Med DCC får du vel netop muligheden for at indstille den? Måske jeg misforstår dit spørgsmål, men jeg ville klart tilvælge DCC i enhver VAG-bil. Oplevelsen er bare så meget bedre.Dennis2k skrev: ↑28. mar 2021, 19:22Hvis man vælger pakken med DCC, får man så en anden undervogn eller mister man bare mulighed for at kunne indstille den?
Jeg er egentlig ligeglad med om jeg kan ændre på undervognen, men hvis selve undervognen er bedre, så må jeg hellere skrive til forhandleren og få sat det kryds også.
Skoda ENYAQ
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 193
- Tilmeldt: 7. mar 2021, 10:18
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 125 times
Re: Skoda ENYAQ
-
- Medlem
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 351 times
Re: Skoda ENYAQ
Jeg får sgu bare sat det kryds også - Jeg har godt bemærket hvor meget ros ID4 har fået med DCC og den ID4 jeg prøvede syntes jeg også havde en fornuftig undervogn.
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 461 times
Re: Skoda ENYAQ
DCC er en anden undervogn hvor du kan justere hårdheden. ID.4 i komfort var ganske hæderlig, selv med 21"
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 281
- Tilmeldt: 13. maj 2013, 11:52
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 3 times
Re: Skoda ENYAQ
Nogen der kan oplyse om, hvorfor en ENYAQ har tromlebremser bagpå? Har det noget at gøre med genanvendelse af bremseenergi?
Pløf?
- Madmax
- Medlem
- Indlæg: 1108
- Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 471 times
Re: Skoda ENYAQ
Ligesom ID.3 og ID.4 har tromlebremser har ENYAQ det også. Det skyldes man bremser mindre i en elbil, pga. genvinding af energi. Så bremserne vil ikke blive slidt nok, og derfor har man valgt tromlebremser.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 612 times
- Been thanked: 350 times
Re: Skoda ENYAQ
Selvfølgelig kombineret med at den netop bruger baghjulene til genvinding. Tror faktisk det er et ret klogt valg!Pablo skrev:Ligesom ID.3 og ID.4 har tromlebremser har ENYAQ det også. Det skyldes man bremser mindre i en elbil, pga. genvinding af energi. Så bremserne vil ikke blive slidt nok, og derfor har man valgt tromlebremser.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 13. apr 2019, 19:16
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda ENYAQ
Halløj, meget fin pris du har fået. Hvilken forhandler er det, i Aalborg er de helt kolde, kr. 0 i rabat.SirR32 skrev: ↑27. feb 2021, 07:37Jeg er blevet fristet af Enyaq’en og tanken om en regulær elbil (kører en 6mdr. gammel Superb iV). Jeg synes Superb’en kører rigtig godt og det er en rigtig lækker bil.
Jeg føler efterhånden bare at det er som at hoppe over i en dieselhakker fra 80’erne, når den går fra el til benzin.
Den kører og lyder selvfølgelig som den skal, men den kører bare så pissegodt når det er på el og at kunne gøre det hele tiden, frister mig helt vildt.
Jeg sammensatte derfor en Enyaq 60 Plus og spurgte på et godt tilbud. Det blev som følger:
Enyaq 60 Plus
21” Betria alu
Anhængertræk
Assisted Drive Plus
Convenience Plus
Design Selection “Lodge”
Drive Sport Basis
Familie Basis
Komfort Sæde Plus
Krom optik
Lys & Syn basis
Panorama soltag
Parkering Basis
Side airbags bag
Metallak
Samlet listepris 434.000,-
Jeg har fået et tilbud på 415.000,- i ren handel, altså uden byttebil.
Det synes jeg er et godt bud og det frister mig kun endnu mere.
Jeg gav 406K for Superb’en efter en rabat på 45K (bestilt i marts ‘20, lige før den steg 30K i listepris)
At jeg kan få Enyaq’en til den pris, med mere udstyr end i Superb’en, gør umiddelbart overvejelserne lidt nemmere.
Er det ikke en fornuftig pris??
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 13. apr 2019, 19:16
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda ENYAQ
Halløj, hvor har du fået sådan et fint bud. Jeg får bare listepris de steder jeg har spurgt.
