Den er svære at stjæle
Volkswagen ID.4
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6575
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 550 times
- Been thanked: 916 times
- Kontakt:
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 73
- Tilmeldt: 28. maj 2012, 10:18
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 30 times
Re: Volkswagen ID.4
Så fik vi igår en prøve tur i en Max 1st. en god oplevelse (som forventet), det blev til en lille tur, vi nåede ikke at gennemgå de forskellige indstillinger, men booker en prøvetur mere.. tror det er vandannende at kører elbil
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2607
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 609 times
- Been thanked: 348 times
Re: Volkswagen ID.4
I morgen låner vi en 1st Max som vi har til tirsdag morgen.
Hvis nogen af jer har nogle spørgsmål eller vil have jeg skal se efter eller prøve nogen ting af, så sig lige til
Hvis nogen af jer har nogle spørgsmål eller vil have jeg skal se efter eller prøve nogen ting af, så sig lige til
- These users thanked the author kGlerup for the post (total 2):
- Morten Hedensted • SteenC
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6575
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 550 times
- Been thanked: 916 times
- Kontakt:
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 85
- Tilmeldt: 3. jan 2018, 23:03
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 8 times
Re: Volkswagen ID.4
Har lige læst en test i det renomerede blad Autocar at bilen er super
Sæderne nævnes særligt som komfortable
Iøvrigt er de meget positive bla er selv 20 tommer stadig gode mhp støj og transmission of slag
Styreegenskaber er skarpe på trods af at bilen er komfortabelt afstemt
Pladsen på bagsædet er som i en mercedes E klasse
Sæderne nævnes særligt som komfortable
Iøvrigt er de meget positive bla er selv 20 tommer stadig gode mhp støj og transmission of slag
Styreegenskaber er skarpe på trods af at bilen er komfortabelt afstemt
Pladsen på bagsædet er som i en mercedes E klasse
- Madmax
- Medlem
- Indlæg: 1096
- Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 465 times
Re: Volkswagen ID.4
To af de mere uudholdelige testere har lavet en video sammen som kan findes på youtube.
Kuffert og kørehandsker.
Kuffert og kørehandsker.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2607
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 609 times
- Been thanked: 348 times
Re: Volkswagen ID.4
Jeg magter hverken at se eller høre på dem...Pablo skrev:To af de mere uudholdelige testere har lavet en video sammen som kan findes på youtube.
Kuffert og kørehandsker.
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2155
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 611 times
- Been thanked: 460 times
Re: Volkswagen ID.4
Jeg kørte en lang tur, Thisted - Aarhus tur/retur i går. I alt syntes egentlig det er en fin bil. Dog flere punkter der får mig til at tvivle min bestilling. Flere af punkterne kunne "løses" med en ENYAQ... tror jeg... har jo ikke set bilen irl.
- Jeg er ikke vild med de touchknapper på rattet.... føler jeg skal kigge hver gang jeg skal trykke på noget.
- Jeg er ikke så vild med de armlæn.... virker træls at sætte selen i, så de skal slåes op hver gang.
- Bagagerummet er ikke sådan super stort, men vi er også forvent fra Superb. Dobbeltbunden vil jeg gerne have undværet.
- Jeg kan ikke sidde i bag grundet glastaget. Jeg er 198 cm.
- Flere gange under kørsel detekterede bilen samtalen mellem fruen og jeg som "wakewords" ind i mellem og begyndte at ringe folk op og hvad ellers. Super træls. Det blev slået FRA!
- Hastigheden på infotainment var okay, ikke super smooth, men virker faktisk ganske godt.
- Lidt skuffet over der ingen ambientbelysning er i bag?
- Det brune på sæderne/dørsider i 1st... mja, smagssag... ved ikke rigtig om jeg syntes om det.
- Der er kun én Qi Charger.... :-/
- Prøvede at programmere begge sædememory... umiddelbart fulgte HUD ikke med... det burde det sgu! Der er 30cm forskel mellem fruen og jeg... så HUD skal indstilles for hver gang. Rodede dog ikke mere med profiler osv.
- Der er ingen lys i temperatur knapperne..... så skal man vælge clima menu... eller fumle sig frem.
+ Sæderne var gode. Lidt bedre end dem i min Superb.
+/- Matrix lys er rigtig lækkert, men jeg blev blinket af flere gange, især på motorvej. Der er plads til forbedring.
+/- Den er ikke super hurtig. Vil tro min 200 hk dino-jouice-brænder er lige hurtig.
+ DCC ungervognen er rigtig lækker!
+ Støjen syntes jeg egentlig var fin... men okay... er også vant til en gennemkneppet Lupo 3L
+ Udskydelig lårstøtte på sæderne, det er lækkert nok.
Forbruget ser sådan ud.
100% opladet inden afgang.
Her efter 85 km på landevej, gennemsnit på 20.8 kWh/100km
Ankommet til Aarhus efter tilbagelagt ca 85 km på landevej og 84 km motorvej med 130 km/t.
42% SoC med en gennemsnitlig forbrug på 26.1 kWh/100km Jeg vurdere at vi kan ikke komme retur uden at lade bilen. Så lader den til 80% SoC inden turen går hjem. Ankomst i Thisted igen....
SoC på 18% proklameret 72 km tilbage. Forbruget på hjemturen er 27.6 kWh/100km
Total gennemsnitsforbrug på de tilbagelagte 334 km ender på 26,9 kWh/100km, hvilket jo så i dette tilfælde vil give en total rækkevidde op (77/26,9)*100 == 286 km. Ikke voldsom imponerende....
Så er der de touch knapper... dem var jeg også oppe at lås med et par gange... jeg holder åbenbart sådan her på rattet til tider ubevist.... Datteren syntes den var fed... sjovt med flat gulv man kan gå over...
- Jeg er ikke vild med de touchknapper på rattet.... føler jeg skal kigge hver gang jeg skal trykke på noget.
- Jeg er ikke så vild med de armlæn.... virker træls at sætte selen i, så de skal slåes op hver gang.
- Bagagerummet er ikke sådan super stort, men vi er også forvent fra Superb. Dobbeltbunden vil jeg gerne have undværet.
- Jeg kan ikke sidde i bag grundet glastaget. Jeg er 198 cm.
- Flere gange under kørsel detekterede bilen samtalen mellem fruen og jeg som "wakewords" ind i mellem og begyndte at ringe folk op og hvad ellers. Super træls. Det blev slået FRA!
- Hastigheden på infotainment var okay, ikke super smooth, men virker faktisk ganske godt.
- Lidt skuffet over der ingen ambientbelysning er i bag?
- Det brune på sæderne/dørsider i 1st... mja, smagssag... ved ikke rigtig om jeg syntes om det.
- Der er kun én Qi Charger.... :-/
- Prøvede at programmere begge sædememory... umiddelbart fulgte HUD ikke med... det burde det sgu! Der er 30cm forskel mellem fruen og jeg... så HUD skal indstilles for hver gang. Rodede dog ikke mere med profiler osv.
- Der er ingen lys i temperatur knapperne..... så skal man vælge clima menu... eller fumle sig frem.
+ Sæderne var gode. Lidt bedre end dem i min Superb.
+/- Matrix lys er rigtig lækkert, men jeg blev blinket af flere gange, især på motorvej. Der er plads til forbedring.
+/- Den er ikke super hurtig. Vil tro min 200 hk dino-jouice-brænder er lige hurtig.
+ DCC ungervognen er rigtig lækker!
+ Støjen syntes jeg egentlig var fin... men okay... er også vant til en gennemkneppet Lupo 3L
+ Udskydelig lårstøtte på sæderne, det er lækkert nok.
Forbruget ser sådan ud.
100% opladet inden afgang.
