Volkswagen ID.4

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 690 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af Thor-thor » 20. dec 2020, 23:11

Dakota skrev:
20. dec 2020, 21:04

Øh, du ved godt at 95%+ af de Teslaer der findes i Danmark, ikke har en varmepumpe, ikke sandt? Og dermed dropper rækkevidden et sted mellem 20% og 30% om vinteren, afhængig af hvor koldt det er. Det troede jeg ligesom var almindelig kendt i bilkredse.
Øh, du ved godt at hvis du køber en ny Model 3, så har den varmepumpe, ligesom en ID4, ikke sandt? Men måske mere "belejligt" at sammenligne en brugt/ældre Model 3 med en ID4 der endnu ikke er i salg?

Derudover så dropper rækkevidden ikke 20-30% om vinteren pga kabinevarme. De test jeg har set af ny TM3 med varmepumpe kontra gammel TM3 med "brødrister" er energiforbruget (så vidt jeg husker) ca. henholdsvis 0,7 kW og 2 kW. Så varmepumpen bruger helt klart væsentlig mindre energi.
Men når man betragter det totale energiforbrug er det en langt mindre faktor (medmindre man bare camperer i den ;) ).
Hvis man forestiller sig eks 3 timers landevejskørsel. På den tid har man måske kørt 200-225 km, hvilket i runde tal er 40-45 kWh. På de samme 3 timer har man så brugt henholdvis 2,1 kWh og 6 kWh på kabinevarme, så man har sparet knap 4 kWh.
Så besparelsen er knap/i omegnen af 10% (mener at jeg så nogen beregne/teste det til omkring 8-9%).
Så varmepumpe er naturligvis at foretrække, men noget mindre drama......

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af Dakota » 20. dec 2020, 23:28

Thor-thor skrev:
20. dec 2020, 23:11
Dakota skrev:
20. dec 2020, 21:04

Øh, du ved godt at 95%+ af de Teslaer der findes i Danmark, ikke har en varmepumpe, ikke sandt? Og dermed dropper rækkevidden et sted mellem 20% og 30% om vinteren, afhængig af hvor koldt det er. Det troede jeg ligesom var almindelig kendt i bilkredse.
Øh, du ved godt at hvis du køber en ny Model 3, så har den varmepumpe, ligesom en ID4, ikke sandt? Men måske mere "belejligt" at sammenligne en brugt/ældre Model 3 med en ID4 der endnu ikke er i salg?
Øh, du ved godt jeg skrev "95%+ af de Teslaer der findes i Danmark", ikke? Og netop IKKE henviste til TM3? Godt så. Desuden er TM3 med varmepumpe først lige ved at lande. Jeg har en kammerat der fik sin TM3 Performance leveret primo november - ingen varmepumpe dér.

Hvis du kigger på denne video, taler uploaderen om op mod 35% tab af rækkevidde i meget koldt vejr. Det tror jeg er en edge case, men andre taler om mindst 20% reduktion, så snart vi rammer 0 grader celsius.

Anyway, forhåbentligt får alle elbiler i Nordeuropa og USA/Canada snart standardmonteret en varmepumpe og så er vi ude over den diskussion. Og lad mig sige med det samme, at hvis jeg kunne købe en Model Y i dag, havde jeg gjort det. Jeg har intet imod Tesla, så det er ikke for at forsøge at "vinde" en eller anden påstået kamp mellem Tesla og VAG. Det kan godt være de har lortekvalitet, men de kører dejligt stærkt - og så kan man tilgive meget 8-)

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 690 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af Thor-thor » 21. dec 2020, 00:25

Dakota skrev:
20. dec 2020, 23:28
Thor-thor skrev:
20. dec 2020, 23:11


Øh, du ved godt at hvis du køber en ny Model 3, så har den varmepumpe, ligesom en ID4, ikke sandt? Men måske mere "belejligt" at sammenligne en brugt/ældre Model 3 med en ID4 der endnu ikke er i salg?
Øh, du ved godt jeg skrev "95%+ af de Teslaer der findes i Danmark", ikke? Og netop IKKE henviste til TM3? Godt så. Desuden er TM3 med varmepumpe først lige ved at lande. Jeg har en kammerat der fik sin TM3 Performance leveret primo november - ingen varmepumpe dér.

