Volkswagen ID.4
- Mtinus
- Nyt medlem
- Indlæg: 365
- Tilmeldt: 29. maj 2010, 06:59
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: fredericia
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 30 times
Re: Volkswagen ID.4
Den ser ligeså underlig ud lige på
Mercedes GLB
Konebil: The Beetle 1,2 TSI Design
Tidligere VAG: Passat 2,0, Skoda Citigo, Golf VII 1,6, Golf VII 2,0, Skoda Octavia, Golf V, Audi A3, Golf II
Konebil: The Beetle 1,2 TSI Design
Tidligere VAG: Passat 2,0, Skoda Citigo, Golf VII 1,6, Golf VII 2,0, Skoda Octavia, Golf V, Audi A3, Golf II
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: Volkswagen ID.4
Id modellerne kommer ikke i R-line. De kommer til at hedde GTX. Og bliver med Dual Motor. Kommer mere om den model til Marts 2021.
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Volkswagen ID.4
Jeg håber inderligt, at der kommer en model med bedre 0-100 tid. Synes som den er nu, ligger det lige på grænsen til uacceptabel.
/Søren.
- _Jensen
- Medlem
- Indlæg: 1382
- Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 88 times
- Been thanked: 419 times
Re: Volkswagen ID.4
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
- _Jensen
- Medlem
- Indlæg: 1382
- Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 88 times
- Been thanked: 419 times
Re: Volkswagen ID.4
Enig. Nu har jeg jo netop bestilt en ID.4 og hvis pris/leveringstid bliver spiselig så nupper jeg en GTX i stedet for.i-s skrev:Jeg håber inderligt, at der kommer en model med bedre 0-100 tid. Synes som den er nu, ligger det lige på grænsen til uacceptabel.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6019
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Volkswagen ID.4
Det er jo en tung bil på vægten - en benziner med 200 HK og den vægt ville ikke være hurtigere. De kan så også gå efter 500-1.000 HK - det giver bare ikke så meget mening i en familiebil, så skal du i performance modeller som så vil være noget dyrerei-s skrev:Jeg håber inderligt, at der kommer en model med bedre 0-100 tid. Synes som den er nu, ligger det lige på grænsen til uacceptabel.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Volkswagen ID.4
Ja ... Men også lidt surt at sidde i sin ID4 og se alle Tesla'erne og dieselbilerne trække fra en ved lyskrydsene.BrianDS skrev: ↑20. dec 2020, 19:01Det er jo en tung bil på vægten - en benziner med 200 HK og den vægt ville ikke være hurtigere. De kan så også gå efter 500-1.000 HK - det giver bare ikke så meget mening i en familiebil, så skal du i performance modeller som så vil være noget dyrerei-s skrev:Jeg håber inderligt, at der kommer en model med bedre 0-100 tid. Synes som den er nu, ligger det lige på grænsen til uacceptabel.
/Søren.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6019
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Volkswagen ID.4
Så skal du jo ikke købe en ID.4i-s skrev:Ja ... Men også lidt surt at sidde i sin ID4 og se alle Tesla'erne og dieselbilerne trække fra en ved lyskrydsene.BrianDS skrev: ↑20. dec 2020, 19:01Det er jo en tung bil på vægten - en benziner med 200 HK og den vægt ville ikke være hurtigere. De kan så også gå efter 500-1.000 HK - det giver bare ikke så meget mening i en familiebil, så skal du i performance modeller som så vil være noget dyrerei-s skrev:Jeg håber inderligt, at der kommer en model med bedre 0-100 tid. Synes som den er nu, ligger det lige på grænsen til uacceptabel.
