Volkswagen ID.4

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 88 times
Been thanked: 418 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af _Jensen » 23. sep 2020, 20:01

Som jeg allerede har skrevet i en anden tråd, troede jeg ikke jeg skulle sige/skrive det. Men JA! Enyaq er langt mere lækker


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 615 times
Been thanked: 461 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af KMDTHY » 23. sep 2020, 21:06

US præsentation...
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 615 times
Been thanked: 461 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af KMDTHY » 23. sep 2020, 21:15

Fin video direkte fra samlebåndet :D :D

Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af Dakota » 23. sep 2020, 22:42

Hvis vi lige skal sammenligne priser med tyskerne, ser de sådan ud:

ID.4 1st
Danmark: 399.995 kr. (moms udgør 79.999 = grundpris: 319.996 kr)
Tyskland: 365.175 kr. (moms udgør 50.368 = grundpris: 314.806 kr)

ID.4 1st Max
Danmark: 489.990 kr. (moms udgør 97.998 = grundpris: 391.992 kr)
Tyskland: 438.285 kr. (moms udgør 60.453 = grundpris: 377.831 kr)

Det synes jeg ikke man kan sige er urimeligt.

Men til sammenligning koster en topspeccet Enyaq med alt udstyr (undtagen 21") omkring 469.425 kr i Tyskland - og det er med 19% moms.
Så kan man formentlig regne med at den sniger sig noget over 500K i Danmark, hvis ovenstående tal også passer på Skoda-priserne.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af BrianDS » 24. sep 2020, 05:26

Dakota skrev:Hvis vi lige skal sammenligne priser med tyskerne, ser de sådan ud:

ID.4 1st
Danmark: 399.995 kr. (moms udgør 79.999 = grundpris: 319.996 kr)
Tyskland: 365.175 kr. (moms udgør 50.368 = grundpris: 314.806 kr)

ID.4 1st Max
Danmark: 489.990 kr. (moms udgør 97.998 = grundpris: 391.992 kr)
Tyskland: 438.285 kr. (moms udgør 60.453 = grundpris: 377.831 kr)

Det synes jeg ikke man kan sige er urimeligt.

Men til sammenligning koster en topspeccet Enyaq med alt udstyr (undtagen 21") omkring 469.425 kr i Tyskland - og det er med 19% moms.
Så kan man formentlig regne med at den sniger sig noget over 500K i Danmark, hvis ovenstående tal også passer på Skoda-priserne.
Jo, nu snakker du top spec, altså med stort set alt i udstyr? Der er formodentligt også tilvalg på ID.4 efter 1st modellerne, så det er vel grundprisen på 80iV du skal sammenligne med grundprisen på 1st ?
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af Dakota » 24. sep 2020, 06:26

BrianDS skrev:
24. sep 2020, 05:26
Jo, nu snakker du top spec, altså med stort set alt i udstyr? Der er formodentligt også tilvalg på ID.4 efter 1st modellerne, så det er vel grundprisen på 80iV du skal sammenligne med grundprisen på 1st ?
Det tror jeg ikke, for 1st udgaverne er ret godt spækkede, såvidt jeg kan se. Det er lidt svært at lave en præcis sammenligning lige nu, når der ikke er en konfigurator.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af BrianDS » 24. sep 2020, 06:36

Dakota skrev:
BrianDS skrev:
24. sep 2020, 05:26
Jo, nu snakker du top spec, altså med stort set alt i udstyr? Der er formodentligt også tilvalg på ID.4 efter 1st modellerne, så det er vel grundprisen på 80iV du skal sammenligne med grundprisen på 1st ?
Det tror jeg ikke, for 1st udgaverne er ret godt spækkede, såvidt jeg kan se. Det er lidt svært at lave en præcis sammenligning lige nu, når der ikke er en konfigurator.
Omvendt tror jeg Skoda ikke kan bære hvis ENYAQ bliver dyrere end ID.4 - måske derfor der ikke er så meget udstyr fra starten.

ID.4 kommer jo så også kun med den 204 HK motor fra starten (tilsvarende 80 iV)
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1246
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 225 times
Been thanked: 640 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af VWAU » 24. sep 2020, 07:46

_Jensen skrev:
23. sep 2020, 20:01
Som jeg allerede har skrevet i en anden tråd, troede jeg ikke jeg skulle sige/skrive det. Men JA! Enyaq er langt mere lækker
Har en bekendt der bor i Prag. Han siger, at de tjekkiske aviser i mange måneder har skrevet om en konflikt mellem Volkswagens øverste chef Herbert Diess på den ene side og den tjekkiske regering og fagforeningerne på den anden side. Herbert Diess har det synspunkt, at Skoda burde sælge flere biler ved at sænke priserne / kvaliteten, så Skoda kommer ned på Dacia-niveau og så Skoda igen bliver et discountmærke. Han har også givet udtryk for, at Skoda tager for mange af Volkswagens "naturlige" kunder. Regeringen og specielt fagforeningerne har det synspunkt, at Skoda skal tage "kampen" op med Volkswagen om markedsandele.
Hvis man ser på Enyaq versus ID.4 (eller Octavia versus Golf 8)ser det ikke ud til at Herbert Diess har haft held til at "banke" Skoda på plads - endnu.
These users thanked the author VWAU for the post (total 2):
BrianDSDanielB12

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af BrianDS » 24. sep 2020, 07:51

VWAU skrev:
_Jensen skrev:
23. sep 2020, 20:01
Som jeg allerede har skrevet i en anden tråd, troede jeg ikke jeg skulle sige/skrive det. Men JA! Enyaq er langt mere lækker
Har en bekendt der bor i Prag. Han siger, at de tjekkiske aviser i mange måneder har skrevet om en konflikt mellem Volkswagens øverste chef Herbert Diess på den ene side og den tjekkiske regering og fagforeningerne på den anden side. Herbert Diess har det synspunkt, at Skoda burde sælge flere biler ved at sænke priserne / kvaliteten, så Skoda kommer ned på Dacia-niveau og så Skoda igen bliver et discountmærke. Han har også givet udtryk for, at Skoda tager for mange af Volkswagens "naturlige" kunder. Regeringen og specielt fagforeningerne har det synspunkt, at Skoda skal tage "kampen" op med Volkswagen om markedsandele.
Hvis man ser på Enyaq versus ID.4 (eller Octavia versus Golf 8)ser det ikke ud til at Herbert Diess har haft held til at "banke" Skoda på plads - endnu.
Det er jo også svært hvis Volkswagen sænker kvaliteten og hæver prisen, imens Skoda holder kvaliteten og måske gør den lidt bedre, men holder priserne i niveau
These users thanked the author BrianDS for the post:
Dakota
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3205 times
Been thanked: 4540 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af HansH » 24. sep 2020, 08:22

VWAU skrev:
24. sep 2020, 07:46
Har en bekendt der bor i Prag. Han siger, at de tjekkiske aviser i mange måneder har skrevet om en konflikt mellem Volkswagens øverste chef Herbert Diess på den ene side og den tjekkiske regering og fagforeningerne på den anden side. Herbert Diess har det synspunkt, at Skoda burde sælge flere biler ved at sænke priserne / kvaliteten, så Skoda kommer ned på Dacia-niveau og så Skoda igen bliver et discountmærke. Han har også givet udtryk for, at Skoda tager for mange af Volkswagens "naturlige" kunder. Regeringen og specielt fagforeningerne har det synspunkt, at Skoda skal tage "kampen" op med Volkswagen om markedsandele.
Hvis man ser på Enyaq versus ID.4 (eller Octavia versus Golf 8)ser det ikke ud til at Herbert Diess har haft held til at "banke" Skoda på plads - endnu.
Meget interessant.

Men... ejer VW ikke Skoda ?? Eller er VW bare 'any underleverandør' der leverer al teknikken til Skoda ??

For jeg tænker da, at det kan blive ret svært at overrule ejerens ønske om den helt overordnede pris- og produktstrategi.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4435 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af DanielB12 » 24. sep 2020, 08:34

VW ejer Skoda 100 % - så i princippet bestemmer Diess jo alt. Dog er de enkelte mærker er ret selvstændige. Men jeg kunne da forestille mig de ikke var interesseret i, at blive uvenner med div fagforening uanset brand.

Har haft en lang snak* med en af direktørerne i Semler omkring markedsandele og segmenter, og brand- og kvalitetsmæssigt, og derved også pris, så har det altid været Seat - Skoda - VW - Audi.
Men fordi at Seat de sidste ti år ca har rykket sig meget, så har det presset Skoda til også at rykke sig, mens VW ikke har haft samme fart. Og det er jo en intern konkurrence der er ret dum at have.

* ifbm interview til mit speciale
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af Dakota » 24. sep 2020, 08:52

DanielB12 skrev:
24. sep 2020, 08:34
Har haft en lang snak* med en af direktørerne i Semler omkring markedsandele og segmenter, og brand- og kvalitetsmæssigt, og derved også pris, så har det altid været Seat - Skoda - VW - Audi. Men fordi at Seat de sidste ti år ca har rykket sig meget, så har det presset Skoda til også at rykke sig, mens VW ikke har haft samme fart. Og det er jo en intern konkurrence der er ret dum at have.
Det er jo en interessant diskussion (omend noget off-topic), men generelt bliver man jo nødt til at rykke sig overalt i organisationen, for ikke at få tæv af konkurrenterne. Hvis man kigger bare 10-15 år tilbage, var Kia/Hyundai koncernen det argeste lort med elendig kvalitet. I dag er kvaliteten formentlig næsten oppe på VW-niveau for de biler, vi ser i Danmark (og væsentligt over for dem, de har i USA). Det betyder at andre mærker også flytter sig. Og man vil aldrig igen kunne få Skoda/Seat ned på et niveau, hvor de konkurrerer med Dacia, for det vil kunderne ikke acceptere.

Og så er det jo rigtig interessant hvad Erling skriver, at man i Tjekkiet (og sikkert også i Spanien) får en bølge af national stolthed, der betyder man vil levere det bedste, man kan.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4435 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af DanielB12 » 24. sep 2020, 08:59

Det man ser nu, er at mærkerne differentierer sig markant mere på segment end på pris.

Seat er det unge, friske brand, Skoda er til børnefamilier og VW er til byboere og business professionals
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af Dakota » 24. sep 2020, 09:14

DanielB12 skrev:
24. sep 2020, 08:59
Det man ser nu, er at mærkerne differentierer sig markant mere på segment end på pris. Seat er det unge, friske brand, Skoda er til børnefamilier og VW er til byboere og business professionals
Sådan har det da været de sidste 20 år?
These users thanked the author Dakota for the post (total 2):
BrianDSBnielsen

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4435 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af DanielB12 » 24. sep 2020, 09:33

Dakota skrev:
24. sep 2020, 09:14
DanielB12 skrev:
24. sep 2020, 08:59
Det man ser nu, er at mærkerne differentierer sig markant mere på segment end på pris. Seat er det unge, friske brand, Skoda er til børnefamilier og VW er til byboere og business professionals
Sådan har det da været de sidste 20 år?

Ja, men tror man segmentmæssigt er mere bevidst om det
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 263 times
Been thanked: 666 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af Tonny » 24. sep 2020, 09:53

Hvis man ser bort fra hans "animal skin leather" hate, så er det her faktisk en god tur rundt om ID.4
https://www.youtube.com/watch?v=8Mh7BcIN77I
These users thanked the author Tonny for the post (total 2):
DanielB12KMDTHY

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1246
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 225 times
Been thanked: 640 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af VWAU » 24. sep 2020, 10:37

Citat fra artikel: "When Schäfer replaced the current successful boss Bernhard Maier at the beginning of August, the group boss Herbert Diess came up with a relatively clear message: Škoda is expanding too much and competing too much with the VW brand’s premium brands. Instead, he tries to defeat the Koreans and the French. In other words: to make cheaper cars again. “It is useless to us when Škoda develops to the third premium brand within the group,” the head of Volkswagen told the German daily Frankfurter Allgemeine Zeitung"

https://www.world-today-news.com/will-s ... autotn-cz/

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1246
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 225 times
Been thanked: 640 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af VWAU » 24. sep 2020, 10:50

DanielB12 skrev:
24. sep 2020, 08:34
VW ejer Skoda 100 % - så i princippet bestemmer Diess jo alt.
I princippet JA, men han er vel også så klog at han ved at han skal "leve" med regeringer og fagforeninger rundt om i verden.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3205 times
Been thanked: 4540 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af HansH » 24. sep 2020, 11:18

VWAU skrev:
24. sep 2020, 10:50
DanielB12 skrev:
24. sep 2020, 08:34
VW ejer Skoda 100 % - så i princippet bestemmer Diess jo alt.
I princippet JA, men han er vel også så klog at han ved at han skal "leve" med regeringer og fagforeninger rundt om i verden.
Kan bare ikke helt forstå hvordan det skulle kunne være et tema.. altså hvordan VAG-gruppens overordnede pris- og produktstrategi kan komme i konflikt med fagforeningerne ?!

Aftaler mellem arbejdsgiver og arbejdstager (overenskomster) rummer vel ikke et element af overordnet pris- og produktstrategi. Overenskomster regulerer løn- og ansættelsesvilkår. Så længe Skoda som arbejdsgiver overholder de ting, så er der vel ikke noget at være sur over som fagforening.