Her efter 85 km på landevej, gennemsnit på 20.8 kWh/100km
Ankommet til Aarhus efter tilbagelagt ca 85 km på landevej og 84 km motorvej med 130 km/t.
42% SoC med en gennemsnitlig forbrug på 26.1 kWh/100km Jeg vurdere at vi kan ikke komme retur uden at lade bilen. Så lader den til 80% SoC inden turen går hjem. Ankomst i Thisted igen....
SoC på 18% proklameret 72 km tilbage. Forbruget på hjemturen er 27.6 kWh/100km
Total gennemsnitsforbrug på de tilbagelagte 334 km ender på 26,9 kWh/100km, hvilket jo så i dette tilfælde vil give en total rækkevidde op (77/26,9)*100 == 286 km. Ikke voldsom imponerende....
Så er der de touch knapper... dem var jeg også oppe at lås med et par gange... jeg holder åbenbart sådan her på rattet til tider ubevist.... Datteren syntes den var fed... sjovt med flat gulv man kan gå over...
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2155
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 611 times
- Been thanked: 460 times
Re: Volkswagen ID.4
Bagagerummet med en Odder Zip barnevogn i.... Ikke meget plads tilbage, konen var ikke synderligt imponeret......
Måske det også er en tand bedre i ENYAQ, 40 liter må da kunne mærkes. Plus den ser lidt mere firkantet ud bag til....
Måske det også er en tand bedre i ENYAQ, 40 liter må da kunne mærkes. Plus den ser lidt mere firkantet ud bag til....
- Vedhæftede filer
-
- kone_bagagerum.jpg (44.1 KiB) Vist 1071 gange
-
- IMG_1480.jpg (52.17 KiB) Vist 1071 gange
-
- IMG_1479.jpg (40.32 KiB) Vist 1071 gange
-
- IMG_1478.jpg (55.11 KiB) Vist 1071 gange
-
- IMG_1477.jpg (60.21 KiB) Vist 1071 gange
-
- IMG_1476.jpg (41.88 KiB) Vist 1071 gange
-
- IMG_1482.jpg (57.42 KiB) Vist 1071 gange
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4931
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4411 times
- Been thanked: 1944 times
- Kontakt:
Re: Volkswagen ID.4
Rigtig god gennemgang. Synes ikke jeg kan se hvad batteri der er i den?
Det bliver bedre med tiden - den lærer jeres stemmer at kende, ligesom Siri og Google Assistant.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
- _Jensen
- Medlem
- Indlæg: 1364
- Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 87 times
- Been thanked: 413 times
Re: Volkswagen ID.4
Er mega meget i tvivl jeg har en ID.4 1ST MAX på vej, men når jeg ser hvad ID.4 GTX kommer til at koste i US / UK indikere det at merprisen højest burde blive 40K. Den pris betaler jeg gerne for 102 HK.
Dog løber prisen selvfølgelig op, hvis ikke der følger samme udstyr med, som i en MAX 1ST.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Dog løber prisen selvfølgelig op, hvis ikke der følger samme udstyr med, som i en MAX 1ST.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2155
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 611 times
- Been thanked: 460 times
Re: Volkswagen ID.4
1st Max er prissat flot. Så du skal noget punge noget mere ud.
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2155
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 611 times
- Been thanked: 460 times
Re: Volkswagen ID.4
Jamen vi har ikke forsøgt at bruge det.... det er bare ud af det blå det bliver aktiveret..... sådan skal det sgu ikke være.
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 135
- Tilmeldt: 11. aug 2014, 15:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 27 times
Re: Volkswagen ID.4
Forbruget ser sådan ud.
100% opladet inden afgang.
Her efter 85 km på landevej, gennemsnit på 20.8 kWh/100km
Ankommet til Aarhus efter tilbagelagt ca 85 km på landevej og 84 km motorvej med 130 km/t.
42% SoC med en gennemsnitlig forbrug på 26.1 kWh/100km
Jeg vurdere at vi kan ikke komme retur uden at lade bilen. Så lader den til 80% SoC inden turen går hjem.
Ankomst i Thisted igen....
SoC på 18% proklameret 72 km tilbage.
Forbruget på hjemturen er 27.6 kWh/100km
Total gennemsnitsforbrug på de tilbagelagte 334 km ender på 26,9 kWh/100km, hvilket jo så i dette tilfælde vil give en total rækkevidde op (77/26,9)*100 == 286 km. Ikke voldsom imponerende....
Vores forrige bil var en Audi A4 wltp 19,6km/l faktisk forbrug i hverdagen 12,5-13 km/l, så sammenlignet med den er det vel ikke så galt med ID.4'eren. 13/19,6*504km=334 km
Audi kunne med kattepoter, lige ud af landevejen, helst ikke stoppe ved lyskryds osv, nå næsten op på 19,6 km/l. Jeg har YT videoer hvor ID.4 med lille batteri når næsten 400 km, så det afhænger vel også af kørestil, vejtype, antal start-stop osv.
100% opladet inden afgang.
Her efter 85 km på landevej, gennemsnit på 20.8 kWh/100km
Ankommet til Aarhus efter tilbagelagt ca 85 km på landevej og 84 km motorvej med 130 km/t.
42% SoC med en gennemsnitlig forbrug på 26.1 kWh/100km
Jeg vurdere at vi kan ikke komme retur uden at lade bilen. Så lader den til 80% SoC inden turen går hjem.
Ankomst i Thisted igen....
SoC på 18% proklameret 72 km tilbage.
Forbruget på hjemturen er 27.6 kWh/100km
Total gennemsnitsforbrug på de tilbagelagte 334 km ender på 26,9 kWh/100km, hvilket jo så i dette tilfælde vil give en total rækkevidde op (77/26,9)*100 == 286 km. Ikke voldsom imponerende....
Vores forrige bil var en Audi A4 wltp 19,6km/l faktisk forbrug i hverdagen 12,5-13 km/l, så sammenlignet med den er det vel ikke så galt med ID.4'eren. 13/19,6*504km=334 km
Audi kunne med kattepoter, lige ud af landevejen, helst ikke stoppe ved lyskryds osv, nå næsten op på 19,6 km/l. Jeg har YT videoer hvor ID.4 med lille batteri når næsten 400 km, så det afhænger vel også af kørestil, vejtype, antal start-stop osv.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5992
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6411 times
- Been thanked: 1622 times
Re: Volkswagen ID.4
Så alt i alt - som barnevognsekspres er den absolut ikke godkendtKMDTHY skrev:Bagagerummet med en Odder Zip barnevogn i.... Ikke meget plads tilbage, konen var ikke synderligt imponeret......
Måske det også er en tand bedre i ENYAQ, 40 liter må da kunne mærkes. Plus den ser lidt mere firkantet ud bag til....
Sendt fra min KB2003 med Tapatalk
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5992
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6411 times
- Been thanked: 1622 times
Re: Volkswagen ID.4
Min TDI kommer meget tættere på det den er opgivet til - og tager jeg WLTP opgivelsen, så ligger den højere (NEDC var 21 og WLTP faldt den til 16)SteenC skrev:Forbruget ser sådan ud.
100% opladet inden afgang.
Her efter 85 km på landevej, gennemsnit på 20.8 kWh/100km
Ankommet til Aarhus efter tilbagelagt ca 85 km på landevej og 84 km motorvej med 130 km/t.
42% SoC med en gennemsnitlig forbrug på 26.1 kWh/100km
Jeg vurdere at vi kan ikke komme retur uden at lade bilen. Så lader den til 80% SoC inden turen går hjem.
Ankomst i Thisted igen....
SoC på 18% proklameret 72 km tilbage.
Forbruget på hjemturen er 27.6 kWh/100km
Total gennemsnitsforbrug på de tilbagelagte 334 km ender på 26,9 kWh/100km, hvilket jo så i dette tilfælde vil give en total rækkevidde op (77/26,9)*100 == 286 km. Ikke voldsom imponerende....
Vores forrige bil var en Audi A4 wltp 19,6km/l faktisk forbrug i hverdagen 12,5-13 km/l, så sammenlignet med den er det vel ikke så galt med ID.4'eren. 13/19,6*504km=334 km
Audi kunne med kattepoter, lige ud af landevejen, helst ikke stoppe ved lyskryds osv, nå næsten op på 19,6 km/l. Jeg har YT videoer hvor ID.4 med lille batteri når næsten 400 km, så det afhænger vel også af kørestil, vejtype, antal start-stop osv.
Sendt fra min KB2003 med Tapatalk
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10849
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1882 times
Re: Volkswagen ID.4
Men, du kender din bil - det gør man nok ikke på en prøvetur. Kørestil, vejr og tempo…BrianDS skrev: ↑15. mar 2021, 18:08Min TDI kommer meget tættere på det den er opgivet til - og tager jeg WLTP opgivelsen, så ligger den højere (NEDC var 21 og WLTP faldt den til 16)SteenC skrev:Forbruget ser sådan ud.
100% opladet inden afgang.
Her efter 85 km på landevej, gennemsnit på 20.8 kWh/100km
Ankommet til Aarhus efter tilbagelagt ca 85 km på landevej og 84 km motorvej med 130 km/t.
42% SoC med en gennemsnitlig forbrug på 26.1 kWh/100km
Jeg vurdere at vi kan ikke komme retur uden at lade bilen. Så lader den til 80% SoC inden turen går hjem.
Ankomst i Thisted igen....
SoC på 18% proklameret 72 km tilbage.
Forbruget på hjemturen er 27.6 kWh/100km
Total gennemsnitsforbrug på de tilbagelagte 334 km ender på 26,9 kWh/100km, hvilket jo så i dette tilfælde vil give en total rækkevidde op (77/26,9)*100 == 286 km. Ikke voldsom imponerende....
Vores forrige bil var en Audi A4 wltp 19,6km/l faktisk forbrug i hverdagen 12,5-13 km/l, så sammenlignet med den er det vel ikke så galt med ID.4'eren. 13/19,6*504km=334 km
Audi kunne med kattepoter, lige ud af landevejen, helst ikke stoppe ved lyskryds osv, nå næsten op på 19,6 km/l. Jeg har YT videoer hvor ID.4 med lille batteri når næsten 400 km, så det afhænger vel også af kørestil, vejtype, antal start-stop osv.
Sendt fra min KB2003 med Tapatalk
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5992
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6411 times
- Been thanked: 1622 times
Re: Volkswagen ID.4
Er en 200 HK Superb TDI ikke også lettere og lavere end en 204 HK ID.4?KMDTHY skrev:Jeg kørte en lang tur, Thisted - Aarhus tur/retur i går. I alt syntes egentlig det er en fin bil. Dog flere punkter der får mig til at tvivle min bestilling. Flere af punkterne kunne "løses" med en ENYAQ... tror jeg... har jo ikke set bilen irl.
- Jeg er ikke vild med de touchknapper på rattet.... føler jeg skal kigge hver gang jeg skal trykke på noget.
- Jeg er ikke så vild med de armlæn.... virker træls at sætte selen i, så de skal slåes op hver gang.
- Bagagerummet er ikke sådan super stort, men vi er også forvent fra Superb. Dobbeltbunden vil jeg gerne have undværet.
- Jeg kan ikke sidde i bag grundet glastaget. Jeg er 198 cm.
- Flere gange under kørsel detekterede bilen samtalen mellem fruen og jeg som "wakewords" ind i mellem og begyndte at ringe folk op og hvad ellers. Super træls. Det blev slået FRA!
- Hastigheden på infotainment var okay, ikke super smooth, men virker faktisk ganske godt.
