Enig, infotainmemt er der ingen forskel på, og kravene til elbiler på det punkt er som jeg ser det ikke større.
Sendt fra min KB2003 med Tapatalk
Enig, infotainmemt er der ingen forskel på, og kravene til elbiler på det punkt er som jeg ser det ikke større.
Er du træt af din Tesla 3?aknedude skrev:Efter en prøvetur idag må jeg erkende at den bil simpelthen er for sløv og for tung. Den bringer intet smil frem, den kører fint men til en pris på 440,000 er den bare for trist. har prøvet stort set alle de elbiler der er i landet. Selv en e-up er sjovere.
Bestiller en Ioniq 5 awd, LR istedet og sparer 40,000
Hvis VAG er referencen så kører ID.4 infotainment fint. Men uden at pege fingre så er smooth og lækker infotainment måske ikke der hvor VAG er markeds ledende
Det samme har mine forældre gjort - Altså en Tech og jeg landede på at Enyaq var 22.000,- dyrere. Så tænker du har regnet rigtigt.
Stort set alle el biler i landet... det var lige godt en delaknedude skrev: ↑9. mar 2021, 16:21Efter en prøvetur idag må jeg erkende at den bil simpelthen er for sløv og for tung. Den bringer intet smil frem, den kører fint men til en pris på 440,000 er den bare for trist. har prøvet stort set alle de elbiler der er i landet. Selv en e-up er sjovere.
Bestiller en Ioniq 5 awd, LR istedet og sparer 40,000
Måske ikke. Men nu er infotainmentdelen isoleret set ikke den vigtigste parameter for mig i en bil
Og det er helt fair. Vi prioriterer jo forskelligt, og smooth infotainment er såmænd heller ikke øverst på min liste.
Tjek lige videoerne på YT igen. Folk har jeg problemer med at når du scroller fra side til side og at systemet 30+ sekunder om at starte.9had skrev:Nu skal jeg ikke blande mig i, hvad hardware der skal til før alle spec-narkomaner bliver tilfredse, men det har vel lidt at gøre med omkostninger, at det virker.
Det skal ikke være 360 refreshrate på skærmen med animationer der tager fokus fra kørsel.
Det er også sådan at når man kører, så kigger man vel foran og ikke på skærmen, bilen ryster vel også. Så der sker nogle fejltryk også.
Hvis alt skete inden man opfangede det så ville man brokke sig at den ubrugelig fordi man kan lave alt for mange fejltryk og farer vidt i menuerne. Osv.
Det handler ikke kun om hastighed. Det handler om brugervenlighed.
De ældre mennesker der bruger iPads og smartphones har ikke behov for at ting sker i en tempo de ikke kan følge med. Så få man ofte ... jeg klikkede på noget, men jeg ved ikke hvad.
Du kigger ultrakort på skærmen, og trykker. Kigger væk.
Nogle få sekunder har du råd til et øjekast igen, du er kommet videre, trykker igen og tilbage til kørsel.
Hvis det var mere responsivt vil du kiggede længere tid på skærmen og miste overblik med kørsel.
Good one. Du må være ansat i VW's pr-afdeling.9had skrev: ↑10. mar 2021, 08:54Nu skal jeg ikke blande mig i, hvad hardware der skal til før alle spec-narkomaner bliver tilfredse, men det har vel lidt at gøre med omkostninger, at det virker.
Det skal ikke være 360 refreshrate på skærmen med animationer der tager fokus fra kørsel.
Det er også sådan at når man kører, så kigger man vel foran og ikke på skærmen, bilen ryster vel også. Så der sker nogle fejltryk også.
Hvis alt skete inden man opfangede det så ville man brokke sig at den ubrugelig fordi man kan lave alt for mange fejltryk og farer vidt i menuerne. Osv.
Det handler ikke kun om hastighed. Det handler om brugervenlighed.
De ældre mennesker der bruger iPads og smartphones har ikke behov for at ting sker i en tempo de ikke kan følge med. Så få man ofte ... jeg klikkede på noget, men jeg ved ikke hvad.
Du kigger ultrakort på skærmen, og trykker. Kigger væk.
Nogle få sekunder har du råd til et øjekast igen, du er kommet videre, trykker igen og tilbage til kørsel.
Hvis det var mere responsivt vil du kiggede længere tid på skærmen og miste overblik med kørsel.
Jeg prøvede, som tidligere skrevet, en ID4 i går med den nye software opdatering og syntes egentlig at det fungerede fint nok. Jeg tog ikke tid på opstarten af systemet, der var så meget andet at koncentrere sig om, men jeg synes nu ikke, at det tog så lang tid.Passatg 3c skrev: ↑10. mar 2021, 09:18Tjek lige videoerne på YT igen. Folk har jeg problemer med at når du scroller fra side til side og at systemet 30+ sekunder om at starte.9had skrev:Nu skal jeg ikke blande mig i, hvad hardware der skal til før alle spec-narkomaner bliver tilfredse, men det har vel lidt at gøre med omkostninger, at det virker.
Det skal ikke være 360 refreshrate på skærmen med animationer der tager fokus fra kørsel.
Det er også sådan at når man kører, så kigger man vel foran og ikke på skærmen, bilen ryster vel også. Så der sker nogle fejltryk også.
Hvis alt skete inden man opfangede det så ville man brokke sig at den ubrugelig fordi man kan lave alt for mange fejltryk og farer vidt i menuerne. Osv.
Det handler ikke kun om hastighed. Det handler om brugervenlighed.
De ældre mennesker der bruger iPads og smartphones har ikke behov for at ting sker i en tempo de ikke kan følge med. Så få man ofte ... jeg klikkede på noget, men jeg ved ikke hvad.
Du kigger ultrakort på skærmen, og trykker. Kigger væk.
Nogle få sekunder har du råd til et øjekast igen, du er kommet videre, trykker igen og tilbage til kørsel.
Hvis det var mere responsivt vil du kiggede længere tid på skærmen og miste overblik med kørsel.
Jeg prøvede en ID.3 der ikke var helt opdateret, jeg oplevede ikke en manglende respons, men jeg erkender da også at den godt kunne starte hurtigere op.Passatg 3c skrev:Tjek lige videoerne på YT igen. Folk har jeg problemer med at når du scroller fra side til side og at systemet 30+ sekunder om at starte.9had skrev:Nu skal jeg ikke blande mig i, hvad hardware der skal til før alle spec-narkomaner bliver tilfredse, men det har vel lidt at gøre med omkostninger, at det virker.
Det skal ikke være 360 refreshrate på skærmen med animationer der tager fokus fra kørsel.
Det er også sådan at når man kører, så kigger man vel foran og ikke på skærmen, bilen ryster vel også. Så der sker nogle fejltryk også.
Hvis alt skete inden man opfangede det så ville man brokke sig at den ubrugelig fordi man kan lave alt for mange fejltryk og farer vidt i menuerne. Osv.
Det handler ikke kun om hastighed. Det handler om brugervenlighed.
De ældre mennesker der bruger iPads og smartphones har ikke behov for at ting sker i en tempo de ikke kan følge med. Så få man ofte ... jeg klikkede på noget, men jeg ved ikke hvad.
Du kigger ultrakort på skærmen, og trykker. Kigger væk.
Nogle få sekunder har du råd til et øjekast igen, du er kommet videre, trykker igen og tilbage til kørsel.
Hvis det var mere responsivt vil du kiggede længere tid på skærmen og miste overblik med kørsel.
Hvis vi låser vores bil op, så er MMI helt klar når vi når hen til døren og sætter sig ind. Hvis jeg først låser op når jeg står ved døren, så er der ventetid på at det kan bruges.
Korrekt, det er lidt forskelligt, jeg at blevet lidt vant til at vente for bilen har fået en lukket garage, det gør så at den ikke behøver at være låst altidDanielB12 skrev:Hvis vi låser vores bil op, så er MMI helt klar når vi når hen til døren og sætter sig ind. Hvis jeg først låser op når jeg står ved døren, så er der ventetid på at det kan bruges.
Kan ikke huske om det var samme deal med Polo'en
Jeg tror det giver forskel - men selvfølgelig kan den altid begynde med opstart når den låser op - lige meget om det er det ene eller det andet.DanielB12 skrev:Jeg tror ikke de har fuldt keyless som standard. Tror kun det er keyless start. Ved ikke om det giver en forskel i opstarten ift hvor tæt på den reagerer.
Seriøst? WowGaSelle skrev:Fuld keyless er ikke standard på dem alle.
Er det en overraskelse? Der er stor forskel på udstyr fra City til Max - det er jo ikke kun batteristørrelsen der udgør prisforskellenKevinff skrev:Seriøst? WowGaSelle skrev:Fuld keyless er ikke standard på dem alle.
Sent from my iPhone using Tapatalk
At fuld kessy ikke er standard? Ja det er egentlig overraskende i den prisklasseBrianDS skrev:Er det en overraskelse? Der er stor forskel på udstyr fra City til Max - det er jo ikke kun batteristørrelsen der udgør prisforskellenKevinff skrev:Seriøst? WowGaSelle skrev:Fuld keyless er ikke standard på dem alle.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sendt fra min KB2003 med Tapatalk
ID.3 starter ved 270K. Passat og BMW 5 er to andre, og dyrere, eksempler. Jeg forventede ikke det ville være standard i en ID, men det er nok bare mig, så.Kevinff skrev: ↑10. mar 2021, 16:44At fuld kessy ikke er standard? Ja det er egentlig overraskende i den prisklasseBrianDS skrev:Er det en overraskelse? Der er stor forskel på udstyr fra City til Max - det er jo ikke kun batteristørrelsen der udgør prisforskellenKevinff skrev: Seriøst? Wow
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sendt fra min KB2003 med Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Helt enig med dig, fuld keyless er end ikke standard i endnu dyrere biler.GaSelle skrev:ID.3 starter ved 270K. Passat og BMW 5 er to andre, og dyrere, eksempler. Jeg forventede ikke det ville være standard i en ID, men det er nok bare mig, så.Kevinff skrev: ↑10. mar 2021, 16:44At fuld kessy ikke er standard? Ja det er egentlig overraskende i den prisklasseBrianDS skrev:Er det en overraskelse? Der er stor forskel på udstyr fra City til Max - det er jo ikke kun batteristørrelsen der udgør prisforskellen
Sendt fra min KB2003 med Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hmm.. Det mener forhandleren også "vores" kan, men tvivler også. Det må komme an på en prøve når vi kan se bilen i næste uge._Jensen skrev:At du kan beholde nøglen i lommen. Når du tager i håndtaget åbner døren.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro