Volkswagen ID.4

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5992
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6411 times
Been thanked: 1622 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af BrianDS » 9. mar 2021, 17:26

KMDTHY skrev:
_Jensen skrev:
9. mar 2021, 14:32
Jo jo, men IMO er der kæmpe forskel på, hvad kræves at hardware i ICE bil, vs hvad der kræves i EV. Derfor tænker jeg ikke at man kan bruge det som argument.
Hvorfor? Infotainmentsystemet er da det samme?
Enig, infotainmemt er der ingen forskel på, og kravene til elbiler på det punkt er som jeg ser det ikke større.

Sendt fra min KB2003 med Tapatalk

2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 87 times
Been thanked: 413 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af _Jensen » 9. mar 2021, 17:45

aknedude skrev:Efter en prøvetur idag må jeg erkende at den bil simpelthen er for sløv og for tung. Den bringer intet smil frem, den kører fint men til en pris på 440,000 er den bare for trist. har prøvet stort set alle de elbiler der er i landet. Selv en e-up er sjovere.
Bestiller en Ioniq 5 awd, LR istedet og sparer 40,000
Er du træt af din Tesla 3?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

SteenC
Nyt medlem
Indlæg: 135
Tilmeldt: 11. aug 2014, 15:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 19 times
Been thanked: 27 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af SteenC » 9. mar 2021, 17:52

Konen og jeg har været ude og køre en times tid i en ID4 i dag, og vi begge meget positive over bilen. Den ser bestemt ud til at dække de behov, vi har snakket om. Den kører fint, lydniveauet er fint, pladsen er fin og vi sad godt i sæderne. De 200hk passer os ganske udmærket. I tæt trafik på sydmotorvejen her på Sjælland, var det rigeligt til at lave hurtige overhalinger. Om jeg når 100 km/h på 7 sek. eller 10 sek. interesserer mig ikke voldsomt. Men om 200hk er nok på vestjysk landevej, er da ikke sikkert :lol:
Vi har allerede bestilt en ID4 Tech, og det tror jeg vi holder fast i. Jeg har prøvet et konfigurere en Enyaq, som skulle være billigere, så udstyret var sammenligneligt, og der fik jeg Enyaq'en til at være 15-20.000 dyrere. Men jeg kan sagtens have lavet en fejl. Om den ene eller anden bil er pænest, er jo en smagssag, men jeg synes nu ikke at Enyaq er pæn forfra.
Mht. Ioniq 5 ser den spændende ud, men ikke særlig pæn. Om den i sammenlignelige modeller er 40.000 billigere end id4'eren er muligt, men jeg tvivler indtil jeg ser priserne.

Så er der infotainment'et som jeg synes fungerede fint, som jeg forventede. Jeg synes den fungerede tilpas responsiv, men så meget nåede jeg heller ikke at prøve det af. Jeg savner bestemt nogle fysiske knapper, men jeg tror jeg vænner mig til skærmen.
These users thanked the author SteenC for the post (total 2):
kGlerupMorten Hedensted

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 87 times
Been thanked: 413 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af _Jensen » 9. mar 2021, 18:24

Har VW salgskongen Micki nogle bud på, hvad en ID.4 GTX lander på?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 260 times
Been thanked: 666 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af Tonny » 9. mar 2021, 21:45

GaSelle skrev:
9. mar 2021, 14:40
Har kun prøvekørt en ID en halv times tid, og der kørte infotainment-delen fint og flydende. Den var ikke engang opdateret.

Det minder i øvrigt meget om det, der sidder i min kollegas nye Octavia.
Hvis VAG er referencen så kører ID.4 infotainment fint. Men uden at pege fingre så er smooth og lækker infotainment måske ikke der hvor VAG er markeds ledende :)
These users thanked the author Tonny for the post:
Kevinff

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af KBoesen » 9. mar 2021, 22:18

SteenC skrev:
9. mar 2021, 17:52
Vi har allerede bestilt en ID4 Tech, og det tror jeg vi holder fast i. Jeg har prøvet et konfigurere en Enyaq, som skulle være billigere, så udstyret var sammenligneligt, og der fik jeg Enyaq'en til at være 15-20.000 dyrere.
Det samme har mine forældre gjort - Altså en Tech og jeg landede på at Enyaq var 22.000,- dyrere. Så tænker du har regnet rigtigt. :-)
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