ID.4 kan nogle andre ting end de nævnte biler, men jeg tror ikke du finder mange dieselbiler med samme kræfter der trækker fra en ID.4
Teslaen kører du så bare forbi når den mister pusten efter for mange lyskryds dueller
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Re: Volkswagen ID.4
Ikke at vi skal sammenligne alle biler her, men så vidt jeg husker kører teslaen længere på sit batteri end ID.4 kommer til Så den kan tage et par lyskryds før id.4 vinder.BrianDS skrev: ↑20. dec 2020, 19:42Så skal du jo ikke købe en ID.4i-s skrev:Ja ... Men også lidt surt at sidde i sin ID4 og se alle Tesla'erne og dieselbilerne trække fra en ved lyskrydsene.
ID.4 kan nogle andre ting end de nævnte biler, men jeg tror ikke du finder mange dieselbiler med samme kræfter der trækker fra en ID.4
Teslaen kører du så bare forbi når den mister pusten efter for mange lyskryds dueller
- Dakota
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2770
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 399 times
Re: Volkswagen ID.4
Tvivler på Teslaen kører ret langt hvis den skal køre max acceleration. Og opretholde en fornuftig kabinetemperatur om vinteren.martinta skrev: ↑20. dec 2020, 20:55Ikke at vi skal sammenligne alle biler her, men så vidt jeg husker kører teslaen længere på sit batteri end ID.4 kommer til Så den kan tage et par lyskryds før id.4 vinder.BrianDS skrev: ↑20. dec 2020, 19:42Så skal du jo ikke købe en ID.4i-s skrev: Ja ... Men også lidt surt at sidde i sin ID4 og se alle Tesla'erne og dieselbilerne trække fra en ved lyskrydsene.
ID.4 kan nogle andre ting end de nævnte biler, men jeg tror ikke du finder mange dieselbiler med samme kræfter der trækker fra en ID.4
Teslaen kører du så bare forbi når den mister pusten efter for mange lyskryds dueller
Re: Volkswagen ID.4
Det var da en underlig kommentar. Om vi snakker ID.4 eller Tesla skal de begge bruge resourcer på at opvarme kabinen. Det er gældende for alle mærker.Dakota skrev: ↑20. dec 2020, 20:58Tvivler på Teslaen kører ret langt hvis den skal køre max acceleration. Og opretholde en fornuftig kabinetemperatur om vinteren.
Og nu vil en max acceleration de fleste steder hvor der er lyskryds trodsalt stoppe ved 50 eller 70, det er sjældent du må kører hurtigere end det når der er lyskryds, så det er jo ikke sømmet i bund i mange sekunder før du er deroppe.
- Dakota
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2770
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 399 times
Re: Volkswagen ID.4
Øh, du ved godt at 95%+ af de Teslaer der findes i Danmark, ikke har en varmepumpe, ikke sandt? Og dermed dropper rækkevidden et sted mellem 20% og 30% om vinteren, afhængig af hvor koldt det er. Det troede jeg ligesom var almindelig kendt i bilkredse.martinta skrev: ↑20. dec 2020, 21:02Det var da en underlig kommentar. Om vi snakker ID.4 eller Tesla skal de begge bruge resourcer på at opvarme kabinen. Det er gældende for alle mærker.
Og nu vil en max acceleration de fleste steder hvor der er lyskryds trodsalt stoppe ved 50 eller 70, det er sjældent du må kører hurtigere end det når der er lyskryds, så det er jo ikke sømmet i bund i mange sekunder før du er deroppe.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6019
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Volkswagen ID.4
Det kommer an på forudsætningerne - hvis du giver fuld gas hele tiden i en Tesla holder den heller ikke mange kilometer - og den holder heller ikke samme acceleration indtil den når 0% ved mange på hinanden følgende accelerationer.martinta skrev:Ikke at vi skal sammenligne alle biler her, men så vidt jeg husker kører teslaen længere på sit batteri end ID.4 kommer til Så den kan tage et par lyskryds før id.4 vinder.BrianDS skrev: ↑20. dec 2020, 19:42Så skal du jo ikke købe en ID.4i-s skrev: Ja ... Men også lidt surt at sidde i sin ID4 og se alle Tesla'erne og dieselbilerne trække fra en ved lyskrydsene.