Hvis du kigger på denne video, taler uploaderen om op mod 35% tab af rækkevidde i meget koldt vejr. Det tror jeg er en edge case, men andre taler om mindst 20% reduktion, så snart vi rammer 0 grader celsius.

Anyway, forhåbentligt får alle elbiler i Nordeuropa og USA/Canada snart standardmonteret en varmepumpe og så er vi ude over den diskussion. Og lad mig sige med det samme, at hvis jeg kunne købe en Model Y i dag, havde jeg gjort det. Jeg har intet imod Tesla, så det er ikke for at forsøge at "vinde" en eller anden påstået kamp mellem Tesla og VAG. Det kan godt være de har lortekvalitet, men de kører dejligt stærkt - og så kan man tilgive meget 8-)
Øh, jo. Så godt at du skrev"95%+ af de Teslaer der findes i Danmark", hvilket helt sikkert er rigtigt. Men hvad skal den oplysning i forhold til at købe en ny ID? (>98% af alle biler i DK har ikke varmepumpe (lige så relevant info)... Godt så....

Korrekt, TM3 med varmepumpe er først lige kommet, ligesom ID4 ikke er ankommet? Så hvorfor diskutere varmepumpe på en ny bil (som stadig ikke er til salg) med ældre biler uden, hvor de nye versioner nu har varmepumpe? Det giver jo ikke mening.

Den video du linker til har jo intet med varmepumpe af gøre? Men er måske fin, hvis man vil diskutere nøjagtigheden i den opgivne rækkevidde. Men giver ingenting i forhold til med/uden varmepumpe....

Her en direkte sammenligning med TM3 uden/med varmepumpe. Som det ses er forbruget omkring de 0,7 kW/2,1 kW jeg nævnte (det starter ca 6:55): https://www.youtube.com/watch?v=GRubEJh_5gs

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 615 times
Been thanked: 461 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af KMDTHY » 21. dec 2020, 00:33

Det har vidst ikke meget med ID.4 at gøre hvor meget en TM3 bruger til at opvarme sin kabine. I kan oprette en tråd i den nye Car Lounge sektion: https://www.vagcars.dk/phpbb/viewforum.php?f=110
These users thanked the author KMDTHY for the post (total 6):
DanielB12HalvlegBrianDSPassatg 3cBrian ScharlingVWAU
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af Dakota » 21. dec 2020, 00:41

Thor-thor skrev:
21. dec 2020, 00:25
Øh, jo. Så godt at du skrev"95%+ af de Teslaer der findes i Danmark", hvilket helt sikkert er rigtigt. Men hvad skal den oplysning i forhold til at købe en ny ID? (>98% af alle biler i DK har ikke varmepumpe (lige så relevant info)... Godt så....
Den skal bruges fordi der var en diskussion om Teslaers rækkevidde og acceleration generelt vs ID4. Ikke en spritny, endnu ikke leveret Model 3 vs en ID4. Faktum er, at selv om Teslaen formentlig er mere energieffektiv end ID'erne, så har den hidtil manglende varmepumpe medført et markant rækkeviddetab i kolde klimaer de sidste mange år. At flere og flere elbiler nu leveres med varmepumpe, er godt for både komforten og klimaet.

Noget andet er så, at jeg er lidt i tvivl om i hvilke lande varmepumpen er standard. Fx findes der en del e-Golfer, i3'er osv. der ikke har det i Tyskland. Så det skal man være opmærksom på, når man importerer. Man må håbe det bliver standard på alle el-VAG'er her til lands, i hvert fald.