HenrikH
Medlem
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:49
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 81 times
Been thanked: 142 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af HenrikH » 9. mar 2021, 22:23

aknedude skrev:
9. mar 2021, 16:21
Efter en prøvetur idag må jeg erkende at den bil simpelthen er for sløv og for tung. Den bringer intet smil frem, den kører fint men til en pris på 440,000 er den bare for trist. har prøvet stort set alle de elbiler der er i landet. Selv en e-up er sjovere.
Bestiller en Ioniq 5 awd, LR istedet og sparer 40,000
Stort set alle el biler i landet... det var lige godt en del :mrgreen:

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af GaSelle » 9. mar 2021, 22:31

Tonny skrev:
9. mar 2021, 21:45
GaSelle skrev:
9. mar 2021, 14:40
Har kun prøvekørt en ID en halv times tid, og der kørte infotainment-delen fint og flydende. Den var ikke engang opdateret.

Det minder i øvrigt meget om det, der sidder i min kollegas nye Octavia.
Hvis VAG er referencen så kører ID.4 infotainment fint. Men uden at pege fingre så er smooth og lækker infotainment måske ikke der hvor VAG er markeds ledende :)
Måske ikke. Men nu er infotainmentdelen isoleret set ikke den vigtigste parameter for mig i en bil :)
These users thanked the author GaSelle for the post:
BrianDS

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 260 times
Been thanked: 666 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af Tonny » 10. mar 2021, 07:54

GaSelle skrev:
9. mar 2021, 22:31
Tonny skrev:
9. mar 2021, 21:45
Hvis VAG er referencen så kører ID.4 infotainment fint. Men uden at pege fingre så er smooth og lækker infotainment måske ikke der hvor VAG er markeds ledende :)
Måske ikke. Men nu er infotainmentdelen isoleret set ikke den vigtigste parameter for mig i en bil :)
Og det er helt fair. Vi prioriterer jo forskelligt, og smooth infotainment er såmænd heller ikke øverst på min liste.
These users thanked the author Tonny for the post:
GaSelle

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af 9had » 10. mar 2021, 08:54

Nu skal jeg ikke blande mig i, hvad hardware der skal til før alle spec-narkomaner bliver tilfredse, men det har vel lidt at gøre med omkostninger, at det virker.
Det skal ikke være 360 refreshrate på skærmen med animationer der tager fokus fra kørsel.
Det er også sådan at når man kører, så kigger man vel foran og ikke på skærmen, bilen ryster vel også. Så der sker nogle fejltryk også.
Hvis alt skete inden man opfangede det så ville man brokke sig at den ubrugelig fordi man kan lave alt for mange fejltryk og farer vidt i menuerne. Osv.

Det handler ikke kun om hastighed. Det handler om brugervenlighed.
De ældre mennesker der bruger iPads og smartphones har ikke behov for at ting sker i en tempo de ikke kan følge med. Så få man ofte ... jeg klikkede på noget, men jeg ved ikke hvad.

Du kigger ultrakort på skærmen, og trykker. Kigger væk.
Nogle få sekunder har du råd til et øjekast igen, du er kommet videre, trykker igen og tilbage til kørsel.

Hvis det var mere responsivt vil du kiggede længere tid på skærmen og miste overblik med kørsel.
These users thanked the author 9had for the post:
BrianDS
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1397
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 420 times
Been thanked: 248 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af Passatg 3c » 10. mar 2021, 09:18

9had skrev:Nu skal jeg ikke blande mig i, hvad hardware der skal til før alle spec-narkomaner bliver tilfredse, men det har vel lidt at gøre med omkostninger, at det virker.
Det skal ikke være 360 refreshrate på skærmen med animationer der tager fokus fra kørsel.
Det er også sådan at når man kører, så kigger man vel foran og ikke på skærmen, bilen ryster vel også. Så der sker nogle fejltryk også.
Hvis alt skete inden man opfangede det så ville man brokke sig at den ubrugelig fordi man kan lave alt for mange fejltryk og farer vidt i menuerne. Osv.

Det handler ikke kun om hastighed. Det handler om brugervenlighed.
De ældre mennesker der bruger iPads og smartphones har ikke behov for at ting sker i en tempo de ikke kan følge med. Så få man ofte ... jeg klikkede på noget, men jeg ved ikke hvad.

Du kigger ultrakort på skærmen, og trykker. Kigger væk.
Nogle få sekunder har du råd til et øjekast igen, du er kommet videre, trykker igen og tilbage til kørsel.