- Lidt skuffet over der ingen ambientbelysning er i bag?
- Det brune på sæderne/dørsider i 1st... mja, smagssag... ved ikke rigtig om jeg syntes om det.
- Der er kun én Qi Charger.... :-/
- Prøvede at programmere begge sædememory... umiddelbart fulgte HUD ikke med... det burde det sgu! Der er 30cm forskel mellem fruen og jeg... så HUD skal indstilles for hver gang. Rodede dog ikke mere med profiler osv.
- Der er ingen lys i
+ Sæderne var gode. Lidt bedre end dem i min Superb.
+/- Matrix lys er rigtig lækkert, men jeg blev blinket af flere gange, især på motorvej. Der er plads til forbedring.
+/- Den er ikke super hurtig. Vil tro min 200 hk dino-jouice-brænder er lige hurtig.
+ DCC ungervognen er rigtig lækker!
+ Støjen syntes jeg egentlig var fin... men okay... er også vant til en gennemkneppet Lupo 3L
+ Udskydelig lårstøtte på sæderne, det er lækkert nok.
Jeg ville forvente den første del af accelerationen er hurtigere i elbilen, men når din Superb har spolet lidt tryk på møllen er den nok hurtigere?
Sendt fra min KB2003 med Tapatalk
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6575
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 550 times
- Been thanked: 916 times
- Kontakt:
Re: Volkswagen ID.4
@KMDTHY : Super godt review.
Det med at vurdere sæder skal man være lidt forsigtig med. Dine sæder i Superb'en er vel også ved at være "satte" med det km-tal, så ID4's sæder skal være noget bedre for at de er sammenlignelige når ID4'eren har kørt 400kkm.
Det med at vurdere sæder skal man være lidt forsigtig med. Dine sæder i Superb'en er vel også ved at være "satte" med det km-tal, så ID4's sæder skal være noget bedre for at de er sammenlignelige når ID4'eren har kørt 400kkm.
/Søren.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5992
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6411 times
- Been thanked: 1622 times
Re: Volkswagen ID.4
Jo, men min bil har ikke ændret sig væsentligt fra prøvetur til hverdag.GaSelle skrev:Men, du kender din bil - det gør man nok ikke på en prøvetur. Kørestil, vejr og tempo…BrianDS skrev: ↑15. mar 2021, 18:08Min TDI kommer meget tættere på det den er opgivet til - og tager jeg WLTP opgivelsen, så ligger den højere (NEDC var 21 og WLTP faldt den til 16)SteenC skrev:Forbruget ser sådan ud.
100% opladet inden afgang.
Her efter 85 km på landevej, gennemsnit på 20.8 kWh/100km
Ankommet til Aarhus efter tilbagelagt ca 85 km på landevej og 84 km motorvej med 130 km/t.
42% SoC med en gennemsnitlig forbrug på 26.1 kWh/100km
Jeg vurdere at vi kan ikke komme retur uden at lade bilen. Så lader den til 80% SoC inden turen går hjem.
Ankomst i Thisted igen....
SoC på 18% proklameret 72 km tilbage.
Forbruget på hjemturen er 27.6 kWh/100km
Total gennemsnitsforbrug på de tilbagelagte 334 km ender på 26,9 kWh/100km, hvilket jo så i dette tilfælde vil give en total rækkevidde op (77/26,9)*100 == 286 km. Ikke voldsom imponerende....
Vores forrige bil var en Audi A4 wltp 19,6km/l faktisk forbrug i hverdagen 12,5-13 km/l, så sammenlignet med den er det vel ikke så galt med ID.4'eren. 13/19,6*504km=334 km
Audi kunne med kattepoter, lige ud af landevejen, helst ikke stoppe ved lyskryds osv, nå næsten op på 19,6 km/l. Jeg har YT videoer hvor ID.4 med lille batteri når næsten 400 km, så det afhænger vel også af kørestil, vejtype, antal start-stop osv.