ID.4 kan nogle andre ting end de nævnte biler, men jeg tror ikke du finder mange dieselbiler med samme kræfter der trækker fra en ID.4
Teslaen kører du så bare forbi når den mister pusten efter for mange lyskryds dueller
En Tesla i samme prisklasse vil i øvrigt heller ikke være så god til at sluge en barnevogn eller en labrador
En Standard Range Plus har en rækkevidde på 430 km og 0-100 på 5,6 sekunder - og koster 430.000 kr, med metallak 446.000 kr, med “alt i udstyr” er du på 646.244 kr.
Long Range er oppe på 812.564 kr (595.664 uden udstyr)
Performance er på 864.181 kr (684.809 uden udstyr)
Så en ID.4 1st Max med 510 km rækkevidde til 440.000 kr lyder vel ikke som et helt skidt tilbud? Har Model 3 258 HK? Men til gengæld sedan karosseri, og løber hurtigt op i pris med udstyr?
Priser findes her: https://www.tesla.com/da_dk/model3/design
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Re: Volkswagen ID.4
Du er på krigsstien i dag hva.Dakota skrev: ↑20. dec 2020, 21:04Øh, du ved godt at 95%+ af de Teslaer der findes i Danmark, ikke har en varmepumpe, ikke sandt? Og dermed dropper rækkevidden et sted mellem 20% og 30% om vinteren, afhængig af hvor koldt det er. Det troede jeg ligesom var almindelig kendt i bilkredse.martinta skrev: ↑20. dec 2020, 21:02Det var da en underlig kommentar. Om vi snakker ID.4 eller Tesla skal de begge bruge resourcer på at opvarme kabinen. Det er gældende for alle mærker.
Og nu vil en max acceleration de fleste steder hvor der er lyskryds trodsalt stoppe ved 50 eller 70, det er sjældent du må kører hurtigere end det når der er lyskryds, så det er jo ikke sømmet i bund i mange sekunder før du er deroppe.
Jeg tillader mig lige at citere dig selv.
Og fandme ikke om du 10 minutter efter i den grad taler nedladen til andre Morale er godt, dobbelt morale er dobbelt så godt.
Men den tone du ligger for dagen der gider jeg ikke høre på, tal ordentlig eller hold mund, du er jo selv meget glad for at svine andre til, så mon ikke du selv skulle holde dig fra at gøre det samme?
Vi stopper debatten her.
- Dakota
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2770
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 399 times
Re: Volkswagen ID.4
Det er dig, der starter med at sige det er en "underlig kommentar" at fremhæve at en af forskellene på en ID4 og en Tesla er sidstnævntes mangel på varmepumpe. At du så ikke vidste det, er fair nok, men det antog jeg var almen viden på et bilforum, i en tråd om elbiler. Så kunne du jo tage det til dig, i stedet for at reagere så vredt.martinta skrev: ↑20. dec 2020, 21:08Du er på krigsstien i dag hva.Dakota skrev: ↑20. dec 2020, 21:04Øh, du ved godt at 95%+ af de Teslaer der findes i Danmark, ikke har en varmepumpe, ikke sandt? Og dermed dropper rækkevidden et sted mellem 20% og 30% om vinteren, afhængig af hvor koldt det er. Det troede jeg ligesom var almindelig kendt i bilkredse.martinta skrev: ↑20. dec 2020, 21:02
Det var da en underlig kommentar. Om vi snakker ID.4 eller Tesla skal de begge bruge resourcer på at opvarme kabinen. Det er gældende for alle mærker.
Og nu vil en max acceleration de fleste steder hvor der er lyskryds trodsalt stoppe ved 50 eller 70, det er sjældent du må kører hurtigere end det når der er lyskryds, så det er jo ikke sømmet i bund i mange sekunder før du er deroppe.