Hvis det var mere responsivt vil du kiggede længere tid på skærmen og miste overblik med kørsel.
Tjek lige videoerne på YT igen. Folk har jeg problemer med at når du scroller fra side til side og at systemet 30+ sekunder om at starte.
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1618
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 141 times
Been thanked: 199 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af peter w » 10. mar 2021, 10:07

9had skrev:
10. mar 2021, 08:54
Nu skal jeg ikke blande mig i, hvad hardware der skal til før alle spec-narkomaner bliver tilfredse, men det har vel lidt at gøre med omkostninger, at det virker.
Det skal ikke være 360 refreshrate på skærmen med animationer der tager fokus fra kørsel.
Det er også sådan at når man kører, så kigger man vel foran og ikke på skærmen, bilen ryster vel også. Så der sker nogle fejltryk også.
Hvis alt skete inden man opfangede det så ville man brokke sig at den ubrugelig fordi man kan lave alt for mange fejltryk og farer vidt i menuerne. Osv.

Det handler ikke kun om hastighed. Det handler om brugervenlighed.
De ældre mennesker der bruger iPads og smartphones har ikke behov for at ting sker i en tempo de ikke kan følge med. Så få man ofte ... jeg klikkede på noget, men jeg ved ikke hvad.

Du kigger ultrakort på skærmen, og trykker. Kigger væk.
Nogle få sekunder har du råd til et øjekast igen, du er kommet videre, trykker igen og tilbage til kørsel.

Hvis det var mere responsivt vil du kiggede længere tid på skærmen og miste overblik med kørsel.
Good one. Du må være ansat i VW's pr-afdeling.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 87 times
Been thanked: 413 times

Volkswagen ID.4

Indlæg af _Jensen » 10. mar 2021, 10:09

Det bliver jo bedre med software opdatering, ro på! Den nye 2.1 skulle løse en del de problemer.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Senest rettet af _Jensen 10. mar 2021, 10:09, rettet i alt 1 gang.
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

SteenC
Nyt medlem
Indlæg: 135
Tilmeldt: 11. aug 2014, 15:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 19 times
Been thanked: 27 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af SteenC » 10. mar 2021, 10:11

Passatg 3c skrev:
10. mar 2021, 09:18
9had skrev:Nu skal jeg ikke blande mig i, hvad hardware der skal til før alle spec-narkomaner bliver tilfredse, men det har vel lidt at gøre med omkostninger, at det virker.
Det skal ikke være 360 refreshrate på skærmen med animationer der tager fokus fra kørsel.
Det er også sådan at når man kører, så kigger man vel foran og ikke på skærmen, bilen ryster vel også. Så der sker nogle fejltryk også.
Hvis alt skete inden man opfangede det så ville man brokke sig at den ubrugelig fordi man kan lave alt for mange fejltryk og farer vidt i menuerne. Osv.

Det handler ikke kun om hastighed. Det handler om brugervenlighed.
De ældre mennesker der bruger iPads og smartphones har ikke behov for at ting sker i en tempo de ikke kan følge med. Så få man ofte ... jeg klikkede på noget, men jeg ved ikke hvad.

Du kigger ultrakort på skærmen, og trykker. Kigger væk.
Nogle få sekunder har du råd til et øjekast igen, du er kommet videre, trykker igen og tilbage til kørsel.

Hvis det var mere responsivt vil du kiggede længere tid på skærmen og miste overblik med kørsel.
Tjek lige videoerne på YT igen. Folk har jeg problemer med at når du scroller fra side til side og at systemet 30+ sekunder om at starte.
Jeg prøvede, som tidligere skrevet, en ID4 i går med den nye software opdatering og syntes egentlig at det fungerede fint nok. Jeg tog ikke tid på opstarten af systemet, der var så meget andet at koncentrere sig om, men jeg synes nu ikke, at det tog så lang tid.
At scrolle fra side til side virkede fint, i hvert fald til mit behov.
Senest rettet af SteenC 10. mar 2021, 10:17, rettet i alt 1 gang.
These users thanked the author SteenC for the post:
BrianDS

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5992
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6411 times
Been thanked: 1622 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af BrianDS » 10. mar 2021, 10:13

Passatg 3c skrev:
9had skrev:Nu skal jeg ikke blande mig i, hvad hardware der skal til før alle spec-narkomaner bliver tilfredse, men det har vel lidt at gøre med omkostninger, at det virker.
Det skal ikke være 360 refreshrate på skærmen med animationer der tager fokus fra kørsel.
Det er også sådan at når man kører, så kigger man vel foran og ikke på skærmen, bilen ryster vel også. Så der sker nogle fejltryk også.
Hvis alt skete inden man opfangede det så ville man brokke sig at den ubrugelig fordi man kan lave alt for mange fejltryk og farer vidt i menuerne. Osv.