Diess siger, at han gerne ser at Skoda sælger flere biler.
Det burde alt andet lige betyde forøget produktivitet, og dermed flere arbejdspladser, hvis det lykkes. What's not to like for en fagforening? :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4435 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af DanielB12 » 24. sep 2020, 11:36

Du glemmer det vigtigste - Fagforeninger er magtliderlige og altid højere, klogere og vigtigere end ledelsen. og medarbejderne, ej at forglemme.
These users thanked the author DanielB12 for the post (total 2):
KevinffMorten Hedensted
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af BrianDS » 24. sep 2020, 12:24

Problemet er vel ligeså meget at VW sænker kvaliteten som det er Skoda der hæver den?
These users thanked the author BrianDS for the post:
Morten Hedensted
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1246
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 225 times
Been thanked: 640 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af VWAU » 24. sep 2020, 12:50

HansH skrev:
24. sep 2020, 11:18
Kan bare ikke helt forstå hvordan det skulle kunne være et tema.. altså hvordan VAG-gruppens overordnede pris- og produktstrategi kan komme i konflikt med fagforeningerne ?
Her er et glimrende eksempel på hvilken "modstand" Diess får i Skoda´s hjemland:
https://www.welt.de/regionales/niedersa ... Skoda.html

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 88 times
Been thanked: 418 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af _Jensen » 24. sep 2020, 13:24

Billede


Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
These users thanked the author _Jensen for the post:
Mtinus
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4435 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af DanielB12 » 24. sep 2020, 13:26

Jeg er fan. Og det lille display ovenover rattet er jo sekundært ift head Up-displayet.
These users thanked the author DanielB12 for the post:
Morten Hedensted
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1246
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 225 times
Been thanked: 640 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af VWAU » 24. sep 2020, 13:30

Det skal helt sikkert være det hvide rat m.v. Så slipper man for det forfærdelige "piano-lak" der suger fedtfingre og ridser til sig.
Vedhæftede filer
DB2020AU01486_medium.jpg
DB2020AU01486_medium.jpg (148.99 KiB) Vist 871 gange
Senest rettet af VWAU 24. sep 2020, 13:33, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10863
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1887 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af GaSelle » 24. sep 2020, 13:32

Nej tak til både hvidt rat og pianoplast.

Min kone havde en Fiat 500 med hvidt rat. Det kommer til at se skrækkeligt ud uanset hvordan man gør det rent.

På Erlings billede ser det ud til, at det hvide rat endda er kombineret med noget piano på knapperne. Det er en omvendt "win/win".
Senest rettet af GaSelle 24. sep 2020, 13:43, rettet i alt 2 gange.
These users thanked the author GaSelle for the post (total 2):
BrianDSMtinus

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 88 times
Been thanked: 418 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af _Jensen » 24. sep 2020, 13:35

DanielB12 skrev:Jeg er fan. Og det lille display ovenover rattet er jo sekundært ift head Up-displayet.
Jeg er bare gammeldags. Jeg nupper en Tiguan endnu. Hvis den kommende ID.6 bliver ligeså grim og billig i kabinen så kommer jeg ikke til at køre ev bil fra VW de næste mange år! Far er ikke sur, Far er skuffetBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
These users thanked the author _Jensen for the post (total 2):
BrianDSvw4ever
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 690 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af Thor-thor » 24. sep 2020, 15:31

DanielB12 skrev:
24. sep 2020, 11:36
Du glemmer det vigtigste - Fagforeninger er magtliderlige og altid højere, klogere og vigtigere end ledelsen. og medarbejderne, ej at forglemme.
Dejligt med nuancerede og underbyggede indlæg ....
These users thanked the author Thor-thor for the post (total 5):
peter wkGlerupBnielsenAbyssinierokroner

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af peter w » 24. sep 2020, 20:05

DanielB12 skrev:
24. sep 2020, 11:36
Du glemmer det vigtigste - Fagforeninger er magtliderlige og altid højere, klogere og vigtigere end ledelsen. og medarbejderne, ej at forglemme.
Imponerende mangel på indsigt ...
These users thanked the author peter w for the post (total 3):
BnielsenAbyssinierMathiasen
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

case
Medlem
Indlæg: 577
Tilmeldt: 5. sep 2014, 07:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 36 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af case » 24. sep 2020, 20:53

Synes godt nok mange nye biler er grimme. Jeg er ikke til minimalistiske gearvælger ala den nye a3/Octavia gearvælgeren på id4 er jo helt godnat imo. Sidder da underligt oppe bag rattet.
Og så forstår jeg ikke al den hype omkring almskal være touch. Jeg vil så meget hellere ha fysiske knapper. Bl.a. også derfor jeg ikke valgte den faceliftet A4 nu her da jeg fik ny bil. Touchskærm med fedt fingre. Nej tak.
These users thanked the author case for the post:
jansom
2016 Audi A4 Avant 2.0 tfsi quattro
2015 Audi A1 1.0tfsi

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"