Jeg tillader mig lige at citere dig selv.
Og fandme ikke om du 10 minutter efter i den grad taler nedladen til andre Morale er godt, dobbelt morale er dobbelt så godt.
Men den tone du ligger for dagen der gider jeg ikke høre på, tal ordentlig eller hold mund, du er jo selv meget glad for at svine andre til, så mon ikke du selv skulle holde dig fra at gøre det samme?
Vi stopper debatten her.
Og det hedder i øvrigt dobbelmoral, ikke morale. Nu hvor vi alligevel er derude.
Senest rettet af Dakota 20. dec 2020, 21:11, rettet i alt 1 gang.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6019
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Volkswagen ID.4
Hov, hvordan kørte det lige sådan af sporet her?martinta skrev:Du er på krigsstien i dag hva.Dakota skrev: ↑20. dec 2020, 21:04Øh, du ved godt at 95%+ af de Teslaer der findes i Danmark, ikke har en varmepumpe, ikke sandt? Og dermed dropper rækkevidden et sted mellem 20% og 30% om vinteren, afhængig af hvor koldt det er. Det troede jeg ligesom var almindelig kendt i bilkredse.martinta skrev: ↑20. dec 2020, 21:02Det var da en underlig kommentar. Om vi snakker ID.4 eller Tesla skal de begge bruge resourcer på at opvarme kabinen. Det er gældende for alle mærker.
Og nu vil en max acceleration de fleste steder hvor der er lyskryds trodsalt stoppe ved 50 eller 70, det er sjældent du må kører hurtigere end det når der er lyskryds, så det er jo ikke sømmet i bund i mange sekunder før du er deroppe.
Jeg tillader mig lige at citere dig selv.
Og fandme ikke om du 10 minutter efter i den grad taler nedladen til andre Morale er godt, dobbelt morale er dobbelt så godt.
Men den tone du ligger for dagen der gider jeg ikke høre på, tal ordentlig eller hold mund, du er jo selv meget glad for at svine andre til, så mon ikke du selv skulle holde dig fra at gøre det samme?
Vi stopper debatten her.
Jeg fangede ikke lige det nedladende i at fortælle at størstedelen af danske Tesla biler kører uden varmepumpe, og derfor bruger mere strøm på at holde kabine og drivline varmt - og derfor forkortes rækkevidden betragteligt?
Jeg var ikke klar over det? Så jeg tænker der var en fin information?
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Re: Volkswagen ID.4
Hvor mange lyskryds er det du kører igennem siden du kan tømme batteriet alene på det?
Hvordan fik du flyttet hele debatten fra det jeg skrev over på størrelser og priser Det er ikke engang en del af emnet i det jeg har skrevet.BrianDS skrev: ↑20. dec 2020, 21:07En Tesla i samme prisklasse vil i øvrigt heller ikke være så god til at sluge en barnevogn eller en labrador
En Standard Range Plus har en rækkevidde på 430 km og 0-100 på 5,6 sekunder - og koster 430.000 kr, med metallak 446.000 kr, med “alt i udstyr” er du på 646.244 kr.
Long Range er oppe på 812.564 kr (595.664 uden udstyr)
Performance er på 864.181 kr (684.809 uden udstyr)
Så en ID.4 1st Max med 510 km rækkevidde til 440.000 kr lyder vel ikke som et helt skidt tilbud? Har Model 3 258 HK? Men til gengæld sedan karosseri, og løber hurtigt op i pris med udstyr?
Priser findes her: https://www.tesla.com/da_dk/model3/design
Dertil, du skal lige huske at sætte alle krydser i begge biler, og ikke tage startprisen på den ene, og max prisen på den anden. Hvis du skal sammenligne krydser skal de være bestykket på samme måde.