Det handler ikke kun om hastighed. Det handler om brugervenlighed.
De ældre mennesker der bruger iPads og smartphones har ikke behov for at ting sker i en tempo de ikke kan følge med. Så få man ofte ... jeg klikkede på noget, men jeg ved ikke hvad.

Du kigger ultrakort på skærmen, og trykker. Kigger væk.
Nogle få sekunder har du råd til et øjekast igen, du er kommet videre, trykker igen og tilbage til kørsel.

Hvis det var mere responsivt vil du kiggede længere tid på skærmen og miste overblik med kørsel.
Tjek lige videoerne på YT igen. Folk har jeg problemer med at når du scroller fra side til side og at systemet 30+ sekunder om at starte.
Jeg prøvede en ID.3 der ikke var helt opdateret, jeg oplevede ikke en manglende respons, men jeg erkender da også at den godt kunne starte hurtigere op.
Jeg er vant til min Touran fra 2017 men bruger primært Android Auto / Apple Carplay - og det har fungeret uden problemer siden 2017.
Systemet i ID.3 synes jeg ikke var langsommere - men stemmestyringen var direkte ligegyldig (den forstår ikke tingene særlig godt, men det gør fx Siri, Alexa eller GVA heller ikke altid)

Fordelen ved ID-familien er at den begynder at starte når man åbner døren - det kunne de forbedre ved at starte den (uden skærm) så snart nøglen er i nærheden af bilen, det kunne jeg forestille mig andre (hurtigere) producenter gør for at give en bedre oplevelse Billede

2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af DanielB12 » 10. mar 2021, 10:40

BrianDS skrev:
10. mar 2021, 10:13
Fordelen ved ID-familien er at den begynder at starte når man åbner døren - det kunne de forbedre ved at starte den (uden skærm) så snart nøglen er i nærheden af bilen, det kunne jeg forestille mig andre (hurtigere) producenter gør for at give en bedre oplevelse Billede
Hvis vi låser vores bil op, så er MMI helt klar når vi når hen til døren og sætter sig ind. Hvis jeg først låser op når jeg står ved døren, så er der ventetid på at det kan bruges.

Kan ikke huske om det var samme deal med Polo'en
These users thanked the author DanielB12 for the post:
BrianDS
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5992
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6411 times
Been thanked: 1622 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af BrianDS » 10. mar 2021, 10:55

DanielB12 skrev:
BrianDS skrev:
10. mar 2021, 10:13
Fordelen ved ID-familien er at den begynder at starte når man åbner døren - det kunne de forbedre ved at starte den (uden skærm) så snart nøglen er i nærheden af bilen, det kunne jeg forestille mig andre (hurtigere) producenter gør for at give en bedre oplevelse Billede
Hvis vi låser vores bil op, så er MMI helt klar når vi når hen til døren og sætter sig ind. Hvis jeg først låser op når jeg står ved døren, så er der ventetid på at det kan bruges.

Kan ikke huske om det var samme deal med Polo'en
Korrekt, det er lidt forskelligt, jeg at blevet lidt vant til at vente for bilen har fået en lukket garage, det gør så at den ikke behøver at være låst altid BilledeBillede

ID.-serien som elbil har lidt mere power at gøre med, og de har vist alle keyless?

2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af DanielB12 » 10. mar 2021, 10:57

Jeg tror ikke de har fuldt keyless som standard. Tror kun det er keyless start. Ved ikke om det giver en forskel i opstarten ift hvor tæt på den reagerer.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5992
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6411 times
Been thanked: 1622 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af BrianDS » 10. mar 2021, 10:58

DanielB12 skrev:Jeg tror ikke de har fuldt keyless som standard. Tror kun det er keyless start. Ved ikke om det giver en forskel i opstarten ift hvor tæt på den reagerer.
Jeg tror det giver forskel - men selvfølgelig kan den altid begynde med opstart når den låser op - lige meget om det er det ene eller det andet.