Sendt fra min KB2003 med Tapatalk
Og indtil videre synes jeg billedet ved elbiler ligger nærmere 40-60% af WLTP rækkevidde, det er jo ikke imponerende?
En prøvetur som den @KMDTHY har kørt synes jeg burde være temmelig retvisende
Sendt fra min KB2003 med Tapatalk
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Medlem
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 351 times
Re: Volkswagen ID.4
Jeg syntes det virker super mærkeligt med den korte rækkevidde - bekymrende.
Jeg har dog set flere YouTube videoer hvor rækvidden på motorvej var været meget bedre og de er typisk optaget mens vejret har været koldere end det er nu.
Jeg har dog set flere YouTube videoer hvor rækvidden på motorvej var været meget bedre og de er typisk optaget mens vejret har været koldere end det er nu.
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5992
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6411 times
- Been thanked: 1622 times
Re: Volkswagen ID.4
Hvad er mystisk? Det er jo ikke meget anderledes end andre elbiler?Dennis2k skrev:Jeg syntes det virker super mærkeligt med den korte rækkevidde - bekymrende.
Jeg har dog set flere YouTube videoer hvor rækvidden på motorvej var været meget bedre og de er typisk optaget mens vejret har været koldere end det er nu.
Hvad ville du forvente?
Jeg vil forvente 40-45% af WLTP om vinteren og 50-60% om sommeren, dette vurderet ud fra de videoer og anmeldelser jeg har set, samt dem jeg kender der har fortalt om deres rækkevidde (primært Tesla)
Her sorterer jeg dem fra der kører efter at opnå så lang rækkevidde som muligt, da jeg mener bilen skal kunne klare "normal" kørsel
Sendt fra min KB2003 med Tapatalk
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 261 times
Re: Volkswagen ID.4
De gamle og jeg var ude forbi VW idag og prøve en tur. Og den overraskede bestemt positivt. Meget som forventet, men alligevel en fed oplevelse.
Det havde så den negative effekt, at nu synes mor lidt at hendes den også skal have de 21" Narvik...
Så for første gang i processen, håber vi lidt at produktionspladsen ikke er låst, så vi kan nå og få dem møjet på deres kommende Tech.
Det havde så den negative effekt, at nu synes mor lidt at hendes den også skal have de 21" Narvik...
Så for første gang i processen, håber vi lidt at produktionspladsen ikke er låst, så vi kan nå og få dem møjet på deres kommende Tech.
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 204
- Tilmeldt: 7. jan 2010, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 37 times
Re: Volkswagen ID.4
Vi prøvede en ID4 (ikke en Max) i weekenden og det var en positiv oplevelse. I modsætning til for nogle måneder siden, da vi prøvede en ID3. Den var vi ikke imponerede af. ID4'eren er selvfølgelig større men kabinekvaliteten virker også mere overbevisende.
Assistentsystemerne imponerede mig. Især den adaptive fartpilot og at bilen selv sætter farten ned i skarpe sving, men jeg er nok bare let at imponere, for jeg er ikke vant til sådanne ting.
Konen godkendte også bilen og det er jo heldigt, når vi har bestilt en Skoda Enyaq.
Assistentsystemerne imponerede mig. Især den adaptive fartpilot og at bilen selv sætter farten ned i skarpe sving, men jeg er nok bare let at imponere, for jeg er ikke vant til sådanne ting.
Konen godkendte også bilen og det er jo heldigt, når vi har bestilt en Skoda Enyaq.
Nuværende bil: 2021 Skoda Enyaq 80
Quartz grå, 20" Vega fælge, Design Selection ecuSuite kabine, svingbart anhængertræk med elektrisk frigørelse, Assisted Drive Plus, Convenience Plus, Drive Sport Basis, Familie Plus, Infotainment Plus, Klima Plus, Komfort sæde Plus, Lyn & Syn Basis, Parkering Plus, Transportpakke, Varmepumpe og Lynopladning 135 kW DC.