Og sidst men ikke mindst, kan vi ikke få Tesla ud af den her tråd igen? Jeg ved godt du hader Tesla, men du behøver ikke fylde flere linjer hver gang der er en der skriver "tesla" et tilfældig sted på forum
Re: Volkswagen ID.4
Det var ikke informationen det er galt med, det er måden man skriver det på.BrianDS skrev: ↑20. dec 2020, 21:10Hov, hvordan kørte det lige sådan af sporet her?martinta skrev:Du er på krigsstien i dag hva.
Jeg tillader mig lige at citere dig selv.
Og fandme ikke om du 10 minutter efter i den grad taler nedladen til andre Morale er godt, dobbelt morale er dobbelt så godt.
Men den tone du ligger for dagen der gider jeg ikke høre på, tal ordentlig eller hold mund, du er jo selv meget glad for at svine andre til, så mon ikke du selv skulle holde dig fra at gøre det samme?
Vi stopper debatten her.
Jeg fangede ikke lige det nedladende i at fortælle at størstedelen af danske Tesla biler kører uden varmepumpe, og derfor bruger mere strøm på at holde kabine og drivline varmt - og derfor forkortes rækkevidden betragteligt?
Jeg var ikke klar over det? Så jeg tænker der var en fin information?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 967 times
- Been thanked: 507 times
Re: Volkswagen ID.4
Men er det ikke mere eller mindre uofficielt bekræftet at den nye model 3 kommer med varmepumpe? Synes det står over alt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6019
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Volkswagen ID.4
Det var dig der startede med Teslamartinta skrev:Hvor mange lyskryds er det du kører igennem siden du kan tømme batteriet alene på det?
Hvordan fik du flyttet hele debatten fra det jeg skrev over på størrelser og priser Det er ikke engang en del af emnet i det jeg har skrevet.BrianDS skrev: ↑20. dec 2020, 21:07En Tesla i samme prisklasse vil i øvrigt heller ikke være så god til at sluge en barnevogn eller en labrador
En Standard Range Plus har en rækkevidde på 430 km og 0-100 på 5,6 sekunder - og koster 430.000 kr, med metallak 446.000 kr, med “alt i udstyr” er du på 646.244 kr.
Long Range er oppe på 812.564 kr (595.664 uden udstyr)
Performance er på 864.181 kr (684.809 uden udstyr)
Så en ID.4 1st Max med 510 km rækkevidde til 440.000 kr lyder vel ikke som et helt skidt tilbud? Har Model 3 258 HK? Men til gengæld sedan karosseri, og løber hurtigt op i pris med udstyr?
Priser findes her: https://www.tesla.com/da_dk/model3/design
Dertil, du skal lige huske at sætte alle krydser i begge biler, og ikke tage startprisen på den ene, og max prisen på den anden. Hvis du skal sammenligne krydser skal de være bestykket på samme måde.
Og sidst men ikke mindst, kan vi ikke få Tesla ud af den her tråd igen? Jeg ved godt du hader Tesla, men du behøver ikke fylde flere linjer hver gang der er en der skriver "tesla" et tilfældig sted på forum
ok, så tager vi ID.4 1st til 375.000 kr i stedet for den dyre til 440.000 kr, rækkevidde er stadig 510 km, 204 HK, 8,5 sekunder 0-100
Vi beholder den billige TM3 til 430.000 kr, og den har stadig rækkevidde på 430 km, 258 HK og 5,6 sekunder 0-100
VW er en større og mere praktisk bil i SUV karosseri, den kan køre længere på en opladning, har varmepumpe, og jeg vil gætte på den har nemmere ved at køre længere - den har dog ikke Tesla Super Chargers
Lavede VW en mindre sedan (eller stationcar) tror jeg også accelerationen var bedre - hvis ikke man optimerede for endnu længere rækkevidde, som man har gjort ved at begrænse topfarten
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- MichaelSmed
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2159
- Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 174 times
- Been thanked: 103 times
Re: Volkswagen ID.4
Amen så stop dog.