Sendt fra min KB2003 med Tapatalk

2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af GaSelle » 10. mar 2021, 11:40

Fuld keyless er ikke standard på dem alle.
These users thanked the author GaSelle for the post:
BrianDS

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af Kevinff » 10. mar 2021, 14:42

GaSelle skrev:Fuld keyless er ikke standard på dem alle.
Seriøst? Wow


Sent from my iPhone using Tapatalk

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5992
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6411 times
Been thanked: 1622 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af BrianDS » 10. mar 2021, 14:44

Kevinff skrev:
GaSelle skrev:Fuld keyless er ikke standard på dem alle.
Seriøst? Wow


Sent from my iPhone using Tapatalk
Er det en overraskelse? Der er stor forskel på udstyr fra City til Max - det er jo ikke kun batteristørrelsen der udgør prisforskellen

Sendt fra min KB2003 med Tapatalk

2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af GaSelle » 10. mar 2021, 14:57

Wow? Det er ligegyldigt for mig - på en ID.3 :)

Det er da heller ikke standard på alle Golf, Passat osv. På min 5’er er det også ekstraudstyr; der er også kun nøglefri start som standard (min har dog fuld nøglefri, men det er ikke en vigtig feature IMHO. Eller, på min nuværende Touring er det smart, da man så kan åbne bagklappen bare med foden. På den gamle sedan, der ikke havde fuld keyless, savnede jeg det ikke. ID.3 fås ikke med elbagklap, såeh... )
These users thanked the author GaSelle for the post:
BrianDS

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af Kevinff » 10. mar 2021, 16:44

BrianDS skrev:
Kevinff skrev:
GaSelle skrev:Fuld keyless er ikke standard på dem alle.
Seriøst? Wow


Sent from my iPhone using Tapatalk
Er det en overraskelse? Der er stor forskel på udstyr fra City til Max - det er jo ikke kun batteristørrelsen der udgør prisforskellen

Sendt fra min KB2003 med Tapatalk
At fuld kessy ikke er standard? Ja det er egentlig overraskende i den prisklasse Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af GaSelle » 10. mar 2021, 16:58

Kevinff skrev:
10. mar 2021, 16:44
BrianDS skrev:
Kevinff skrev: Seriøst? Wow


Sent from my iPhone using Tapatalk
Er det en overraskelse? Der er stor forskel på udstyr fra City til Max - det er jo ikke kun batteristørrelsen der udgør prisforskellen

Sendt fra min KB2003 med Tapatalk
At fuld kessy ikke er standard? Ja det er egentlig overraskende i den prisklasse Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
ID.3 starter ved 270K. Passat og BMW 5 er to andre, og dyrere, eksempler. Jeg forventede ikke det ville være standard i en ID, men det er nok bare mig, så.
These users thanked the author GaSelle for the post:
BrianDS

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5992
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6411 times
Been thanked: 1622 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af BrianDS » 10. mar 2021, 18:42

GaSelle skrev:
Kevinff skrev:
10. mar 2021, 16:44
BrianDS skrev:Er det en overraskelse? Der er stor forskel på udstyr fra City til Max - det er jo ikke kun batteristørrelsen der udgør prisforskellen

Sendt fra min KB2003 med Tapatalk
At fuld kessy ikke er standard? Ja det er egentlig overraskende i den prisklasse Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
ID.3 starter ved 270K. Passat og BMW 5 er to andre, og dyrere, eksempler. Jeg forventede ikke det ville være standard i en ID, men det er nok bare mig, så.
Helt enig med dig, fuld keyless er end ikke standard i endnu dyrere biler.
Jeg har det i min Touran, og der var det standard i Highline, men ikke i Comfortline og nedefter - det er fair nok

Sendt fra min KB2003 med Tapatalk

2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 87 times
Been thanked: 413 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af _Jensen » 10. mar 2021, 18:45

Jeg har det også i min Tiguan og elsker det


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 609 times
Been thanked: 348 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af kGlerup » 10. mar 2021, 19:42

Vi har bestilt en 1st med almindelig keyless. Hvad er det lige vi går glip af ifht advanced?

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 87 times
Been thanked: 413 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af _Jensen » 10. mar 2021, 20:00

At du kan beholde nøglen i lommen. Når du tager i håndtaget åbner døren.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 609 times
Been thanked: 348 times

Re: Volkswagen ID.4

Indlæg af kGlerup » 10. mar 2021, 22:18

_Jensen skrev:At du kan beholde nøglen i lommen. Når du tager i håndtaget åbner døren.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Hmm.. Det mener forhandleren også "vores" kan, men tvivler også. Det må komme an på en prøve når vi kan se bilen i næste uge.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"