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 690 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af Thor-thor » 21. dec 2020, 02:27

Dakota skrev:
21. dec 2020, 00:41
Den skal bruges fordi der var en diskussion om Teslaers rækkevidde og acceleration generelt vs ID4. Ikke en spritny, endnu ikke leveret Model 3 vs en ID4. Faktum er, at selv om Teslaen formentlig er mere energieffektiv end ID'erne, så har den hidtil manglende varmepumpe medført et markant rækkeviddetab i kolde klimaer de sidste mange år. At flere og flere elbiler nu leveres med varmepumpe, er godt for både komforten og klimaet.
....
Ok, så et fremtidsmøde mellem en "gammel" model (den forrige version) som kører i lyskrydsene nu og så en ikke leveret bil der først kommer til lyskrydsene engang næste år. Forstår ikke logikken, men.... (og i det hele taget er snakken om rækkevidde i forhold til lyskrydsdueller jo noget pjat)

Samtidig. Når den ene "gamle model" har længere WLTP rækkevidde, så vil den, selv med -10% større energiforbrug til kabinevarme (når det er koldt), formentlig have en rækkevidde, som er i omegnen af en varmepumpe-bil med kortere WLTP...

Men varmepumpe er da klart vejen frem. Men i forhold til gevinsten er vi ikke i nærheden af de tal som bliver nævnt. Der vil formentlig være under 10% i forskel med/uden varmepumpe på kolde dage. Dette giver også god mening. Den største del af energien bliver brugt på bilens fremdrift og her er opvarmning af kabinen trods alt en meget mindre del af det totale energiforbrug....

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af Dakota » 21. dec 2020, 02:44

Thor-thor skrev:
21. dec 2020, 02:27
Men varmepumpe er da klart vejen frem. Men i forhold til gevinsten er vi ikke i nærheden af de tal som bliver nævnt. Der vil formentlig være under 10% i forskel med/uden varmepumpe på kolde dage. Dette giver også god mening. Den største del af energien bliver brugt på bilens fremdrift og her er opvarmning af kabinen trods alt en meget mindre del af det totale energiforbrug....
Det forstår jeg ikke ræsonnementet bag. De to største årsager til lavere rækkevidde om vinteren er at batterier generelt fungerer dårligt i kulde (og ekstrem varme) og at kabinen skal opvarmes til et udholdeligt niveau.

Igen, den video jeg linkede til - og mange andre steder på forummer for en større amerikansk elbilsproducent - opleves der markant større rækkeviddetab (i Nordamerika) om vinteren. Du kan også læse her:
AAA tested the BMW i3s, Chevrolet Bolt and Nissan Leaf from the 2018 model year, and the 2017 Tesla Model S 75D and Volkswagen e-Golf. All have a range of at least 100 miles per charge. They were tested on a dynamometer, which is like a treadmill, in a climate-controlled cell. The automobile club tested the cars at 20 degrees and 95 degrees, comparing the range to when they were tested at 75 degrees Fahrenheit, according to a report on the study. At 20 degrees, the average driving range fell by 12% when the car’s cabin heater was not used. When the heater was turned on, the range dropped by 41%, AAA said. For example, AAA’s testers determined that the Tesla’s range when fully charged at 75 degrees was 239 miles, but it fell 91 miles, or 38%, at 20 degrees.
Der er også denne test, udført i Norge, som viser at en større amerikansk elbilsproducent klarer sig væsentligt dårligere i kulde, end fx koreanske og tyske producenter, når det gælder oplyst rækkevidde kontra faktisk rækkevidde. Her er et andet link til samme test, hvor mindre elbiler også indgår.
rækkevidde.jpg
rækkevidde.jpg (56.4 KiB) Vist 2424 gange
Anyway, det er måske lidt off-topic, men det er nu en interessant diskussion fra et teknisk og miljømæssigt perspektiv. For det nytter jo ikke noget vi kører i elbiler, hvis de skal bruge 25% mere energi på at varme kabinen op, uden en varmepumpe. I så fald forskydes klimaregnskabet væsentligt.
These users thanked the author Dakota for the post:
BrianDS