- These users thanked the author MichaelSmed for the post (total 3):
- mertodinlo • Kevinff • Passatg 3c
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 461 times
Re: Volkswagen ID.4
Der er flere herinde der nok burde lukke ned for i dag. Fokus, tak.
- These users thanked the author KMDTHY for the post (total 2):
- DanielB12 • MichaelSmed
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6019
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Volkswagen ID.4
Pointen er, jeg synes ikke en ID.4 er sløv for den biltype og med de specifikationer den har - og så til under 400.000 kr.martinta skrev:Det var faktisk dig
Fokus var ment på ID.4 - da @i-s mente at ID.4 virker sløv fra 0-100 km/t, og han sammenlignede med Tesla og Dieselbiler
ID.4 er en SUV, jeg synes præstationerne virker fornuftige i forhold til det - og oplevelsen i ID.3 indikerer at det er en ok samlet pakke
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 8. aug 2018, 18:57
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 61 times
Re: Volkswagen ID.4
Den billige Tesla koster så ikke 430.000 kr. Det var kun hvis de nye afgifter ikke kom. Tesla har bare ikke rettet priserne ned som mange andre mærker mangler. Det er nok nærmere 370.000 kr.BrianDS skrev: ↑20. dec 2020, 21:21Det var dig der startede med Teslamartinta skrev:Hvor mange lyskryds er det du kører igennem siden du kan tømme batteriet alene på det?
Hvordan fik du flyttet hele debatten fra det jeg skrev over på størrelser og priser Det er ikke engang en del af emnet i det jeg har skrevet.BrianDS skrev: ↑20. dec 2020, 21:07En Tesla i samme prisklasse vil i øvrigt heller ikke være så god til at sluge en barnevogn eller en labrador
En Standard Range Plus har en rækkevidde på 430 km og 0-100 på 5,6 sekunder - og koster 430.000 kr, med metallak 446.000 kr, med “alt i udstyr” er du på 646.244 kr.
Long Range er oppe på 812.564 kr (595.664 uden udstyr)
Performance er på 864.181 kr (684.809 uden udstyr)
Så en ID.4 1st Max med 510 km rækkevidde til 440.000 kr lyder vel ikke som et helt skidt tilbud? Har Model 3 258 HK? Men til gengæld sedan karosseri, og løber hurtigt op i pris med udstyr?
Priser findes her: https://www.tesla.com/da_dk/model3/design
Dertil, du skal lige huske at sætte alle krydser i begge biler, og ikke tage startprisen på den ene, og max prisen på den anden. Hvis du skal sammenligne krydser skal de være bestykket på samme måde.
Og sidst men ikke mindst, kan vi ikke få Tesla ud af den her tråd igen? Jeg ved godt du hader Tesla, men du behøver ikke fylde flere linjer hver gang der er en der skriver "tesla" et tilfældig sted på forum
ok, så tager vi ID.4 1st til 375.000 kr i stedet for den dyre til 440.000 kr, rækkevidde er stadig 510 km, 204 HK, 8,5 sekunder 0-100
Vi beholder den billige TM3 til 430.000 kr, og den har stadig rækkevidde på 430 km, 258 HK og 5,6 sekunder 0-100
VW er en større og mere praktisk bil i SUV karosseri, den kan køre længere på en opladning, har varmepumpe, og jeg vil gætte på den har nemmere ved at køre længere - den har dog ikke Tesla Super Chargers
Lavede VW en mindre sedan (eller stationcar) tror jeg også accelerationen var bedre - hvis ikke man optimerede for endnu længere rækkevidde, som man har gjort ved at begrænse topfarten
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6019
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Volkswagen ID.4
Ok - jeg har kun hjemmesiden at gå efter - beklager, resten burde stadig passetintin skrev:Den billige Tesla koster så ikke 430.000 kr. Det var kun hvis de nye afgifter ikke kom. Tesla har bare ikke rettet priserne ned som mange andre mærker mangler. Det er nok nærmere 370.000 kr.BrianDS skrev: ↑20. dec 2020, 21:21Det var dig der startede med Teslamartinta skrev:
Hvor mange lyskryds er det du kører igennem siden du kan tømme batteriet alene på det?
Hvordan fik du flyttet hele debatten fra det jeg skrev over på størrelser og priser Det er ikke engang en del af emnet i det jeg har skrevet.
Dertil, du skal lige huske at sætte alle krydser i begge biler, og ikke tage startprisen på den ene, og max prisen på den anden. Hvis du skal sammenligne krydser skal de være bestykket på samme måde.
Og sidst men ikke mindst, kan vi ikke få Tesla ud af den her tråd igen? Jeg ved godt du hader Tesla, men du behøver ikke fylde flere linjer hver gang der er en der skriver "tesla" et tilfældig sted på forum
ok, så tager vi ID.4 1st til 375.000 kr i stedet for den dyre til 440.000 kr, rækkevidde er stadig 510 km, 204 HK, 8,5 sekunder 0-100
Vi beholder den billige TM3 til 430.000 kr, og den har stadig rækkevidde på 430 km, 258 HK og 5,6 sekunder 0-100
VW er en større og mere praktisk bil i SUV karosseri, den kan køre længere på en opladning, har varmepumpe, og jeg vil gætte på den har nemmere ved at køre længere - den har dog ikke Tesla Super Chargers
Lavede VW en mindre sedan (eller stationcar) tror jeg også accelerationen var bedre - hvis ikke man optimerede for endnu længere rækkevidde, som man har gjort ved at begrænse topfarten
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Re: Volkswagen ID.4
Haha min pointe er at jeg er den forkerte at tage den debat medBrianDS skrev: ↑20. dec 2020, 21:30Pointen er, jeg synes ikke en ID.4 er sløv for den biltype og med de specifikationer den har - og så til under 400.000 kr.martinta skrev:Det var faktisk dig
Fokus var ment på ID.4 - da @i-s mente at ID.4 virker sløv fra 0-100 km/t, og han sammenlignede med Tesla og Dieselbiler
ID.4 er en SUV, jeg synes præstationerne virker fornuftige i forhold til det - og oplevelsen i ID.3 indikerer at det er en ok samlet pakke
Det der er lidt sjovt i den her, er at så snart nogen nævner Tesla, så køres det tunge skyts frem, og den glipper aldrig, så måske der skal installeres et plugin på det her forum der omdøber Tesla til noget andet
Er ret sikker på jeg tidligere i tråden har sagt at jeg ikke synes ID.3 virkede sløv, jeg har intet imod hverken ID.3, ID.4, fyfy model 3 eller fyfy model y for den sags skyld. Jeg er åben for alt. Men fyfy er bare ikke det der nødvendigvis var emnet i den her tråd. Mit indlæg var en oneliner i forhold til at VW stadig ikke kører ligeså langt på et batteri som fyfy med største batteri pakke, men det fik da i den grad fokus.
Personligt ville jeg gerne have en ID.3 eller ID.4, ingen af dem må desværre trække nok til at vi kan køre med CV, derfor ville det være den "lille" der skulle skiftes ud, det er bare svært at finde logikken i at skite en polo til 150.000 ud med en bil til 340-400.000,-
Andet forsøg var at importere den fra tyskland, hvor der var lidt at spare, men det døde af andre årsager.
https://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=152787
Men derfor skal ID.4 stadig prøves, og rykker den lige så fint som ID.3 så ville jeg på ingen måder kvalificere den som langsom eller kedelig
- xbn
- Medlem
- Indlæg: 1172
- Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 271 times
Re: Volkswagen ID.4
Jo, Teslabjørn har en del videoer om den nye model 3:
https://youtu.be/GRubEJh_5gs
Ved ikke om det er noget man skal købe til.