-
- Medlem
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 351 times
Re: Skoda ENYAQ
Jeg har har lavet en fin handel i Skoda Køge
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 13. apr 2019, 19:16
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda ENYAQ
Halløj, hvor har du dog fundet dig den vilde rabat. Meget nysgerrig, har selv ringet en del rundt, 0 kr. i rabat kunne jeg finde. Lad mig endelig hører.
- holberg19
- Nyt medlem
- Indlæg: 386
- Tilmeldt: 8. aug 2008, 17:11
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 86 times
- Been thanked: 35 times
Re: Skoda ENYAQ
Se ovenfor.Ham selv skrev:
Halløj, hvor har du dog fundet dig den vilde rabat. Meget nysgerrig, har selv ringet en del rundt, 0 kr. i rabat kunne jeg finde. Lad mig endelig hører.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 612 times
- Been thanked: 350 times
Re: Skoda ENYAQ
Har sendt dig en PBHam selv skrev:Halløj, hvor har du fået sådan et fint bud. Jeg får bare listepris de steder jeg har spurgt.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 193
- Tilmeldt: 7. mar 2021, 10:18
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 125 times
Re: Skoda ENYAQ
I går var jeg ude og kigge på en ID.4 og var ret imponeret. Den virker stor, gedigen, virkelig lækker og prisen fornuftig. Er dog ikke helt fan af instrumentbordet, så jeg har også kigget lidt (kun virtuelt) på en Enyaq, som jeg synes er flottere både ind- og udvendigt. Men jeg forstår ikke helt prissætningen. En Enyaq 80+ med sammenligneligt udstyr med en ID.4 1st Max koster 50k mere... det har jeg svært ved at få til at give mening.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 25. mar 2021, 08:12
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 4 times
Re: Skoda ENYAQ
Helt enig med ascaria, har også regnet på både ID4 og den største Enyaq og prissætningen giver ingen mening. Har nu valgt og bestilt en Enyaq 80 med bunke af ekstraudstyr, det mærkelige var at det viste sig at bestille en 80 model med samme udstyr som 80+ Plus lidt mere ekstraudstyr, var billigere end at bestille en 80+ med det samme ekstraudstyr, hvilket heller ikke giver mening.
Har også været ude at prøvekøre ID4’eren, som kørte fint, men jeg er heller ikke fan af hverken ID4’eren indvendig eller udvendig, røvkedeligt design, Enyaq’en slår den med mange længder synes jeg.
Nu venter vi bare på at kunne komme til at prøvekøre Enyaq’en, det kan kun gå for langsomt
Har også været ude at prøvekøre ID4’eren, som kørte fint, men jeg er heller ikke fan af hverken ID4’eren indvendig eller udvendig, røvkedeligt design, Enyaq’en slår den med mange længder synes jeg.
Nu venter vi bare på at kunne komme til at prøvekøre Enyaq’en, det kan kun gå for langsomt
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 193
- Tilmeldt: 7. mar 2021, 10:18
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 125 times
Re: Skoda ENYAQ
Skørt! Hvor meget sparede du på at tage en 80 uden udstyr og så lægge til?TGM406 skrev: ↑5. apr 2021, 11:32Helt enig med ascaria, har også regnet på både ID4 og den største Enyaq og prissætningen giver ingen mening. Har nu valgt og bestilt en Enyaq 80 med bunke af ekstraudstyr, det mærkelige var at det viste sig at bestille en 80 model med samme udstyr som 80+ Plus lidt mere ekstraudstyr, var billigere end at bestille en 80+ med det samme ekstraudstyr, hvilket heller ikke giver mening.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 204
- Tilmeldt: 7. jan 2010, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 37 times
Re: Skoda ENYAQ
Jeg tillader mig at bidrage med mine erfaringer. Jeg havde først bestilt en 80 Plus men ændrede min bestilling til en 80 ifm. opgradering af to pakker, som er standard på 80 Plus. De to tilvalg gjorde 80 Plus ca. 7.600 kr. dyrere end en 80 med præcis det samme udstyr.
En 80 Plus er som bekendt 20.000 kr. dyrere end en 80. At en 80 Plus kan være dyrere end en 80 med samme udstyr skyldes, at Skoda (eller importøren) har valgt at kunderne skal betale fuld pris for at opgradere de pakker, som er standard på 80 Plus, og ikke kun forskellen i pris på pakkerne.
I mit tilfælde "rammer" det valget af Infotainment Plus (12.999 kr. og ikke merpris på 6.999 kr.) og Klima Plus (7.000 kr. og ikke merpris på 3.000 kr.). Selv med tilkøb af varmepumpe og 125 kW lynopladning er 80 billigere end en 80 Plus.
- These users thanked the author Abyssinier for the post:
- ascaria
Nuværende bil: 2021 Skoda Enyaq 80
Quartz grå, 20" Vega fælge, Design Selection ecuSuite kabine, svingbart anhængertræk med elektrisk frigørelse, Assisted Drive Plus, Convenience Plus, Drive Sport Basis, Familie Plus, Infotainment Plus, Klima Plus, Komfort sæde Plus, Lyn & Syn Basis, Parkering Plus, Transportpakke, Varmepumpe og Lynopladning 135 kW DC.
Tidligere bil: 2014 Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG 140 hk.
Quartz grå, 20" Vega fælge, Design Selection ecuSuite kabine, svingbart anhængertræk med elektrisk frigørelse, Assisted Drive Plus, Convenience Plus, Drive Sport Basis, Familie Plus, Infotainment Plus, Klima Plus, Komfort sæde Plus, Lyn & Syn Basis, Parkering Plus, Transportpakke, Varmepumpe og Lynopladning 135 kW DC.
Tidligere bil: 2014 Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG 140 hk.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 193
- Tilmeldt: 7. mar 2021, 10:18
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 125 times
Re: Skoda ENYAQ
Tak for god gennemgang. Det er jo nogle skøre udregninger, der ligger bag. Gad vide om de har sat praktikanten til at sætte priser på..?Abyssinier skrev: ↑5. apr 2021, 15:01Jeg tillader mig at bidrage med mine erfaringer. Jeg havde først bestilt en 80 Plus men ændrede min bestilling til en 80 ifm. opgradering af to pakker, som er standard på 80 Plus. De to tilvalg gjorde 80 Plus ca. 7.600 kr. dyrere end en 80 med præcis det samme udstyr.
En 80 Plus er som bekendt 20.000 kr. dyrere end en 80. At en 80 Plus kan være dyrere end en 80 med samme udstyr skyldes, at Skoda (eller importøren) har valgt at kunderne skal betale fuld pris for at opgradere de pakker, som er standard på 80 Plus, og ikke kun forskellen i pris på pakkerne.
I mit tilfælde "rammer" det valget af Infotainment Plus (12.999 kr. og ikke merpris på 6.999 kr.) og Klima Plus (7.000 kr. og ikke merpris på 3.000 kr.). Selv med tilkøb af varmepumpe og 125 kW lynopladning er 80 billigere end en 80 Plus.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6020
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Skoda ENYAQ
Det har de sikkert, for de brugte da god tid på at regne dem udascaria skrev:Tak for god gennemgang. Det er jo nogle skøre udregninger, der ligger bag. Gad vide om de har sat praktikanten til at sætte priser på..?Abyssinier skrev: ↑5. apr 2021, 15:01Jeg tillader mig at bidrage med mine erfaringer. Jeg havde først bestilt en 80 Plus men ændrede min bestilling til en 80 ifm. opgradering af to pakker, som er standard på 80 Plus. De to tilvalg gjorde 80 Plus ca. 7.600 kr. dyrere end en 80 med præcis det samme udstyr.
En 80 Plus er som bekendt 20.000 kr. dyrere end en 80. At en 80 Plus kan være dyrere end en 80 med samme udstyr skyldes, at Skoda (eller importøren) har valgt at kunderne skal betale fuld pris for at opgradere de pakker, som er standard på 80 Plus, og ikke kun forskellen i pris på pakkerne.
I mit tilfælde "rammer" det valget af Infotainment Plus (12.999 kr. og ikke merpris på 6.999 kr.) og Klima Plus (7.000 kr. og ikke merpris på 3.000 kr.). Selv med tilkøb af varmepumpe og 125 kW lynopladning er 80 billigere end en 80 Plus.
Sendt fra min KB2003 med Tapatalk
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 25. mar 2021, 08:12
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 4 times
Re: Skoda ENYAQ
@ascaria Jeg sparede "kun" 1000kr, ikke noget at blive ophidset over, men lidt har også ret , at man så fik presset lidt rabat og ekstra "features" med i prisen ala keramisk coating og folie på bagkofanger og dørpaneler, gør jo heller ikke noget. Så jeg er godt tilfreds.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 612 times
- Been thanked: 350 times
Re: Skoda ENYAQ
Den koster mere end ID.4 ja, men du synes jo også den er mere værdascaria skrev:I går var jeg ude og kigge på en ID.4 og var ret imponeret. Den virker stor, gedigen, virkelig lækker og prisen fornuftig. Er dog ikke helt fan af instrumentbordet, så jeg har også kigget lidt (kun virtuelt) på en Enyaq, som jeg synes er flottere både ind- og udvendigt. Men jeg forstår ikke helt prissætningen. En Enyaq 80+ med sammenligneligt udstyr med en ID.4 1st Max koster 50k mere... det har jeg svært ved at få til at give mening.
Vi nåede samme konklusion. Enyaq var førstevalg, men endte med ID.4 pga prisen.
-
- Medlem
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 351 times
Re: Skoda ENYAQ
Jeg har set i nogle Facebook grupper at nogle menes at vide at Quartz Grey udgår i næste modelår - Nogle som ved noget konkret? Der kommer jo sikkert en erstatning, men alligevel spøjst hvis det er sandt.
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.
- Target
- Medlem
- Indlæg: 1261
- Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holmegaard
- Has thanked: 1101 times
- Been thanked: 489 times
Re: Skoda ENYAQ
Jeg opdagede lige at Sportline modellerne er kommet i konfiguratoren og i prislisten på Skodas hjemmeside.
Sportline udgaven koster kr. 50.000,- mere end tilsvarende almindelige 60 eller 80 udgave.
Så vidt jeg lige kan gennemskue, så får man for cirka kr. 20.000,- i udstyr over den almindelige model (har kun lige sammenlignet 80 og 80 Sportline). Man får Convenience Basis, Drive Sport Basis og Lyn & Syn Basis pakkerne.
De har bibeholdt den mærkelige prisstruktur på Plus pakkerne, så hvis man ønsker Convenience Plus eller Drive Sport Plus så skal man betale det fulde beløb, selvom Basis pakkerne er standard.
Udover pakkerne så får man nogle andre sæder, alu pedaler og en Unilak (Energy blue). Og lidt sportslige detaljer udvendig.
Har jeg overset noget? Nu er jeg normalt ikke til sportspakker, men jeg synes godt nok ikke man får meget for de kr. 50.000,- her...
Sportline udgaven koster kr. 50.000,- mere end tilsvarende almindelige 60 eller 80 udgave.
Så vidt jeg lige kan gennemskue, så får man for cirka kr. 20.000,- i udstyr over den almindelige model (har kun lige sammenlignet 80 og 80 Sportline). Man får Convenience Basis, Drive Sport Basis og Lyn & Syn Basis pakkerne.
De har bibeholdt den mærkelige prisstruktur på Plus pakkerne, så hvis man ønsker Convenience Plus eller Drive Sport Plus så skal man betale det fulde beløb, selvom Basis pakkerne er standard.
Udover pakkerne så får man nogle andre sæder, alu pedaler og en Unilak (Energy blue). Og lidt sportslige detaljer udvendig.
Har jeg overset noget? Nu er jeg normalt ikke til sportspakker, men jeg synes godt nok ikke man får meget for de kr. 50.000,- her...
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk
- Target
- Medlem
- Indlæg: 1261
- Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holmegaard
- Has thanked: 1101 times
- Been thanked: 489 times
Re: Skoda ENYAQ
Jeg har også lige kigget lidt nærmere på det udstyr der kommer lidt senere. Bl.a. Trained Parking som faktisk lyder meget fedt. F.eks. hvis man, som jeg, har en garage som er tæt på at være for lille til en rigtig bil. Det skulle blive tilgængelig fra uge 43 sammen med Trailer Parking Assist.
Digital Key (oplåsning og start af bil med mobiltelefonen vha. UWB, uden brug af nøgle) skulle komme her i uge 21. Det er måske mest en gimmick.Park Assist now has a function for trained parking too. This enables the driver to record their route into a frequently used parking space, for example in a narrow and angled driveway. They only have to do this once, and can then automatically repeat this route in exactly the same way at any time at the push of a button. Here too, the system takes over the steering and brakes, and prevents collisions.
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk
- Madmax
- Medlem
- Indlæg: 1108
- Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 471 times
Re: Skoda ENYAQ
Sportline koster 30 mere end en Plus model og så dår du udstyret fra en Plus og 20” fælge, Convenience Basis, Matrix forlygter og led baglygter og Drive Sport pakken. Plus Sportline stylingen.
Trained/Remote Parking er udskudt så det skal du se langt efter.
Trained/Remote Parking er udskudt så det skal du se langt efter.
- Target
- Medlem
- Indlæg: 1261
- Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holmegaard
- Has thanked: 1101 times
- Been thanked: 489 times
Re: Skoda ENYAQ
Så er der så bare en række ting som er med i Plus modellen, som man ikke får i Sportline modellen. Infotainment Basis, Infotainment Online 3 år, Klima Basis og Varmepumpe.
Det var derfor jeg sammenlignende den med den "almindelige" model, og ikke Plus'eren.
Edit: De fire førnævnte pakker koster samlet kr. 19.500,-. Så er vi faktisk oppe på de kr. 50.000,- i forskel alligevel.
Okay, ja Remote Parking skulle vist først komme en gang i 2023. Trained parking kan man nok også sagtens undvære.
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk
- Madmax
- Medlem
- Indlæg: 1108
- Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 471 times
Re: Skoda ENYAQ
Plus udstyret er standard i Sportline. Så du får også infotainment Basis, klima basis, varmepumpe, anhængerforberedelse og lynopladning 100/125kwTarget skrev:
Okay, ja Remote Parking skulle vist først komme en gang i 2023. Trained parking kan man nok også sagtens undvære.
- Target
- Medlem
- Indlæg: 1261
- Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holmegaard
- Has thanked: 1101 times
- Been thanked: 489 times
Re: Skoda ENYAQ
Okay, så må der bare være fejl i deres prisliste... https://prislister.skoda.dk/enyaqPablo skrev: ↑9. apr 2021, 21:39Plus udstyret er standard i Sportline. Så du får også infotainment Basis, klima basis, varmepumpe, anhængerforberedelse og lynopladning 100/125kwTarget skrev:
Okay, ja Remote Parking skulle vist først komme en gang i 2023. Trained parking kan man nok også sagtens undvære.
Der står ingen af de pakker du nævner som værende standard udstyr på Sportline.
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk
- Madmax
- Medlem
- Indlæg: 1108
- Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 471 times
Re: Skoda ENYAQ
Det kan jeg godt se.
Det er nævnt i pressemeddelelsen.
https://skoda-danmark.mynewsdesk.com/pr ... ne-3088152
ENYAQ iV Sportline 60, som koster fra 369.995 kr., er baseret på ENYAQ iV Plus og har bl.a. lynopladning med op til 100 kW DC, varmepumpe, Climatronic-klimaanlæg med 3 zoner, sædevarme foran, multifunktionslæderrat, 13” infotainmentskærm, navigation, Infotainment Online i 3 år, anhængerforberedelse, el-indfældbare sidespejle med varme, paraply i fordøren og parkeringssensorer bag.
Det er nævnt i pressemeddelelsen.
https://skoda-danmark.mynewsdesk.com/pr ... ne-3088152
ENYAQ iV Sportline 60, som koster fra 369.995 kr., er baseret på ENYAQ iV Plus og har bl.a. lynopladning med op til 100 kW DC, varmepumpe, Climatronic-klimaanlæg med 3 zoner, sædevarme foran, multifunktionslæderrat, 13” infotainmentskærm, navigation, Infotainment Online i 3 år, anhængerforberedelse, el-indfældbare sidespejle med varme, paraply i fordøren og parkeringssensorer bag.