Tidligere bil: 2014 Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG 140 hk.
Quartz grå, 20" Vega fælge, Design Selection ecuSuite kabine, svingbart anhængertræk med elektrisk frigørelse, Assisted Drive Plus, Convenience Plus, Drive Sport Basis, Familie Plus, Infotainment Plus, Klima Plus, Komfort sæde Plus, Lyn & Syn Basis, Parkering Plus, Transportpakke, Varmepumpe og Lynopladning 135 kW DC.
Tidligere bil: 2014 Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG 140 hk.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5992
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6411 times
- Been thanked: 1622 times
Re: Volkswagen ID.4
Assistent systemerne fås i alle de nye modeller fra VW og Skoda, så det burde de have styr på (både med og uden el)Abyssinier skrev:Vi prøvede en ID4 (ikke en Max) i weekenden og det var en positiv oplevelse. I modsætning til for nogle måneder siden, da vi prøvede en ID3. Den var vi ikke imponerede af. ID4'eren er selvfølgelig større men kabinekvaliteten virker også mere overbevisende.
Assistentsystemerne imponerede mig. Især den adaptive fartpilot og at bilen selv sætter farten ned i skarpe sving, men jeg er nok bare let at imponere, for jeg er ikke vant til sådanne ting.
Konen godkendte også bilen og det er jo heldigt, når vi har bestilt en Skoda Enyaq.
Sendt fra min KB2003 med Tapatalk
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Medlem
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 351 times
Re: Volkswagen ID.4
Jeg menes nok at have hørt i forbindelse med Id.3 at det ville være muligt at tilkøbe flere assistenter online i bilen ala Tesla. Hvor har du læst noget om det? Jeg har søgt uden at kunne finde noget.
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10849
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1882 times
Re: Volkswagen ID.4
Det kommer. Også at man kan opgradere fra 1 til 2 zoners klima osv.
-
- Medlem
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 351 times
Re: Volkswagen ID.4
Nu hvor du spurgte, så regnede jeg faktisk lidt på og mine forventerne i procent er ikke så langt fra dit bud. Jeg er formentlig lidt mere optimistisk, men jeg har også lige ordret en Enyaq.BrianDS skrev: ↑15. mar 2021, 18:49Hvad er mystisk? Det er jo ikke meget anderledes end andre elbiler?
Hvad ville du forvente?
Jeg vil forvente 40-45% af WLTP om vinteren og 50-60% om sommeren, dette vurderet ud fra de videoer og anmeldelser jeg har set, samt dem jeg kender der har fortalt om deres rækkevidde (primært Tesla)
Her sorterer jeg dem fra der kører efter at opnå så lang rækkevidde som muligt, da jeg mener bilen skal kunne klare "normal" kørsel
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5992
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6411 times
- Been thanked: 1622 times
Re: Volkswagen ID.4
Så stemmer det også meget godt overens med det @KMDTHY er nået frem til, det er dog stadig langt fra WLTP og derfor svært at regne med - og så er man jo nødt til at købe bil efter også at kunne komme frem en vinter dagDennis2k skrev:Nu hvor du spurgte, så regnede jeg faktisk lidt på og mine forventerne i procent er ikke så langt fra dit bud. Jeg er formentlig lidt mere optimistisk, men jeg har også lige ordret en Enyaq.BrianDS skrev: ↑15. mar 2021, 18:49Hvad er mystisk? Det er jo ikke meget anderledes end andre elbiler?
Hvad ville du forvente?
Jeg vil forvente 40-45% af WLTP om vinteren og 50-60% om sommeren, dette vurderet ud fra de videoer og anmeldelser jeg har set, samt dem jeg kender der har fortalt om deres rækkevidde (primært Tesla)
Her sorterer jeg dem fra der kører efter at opnå så lang rækkevidde som muligt, da jeg mener bilen skal kunne klare "normal" kørsel
Sendt fra min KB2003 med Tapatalk
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK