Side 29 af 64

Re: Skoda ENYAQ

: 6. maj 2021, 11:24
af ascaria
Pablo skrev:
6. maj 2021, 11:09
ascaria skrev:
6. maj 2021, 09:22

Det er okay du er sur over din arbejdsplads bliver kritiseret, men måske du skulle prøve at henvende dig til mig i en anden tone. Tak.
Jeg brugte hverken ord som fucke op, eller inkompetente. Jeg synes faktisk at jeg skrev pænt.
Vi er alle voksne mennesker, så jeg formoder vi alle kan tale pænt om alt og alle.

Men nok om det. Tråden skal ikke afspores.
Ved ikke hvor pænt jeg synes du skrev, men fint. Jeg fastholder jeg synes det er mærkeligt, at landets største bilimportør ikke har styr på en så essentiel del af sin forretning som en konfigurator.

Anyway, jeg håber der kommer styr på det snart, for jeg synes stadig Enyaq'en er en fantastisk bil og langt mere interessant end ID.4 - og jeg glæder mig til der kommer en RS version, man kan bestille.

Re: Skoda ENYAQ

: 6. maj 2021, 14:33
af ascaria
Target skrev:
6. maj 2021, 11:17
Det er vel lige lidt for tidligt at 80X'eren bliver tilgængelig, eller hvad? De har den selvfølgelig allerede på den norske hjemmeside...
Ah, 80X er 265hk udgaven med 4wd, men den kommer først i 1. kvartal 2022. Jeg bliver snart helt forvirret af alle de muligheder og vil bare have en 300hk RS'er nu :lol:

Re: Skoda ENYAQ

: 6. maj 2021, 14:37
af Target
ascaria skrev:
6. maj 2021, 14:33
Target skrev:
6. maj 2021, 11:17
Det er vel lige lidt for tidligt at 80X'eren bliver tilgængelig, eller hvad? De har den selvfølgelig allerede på den norske hjemmeside...
Ah, 80X er 265hk udgaven med 4wd, men den kommer først i 1. kvartal 2022. Jeg bliver snart helt forvirret af alle de muligheder og vil bare have en 300hk RS'er nu :lol:
Ja men ikke desto mindre har man i et stykke tid kunne konfigurere den/bestille den hos Skoda i Norge... Jeg ved ikke i hvor lang tid i forvejen, man skal regne med den bliver annonceret på den danske side. :?
Men det er i hvert fald den model jeg vil gå efter, hvis jeg skal have en Enyaq. :-D RS'eren kommer nok til at gå for meget på kompromis i forhold til komforten, forestiller jeg mig.

Re: Skoda ENYAQ

: 6. maj 2021, 14:56
af ascaria
Target skrev:
6. maj 2021, 14:37
ascaria skrev:
6. maj 2021, 14:33
Target skrev:
6. maj 2021, 11:17
Det er vel lige lidt for tidligt at 80X'eren bliver tilgængelig, eller hvad? De har den selvfølgelig allerede på den norske hjemmeside...
Ah, 80X er 265hk udgaven med 4wd, men den kommer først i 1. kvartal 2022. Jeg bliver snart helt forvirret af alle de muligheder og vil bare have en 300hk RS'er nu :lol:
Ja men ikke desto mindre har man i et stykke tid kunne konfigurere den/bestille den hos Skoda i Norge... Jeg ved ikke i hvor lang tid i forvejen, man skal regne med den bliver annonceret på den danske side. :?
Men det er i hvert fald den model jeg vil gå efter, hvis jeg skal have en Enyaq. :-D RS'eren kommer nok til at gå for meget på kompromis i forhold til komforten, forestiller jeg mig.
Jeg ved det ikke - tænker ikke en ID.4 eller Q4 med 300hk bliver direkte ukomfortabel. Men når man synes Enyaq'en er den fedeste af dem, bliver man lettere utålmodig efterhånden... :cry:

Re: Skoda ENYAQ

: 6. maj 2021, 15:05
af Target
ascaria skrev:
6. maj 2021, 14:56

Jeg ved det ikke - tænker ikke en ID.4 eller Q4 med 300hk bliver direkte ukomfortabel. Men når man synes Enyaq'en er den fedeste af dem, bliver man lettere utålmodig efterhånden... :cry:
Jeg tænker at man f.eks nok skal døje med sportssæder. Det orker jeg simpelthen ikke. :D
Men ja, de måtte meget gerne snart lancere alle modellerne.

Re: Skoda ENYAQ

: 6. maj 2021, 16:17
af xbn
Target skrev:
6. maj 2021, 11:17
Enyaq'en er nu også væk fra deres privatleasing... Gad vide om der er noget stort på vej? Tør man håbe på en tilretning af priserne på pluspakkerne, og måske endda mulighed for at konfigurere plusmodellerne? :-D
Det er vel lige lidt for tidligt at 80X'eren bliver tilgængelig, eller hvad? De har den selvfølgelig allerede på den norske hjemmeside...
Det er ellers kun 2 dage siden de sendte nyhedsbrev ud om privatleasing:
F2807573-255E-4643-9226-F08A113E3277.jpeg
F2807573-255E-4643-9226-F08A113E3277.jpeg (97.33 KiB) Vist 1584 gange

Re: Skoda ENYAQ

: 6. maj 2021, 16:22
af Target
Det virker ikke som optimal koordination. :-D

Re: Skoda ENYAQ

: 6. maj 2021, 16:35
af Target
Target skrev:
6. maj 2021, 15:05
ascaria skrev:
6. maj 2021, 14:56

Jeg ved det ikke - tænker ikke en ID.4 eller Q4 med 300hk bliver direkte ukomfortabel. Men når man synes Enyaq'en er den fedeste af dem, bliver man lettere utålmodig efterhånden... :cry:
Jeg tænker at man f.eks nok skal døje med sportssæder. Det orker jeg simpelthen ikke. :D
Men ja, de måtte meget gerne snart lancere alle modellerne.
Jeg havde lidt travlt da jeg svarede tidligere, så jeg uddyber lidt yderligere.
Hvis det i RS modellen er som i f.eks. Octavia RS og Superb Sportline, så kan man f.eks. heller ikke få lædersæder, massage i sæderne, sædeventilation osv.
Allerede i Sportline modellerne af Enyaq, som var tilgængelige tidligere i konfiguratoren, kunne man ikke vælge Suite eller ecoSuite interiør.
Så selvom jeg gerne ville have hestekræfterne fra RS'eren, så synes jeg simpelthen der er for mange kompromiser jeg skal indgå. :-D
Men det kan jo være jeg bliver positivt overrasket, når RS-modellen bliver offentliggjort, og man kan se hvilket udstyr man kan proppe i den.

Re: Skoda ENYAQ

: 6. maj 2021, 17:25
af BrianDS
Target skrev:
Target skrev:
6. maj 2021, 15:05
ascaria skrev:
6. maj 2021, 14:56

Jeg ved det ikke - tænker ikke en ID.4 eller Q4 med 300hk bliver direkte ukomfortabel. Men når man synes Enyaq'en er den fedeste af dem, bliver man lettere utålmodig efterhånden... :cry:
Jeg tænker at man f.eks nok skal døje med sportssæder. Det orker jeg simpelthen ikke. :D
Men ja, de måtte meget gerne snart lancere alle modellerne.
Jeg havde lidt travlt da jeg svarede tidligere, så jeg uddyber lidt yderligere.
Hvis det i RS modellen er som i f.eks. Octavia RS og Superb Sportline, så kan man f.eks. heller ikke få lædersæder, massage i sæderne, sædeventilation osv.
Allerede i Sportline modellerne af Enyaq, som var tilgængelige tidligere i konfiguratoren, kunne man ikke vælge Suite eller ecoSuite interiør.
Så selvom jeg gerne ville have hestekræfterne fra RS'eren, så synes jeg simpelthen der er for mange kompromiser jeg skal indgå. :-D
Men det kan jo være jeg bliver positivt overrasket, når RS-modellen bliver offentliggjort, og man kan se hvilket udstyr man kan proppe i den.
Jeg tænker der er mange forskellige ønsker, personligt vil jeg gå langt for at slippe for læder, men jeg vil gerne have sæder med god støtte (fx sportssæder) - så er prisen på RS rimelig kunne det være rigtig godt - Sportline ser allerede interessant ud.

Re: Skoda ENYAQ

: 6. maj 2021, 17:50
af Dennis2k
Jeg var forbi Skoda idag og se Enyaq i real life - syntes det er præcis hvad jeg forventede, gode sæder og fornuftig kabine kvalitet. Klart det er ikke en BMW eller Audi, men i mine øjne er den præcis hvad man forventer af Skoda.

Jeg er meget positivt stemt og glæder mig enormt til min egen kommer.

Re: Skoda ENYAQ

: 6. maj 2021, 18:05
af Target
BrianDS skrev:
6. maj 2021, 17:25
Jeg tænker der er mange forskellige ønsker, personligt vil jeg gå langt for at slippe for læder, men jeg vil gerne have sæder med god støtte (fx sportssæder) - så er prisen på RS rimelig kunne det være rigtig godt - Sportline ser allerede interessant ud.
Ja folk er forskellige. :-D
Jeg er f.eks. også fuldstændig ligeglad med sportslige design detaljer, både udvendig og indvendig. Til gengæld vil jeg meget gerne have Crystal Face.

Re: Skoda ENYAQ

: 6. maj 2021, 22:36
af BrianDS
Target skrev:
BrianDS skrev:
6. maj 2021, 17:25
Jeg tænker der er mange forskellige ønsker, personligt vil jeg gå langt for at slippe for læder, men jeg vil gerne have sæder med god støtte (fx sportssæder) - så er prisen på RS rimelig kunne det være rigtig godt - Sportline ser allerede interessant ud.
Ja folk er forskellige. :-D
Jeg er f.eks. også fuldstændig ligeglad med sportslige design detaljer, både udvendig og indvendig. Til gengæld vil jeg meget gerne have Crystal Face.
Enig BilledeJeg behøver måske ikke sportsligt udseende, men jeg vil gerne have "hele bilen" malet, og jeg er ligeglad med crystal face.
Giver de sportslige detaljer et mere gennemført design og bedre sæder - så er jeg helt sikkert med på den

Re: Skoda ENYAQ

: 7. maj 2021, 06:07
af Target
Det kunne godt se ud som om at Skoda er ved at revurdere priserne på Plus-pakkerne på Plus modellerne. Lige pt. er der slet ikke nogen pris pakkerne i deres prisliste for Plus modellerne. Så ud for pakkerne Convenience Plus, Anhængertræk med elektrisk frigørelse, Infotainment Plus og Klima Plus der er nu bare en '-'. Og rigtig meget andet udstyr er der heller ikke priser på, på Plus modellerne. Det kunne godt se ud som om de er ved at revurdere hele prisstrukturen for Plus modellerne.

Re: Skoda ENYAQ

: 7. maj 2021, 08:00
af ascaria
Mon ikke Skoda bør revurdere priserne for Enyaq generelt, med tanke på konkurrencen fra Q4 og ID.4 GTX (samt EV6 og Ioniq)? ID.4 GTX virker pt. som et meget bedre køb (rent økonomisk) end en Enyaq Sportline. At jeg så stadig synes Enyaq virker som en bedre bil, er en anden sag.

Re: Skoda ENYAQ

: 8. maj 2021, 17:51
af Dennis2k
Teslabjørn melder om lavere forbrug og bedre rækkevidde end ID4 endda med Enyaq på 21” mod ID.4 på 20”

Livestream igang lige nu

Re: Skoda ENYAQ

: 8. maj 2021, 18:28
af ascaria
Dennis2k skrev:
8. maj 2021, 17:51
Teslabjørn melder om lavere forbrug og bedre rækkevidde end ID4 endda med Enyaq på 21” mod ID.4 på 20”
Pudsigt nok var det ved 120 km/t og ikke 90 km/t, den fik ca 6% længere rækkevidde. Jeg mistænker det har mere med vind at gøre, end teknik.

Re: Skoda ENYAQ

: 8. maj 2021, 19:17
af Target
Enyaq'en skulle have en noget lavere cw værdi end ID4'eren. Det må være forklaringen på det lavere forbrug ved 120km/t

Re: Skoda ENYAQ

: 8. maj 2021, 20:02
af Madmax
0,26 vs 0,28 er cW værdierne på Enyaq og ID4

Re: Skoda ENYAQ

: 8. maj 2021, 20:13
af ascaria
Pablo skrev:
8. maj 2021, 20:02
0,26 vs 0,28 er cW værdierne på Enyaq og ID4
Interessant. Det er alligevel en forskel, jeg ikke havde troet der ville være. Gad vide hvor designet grundlæggende har ændret sig. Umiddelbart ser ID.4 vel mere strømlinet ud end Enyaq.