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af martinta » 21. dec 2020, 08:52

Dakota skrev:
21. dec 2020, 02:44
Anyway, det er måske lidt off-topic, men det er nu en interessant diskussion fra et teknisk og miljømæssigt perspektiv. For det nytter jo ikke noget vi kører i elbiler, hvis de skal bruge 25% mere energi på at varme kabinen op, uden en varmepumpe. I så fald forskydes klimaregnskabet væsentligt.
Man kan måske argumentere for at elbilstråden ville være mere oplagt til emnet. Selvom emnet er interessant og relevant i det danske klima.

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 690 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af Thor-thor » 21. dec 2020, 13:36

Dakota skrev:
21. dec 2020, 02:44
Thor-thor skrev:
21. dec 2020, 02:27
Men varmepumpe er da klart vejen frem. Men i forhold til gevinsten er vi ikke i nærheden af de tal som bliver nævnt. Der vil formentlig være under 10% i forskel med/uden varmepumpe på kolde dage. Dette giver også god mening. Den største del af energien bliver brugt på bilens fremdrift og her er opvarmning af kabinen trods alt en meget mindre del af det totale energiforbrug....
Det forstår jeg ikke ræsonnementet bag. De to største årsager til lavere rækkevidde om vinteren er at batterier generelt fungerer dårligt i kulde (og ekstrem varme) og at kabinen skal opvarmes til et udholdeligt niveau.

Der er også denne test .... udført i Norge, som viser at en større amerikansk elbilsproducent klarer sig væsentligt dårligere i kulde, end fx koreanske og tyske producenter, når det gælder oplyst rækkevidde kontra faktisk rækkevidde. Her er et andet link til samme test, hvor mindre elbiler også indgår.
........
Jamen ingen tvivl om at rækkevidde forkortes om vinteren pga. batteri, større friktion/vindmodstand etc. Men at kabinevarme alene skulle flytte energiforbruget eks 25% giver ikke mening.

Hvis vi regner i runde tal skal man regne med ca. 5 km/kWh +/- afhængig af hastighed, temp etc. Så det totale energiforbrug ved kørsel på landevej/motorvej vil være noget i retning af 15-30 kW afhængig af fart.

Den video med Teslabjørn jeg linkede til viser et energiforbrug til kabinen på ca. 2,1/0,7 kW uden/med varmepumpe. Til sammenligning giver det vel fornuftig mening at en standard 220V varmeblæser på eks. 2 kW sagtens kan opvarme et lille lukket rum, også med lave temp udenfor?

Så ud fra ovenstående med et totalt energiforbrug på de 15-25 kW og i omegnen af 2,1/0,7 kW til opvarmning, så bør kabinevarme ikke ændre mere end højst omkring 10% (og mindre jo højere hastighed, da energiforbruget til fremdrift stiger voldsomt ved høj fart)

Ps.
En enkelt kommentar til den norske test, som jeg generelt tror er ganske retvisende. I testen af bilen fra et amerikansk elbilmærke er sommertesten kørt på 18" (formentlig de standardmonterede). Vintertesten er derimod kørt med 19" hjul. Alene de større/bredere hjul og fraværet af aerodynamiske kapsler kan flytte energiforbruget op i nærheden af 10% afhængig af hastighed etc. (så vidt jeg husker kan alene afmontering af kapslerne flytte omkring 5-6% på de originale 18")...

Brugeravatar
jespert
Medlem
Indlæg: 700
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 1 time
Been thanked: 159 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af jespert » 21. dec 2020, 18:27

Er der nogen der har bestilt ID4? Hvis ja vil i poste jeres valg?


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author jespert for the post:
_Jensen
Har samlet nok flasker...! :lol:

Brugeravatar
jespert
Medlem
Indlæg: 700
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 1 time
Been thanked: 159 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af jespert » 21. dec 2020, 18:28

Ved ikke om denne allerede er posted. Opgav at læse alle svar ovenfor da de fleste handlede om Tesla 3 :)

https://bilmagasinet.dk/vw/vw-id4?fbcli ... Q6e5ywwTRQ


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author jespert for the post:
DanielB12
Har samlet nok flasker...! :lol:

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 88 times
Been thanked: 419 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af _Jensen » 22. dec 2020, 00:39

jespert skrev:Er der nogen der har bestilt ID4? Hvis ja vil i poste jeres valg?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg har bestilt en ID.4 MAX, blåmetal med træk.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
These users thanked the author _Jensen for the post:
BrianDS
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af Dakota » 22. dec 2020, 00:50

_Jensen skrev:
22. dec 2020, 00:39
Jeg har bestilt en ID.4 MAX, blåmetal med træk.
Nice! Hvornår bliver den leveret?

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 88 times
Been thanked: 419 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af _Jensen » 22. dec 2020, 07:29

I slutningen af marts.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
These users thanked the author _Jensen for the post:
BrianDS
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af peter w » 22. dec 2020, 08:51

Til lykke med den.
Virker som om man får ualmindeligt meget, og lækkert, udstyr med i en Max. Håber, at det samme gør sig gældende for Enyaq coupé, når den kommer.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

Brugeravatar
jespert
Medlem
Indlæg: 700
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 1 time
Been thanked: 159 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af jespert » 22. dec 2020, 11:02

Kan ikke finde katalog eller udstyrsliste.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Har samlet nok flasker...! :lol:

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af Dakota » 22. dec 2020, 11:53

jespert skrev:
22. dec 2020, 11:02
Kan ikke finde katalog eller udstyrsliste.
Du kan finde udstyrslisten for Max her (vælg konfiguratoren): https://www.volkswagen.de/de/modelle-un ... 22%7D#MOFA

Der er en PDF med forskelle i pakker her: https://www.volkswagen.de/idhub/content ... gleich.pdf

tbnilen
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 28. maj 2012, 10:18
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 30 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af tbnilen » 22. dec 2020, 17:57

jespert skrev:
21. dec 2020, 18:27
Er der nogen der har bestilt ID4? Hvis ja vil i poste jeres valg?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja vi har bestilt ID.4 1st Max, Mangan Grey Metallic Black, m.træk forventet lev. Uge 11.

https://www.volkswagen.dk/da/modeller/ ... section_17
ID 4 1st.Max + krog
Billede

Brugeravatar
jespert
Medlem
Indlæg: 700
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 1 time
Been thanked: 159 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af jespert » 22. dec 2020, 19:04

Fedt lige den kombi vi tænker. Slipper man så for det brune på sæderne?

Og har i fået rabat?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Har samlet nok flasker...! :lol:

tbnilen
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 28. maj 2012, 10:18
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 30 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af tbnilen » 22. dec 2020, 19:17

jespert skrev:
22. dec 2020, 19:04
Fedt lige den kombi vi tænker. Slipper man så for det brune på sæderne?

Og har i fået rabat?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det var ikke meget, men det blev til måtter og lakforsegling..
ID 4 1st.Max + krog
Billede

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 88 times
Been thanked: 419 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af _Jensen » 22. dec 2020, 19:43

peter w skrev:Til lykke med den.
Virker som om man får ualmindeligt meget, og lækkert, udstyr med i en Max. Håber, at det samme gør sig gældende for Enyaq coupé, når den kommer.
TakBilledenu skal man passe på med at sige den har “alt” udstyr. Men en MAX leveres jo med alt udstyr.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af BrianDS » 22. dec 2020, 19:55

_Jensen skrev:
peter w skrev:Til lykke med den.
Virker som om man får ualmindeligt meget, og lækkert, udstyr med i en Max. Håber, at det samme gør sig gældende for Enyaq coupé, når den kommer.
TakBilledenu skal man passe på med at sige den har “alt” udstyr. Men en MAX leveres jo med alt udstyr.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Max leveres med alt tilgængeligt udstyrBillede
Dermed ikke sagt der ikke kommer mere eller andet BilledeBillede
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 88 times
Been thanked: 419 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af _Jensen » 22. dec 2020, 19:58

Korrekt


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
These users thanked the author _Jensen for the post:
BrianDS
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 88 times
Been thanked: 419 times

Volkswagen ID.4

Indlæg af _Jensen » 23. dec 2020, 19:00

Hvorfor har jeg bestilt en ID.4 når jeg skulle havde haft en ID.6 4x4 med 410 HK og 111 KWb? Det var da dumtBilledeBilledeBillede ej den gad jeg godt, men bliver nok lige i overkanten for en fattig Bornholmer fra Udkantsdanmark BilledeBilledeBillede

https://bilmagasinet.dk/vw/volkswagen-i ... FUCyE3EnhM


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

kristianl
Helt nyt medlem
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. sep 2011, 15:26
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af kristianl » 23. dec 2020, 19:37

Sådan en ID.6 kunne virkelig godt få mig over på ellert markedet. Har ellers gået og overbevist mig selv om at en Tesla model X ikke er så dyr igen meeeen det bliver den nu nok alligevel. Men nu må vi se om året 2022 bliver året hvor jeg skal ha en ellert.


Passat 2.0tsi 280 4motion 2016

Brugeravatar
Villanyi
Aktiv medlem
Indlæg: 2328
Tilmeldt: 19. aug 2010, 08:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 132 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af Villanyi » 23. dec 2020, 19:48

Husk at købe jeres ID4 hos mig i Glostrup :mrgreen:

God jul!
These users thanked the author Villanyi for the post (total 2):
9hadi-s
Mvh.
Micki


Das Auto

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af martinta » 23. dec 2020, 21:09

Villanyi skrev:
23. dec 2020, 19:48
Husk at købe jeres ID4 hos mig i Glostrup :mrgreen:

God jul!
:lol: Der er lidt langt fra Østjylland ;) Men hvis du kan lave noget magi så den kan blive opvejet til 1750 kg uden det koster på kabine kg. så er jeg klar til at skrive under :)

Brugeravatar
jespert
Medlem
Indlæg: 700
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 1 time
Been thanked: 159 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af jespert » 23. dec 2020, 22:03

Villanyi skrev:Husk at købe jeres ID4 hos mig i Glostrup :mrgreen:

God jul!
Kan du fortælle om de forskellige kabiner man kan få til en Max. Kan ikke lide det brune på sæderne...


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author jespert for the post:
BrianDS
Har samlet nok flasker...! :lol:

edbepOct3
Nyt medlem
Indlæg: 180
Tilmeldt: 19. apr 2016, 14:33
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 223 times
Been thanked: 19 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af edbepOct3 » 23. dec 2020, 22:43

Villanyi skrev:
23. dec 2020, 19:48
Husk at købe jeres ID4 hos mig i Glostrup :mrgreen:

God jul!
Kære Micki

Hvornår får du en ID4 hjem, som man kan se?
Er i 7 sind om det skal være en Touran eller ID4
God Jul til dig og dine kære
These users thanked the author edbepOct3 for the post:
BrianDS
Kun En Tåbe Frygter Ikke Haven
Touran 1,5 Tsi DSG Highline Family
Tidligere: Skoda Octavia III 1,4 150Hk Style - Tour De France. Octavia 1,6Tdi-Elegance
Ford Mondeo 2.0, Citroen Xara VTR

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af i-s » 23. dec 2020, 23:59

Glæder mig til at prøve at sidde i en. Var i dag forbi den lokale VW forhandler og nærstuderede ID3 lidt. Hold op nogen ringe sæder den har.
These users thanked the author i-s for the post:
VWAU
/Søren.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"