2021, 08:37
GaSelle skrev:
2. aug 2021, 07:55

Hvis den kan, plejer du at skulle indstille sædet, trykke ‘Mem’, ‘1 eller 2’ og derefter ‘lås op’ på nøglen.
Tak for hjælpen.
Jeg har trykket Mem og 1 eller 2, men ikke lås op på nøglen, det vil jeg prøve senere på dagen, når bilen er tilbage :)
Jeg vender tilbage med svaret på, om det er løsningen.
Det er sådan, det virker på andre Skoda´er. Det skal foregå sådan i ret friskt tempo i rækkefølge af hinanden - og bilen plejer at kvittere med et "ding", hvis det er gjort rigtigt.
Har ikke elsæder, men convenience plus pakken. Havde også ladet mig tro (og håbe) at man kunne justere diverse indstillinger i bilen til de enkelte nøgler, fx køreindstillinger og indstillinger for assistenssystemer med mere, så jeg hørte faktisk sælgeren om dette ved udlevering og han fortalte så at det desværre ikke var tilfældet.
Så så vidt jeg ved er der reelt set ikke nogle forskel på hvilken nøgle man bruger da intet kan kodes unikt til den enkelte nøgle :|

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"