Re: Skoda ENYAQ

: 11. maj 2021, 15:10
af Target
Så er der også kommet leasingpriser på Sportline:
https://site.skoda.dk/privatleasing/#/enyaq-iv/

Re: Skoda ENYAQ

: 11. maj 2021, 21:45
af xbn
Godt resultat i Teslabjørns 1000 km challenge:
D2E1D9F3-9E06-4AD1-A42D-4CD39F7512C1.jpeg
D2E1D9F3-9E06-4AD1-A42D-4CD39F7512C1.jpeg (318.46 KiB) Vist 812 gange

Re: Skoda ENYAQ

: 11. maj 2021, 21:55
af VWAU
Pablo skrev:
8. maj 2021, 20:02
0,26 vs 0,28 er cW værdierne på Enyaq og ID4
Ved høje hastigheder er vindmodstanden den helt afgørende faktor for det samlede forbrug. Hvis Enyaq og ID.4 har samme frontareal vil forskellen i energiforbrug relateret til vindmodstand være 0,28/0,26 = 1,077 svarende til 7,7%. Rullemodstanden er den samme for de to biler (med samme dæk) men er væsentlig mindre end vindmodstanden ved 120 km/h. Når Tesla-Bjørn registrerer en forskel på 6% ved 120 km/h (som følge af vindmodstand og rullemodstand) ser det 100% korrekt ud jf. de fysiske forhold / de opgivne cW-værdier.
Ved lave hastigheder er rullemodstanden den afgørende faktor, så hvis man kun triller rundt i bytrafik er der næppe den helt store forskel på de to.

Re: Skoda ENYAQ

: 12. maj 2021, 21:50
af stadil
Så en Enyaq idag på motorvejen - super fed vogn 8-) ..

Re: Skoda ENYAQ

: 13. maj 2021, 19:40
af Dennis2k
Når man kigger i prisliste nu så er lyn-opladning gået fra 125kW til 130kW. Derudover så mener jeg at Enyaq 60 kun fik 100kW - den får også 130kW nu.

Interessant.

Re: Skoda ENYAQ

: 13. maj 2021, 20:12
af peter w
Der holdt en hos Skoda Virum, da jeg kørte forbi her til aften. Lys farve; nok hvid.

Re: Skoda ENYAQ

: 13. maj 2021, 20:24
af Dennis2k
Jeg tror de fleste Skoda forhandlere har fået til demo nu - men det undre mig at de alle er med samme kabine, “loft”

Er der nogle der har set en demo med enten ecosuite eller suite?

Re: Skoda ENYAQ

: 13. maj 2021, 20:57
af ascaria
Dennis2k skrev:
13. maj 2021, 19:40
Når man kigger i prisliste nu så er lyn-opladning gået fra 125kW til 130kW. Derudover så mener jeg at Enyaq 60 kun fik 100kW - den får også 130kW nu.

Interessant.
Man skal stadig tilkøbe 125kW, hvis man bruger konfiguratoren og vælger 80.

Re: Skoda ENYAQ

: 14. maj 2021, 05:21
af Target
ascaria skrev:
13. maj 2021, 20:57
Dennis2k skrev:
13. maj 2021, 19:40
Når man kigger i prisliste nu så er lyn-opladning gået fra 125kW til 130kW. Derudover så mener jeg at Enyaq 60 kun fik 100kW - den får også 130kW nu.

Interessant.
Man skal stadig tilkøbe 125kW, hvis man bruger konfiguratoren og vælger 80.
Ja det er vist kun standard på plus og Sportline modellerne

Re: Skoda ENYAQ

: 14. maj 2021, 06:33
af palmen
Dennis2k skrev:
13. maj 2021, 20:24
Jeg tror de fleste Skoda forhandlere har fået til demo nu - men det undre mig at de alle er med samme kabine, “loft”

Er der nogle der har set en demo med enten ecosuite eller suite?
De skulle have en bil der er solgt med suite stående i Slagelse. Ikke demobil.

Men ecosuite har jeg endnu ikke fundet nogle steder. Desværre.

Re: Skoda ENYAQ

: 14. maj 2021, 06:54
af HansH
Apropos den konfigurator ........

Jeg kan ikke helt få den til at stemme med den danske prisliste.
Det starter med at man ikke kan vælge Plus modellerne som basis for videre konfigurering.
Det er heller ikke muligt at vælge træk ...... kun forberedelse til træk. Som er indeholdt i Plus-pakken. Som man, som sagt, ikke kan vælge..
:?

Det virker lidt som om at den konfigurator måske er lavet nede på headquarter, og ikke afspejler "dansk lokalisering" som f.eks. omfatter Plus-modellerne .......
Eller, hvis den er lavet i DK, så har web-afdelingen ikke stemt af med salgsafdelingen :)

Nogen der har samme oplevelse ? Og kan bekræfte at det er prislisten der har sandheden ?